|
|
Преставление святаго апостола и евангелиста Иоанна Богослова
На Утрени
на Бог Господь, тропарь святаго дважды.
Слава, и ныне, Богородичен: Вся паче смысла:
По 1-м стихословии седален, глас 8:
Подобен: Премудрости:
Ты сын назвался еси Божественнаго грома, во еже оглушити ушеса злочестивых, и трубы сладчае возгласив, о всемудре, в правая сердца, Слова воплощения: и яко искренний друг на перси возлегл еси. Отонудуже почерп разума явление, всем проповедал еси Отцу Собезначальнаго, Иоанне апостоле: молися Христу Богу, прегрешений оставление даровати празднующим любовию святую память твою. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
Премудрость и Слово в Твоем чреве заченши неопально, Мати Божия, миру родила еси мир содержащаго, и в объятиих имела еси вся содержащаго, пищедателя всех, и Творца твари. Темже молю Тя, Всесвятая Дево, и верою славлю Тя, избавитися мне прегрешений, и в день суда, егда предстати имам пред лицем Создателя моего, Владычице Дево Чистая, Твою помощь тогда подаждь ми: вся бо можеши, елика хощеши, Всепетая.
По 2-м стихословии седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:
Глубину ловления оставив, Креста тростию вся яве в вере уловил еси, яко рыбы, языки: ибо якоже тебе рече Христос, показался еси ловец человеков, к благочестию уловляя. Темже насеял еси и слова разум во всем Патме, и Ефес приобрел еси словесы твоими, Богослове апостоле: моли Христа Бога, прегрешений оставление даровати, празднующим любовию святую память твою. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
Пречистая Дево Мати Божия, души моея страсти лютыя исцели, молюся: и прощение даруй мне моих прегрешений, яже безумне содеях: душу и тело оскверних окаянный. Увы мне, что сотворю в час оный, внегда ангели душу мою разлучат от страстнаго моего телесе? Тогда помощница мне буди и предстательница теплейшая: Тя бо имам надежду, раб Твой.
По полиелеи седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:
Возлег на перси Иисусовы, дерзновение получил еси, яко ученик вопрошая: кто есть предатель Твой, Господи? И яко возлюблену зело сущу всехвальне, хлебом сего яве тебе показа. Темже яко таинник неизреченных быв, Слова воплощения научаеши концы. Богослове апостоле, моли Христа Бога, согрешений оставление даровати, празднующим любовию святую память твою. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
Небесную дверь и кивот, всесвятую гору, светлый облак воспоим, неопалимую купину, словесный рай, Евы воззвание, вселенныя всея великое сокровище, яко спасение в Ней соделася миру, и оставление древних согрешений. Сего ради вопием Ей: молися Сыну Твоему, прегрешений оставление даровати, благочестно покланяющимся Всесвятому Рождеству Твоему.
Степенна, первый антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их. Стих: Небеса поведают славу Божию: Всякое дыхание:
Евангелие Иоанна, зачало 67. [Ин. 21, 15 – 25.]
