|
|
Память преподобнаго отца нашего Сергиа игумена, Радонежскаго чудотворца
На Утрени,
тропарь святаго дважды.
Слава, и ныне, Богородичен.
По 1-м стихословии седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:
Весь освящен и богоносен показался еси, мира и богатства светлости, и вся елика видимых доброт маловременных преобидев, смирением же и нищетою Владыце Христу последовал еси, собрав монахов множества, и сих православия ученьми просветил еси. Тем и по кончине нестареемую благодать приял еси, и во гробе лежа нетленен пребываеши, Сергие богоблаженне, моли Христа Бога, согрешений оставление даровати чтущим любовию святую память твою. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
Яко всенепорочная Невесто Творца, яко неискусомужная Мати Избавителя, приятелище яко сущи Утешителя, Всепетая, беззакония мя суща скверно жилище, и демонов игралище в разуме бывша, потщися и сих злодействия мя избавити, светло жилище добродетельми соделавши. Светодательная и нетленная, разжени облак страстей, и вышняго причастия сподоби, и света невечерняго молитвами Твоими.
По 2-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте девства:
Еже к Богу мудрование горе имея, отче, и яже на земли оставил еси, и многими болезньми светло твое житие изъяснив, всякия же Божественныя добродетели обитель показався, в молитвах и мольбах и пощениих Господу приближился еси. Моли Христа Бога, спастися душам нашим. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
Яко невозделанна Дево лоза, прекрасный грозд Христа возрастила еси, источающа нам вино спасительное, всех веселящее души и телеса. Темже яко виновну Тя добрых ублажающе, присно со ангелом вопием Ти: радуйся, обрадованная.
По полиелеи седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:
Егда, блаженне, Божественному желанию ум твой вперив, тогда оставил еси вся долу влекущая мудрования, и в пустыню вселився, яко крин процвел еси добродетели прекрасный, и страстей искоренив терние, в нем насадил еси плоды трудов твоих. Темже и пожал еси рукояти неотемлемо богатство на небесех: Сергие преподобне, моли Христа Бога, согрешений оставление даровати чтущим любовию святую память твою. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, ангельский собор, и человеческий род, освященный храме, и раю словесный, девственная похвало, из Неяже Бог воплотися, и Младенец бысть, прежде век сый Бог наш: ложесна бо Твоя престол сотвори, и чрево Твое пространнее небес содела. О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, слава Тебе.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.
Прокимен: Честна пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми?
Евангелие от Матфеа, зачало 43. [Мф. 11, 27 – 30.]
Рече Господь: Вся Мне предана суть Oтцем Моим: и никтоже знает Сына, токмо Oтец: ни Oтца кто знает, токмо Сын, и емуже аще волит Сын открыти. |
Господь сказал: Все предано Мне Отцем Моим, и никто не знает Сына, кроме Отца; и Отца не знает никто, кроме Сына, и кому Сын хочет открыть. |
Приидите ко Мне вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы: |
Придите ко Мне все труждающиеся и обремененные, и Я успокою вас; |
Возмите иго Мое на себе и научитеся от Мене, яко кроток есмь и смирен сердцем: и обрящете покой душам вашим: |
Возьмите иго Мое на себя и научитесь от Меня, ибо Я кроток и смирен сердцем, и найдете покой душам вашим; |
Иго бо Мое благо, и бремя Мое легко есть. |
Ибо иго Мое благо, и бремя Мое легко. |
По 50-м псалме стихира, глас 6.
Иже на земли ангела, и на небеси человека Божия, мира благое украшение, пищу благих добродетельных, постников похвалу, Сергиа великаго почтим: насажден бо в дому Господни, и процвете праведно, яко кедр в пустыни, умножив стадо Христово словесных овец, в преподобстве и правде.
Канон Богородицы со ирмосом на 6, и святаго на 8.
Канон Пресвятыя Богородицы, глас 6.
Песнь 1.
Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.
Причащшися Ева сада, преслушаннаго брашна, клятву введе: но сию разрешила еси, Чистая, благословения начаток, Христа рождши.
Яже бисера от Божественныя молнии Христа рождши, страстей моих мглу, и прегрешений смущение, Чистая, разжени светом Твоея светлости.
Языков ждание Иаков, из Тебе воплощаемаго предзряше тайно умными очесы, Бога, избавльшаго нас ходатайством Твоим.
Оскудевшим начальником от племене Иудова, Пречистая, Сын Твой и Бог, прошед Вождь, над концы земными ныне воистинну воцарися.
