|
|
Месяца ноемвриа в 8 день
Собор святаго архистратига Михаила, и прочих безплотных сил
На Утрени,
на Бог Господь, тропарь: Небесных воинств: дважды.
Слава, и ныне, Богородичен: Еже от века утаеное:
По 1-м стихословии седален, глас 1:
Подобен: Гроб Твой Спасе:
Престолу страшному предстояще присно, и светлыми зарями Трисолнечнаго Божества осияеми, просветите ны, греховный мрак отгоняще, ваш собор празднующия светло, и прилежно молите избавитися нам от бед, пресветлии молитвенницы.
Слава, глас тойже:
Подобен: Лик ангельский:
Лик ангельский, архистратига имея божественнаго Михаила, с ним Святей Троице приношает пение: от не сущих бо Содетель всяческих, воинства огнезрачных чинов Словом приведе.
И ныне, Богородичен:
Упование христиан Пресвятая Дево, Егоже родила еси Бога, паче ума и слова, непрестанно моли с горними силами, подати оставление грехов наших всех, и исправление жития, верою и любовию присно славящим Тя.
По 2-м стихословии седален, глас 2:
Подобен: Егда снизшел еси:
Посреде полков ангельских старейший явился еси, Михаиле архистратиже, Вышняго Царя непрестанно моли, дольних мучителей гордыню низложити: и яко имея дерзновение у престола огнезрачнаго, моли за ны непрестанно рабы твоя.
Слава, глас 4:
Подобен: Скоро предвари:
Херувими и серафими, многоочитая архангелов служителей воинства, со властьми престоли, господьства, ангели, силы же и начала, молят Тя Творца нашего и Бога и Владыку, да не презриши моления людей согрешивших, Боже многомилостиве.
И ныне, Богородичен:
Дево Всенепорочная, Яже пресущнаго Бога рождшая, со безплотными Того непрестанно моли, оставление прегрешений и исправление жития дати нам прежде конца, верою и любовию поющим Тя по долгу, едина Всепетая.
По полиелеи седален, глас 8:
Подобен: Премудрости:
Небесных чинов наставник, служитель же славы Божественныя достойно быв, повелением Зиждителя твоего, христианом еси ходатай спасенный, невещественною твоею славою земныя назирая. Темже по долгу восхваляем тя вси, божественное твое днесь воспевающе торжество, Михаиле архистратиже, моли Христа Бога, грехов оставление даровати, празднующим любовию святое твое торжество.
Слава, глас 4:
Подобен: Скоро предвари:
Ангельстии чини со страхом предстоят престолу Твоему, Владыко Христе Боже, и иже оттуду зарями присно просвещаеми, песнь Ти немолчно победную воспевают: ихже священными молитвами мир миру даруй, и душам нашим велию милость.
И ныне, Богородичен:
Чистая и всенепорочная и неискусомужная, Дево Мати, Яже едина Безлетнаго Сына и Слова Божия в лето порождши, Сего со безплотными честными небесными силами моли, даровати нам очищение грехов, и велию милость.
Таже степенна, 1-й антифон 4-го гласа.
Прокимен: Творяй ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный. Стих: Благослови, душе моя, Господа: Всякое дыхание:
Евангелие Матфеа, зачало 52. [Мф. 13; 24 – 30, 36 – 43.]