Во время оно, глагола Симону Петру Иисус: Симоне Ионин, любиши ли Мя паче сих? Глагола Ему: ей, Господи, Ты веси, яко люблю Тя. Глагола ему: паси агнцы Моя. |
Во время оно, Иисус говорит Симону Петру: Симон Ионин! любишь ли ты Меня больше, нежели они? Петр говорит Ему: так, Господи! Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси агнцев Моих. |
Глагола ему паки второе: Симоне Ионин, любиши ли Мя? Глагола Ему: ей, Господи, Ты веси, яко люблю Тя. Глагола ему: паси oвцы Моя. |
Еще говорит ему в другой раз: Симон Ионин! любишь ли ты Меня? Петр говорит Ему: так, Господи! Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси овец Моих. |
Глагола ему третие: Симоне Ионин, любиши ли Мя? Оскорбе же Петр, яко рече ему третие: любиши ли Мя? и глагола Ему: Господи, Ты вся веси: Ты веси, яко люблю Тя. Глагола ему Иисус: паси oвцы Моя. |
Говорит ему в третий раз: Симон Ионин! любишь ли ты Меня? Петр опечалился, что в третий раз спросил его: любишь ли Меня? и сказал Ему: Господи! Ты все знаешь; Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси овец Моих. |
Аминь, аминь глаголю тебе: егда был еси юн, поясался еси сам, и ходил еси, аможе хотел еси: егда же состареешися, воздежеши руце твои, и ин тя пояшет, и ведет, аможе не хощеши. |
Истинно, истинно говорю тебе: когда ты был молод, то препоясывался сам и ходил, куда хотел; а когда состаришься, то прострешь руки твои, и другой препояшет тебя, и поведет, куда не хочешь. |
Сие же рече, назнаменуя, коею смертию прославит Бога. И сия рек, глагола ему: иди по Мне. |
Сказал же это, давая разуметь, какою смертью Петр прославит Бога. И, сказав сие, говорит ему: иди за Мною. |
Обращься же петр виде ученика, егоже любляше Иисус, вослед идуща, иже и возлеже на вечери на перси Его и рече: Господи, кто есть предаяй Тя? |
Петр же, обратившись, видит идущего за ним ученика, которого любил Иисус и который на вечери, приклонившись к груди Его, сказал: Господи! кто предаст Тебя? |
Сего видев Петр, глагола Иисусови: Господи, сей же что? |
Его увидев, Петр говорит Иисусу: Господи! а он что? |
Глагола ему Иисус: аще хощу, да той пребывает, дондеже прииду, что к тебе? ты по Мне гряди. |
Иисус говорит ему: если Я хочу, чтобы он пребыл, пока приду, что тебе до того? ты иди за Мною. |
Изыде же слово се в братию, яко ученик той не умрет. И не рече ему Иисус, яко не умрет, но: аще хощу тому пребывати, дондеже прииду, что к тебе? |
И пронеслось это слово между братиями, что ученик тот не умрет. Но Иисус не сказал ему, что не умрет, но: если Я хочу, чтобы он пребыл, пока приду, что тебе до того? |
Сей есть ученик свидетельствуяй о сих, иже и написа сия: и вем, яко истинно есть свидетельство его. |
Сей ученик и свидетельствует о сем, и написал сие; и знаем, что истинно свидетельство его. |
Суть же и ина многа, яже сотвори Иисус, яже аще бы по единому писана быша, ни самому мню всему миру вместити пишемых книг. Аминь. |
Многое и другое сотворил Иисус; но, если бы писать о том подробно, то, думаю, и самому миру не вместить бы написанных книг. Аминь. |
По 50-м псалме, Слава, Молитвами апостола: И ныне, Молитвами Богородицы:
Стихира, глас 2:
Богослове девственниче, учениче возлюбленне Спасов, молитвами твоими нас спасай, молимся, от всякаго вреда: яко твое есмы стадо.
Канон Богородицы со ирмосом на 6, и апостола оба канона на 8.
Канон Богородицы, глас 2.
Песнь 1.
Ирмос: Во глубине постла иногда, фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.
Яко красную, яко предобрую всю, яко непорочную в женах, Бог Тя избрав, во утробу Твою вселися непорочную: Егоже моли, Всенепорочная, порока грехов избавити вся поющия Тя.
Псаломски, Чистая, одесную якоже Царица, от Твоея утробы возсиявшаго Царя предстала еси: Егоже моли, Всенепорочная, да деснаго предстателя покажет мя в день воздаяния, Богоневесто.
Пресохшее естество человеческое всякими безместии, рождшая дождь небесный, вся обновила еси: но молюся, и души моея бразду изсохшую покажи плодоносну, Богоневесто.
Умертвившеся садом разума, древом же жизни Чистая, к жизни вечной призвани быхом, от Тебе, Богородице, процветшим паче смысла, Христом Богом: Егоже со дерзновением моли, спастися душам нашим.
Канон апостола, [егоже краестрочие: Сына громова Христокрасно пою.] Феофаново. Глас 2.
Песнь 1. Ирмос тойже.
Царство Небесное блаженне, еже проповедал еси восприим, и Слову собеседник быв Небесному, верующия честному твоему проповеданию, и богословию, твоими молитвами сохрани.
Крепок смысл являя, о всех небрегл еси сущих на земли, и уз естества: и Слову всемудре, словесне же и умне сопребывая, от безсловесия безсловесне живущия свободил еси.