Канон преподобнаго Сергиа. [Егоже краестрочие сицево: Сергиа похвалити, Боже мой, даруй ми.] Глас 8.
Песнь 1.
Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи, чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив, и разделив море: Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.
Христа нас ради волею смирившагося, даже до рабия образа подражав, возлюбил еси смирение, и зельным бдением и молитвами, душегубныя страсти умертвив, на гору безстрастия возшел еси, Сергие пребогате.
Яко светильник света, твою душу слезными потоки украшая, и другаго Исаака подобно сам себе вознесл еси, преподобне, и сердце твое Богу пожерл еси.
Иже во чреве матерни трикраты проглашением, Троицы служитель показался еси, и трисолнечным светом озаряемь, демонская ополчения яко паучину разорил еси, преблаженне Сергие.
Богородичен: Законов кроме естественных родила еси законодавца Бога и Человека бывша. Того, яко Блага, моли Всенепорочная, наша беззакония презрети, вопиющих всегда: поим Господу, славно бо прославися.
Другий канон святаго. Глас 1.
Песнь 1.
Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Любовию Христовою утвердился еси, преподобне, и явился еси яко река, обильно всю землю напаяя словом учения, богоблаженне Сергие: темже память твою любовию ублажаем.
Твоею рукою бысть благословение, Божественным мановением, невлажная бо земля твоею молитвою воду источи, юже ныне почерпающе, исцеление приемлем независтно, преподобне Сергие.
Весь от юности Богу освятился еси, к Нему добродетельми приближаяся: тленная бо яже на земли оставив, небесное обрел еси богатство.
Богородичен: Радуйся, благодати источниче. Радуйся, лествице и двере небесная. Радуйся, свещниче и стамно златая, и горо несекомая, яже Жизнодавца Христа миру родила еси.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3.
Ирмос: Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.
Тленную мою плоть и смертную, Всечистая Богомати, из чрева Твоего несказанно прием Благий, и обезтленив сию, вечне Себе связал есть.
Бога воплощаема из Тебе зряще, Дево, ужасахуся страхом лицы ангельстии: и яко Матерь Божию немолчными песньми Тя почитают.
Ужасеся, гору умную видев Тя, пророк Даниил, из Неяже камень отсечеся кроме рук, и демонская капища, Богомати, крепко сокруши.
Не может слово Тя человеческое, ниже язык, Дево, похвалити достойно: из Тебе бо без семене Жизнодавец Христос воплотитися, Пречистая, благоволи.
Ин.
Ирмос: Утверждей в начале небеса разумом, и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, едине Человеколюбче.
Благих образ тебе дав твоим учеником, и привлекл еси многи души во спасение, отлучившихся мирскаго пристрастия, иже утешение улучиша райскаго наслаждения.
Яко доброплодная маслина в дому Божии, блаженне, процвел еси, и елеем умащая души, любовию тя поющих, преблаженне Сергие, и верою Христу вопиющих: несть свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Страсти душетленныя успил еси бодренными бдении блаженне: и сих ради в чертог небесный вселился еси, прием богомудре, Сергие, благодать исцелений.
Богородичен: Херувимов и серафимов превышши явилася еси, Богородице: Ты бо едина прияла еси невместимаго Бога во чреве Твоем, нескверная. Темже Тя вси вернии песньми, Чистая, ублажаем.
Ин.
Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь, и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе Святый, одушевленный храме, неизреченныя славы Твоея Человеколюбче.
Тленную славу презрев, блаженне, нетленныя и Божественныя славы наследник быти сподобился еси: всю бо поправ жития красоту, со ангелы в вышних Божественныя славы наслаждаешися.
Ралом молитвенным, преподобне, землю сердца твоего обновив, и сию насеяв семенем трудов твоих, и явился еси прекрасная Слова пшеница, и достигл еси незаходимаго света селение.
Духа Святаго сияньми почтен, и светоносным житием украсился еси, требующим подавая неоскудно, и приемля с любовию монашествующих чины, отче преподобне.
Богородичен: Из Тебе прозябе, Чистая, цвет неувядаемый, облаговонствуя все человечество Божественным миром естества Своего, Иже и Отцу собезначальный, из Тебе бысть под летом, Дево Всенепорочная.
Седален, глас 4.