Рече Господь притчу сию: уподобися Царствие Небесное человеку, сеявшу доброе семя на селе своем: |
Сказал Господь притчу сию: Царство Небесное подобно человеку, посеявшему доброе семя на поле своем; |
Спящим же человеком, прииде враг его и всея плевелы посреде пшеницы и отыде: |
Когда же люди спали, пришел враг его и посеял между пшеницею плевелы и ушел; |
Егда же прозябе трава и плод сотвори, тогда явишася и плевелие. |
Когда взошла зелень и показался плод, тогда явились и плевелы. |
Пришедше же раби господина, реша ему: господи, не доброе ли семя сеял еси на селе твоем? откуду убо имать плевелы? |
Придя же, рабы домовладыки сказали ему: господин! не доброе ли семя сеял ты на поле твоем? откуда же на нем плевелы? |
Oн же рече им: враг человек сие сотвори. Раби же реша ему: хощеши ли убо, да шедше исплевем я? |
Он же сказал им: враг человек сделал это. А рабы сказали ему: хочешь ли, мы пойдем, выберем их? |
Oн же рече (им): ни: да не когда восторгающе плевелы, восторгнете купно с ними (и) пшеницу: |
Но он сказал: нет – чтобы, выбирая плевелы, вы не выдергали вместе с ними пшеницы, |
Оставите расти oбое купно до жатвы: и во время жатвы реку жателем: соберите первее плевелы и свяжите их в снопы, яко сожещи я: а пшеницу соберите в житницу мою. |
Оставьте расти вместе то и другое до жатвы; и во время жатвы я скажу жнецам: соберите прежде плевелы и свяжите их в снопы, чтобы сжечь их, а пшеницу уберите в житницу мою. |
И приступиша к Нему ученицы Его, глаголюще: скажи нам притчу плевел селных. |
И, приступив к Нему, ученики Его сказали: изъясни нам притчу о плевелах на поле. |
Oн же отвещав рече им: сеявый доброе семя есть Сын Человеческий: |
Он же сказал им в ответ: сеющий доброе семя есть Сын Человеческий; |
А село есть мир: доброе же семя, сии суть сынове Царствия, а плевелие суть сынове неприязненнии: |
Поле есть мир; доброе семя, это сыны Царствия, а плевелы – сыны лукавого; |
А враг всеявый их есть диавол: а жатва кончина века есть: а жатели Ангели суть. |
Враг, посеявший их, есть диавол; жатва есть кончина века, а жнецы суть Ангелы. |
Якоже убо собирают плевелы и oгнем сожигают, тако будет в скончание века сего: |
Посему как собирают плевелы и огнем сжигают, так будет при кончине века сего: |
Послет Сын Человеческий Ангелы Своя, и соберут от Царствия Его вся соблазны и творящих беззаконие |
Пошлет Сын Человеческий Ангелов Своих, и соберут из Царства Его все соблазны и делающих беззаконие, |
И ввергут их в пещь oгненну: ту будет плач и скрежет зубом: |
И ввергнут их в печь огненную; там будет плач и скрежет зубов; |
Тогда праведницы просветятся яко солнце в Царствии Oтца их. Имеяй уши слышати да слышит. |
Тогда праведники воссияют, как солнце, в Царстве Отца их. Кто имеет уши слышать, да слышит! |
Слава: Молитвами архангелов: И ныне: Молитвами Богородицы:
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Ангели Твои, Христе, престолу величества во страсе предстояще, и Твоим светолитием присно осияваеми, в вышних песнопевцы Твои, и совета Твоего служителие, от Тебе низпосылаеми, дают просвещения душам нашим.
Канон Богородицы, со ирмосом на 6. Глас 8.
Ирмос по дважды: Поим Господеви, проведшему люди Своя: [писан во Октоихе, во осмом гласе: в Неделю на Утрени третий канон.]
Таже безплотных два канона, на 8.
Первый канон, творение Иоанна монаха, егоже краестрочие: Да торжествуем, богомудрии, похвалу собору безплотных. Глас 8.
Песнь 1.
Ирмос: Песнь возслем людие чудному Богу нашему, свободившему Израиля от работы, песнь победную поюще и вопиюще: поим Тебе единому Владыце.
Вси воспоим вернии, вся управляющую невещественныя горних ликов чиноначалия, Троицу несозданную: Свят, Свят, Свят еси, вопиюще, Боже Вседержителю.
Положил еси тварей начало, существо безплотное, Творче ангелов, пречистый Твой престол окружающее, звати Тебе: Свят, Свят, Свят еси, Боже Вседержителю.
Радуйся Гаврииле, тайновидче Божия воплощения, Михаиле же, чинов невещественных первостоятелю, непрестанно зовуще: Свят, Свят, Свят еси, Боже Вседержителю.
Богородичен: Трепещу таинства, Христе, Твоего снизхождения, яко Иже естеством Бог, приял еси от Девы родитися яко Человек, да спасеши мир от работы противнаго.
Другий канон, творение тогожде Иоанна монаха.
Глас тойже.
Песнь 1.
Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи, чудотворяй иногда Моисейский жезл крестообразно поразив, и разделив море: Израиля же беглеца пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.
Умная безплотных чинов лики, песньми яко служители Божественныя, приидите восхвалим лик совокупльше, о нашем спасении непрестанно молящияся, и о покаянии нашем срадующияся.
Иже ангелов началовожди, и предызбраннии, и чиноначальницы светлии, безплотныя умы днесь воздвижут к навершению праздника светлыя их памяти: с нимиже купно радуются человецы, пение Троице приносяще.
Да возвеселим со ангелы днесь человецы, духовне в радости: Гавриил бо паки ныне благовествует Церквей соединение, и низложение всякия противныя ереси, в памяти архистратигов.
Богородичен: Раждаеши Сущее паче естества, Пречистая, в Тебе всельшееся Отчее Слово Духом Святым, во дву убо естествах и хотениих суща, во Ипостаси же непреложно единей, еяже и зрак целуем.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3.
Ирмос: Страх Твой, Господи, всади в сердца раб Твоих, и буди нам утверждение, Тя во истине призывающим.
Крепостию поставил еси, Безсмертне, сильныя, совершающия всесвятую Твою волю, Тебе в вышних всегда предстоящия.
Таинники Твоего вочеловечения, и честнаго востания, ангельския чиноначальники, Христе, за ны приими молящияся.
Ангелы приставил еси хранители человеком, яко благоутробен: служители же показал еси, Христе, спасения Твоих угодников.
Богородичен: Неизреченно зачала еси Господа и Спаса Богоневесто, избавляющаго ны от лютых, Тя воистинне призывающия.
Ин.
Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи: Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.
Ангелов первейший, и Троицы свет вторый, явился еси нам, Михаиле начальниче, верно благохвалящим тя.
Зарею Божественныя благодати Гавриил верно исполни всю землю, Божие проповедав в плоти пришествие.
Сопруг приснопеваемый, и светозарная двоице невещественная, светы Божия верно совершающия вашу память покажите.
Богородичен: Воспе Исаиа Твое еже паче ума, Чистая, Рождество: пою и аз, да Онаго получу очищения.
Седален, глас 8:
Подобен: Повеленное:
Небесных начальницы, и первостоятелие высокопрестольных и страшных Божественныя славы, Михаиле и Гаврииле архистратизи, ангелов чиноначальницы, со всеми безплотными, о служителие Владычни! О мире непрестанно молящеся, испросите оставление прегрешенных нами, и милость и благодать обрести в день судный. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен:
Богоблагодатная Чистая благословенная, благоутробия ради щедрот, из Тебе Рождшагося, с вышними силами, и архангелы и всеми безплотпыми моли непрестанно, подати нам прежде конца милостивно прощение грехов, и жития исправление, яко да обрящем милость.
Песнь 4.
Ирмос: Всел еси на кони, апостолы Твоя, Господи, и приял еси руками Твоима узды их, и спасение бысть еждение Твое, верно поющим: слава силе Твоей, Господи.
Всел еси на ангелы якоже на кони Человеколюбче, и приял еси рукою Твоею брозды их, и спасение бысть еждение Твое, непрестанно вопиющим: слава силе Твоей, Господи.
Покрывает ангелы добродетель Твоя, Человеколюбче, и земли исполняет концы Твоего славнаго, Безначальне, Божественнаго хваления, с ними Тебе вопиющия: слава силе Твоей, Господи.
Изшел еси, Щедре, на спасение людей Твоих, Христе, созываеши же други апостолы Твоя, и веселие бысть пришествие Твое, верно Тебе вопиющим: слава силе Твоей, Господи.
Богородичен: Дева и Мати преестественно явилася еси Всечистая, яко Бога Тогожде и Человека Христа рождшая. Емуже со страхом вопиют ангельстии чини: слава силе Твоей, Господи.
Ин.
Ирмос: Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.
Во Иерихоне явися силы Господни архистратиг, воюющему древле Иисусу Навину, победотворя и поборствуя Михаил великий, безплотных начальник сый: от негоже прием силу слуга Господень, копием пленив, ят сопостаты.