Небесных разум приим, богословеснейше, Бога Слова проповедал еси: в начале бе Слово и Слово бе к Своему Родителю, и Бог бе Слово, благовествуя научил еси.
Богородичен: Отроковиц божественных лик, божественнейше в женах Тя добрую воспевают, Богородице Владычице, добротами украшену Божества: добротворительное бо Слово паче слова родила еси.
Другий канон апостола, [егоже краестрочие: Моления Божественному таиннику несу.] Творение Иосифово. Глас 6.
Песнь 1.
Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.
Во глубины духа мыслию озарився приник, и рождество страшное нам ясно сказал еси, вопия, Богослове: в начале бе Слово Божие.
Приклоняеми множеством напастей, и страстей, и скорбей, и лютых нахожденьми, верою прибегаем к тебе, Богослове, помощник буди рабом твоим.
Душ наших страсти лютыя, яко врач изряден, уврачив мудре, вечнаго избави ны осуждения и огня, ходатайством твоим.
Богородичен: Бога заченшая нас ради бывшаго Человека, Того умоли, Чистая, в день суда нас ущедрити, многая согрешивших Ему.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3.
Ирмос: Процвела есть пустыня яко крин, Господи, языческая неплодящая церковь, пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.
Облечеся в мя человека, от чрева Твоего прошед Творец, Всенепорочная, нетления одежду даруя, обнажшемуся многими безместии.
Пречестное родила еси Бога Слово, Владычице, Егоже прилежно моли, ущедрити смиренную мою душу сладостей безчестии сетующую.
Язвы исцели души моея, Пречистая, и смиренное сердце мое, огорченное ядом змииным, действенною Твоею лечбою уврачуй.
Яко Мати имущи дерзновение, Владычице, к Сыну Твоему, проси помощи озлобленным людем, беззаконных же низложи шатание.
Ин, ирмос тойже.
Троицы явил еси богословным языком твоим, Юже паче ума тайну, Иоанне богоблаженне: в нейже утвердися мое сердце.
Язык твой бысть писменника трость Всесвятаго Духа, богописанно знаменующий честное твое и Божественное Евангелие.
Мудрости ты бездну почерпл еси всемудре, возлег богомудренным дерзновением на премудрости источнице: и Сего богопроповедник был еси.
Богородичен: Едину Девствующую и Матерь чтим, яко спасения ходатаицу бывшу нам, Всенепорочная, и мир избавльшую молитвами Твоими.
Ин.
Ирмос: Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой. Вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.
Умом светлым и чистым беседовав к Слову, Богослове треблаженне, тайнонаучился еси от Него, сущим вышше слова яве, и всю тварь просветил еси.
Уз мя избави лютых греха, треблаженне, любовию связуя мя Владыки и Бога: Егоже возлюбил еси тепле, и Богослов Того нареклся еси.
Дался еси защитник нам, и ходатай, и избавитель, и ко Господу молебник, и чудес самоделатель, и источник исцелений, Богослове. Темже тя почитаем.
Богородичен: Егда Слово, еже из Тебе воплотившееся неизреченно, Богородице, на древо вознесеся Креста, девственнику ученику, яко Деву Отроковицу, Тебе вручи.
Седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:
Премудрости на перси возлег, и разуму сущих научився, божественно возгремел еси: в начале бе Слово, добре написав первый безначальное рождество, и проповедал еси всем Слова воплощение. Темже и языком яко мрежею уловив языки, благодатию Духа изучаеши концы, и просвещаеши чудесы, Богослове апостоле. Моли Христа Бога грехов оставление даровати празднующим любовию святую память твою. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
В напасти многоплетенныя впад, от враг видимых и невидимых, бурею одержимь безчисленных согрешений моих: и яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая, ко пристанищу притекаю Твоея благости. Темже, Пречистая, из Тебе воплощенному безсеменно, молися прилежно о всех рабех Твоих, непрестанно молящих Ти ся, Богородице Пречистая, молящи Его присно, согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.
Песнь 4.
Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но Сам Господи, воплощься, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.
Каплю ми умиления одожди, Владычице, отъемлющи весь сердца моего вар, и печаль мою, и пакостныя прилоги отгоняющи.