Подобен: Вознесыйся на Крест:
Яко воистинну тленных оставив нестоянное, Христу от души последовал еси, и болезньми и труды и зельным воздержанием, яко безплотен пожив, преблаженне Сергие: моли Христа Бога, спастися душам нашим. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
Херувимов и серафимов превышши еси, Богородице, небесе же и земли пространнейши, видимыя твари и невидимыя явилася еси преимущи несосудным сосуждением: Егоже бо пространствия небеса не вмещают, в Твоей утробе вместила еси, Чистая, Егоже моли, спастися рабом Твоим.
Песнь 4.
Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь честная Церковь боголепно поет взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.
Поем, Пречистая, Тя всенепорочную, иже тобою спасшиися, и благочестно поюще взываем: благословенна, Яже Бога, Приснодево, рождшая.
Свет незаходимый, Дево, родила еси, сущим во тьме жития плотию светящь, всеблаженная: и поющим Тя радость, Приснодево, источила еси.
Благодать процвете, закон преста Тобою, Всесвятая: Ты бо, Чистая, родила еси Господа, подающаго нам Приснодево, оставление.
Мертва мя показа сада вкушение, жизни же древо, из Тебе явльшееся, Пречистая, воскреси, и райския сладости наследника мя устрои.
Ин.
Ирмос: Ты моя крепость, Господи, ты моя и сила, ты мой Бог, ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава Человеколюбче.
Духа Пресвятаго храм, отче, был еси, и жизненных вод река исполняема, основание непоколебимо Церкве, монашествующих утверждение, Сергие досточудне.
Пророчески слезными каплями на всяк день постелю омочая, Сергие славне, дондеже до конца страстей пучину изсушил еси: темже память твою почитаем, присночестную и священную.
Лице Христово лицем, преподобне Сергие, зрети сподобился еси, зерцалом воистинну разрешшимся: сие бо и от мира отлучи тя к возлюбленному желанию.
Богородичен: Очищение наших даруй неведений, яко безгрешен, и умири мир Твой, Боже, молитвами рождшия Тя.
Ин.
Ирмос: Гору Тя благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе избыти Израилеву провозглашаше Святому, во спасение наше и обновление.
Просвещаемь светолучными зарями, преблаженне, наслаждение небесное приял еси радуяся. Яко воистинну чистейший хлеб Творцу был еси, мудре Сергие, Емуже взывая: силе Твоей слава, Человеколюбче.
Страсти душетленныя прешед, и во глубину безмолвия вшед, и прежде отрешения телеснаго союза умершее отроча возставил еси, и паче надежди родителю его радость сотворил еси. Тем удивився, Творцу вопиял еси: силе Твоей слава, Человеколюбче.
Душевный разум вперив, славне, и чувствия окормив, мудре, святыню благочестия сущим на земли возвестил еси к небесному шествию.
Богородичен: Радость Тебе, Чистая, яви, с небесе прешед архистратиг, благовести рек: Бог изыдет плотию из Тебе, Дево Пречистая, во спасение любовию поющих Тя. Слава силе Твоей, человеком помощнице.
Песнь 5.
Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.
Чистотою возсиявши светло, Божественное пребывание Владыки, Всепетая, была еси: Ты бо едина Мати Божия явилася еси, во объятиих яко Младенца Сего носивши.
Носящи доброту умную краснейшия Твоея души, Невеста Божия была еси, запечатствована девством, Чистая, и светом чистоты мир просвещающи.
Да рыдает собрание злочестивых, не проповедающих Тя яве Чистую Богоматерь: Ты бо врата Божественнаго света явилася еси нам, мрак прегрешений разгоняющи.
Ин.
Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.
В пощениих непреклонен пребыл еси, мудре, и до отшествия своего храня сие опасно, имже сподобился еси яве нетленнаго блаженства.
Остр ум имея к Богу внимати, страсти душетленныя успил еси, отче, и снопы благоплодия пожал еси, питая благочестно восхваляющия тя, преподобне отче Сергие.
Светло житие твое, преподобне Сергие, и известно всем концем явися, и Божественныя доброты исполнено, молитвами же и пощеньми, и любовию, яже ко Христу Человеколюбцу.
Богородичен: Тя стену имуще, и заступлением Твоим соблюдаеми, Твоею Божественною славою хвалящеся, Тя ублажаем: Ты бо, Пречистая, душам нашим источаеши веселие и радование.
Ин.
Ирмос: Бог сый мира, Отец щедрот, великаго совета Твоего Ангела, мир подавающа послал еси нам: тем богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.
Обетшавшаго человека яве, отче, совлекся еси, и яко скверну ризу отверг с греховными страстьми, в новаго облекся еси, еже по подобию о Христе, всечестне.