Начальник некогда безплотных сил явися, нося чада благовещения, Захарии иерею Гавриил великий, и Божественный истинно архангел: темже глас словесе родивыйся Иоанн, отцу своему глас проглаголания отдает.
Радуются радостию вси концы земнии днесь, честную память празднующе архангелов Твоих, Боже, Михаила божественнаго, и Гавриила богомудраго: срадуется же купно и весь ангельский чин, яко сохраняется мир покровом их.
Богородичен: Едина Чистая пребыла еси и по рождестве, едина токмо явилася еси безмужная, млеком питающая Слово Отчее истинное, Духом Святым приемшее рабий зрак по нам, Дево Богородице, Егоже Божественное чтуще зрака подобие почитаем.
Песнь 5.
Ирмос: От нощи неведения, по душеловительному пути присно блудящаго, светом разума Твоего, Господи, преднаставляя мя, на стезю заповедей Твоих направи.
Невозвратным желанием присно к высоте, к Тебе, Христе, носими, крайнейшему всех желаний, ангельския силы непрестанно Тя славят.
Ты умныя по существу, нетленныя благодатию Твоею, Христе, устроил еси песнопевцы Твоего величества, ангелы Твоя, по образу соделав, непостижиме.
Ты непреклонны на горшее, к Тебе приближением, Христе, сохранил еси Твоя слуги: источник бо благости Ты еси, благотвориши достойно Тебе служащия.
Богородичен: Умерщвленную мою душу страстьми мерзкими, Всенепорочная оживи, жизни хранителя рождшая: и к стези вечней, и блаженней жизни управи.
Ин.
Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.
Непокаряющуся древле Божиим неизреченным и Божественным чудесем, Валааму волхву, на распутии ангел ослу явився, страшно обличи, и словесно животное показав, естества премени познание.
Яту бывшу Петру, и в темнице пребывающу, ангел явися Божий, от рук Иродовых, и уз и смерти избавляя. Темже приидите вси, яко душ хранителю Божественныя, мудрыя архангелы да почтим.
Браней крамолы, ангели, архангели, Божественныя силы Божия, и церковныя ереси, и вся соблазны вашими разрешите к Богу присными мольбами, и нас в мире соблюдите.
Богородичен: Во дву существах единаго Тя вемы Бога твари, действы обема и хотении, суща неслитна, Сына Божия, от Жены плоть приимша, еяже образ почитаем на дщицах.
Песнь 6.
Ирмос: Иону в ките, Господи, единаго вселил еси, мене же связаннаго мрежами вражиями, яко от тли онаго спаси.
Боголепне от не сущих Господи, Словом Твоим привел еси существа Небесных безсмертных воинств, световидны тыя соделовая.
Таинницы честнии Божия хваления бысте безплотнии, граждане Небесныя и Божественныя истинно скинии, Творцу достойно служаще.
Безплотных чини умнии, Тя Сыне Божий пребезначальный, хвалят непрестанно, и славословят, яко Творца и Создателя всяческих.
Богородичен: Со Отцем в вышних, Пречистая, безначальне Седящаго, на объятиих Твоих восклонити сподобилася еси: Егоже нам подаждь Чистая, рабом Твоим милостива.
Ин.
Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.
Яко огнь, и пламень, и свет, безплотныя сущия, от вещественныя тли умом восперяеми, бренными устнами, невещественныя со страхом песньми да почтим.
Умертвите страстей бури архангели, и утишите с ними возмущения вся на веру, святии Троицы суще огнезрачнии архистратизи.
Архангели Божии, безплотных начальницы, предстательством вашим от всякия ереси нас сохраните, Михаиле начальниче, и Гаврииле, архистратизи.
Богородичен: Из утробы явился еси волею, от неискусомужныя воплощаемь, безплотен сый яко Бог, Христе, плотоносец же, яко Человек был еси. Егоже подобия вернии, вид почитаем.
Кондак, глас 2:
Архистратизи Божии, служителие Божественныя славы, ангелов начальницы и человеков наставницы, полезное нам просите, и велию милость, яко безплотных архистратизи.