Оружием мя сладости уязвлена, и лежаща в ранах, Пречистая, не презри, но исцели копием и кровию распеншагося Сына Твоего, и Бога нашего.
Обогатившаяся владычеством всякаго здания, люте мя обнищавша, благодати божественныя удостой: яко да величаю Тя, яко благую мою предстательницу, Всенепорочная.
Возсия из утробы Твоея, Отроковице неискусобрачная, Отчая заря Христос, и просвети вселенную распинаемь, и демонскую тьму потреби.
Ин, ирмос тойже.
Слово тя Богослова достойно показа. Того Божества тайнонаучив преизящнейше, и еже по человеку строению научив неизреченному.
Ум божествен, и девственно тело стяжав, храм был еси, живый же и одушевленный славне, и жилище всепетыя Троицы священнейшее.
Сыновством Пречистыя Девы почествовался еси, девственниче блаженне, и брат показался еси Избравшему тя, и ученика Богослова совершившему.
Богородичен: Исцеляя Евы древнее преступление, в Тя всенепорочную и пречистую вселися Пребожественный, всего мя человека вообразити падша.
Ин.
Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь, боголепно поет взывающи, от смысла чиста, о Господе празднующи.
Каплями напоил еси слова, славне, подсолнечную всю, мутныя нечестия воды изсушил еси благочестне: сего ради тя почитаем.
Крепостию опояши и державою, молюся, разслабленную всякими нанесеньми душу мою, всемудре, от нечистых врагов, прибегающую в кров твой.
Храм быв Божественнаго Духа, в храме твоем божественнем верою приседящия, храмы покажи Божия, Богослове, ходатайством твоим.
Богородичен: Божественный храм Божий воспоим, Святую Деву ясне вси блажим, обожени бывше Ею, и от лютых избавляеми.
Песнь 5.
Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: Тобою бо, Владыко, к светоначальнику Отцу Твоему, от нощи неведения, приведение имамы.
Путь жизни рождшая, Пречистая, путевождствуй мя ныне на путь правый, в безпутие и пропасть лютых падений безсловесно низриновеннаго.
Устранився без ума от разума Божия, блудно пожих во стране дальней страстей заблудив: но возврати, Дево Чистая, спаси Твоими мя утешеньми.
Водами Твоими животочными напой раба Твоего, пламенем сожигаемаго грехов, и палимаго прилоги демонскими, Дево Мати Пречистая.
Се во чреве, Богородице Пречистая, Христа Бога паче слова имела еси, якоже Исаиа провозгласи, и паче естества Сего Богородительница родила еси.
Ин, ирмос тойже.
Небесный ум, Богослове, явился еси благодатию, весь свет быв, еже к Началосвету приближением, и честым твоим зрением, еже к Нему, обожаемь.
Умом чистым, и святыми устнами богодохновенне, и пречистыми усты твое Евангелие проповедал еси: и общее спасение всем верным предложил еси.
Со Христом живый от младенства, орган благодати от Него предложен был еси, богословии изобучаемь, и Троичестей славе паче естества научаемь.
Богородичен: Глаголы Твоя поминающе, Тя ныне блажим: Тобою, Всенепорочная, блаженство неизреченное, и жизнь нестареющуюся истинно прияхом.
Ин.
Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.
Яко утро просиял еси сущим на земли, Восток мысленный ясно проповедуя, апостоле, миру, во плоти пришедший, и многобожия тьму разоривший.
Богословии твоими священными всяку напоил еси душу, священнопроповедниче апостоле. Темже ти зову: изсохшее сердце мое грехми, все напой.
Уранихся стрелами вражиими, всего мя уздрави, мудре, предстательством твоим, молюся: и на пути мя Божия управи, присно в беззакониих заблуждаема.
Богородичен: Егда предстала еси со возлюбленным учеником, у Креста Сына Твоего, Всенепорочная, стенала еси плачущи, и дивилася еси Того, еже к человеком, многому состраданию.
Песнь 6.
Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Не яви мене демоном в радость на судищи будущем, Владычице: но благосердно воззревши на мя, Судию и Сына Твоего умоли.