Страстныя узы расторг высоким твоим равноангельным житием, и свыше приим чудодействия дарование, согрешений наших очищение, Сергие, испроси.
Богородичен: Клятву Евы всех праматере, Твоим рождеством, Дево, упразднила еси, миру благословение возсиявши Христа. Темже Тя радующеся, языком и сердцем Богородицу истинно исповедающе величаем.
Песнь 6.
Ирмос: Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.
Великий преднаписа во пророцех Моисей Тя, ковчег, и трапезу, и свещник, и стамну, образно назнаменуя воплощение, еже из Тебе Высочайшаго, Мати Дево.
Умерщвляется смерть, упражняется и тление Адамова осуждения, Плоду Твоему, о Владычице, приразившееся: Жизнь бо родила еси от тли избавляющую поющия Тя.
Закон изнеможе, и прейде сень, паче бо ума и помысла явившейся мне благодати, яже из Тебе Дево, рождеством Бога и Спаса, многопетая.
Ин.
Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.
Память твою творящим священную, отче, не престай моля Избавителя, даровати согрешений оставление и Небесное Царство восприяти, идеже глас празднующих веселит вся.
О Христе укрепляемь, вся коварствия лукаваго твердым умом, Сергие, якоже сеть, расторгнул еси, и пресветло светило миру, отче, показался еси.
Светом Божественным осияемь, и со ангелы ныне на небесех водворяяся поминай верою чтущих память твою, преподобне Сергие приснопамятне.
Богородичен: Возвысила еси воистинну падшее человеческое существо, Иже образом Божественным и Отца равенством, видимым Сыном неизменным, Богомати, без семене во чреве поносивши.
Ин.
Ирмос: Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият: в Деву же всельшееся Слово, и плоть приемшее, пройде сохраншее нетленну. Егоже бо не пострада истления, Рождшую сохрани неврежденну.
Нас свыше стадо твое озаряеши милостивно, отче, императору победу крестоносному подая молитвами твоими, возвышая рог православных. От нас же приими, аще и малое приносимое тебе моление.
На недузех различных исцеления благодать тебе даровася, и на дусех нечистых от Христа власть, мудре, яко божественный доблественник венец приял еси победы, от всех Царствующаго.
Богородичен: Весь лик пророческий от Бога научен, Твое провозгласи таинство, несказаннаго Божественнаго зачатия, еже из Тебе Слова Мати Дево: Ты бо истинный начальный Свет родила еси.
Кондак, глас 8.
Подобен: Взбранной Воеводе:
Христовою любовию уязвився, преподобне, и Тому невозвратным желанием последовав, всякое наслаждение плотское возненавидел еси, и яко солнце отечеству твоему возсиял еси: тем и Христос даром чудес обогати тя. Поминай нас чтущих пресветлую память твою, да зовем ти: радуйся, Сергие богомудре.
Икос: Евангельский глас, отче, услышав, вся оставил еси плотская мудрования, богатство же и славу яко прах вменив, и на страсти яко безплотен подвизався, и безплотных ликостоянием, чести сподобился еси. Разума дарование приял еси, еже и подаждь в песнех поющим ти сице: радуйся, Сергие преподобне и богоносе, небесный человече, земный ангеле. Радуйся, Духа Святаго обитель. Радуйся, молитвами Богоданен дар приемый. Радуйся, яко прежде рождения проглашением прославив Святую Троицу, Яже тя прослави в жизни сей и по смерти. Радуйся, целомудрия столпе, имже всяка страсть попрася. Радуйся, яко от младых ногтей последствовал еси Христу. Радуйся, притекающим к тебе спасения ходатай. Радуйся, светильниче многосветлый, возведый ко Христу монахов множества. Радуйся, похвало отечеству твоему. Радуйся, пророчеством украшенный, во еже прорицати яко настоящая будущая. Радуйся, яко молитвами твоими сопротивнии побеждаются. Радуйся, крестоносному императору нашему, Николаю Александровичу, похвала и утверждение: егоже соблюди молитвами твоими от враг ненаветно, да зовем ти: радуйся, Сергие Богомудре.
Песнь 7.
Ирмос: Росодательну убо пещь содела ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.
Юнош триех пещь не опали, Рождество прообразующих Твое: Божественный бо огнь Тебе не опалив, вселися в Тя, и вся научи вопити: благословен еси, Боже отец наших.
Блажат Тебе концы, Всенепорочная Мати, яко прорекла еси, просвещаеми светолучными сиянии Твоими, и благодатию поющии вопиют: благословен еси, Боже отец наших.
