|
|
Месяца октября в 3-й день
Святаго священномученика Дионисия Ареопагита
На Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:
Во внутреннейший мрак неприступнаго Света ты разумно вшед, навыкл еси Божественная недоуменная Слова, учениче Христов, священне Дионисие, и Ангельския чины на земли явственно изъяснил еси.
Трисиянною зарею просветив твою душу и огнем вещественным, изнуряющим тело, к невещественней преставился еси, отче, Светлости, со Ангелы совокупился еси: с нимиже молися непрестанно за нас спасти души наша.
Пастырски преизяществовав в Церкви Божией, сердце твое, отче, приятельно благодати Духа соделал еси. Темже и нам источавши, яко воды, от честныя твоея раки всегда, Дионисие, исцеления.
Ины стихиры, глас тойже.
Подобен: Всехвальнии:
Удицею благодати, мудре, Павел Божественный, народовещав, улови священноявленна и неизреченных зрителя содела, тя, сосуд избранный, видев. С нимже моли, благоглаголиве Дионисие спасти любовию поющия тя.
Ангелом равночестен ум, отче Дионисие, добродетели ради соделав, премирное священноначальства благочиние, всемудре, сих священноповествовал еси, имиже учинил еси Церковная составления, Небесным чином подобяся.
Любомудрейше Богу, блаженне Дионисие, яко мощно подобяся, именований твое таинственно Божественных благочестно распростерл еси Божественное, Богомудре, сказание, единением лучшим навык, яже паче мысли, и научил еси мира концы.
Слава, глас 2. Андрея Иерусалимскаго:
Приидите, вернии, согласно летнюю память иерархов похвалим, Дионисия же и Киприана: ов бо оплевав стоиков философов и сосудом избранным научився, неизреченных таин знатель бысть; ов же, добрыя ради девы Иустины, помысл просветив, демонския прелести избеже и волшебныя книги огнем изжег, Евангельский проповедник бысть. Тем и мы, грешнии, прославльшему сия Спасу славословяще, возопиим: Иже Твоя страстотерпцы славою венчавый, Христе Боже, тех молитвами спаси души наша.
И ныне, Богородичен или Крестобогородичен.
Подобен: Егда от Древа:
Егда Нескверная Агница виде Своего Агнца, на заколение, яко человека, волею влекома, плачущи, глаголаше: безчадствовати Мя ныне тщишися, Христе, Рождшую Тя, что сие сотворил еси, Избавителю всяческих; обаче воспеваю и славлю Твою, юже паче ума и слова, крайнюю благость, Человеколюбче.
На стиховне Октоиха. Слава, глас 4:
Небеснаго знания невидимую глубину тебе наречем, светлейший мучениче Христов, яко бо оружника и тверда поборника Церкве воспеваем тя, мудре: огнем бо чистейшим просиял еси, сподобився вкупе с Вышними воинствословии светлою одеждею облещися Христа и озарив ум светлостию Духа Святаго, Дионисие. Тем твою всемирную память торжествуим верно, славяще прославльшаго тя Господа.
И ныне, Богородичен или Крестобогородичен:
Подобен: Яко добля:
Агнца и Пастыря, Тя на Древе яко виде, Агница рождшая рыдаше и матерски Ти вещаше: Сыне Возжеленне, како на Древе Крестнем повешен еси, Долготерпеливе? како руце и нозе Твои, Слове, пригвоздишася от беззаконных, и Кровь Твою излиял еси, Владыко?
Тропарь, глас 4:
Благости научився и трезвяся во всех, благою совестию священнолепно оболкся, почерпл еси от сосуда избраннаго неизреченная и, веру соблюд, равное течение совершил еси, священномучениче Дионисие, моли Христа Бога спастися душам нашим.
Слава, и ныне, Богородичен или Крестобогородичен.
|