Помыслы прогневах Тя, Господи, и лукавыми и беззаконными моими деяньми: в молитву привожду Ти Матерь Твою, ущедрив спаси мя.
Осуждения избави мя, Владычице, самоосужденна суща прегрешеньми, яко Судию рождшая, и Бога всяческих, всепетая.
Иисуса Спаса моли, Егоже паче естества плотию родила еси, Дево Мати Пречистая, избавитися от бед рабом Твоим.
Ин, ирмос тойже.
Иисус, Бог мой и Господь, твою чистоту приим, и всесовершенную святость, брата тя, Богослове, прият.
Венчав свято житие твое, сице уповав, мудрости возлегл еси на перси, славне: и благодать оттуду извлекл еси.
Великая и божественная сияния богословия твоего, всю просветиша, славне, вселенную, и светом трисолнечным озариша.
Богородичен: Небо прострый волею, небо земное иное распростре Тя, Богомати Чистая, и из Тебе возсияв явися.
Ин.
Ирмос: Житейское море воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.
Бысть яко трость скорописца, истинно богословный язык твой, добропишущий разумение истинное, и закон зело новейший, на скрижалех, Богослове, сердец наших.
Увядивый искоренно нечестия отрасли, яко возделатель всеизряднейший, в души же мой страх Божий насади, славне, добродетелей благоплодие процветающее.
Сына Девы тя, из Тоя прошедый преявленно именова: с Неюже молися, положением всем сыном Божиим быти, всеприснопамятне, творящим благоугодная Ему.
Богородичен: В подобии плоти познася человеком Бог из Тебе, Всепепорочная: Егоже моли всегда, плоти нашея мудрования, Всечистая, умертвити пагубная.
Кондак, глас 2:
Величия твоя, девственниче, кто повесть? Точиши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися о душах наших, яко Богослов и друг Христов.
Икос: Высоты небесныя уведети, и моря глубины испытати дерзостно есть и непостижно: якоже бо звезды исчислити, и приморский песок невозможно отнюд, сице ниже яже богословова рещи довольно, толицеми того венцы Христос, Егоже возлюби, венча: Емуже и на перси возлег, и на Тайней Вечери с Ним яде, яко Богослов и друг Христов.
Песнь 7.
Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя, высок пламень вознесло есть: Христос же простре богочестивым отроком росу духовную, сый благословен и препрославлен.
Крепость моя, и пение, и спасение, и твердое заступление, и стена непобедима сущи, Владычице, борющия мя демоны побори присно ищущия умертвити мя.
Бога воплощши, девственными Твоими кровьми обожила еси, Дево, человечество. Темже молюся Тебе: страстьми оскверненнаго мя, и растленнаго вражиими коварствы, избави молитвами Твоими.
Пещь прообразоваше рождество Твое, Всенепорочная: отроки бо не опали, яко ниже ложесна Твоя огнь нестерпимый. Темже молим Тя: избави рабы Твоя огня вечнаго.
Пречистое зачатие, нетленное рождество Ты едина показала еси, Дева пребывши: Бога бо зачала еси над всеми сущаго, Чистая, Человека бывша, верных на спасение и избавление.
Ин, ирмос тойже.
Божественным сияя светолитием, Духа Святаго ясно богословил еси, исходяща из безначальнаго Отца, и почивающа в Сыне неотходно, яко единосущна.
В тебе, блаженне, положи правды Солнце селение: небо приснодвижимо тя соделавый, и богословным твоим языком проповедуемый Христос: возлюбленне, препрославленный.
Глагол твоих сила, божественное вещание изыде, всеблаженне досточудне, и премирное твое Евангелие всю объяше землю, догматов величеством.
Богородичен: Пречистое зачатие, нетленное рождество Ты едина показала еси, Дева пребывши: Бога бо зачала еси над всеми сущаго, Чистая, Человека бывша, верных на спасение и избавление.
Ин.
Ирмос: Росодательну убо пещь содела ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.
Гром разшумевший во вся концы воспоим Богослова: имже всяк истинно слух огромлен взятся от земли, и величается Христос всех Творец.
Обзорно дому твоего благолепие всяку просвещает мысль: в немже всегда собирающеся, боголепне поем всяческих Творца, и благохвалим тя верно, суща предстателя нашего.