Пагубныя убо зубы в мя вонзе змий лукавнейший: но тыя Твой, Богомати, Сын сокруши, крепость же мне даде вопити: благословен еси, Боже отец наших.
Очистилище естества Ты еси, едина Богоблаженная: на рамех бо херувимских седящаго Бога во объятиих носивши, вопиеши: благословен еси, Боже отец наших.
Ин.
Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси, Боже отец наших.
В пещи искушений разжжения Божественная благодать ороси тя, преподобне, и многосветла Троическим желанием показа, зовуща: благословен Бог отец наших.
Мир преобидев, славне Сергие, на земли яко безплотен пожил еси, и ангельским ликостоянием сподобился еси. Тем тя верою почитаем досточудне.
В пристанище тихое вшед, богомудре, житейских плаваний отбегл еси, и волнующимся житейскими спасительное окормление был еси, воспевающим: благословен Бог отец наших.
Богородичен: Жезл прорасте, Дево, из корене Иессеева всеблаженный плод, цвет носящи спасительный, верою Сыну Твоему вопиющим: отцев наших Боже, благословен еси.
Ин.
Ирмос: Тебе умную, Богородице, пещь разсмотряем вернии, якоже бо отроки спасе три превозносимый, мир обнови во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог и препрославлен.
Другое небо на земли божественным мановением, преблаженне, показался еси, воспитал еси словесное стадо, яко ангел живый с плотию богомудре.
Имуще тя к Богу чада твоя, крепка молитвенника, блаженне, и утешителя печальных, поборника же и предстателя, и ходатая благочестия, от всяких бед спасаемся, преподобне Сергие.
Богородичен: Радуйся Чистая Адамова дщи: из Тебе бо произыде Пастырь, облекся истинно во всего мя человека, превозносимый за милосердие непостижное, отцев Бог благословенный.
Песнь 8.
Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.
Позлащенною ризою якоже Царицу Сын Твой просветив зарею Духа, Тебе одесную Себе постави, Всечистая: Егоже превозносим во вся веки.
Иже хотением единем мир водрузивый, из пречестыя утробы Твоея плоть заемлет, свыше тую наздати хотя: Егоже превозносим во вся веки.
Сочетанием Слова ко мне человеку Божественное жилище была еси, Пречистая, просиявши яве девства светлостию. Тем Тя поем во вся веки.
Златозарный Тя свещник предвообрази, приемшую несказанно Свет неприступный, знанием Своим озаряющь всяческая. Тем Тя поем, Чистая, во вся веки.
Ин.
Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель, богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.
Светоносный твой праздник, преблаженне Сергие, исполни радости и веселия духовнаго, благоухания же и просвещения, тя имущим заступника, и правило монашествующим.
Молитвою непрестанною к Богу востекл еси, и оттуду трисолнечными сиянии озарился еси, на враги борения поставив, приводя постников соборы новым житием, Христу вопиющим: дети благословите, священницы воспойте, людие превозносите Его во веки.
В пощениих крепкое, в молитвах неленостное, терпение в искушениих, Сергие, на земли показал еси, зовый: дети благословите, священницы воспойте, людие превозносите Его во веки.
Богородичен: Богородительнице Чистая, души моея язвы греховныя и соблазны очисти, ко источником примешающи, яже из ребр Рождества Твоего, иже от них потекшим струям: к Тебе бо взываю, и к Тебе прибегаю, и Тя призываю Богоблагодатную.
Ин.
Ирмос: Чуда преестественнаго росодательная изобрази пещь образ: не бо яже прият палит юныя, яко ниже огнь Божества Девы, в нюже вниде утробу. Тем воспевающе воспоем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.
Прилежно поюще молим тя: молися, преподобне победы даровати на враги императору нашему, и Церкви благолепие, и миру мир.
Духа Святаго благодать в тя вселися, лукавых духов прогонителя содела, монашествующих же наставника показа, зовущих: благословите вся тварь Господа, и превозносите его во веки.
Трисолнечным светом издалеча сияя, твоим певцем свет даруй и спасение, и миру мир, в твоей памяти, преподобне отче, зовущим: да благословит вся тварь Господа, и превозносит Его во веки.
Богородичен: Иже ангельскими песньми прославляемый, богатное Слово, нас ради обнища, Тя Матерь доброту Иаковлю, благословенная, избрав. Темже воспевающе поем: да благословит вся тварь Господа, и превозносит Его во веки.
Песнь 9.
Ирмос: Бога человеком не возможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати: Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с небесными вои Тя ублажаем.