Яко звезду тя светлосияющую вемы, светоносными сиянии твоими просвещатися, учениче молимся Христов, избавляющиися от тьмы страстей и напастей всеразных, ходатайством твоим.
Богородичен: Благословим Тя, Всенепорочная, рождшую благословеннаго Господа: благословеньми разоршаго Божескими проклятое естество человеческое, и обновившаго ны обветшавшия тлею.
Песнь 8.
Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите вся дела Господня Господа.
Ревнуй добрым, злых удалившися, попечением божественных деяний, душе моя, молящуюся о тебе Богоматерь, и всех непостыдную имущи предстательницу, яко милостиву и человеколюбиву.
Разрешила еси уз человечество древняго осуждения, Богородительнице. Темже молю Тя: разреши всяк соуз злобный сердца моего, связавши мя, Пречистая, Божественною любовию Зиждителя.
Славы Отчую зарю рождши, Богородице, безславием прегрешений сетующее сердце мое уясни: и славы присносущныя покажи мя причастника, яко да верою славлю Тя.
Явися нам из Тебе, Богородительнице, правды истинное Солнце, просвещая всяческая лучами Божества, воплощься Вышний, Егоже песнословим.
Ин, ирмос тойже.
Якоже молния светлая проходящи, вселенней, блаженне, явился еси чистоты светлостию, девства же блистанием, и благочестия догматы, мир просвещая, возлюбленне, Христу Богу.
Тело и душу, и ум очистив, благовестил еси небесное Христово Евангелие: и ангелом единожитель на небесех быв зовеши ныне: благословите вся дела Господня Господа.
Столп светел, возложение же божественно, небеснаго храма был еси, и престол чувствия, и мудрости приятелище, богословия орган, поя: благословите вся дела Господня Господа.
Богородичен: Да клятву первую истребиши, и смертное осуждение древле праматере, из Девы Богоматере, Слове Божий, родился еси, всем даровав безсмертие негиблемо.
Ин.
Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.
Риторствующим языком, блаженне, благообильствовал еси, и умершия злобою, вся живоуловил еси, священную твою приемшия проповедь: темже тя чествуем, яко таинника неизреченных.
Яко иный рай божественный, дом твой показася. Чудесы якоже цветы, всех души веселя, апостоле, и страстей прогоняя зловоние.
Боже, Боже мой, вонми ми, и избави мя от врагов, на кийждо день находящих мне, и смиренное сокрушающих сердце мое, имея молящагося Тебе божественнаго ученика Твоего.
Богородичен: Иисуса Спаса, Егоже воплотила еси от чистых кровей Твоих, Богорадованная, испроси ущедрити ны рабы Твоя, и от вечныя муки изъяти.
Песнь 9.
Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощься от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем всепетую Богородицу величаем.
Вкусив Адам от древа снеди неподобающия, смерть от древа горько обра: на Древе пригвоздився Сын Твой, Пречистая, сладость безсмертия источи. Сего ради Тя почитаем.
Царица еси, Царя Христа и Господа паче слова рождши, разорившаго адова царства: Егоже прилежно моли, Отроковице, Вышняго Царствия удостоити вся чествующия Тя.
Ублагости, Владычице, смиренное сердце мое, озлобленное сладостными потопленьми, яко Благаго рождшая, и благая сущи вся: и к покаянию мя благих дверей введи.
Мертв быв на Крест возносимь, сим уморивый змия. Темже зову Ти: умерщвленную душу мою лукавыми делы, помилуй, Слове, и оживи молитвами Рождшия Тя.
Ин, ирмос тойже.
Ныне не в гаданиих, но лицем к лицу, сладости поток зрети удостоился еси, и реку мира, и источник безсмертия: имже ныне напаяемь наслаждаешися обожения.
Наземное просил еси седалище прияти от Христа, но Он тебе перси Своя дарует: на няже возлег, Богослове, твердым и пребывающим седением добрым обогатился еси, апостолов украшение.
Мудрости погасил еси еллинския безбожное, в начале бе Слово, мудре, провещав, и к Богу бе Слово, и истинно Бог бе Слово, Имже вся быша, видимая же и невидимая.