Звезда, сияющи зарями Божества от Иакова, от мрака содержимым возсия Тобою, Всечистая, Христос Бог Слово воплощенно: Имже просвещаеми, с небесными вои Тя ублажаем.
Укрепився силою Твоею и благодатию, Тебе песнь усердно от сердца возложих: но сию приими, Дево Чистая, благодать воздающи Твою многосветлую от нетленных сокровищ, Богоблаженная.
Постав показался еси яве Божества, в немже ризу телесе Слово истка, богосоделав, Дево, мой зрак: в негоже облекся, вся спасе от смысла чиста Тя величающия.
Богородичен: Мертвым воскресение ныне даровася, Твоим несказанным и неизреченным рождеством, Богородице Всечистая: Жизнь бо из Тебе плотию обложився всем возсия, и смертную дряхлость яве разруши.
Ин.
Ирмос: Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.
Светоявления духовнаго исполнен быв, преподобне Сергие, светильник сияя издалеча явился еси, словесныя зари нам облистая, и Пребожественныя Троицы жилище показался еси.
Воистинну тя велика учителя, мудре Сергие, Российским странам Христос дарова, неложным правлением правяща отечество свое, и учения сладчайша меда изливающа: ихже яко от окрина и мы вернии почерпаем независтно.
Душетленныя страсти победив, яко пастырь истинный, упасл еси словесное Христово стадо, еже выну благодатию Духа яко цветы райския, питая, преподобне.
Богородичен: Псалмы Тя воспеваем обрадованная, и немолчно Ти, еже радуйся, вопием: Ты бо источила еси всем радование.
Ин.
Ирмос: Образ чистаго Рождества Твоего, огнепалимая купина показа неопальная, ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь: да Тя, Богородице, непрестанно величаем.
Любовию Христовою, мудре, просвещаемь, и добродетельми облистаемь, не осквернил еси души твоея доброту: ко отцем же преставился еси в добрей старости, и Богу со ангелы, Сергие, предстоиши.
Очисти наша согрешения, Слове, и просвети очи сердечныя, еже чисто зрети Твою светлость Божественнаго светолития, молитвами Твоего угодника Сергиа, да Тя вси величаем.
Богородичен: О страннаго Твоего чудесе! Ты бо Дево Богородице, таинство прежде веков и родов сокровенное в Бозе вся создавшем, рождши Бога Слова несказанно, явилася еси.
Светилен:
Процвел еси яко финикс Давидски, отче, и обитель явился еси Духа Всесвятаго, Иже славна тя вселенней показа: о нас непрестанно Христа моли, почитающих верою пречестную память твою, преподобне Сергие. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
Тя песньми немолчными ублажаем, Дево, яко от Троицы Единаго родила еси, Богородице, и носиши на божественных объятиих пребогатое Слово невращное и неизменное.
На хвалитех стихиры на 4, глас 4.
Подобен: Званный свыше:
Егда Божественное звание найде на тя пребогате, тогда все плотское мудрование духу повинул еси, пощения страданьми утвердився, и яко злато в горниле искушено сияя явился еси. Приятелище был еси Духа Пресвятаго, собрав монашествующих множества, и учении твоими яко некоею небовосходную лествицею, на высоту добродетелей возводя. Поминай нас, Сергие, чтущих память твою, спасти и просветити души наша. [Дважды.]
Возсия днесь пресветлая и всепразднственная память твоя преславне Сергие, созывающи многочисленное постников сословие, и преподобных ликостояния, в нейже ангели славят в Троице покланяемаго Бога нашего, человецы же притекающии к священней раце мощей твоих, исцеления дары приемлют: и тя венчавшаго Христа прославляем, Спаса душ наших.
Богоносе и преблаженне отче Сергие, ты пророчески постелю слезами измывал еси: не дал еси сна твоим очесем, ни веждом дремания, сердечное желание еже ко Христу являя, Егоже измлада возлюбив, всякия добродетели вид исправил еси. Темже тя ублажаем, Христа величающе, тя прославльшаго.
Слава, глас 2:
Преподобне отче, измлада воздержанию прилежав постився, орган был еси Святаго Духа. Тем и чудес дарования прием, человеки научил еси преобидети маловременная, ныне же неизреченным светом светле сияеши: просвети наша мысли ходатайством твоим, мудре Сергие.
И ныне, Богородичен:
Все упование мое на Тя возлагаю, Мати Божия, сохрани мя под кровом Твоим.
Славословие великое. И отпуст.
|