Богородичен: Яко утро обрелася еси утреннее в нощи жития, девства зарями облистающи, восток Солнца мысленнаго правды нам явльшая, Богомати Всечистая.
Ин.
Ирмос: Бога человеком не возможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати: Тобою же Всечистая, явися человеком Слово воплощенно. Егоже величающе, с небесными вои Тя ублажаем.
Часов и времен Господь сый Избавитель, в преполовении дне на Кресте висяше, и тебе предаде, якоже девственнику, блаженне, Приснодеву, славу неотъемлему дая, еже величати тя.
Сый с горними божественными силами, и с ними божественное восклицая песнопение, яже в дому твоем святом поющия и песнословящия Преблагаго, спасай ходатайствы твоими честными, Христов апостоле.
Верою просящия тя спасай ны от всякия беды, Богослове блаженне, шествия наша яже ко Господу духом направляя, и путевождствуя ны на путь мира заповедей Вседержителя.
Богородичен: Глас приносим Ти благодарствен Божии Матери светло, и возопием: радуйся, престоле Божий превысочайший. Радуйся, Света облаче. Радуйся раю, Еюже райския сладости сподобихомся.
Светилен,
Подобен: Духом:
Яко душею девственна тя, и телом, блаженне, Слово избра, Богослове девственниче, и Того Божества чудна показа писца и слугу, иже и от земли преставился еси, не умер, но в Бозе жив, и безсмертен пребывая.
Слава:
Подобен: Жены услышите:
Громов сын быв, человеком богословил еси, еже в начале бе Слово, апостоле Иоанне: возлегий бо на перси верно Владыки твоего, и оттуду почерп богословия струи, тварь всю напаяеши.
И ныне, Богородичен:
При Кресте Сына Твоего и Бога, стоящи, Всечистая, со учеником девственником, се, глаголет, сын Твой, услыша создавшаго: ученику же, се, глаголет, Мати твоя. С нимже Тя вси поем, Богородительнице Дево.
На хвалитех стихиры, на 4, глас 8.
Подобен: О преславнаго чудесе:
Блаженне Иоанне всемудре, обильною теплотою Христовы любве, множае всех был еси учеников любимь всевидцу Слову, и судящему правыми мерами всей вселенней, чистоты и девства добротами озарився, телом и помыслом, богоблаженне.
Девства процветение, честных добродетелей приятное жилище, мудрости орган, Духа храм, светоносная уста благодати, Церкве светлейшее око, всечестнаго Иоанна песньми духовными ныне восхвалим, яко служителя Христова.
Богословия воды, на перси возлег, мудрости почерпл еси, и мир напоил еси, Иоанне всеизящнейше, Троицы ведением море изсушил еси безбожия, столп быв и облак одушевлен, наставляя ны к небесному наследию.
Евангелисте божественне, благих источник, Царство недвижное, жизнь вечную, и радость неизглаголанную, и зрения Божественнаго наслаждение, и богатодатно Христова дарования, ум превосходяй, и человеческий помысл, сыне громов, благовествуяй миру уяснил еси.
Слава, глас 8. Самогласен:
Благовестниче Иоанне, равноангельне девственниче, Богослове, богонаученне, православно миру пречистое ребро, кровь и воду источившее проповедал еси, имже вечную жизнь обретаем душам нашим.
И ныне, Богородичен.
Владычице, приими молитвы раб Твоих:
Славословие великое.
По Трисвятом тропарь апостола. Слава, и ныне, Богородичен: Вся паче смысла: ектении, и отпуст. И поем стихиру самогласну святаго, юже хощет екклисиарх. И исходит иерей с кадилом, предыдущу ему светильнику, кадит на аналогии икону святаго апостола: И отдав кадило, стоит одесную страну аналогиа. И приходит игумен ко аналогию, и творит два поклона, и целует икону святаго апостола. И по целовании един поклон, и взем стручец на то устроенный, помазует себе от кандила святым елеем крестообразно на челе своем. И братия подобне целуют икону святаго. Игумен же помазует святым елеем иереа и прочию братию. По помазании же святаго елеа, поем час 1-й. На 1-м часе тропарь и кондак апостола. И бывает конечный отпуст.
Сице помазание бывает всегда, и во вся праздники великих святых, в нихже бывают бдения.
|