Икос: Рекл еси, Человеколюбче, в писаниих Твоих, множеству радоватися ангелов на Небеси о человеце едином кающемся, Безсмертне. Темже мы иже в беззакониих, безгрешне едине Сердцеведче, Тя молити всегда дерзаем яко благоутробнаго, ущедрити, и низпослати недостойным умиление, Владыко, подаяй нам прощение: о всех бо нас молятся Тебе безплотных архистратизи.
Песнь 7.
Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно, и на росу огнь преложиша, вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки.
Светы явил еси, Щедре, ангелов Твоих невещественное существо, неизреченнаго света исполняеми непрестанно, благословен еси, зовущия, Боже во веки.
Емуже предстоят непрестанно, служаще тьмы ангелов, лица же зрети не терпят зрения, благословен еси, зовуще, Господи Боже, во веки.
Словом Твоим Ипостасным ангельское естество соделал еси: освятив же Божественным Духом, Троицу богословити научил еси, Боже, во веки.
Троичен: Три убо умствующе Ипостаси, неописанное славим Существо, Отца, Слова со Духом, вопиюще: благословен еси, Господи Боже, во веки.
Ин.
Ирмос: От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже благословен еси.
С лики безплотных, и человеческий род, приидите поклонимся в благознаменитый день сей, память совершающе мудрых архангелов Христовых, Свят, Свят, Свят поюще, Боже отец наших.
Яко страннолюбивии древле, Авраам Боговидец, и Лот славный, учредиша ангелы, и обретоша общение со ангелы, зовуще: Свят, Свят, Свят еси Боже отец наших.
Маною доблественному, и Товиту премудрому явишася ангели, воздающе натрижнения жития по достоинству: и отроков ангел угаси пламень иногда в пещи огненней сущих.
Богородичен: Все наше по существу от Девы понесл еси, кроме изменения Иисусе естествы сугуба, но единаго Ипостасию, Отечески Тя проповедуем: Егоже и вид верно почитаем изобразующе.
Песнь 8.
Ирмос: На горе святей прославльшася, и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Ангельскому поревнуем житию, и мысли вперим к высоте: и с ними невещественно воспоим Господа, поюще и превозносяще во вся веки.
Ликовственницы ликования Небеснии, престол обстояще славы, окрест Бога же всегда обращающеся, ангели поют, и превозносят Его во вся веки.
Невещественнаго огня творящей пламень, на высоте непрестанно служащия и ангелы духи являющей Троице покланяемся, и славословим во вся веки.
Богородичен: Емуже на Небеси предстоят с трепетом тьмы ангел и архангел, Того на объятиих носити сподобилася еси Богородице: моли спастися славословящим Его во вся веки.
Ин.
Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.
Начальник ангелов бысть Михаил архангел: но славится с ним светлее таинник благодати, и Девы обручитель честный воевода безплотных, достойно радость предвозвещая Гавриил вопиющим: людие превозносите Христа во вся веки.
Ангельския чины в различном зраце увидев Иезекииль, предсказуя проповедание: в нихже шестокрильнии серафими предстояху, и херувими многоочитии окружаху, с нимиже архангелы пресветлыя зряше, Христа славословящия во вся веки.
Яко страшно пришествие втораго седалища Твоего явленнотворя Даниил, предглаголаше: яко престоли поставишася, и Ветхий седяше, и тьмы ангелов ввождаше, со страхом предстоящия, и гласы немолчными вопиющия Троице, во вся веки.
Богородичен: Отцу и Духу Единосущное Слово, волею явися, и нам из Девы сообразен, не смесив в друг друга, яже страшнаго соединения: Един бо и Тойжде во обоих показуется, в дву существах, и единой Ипостаси: Егоже ныне подобия образу покланяемся.
Песнь 9.
Ирмос: Уставы прешла еси естества, Содетеля заченши и Господа, и дверь спасения мирови была еси. Тем Тя Богородице, непрестанно величаем.
Тя неизреченно соединившаго Небесным, Христе, земная, и едину Церковь совершивша ангелов и человеков, непрестанно величаем.
Ангели же и архангели, престоли, власти и господьства, начала же и силы, херувими и серафими, с Богородицею о мире молитеся.
Всех предстателие показующиися, Михаил с Гавриилом, посетите от любве чтущия всепразднственную память вашу, и верно воспевающия: спасайте от всякаго обстояния.
Богородичен: Радуйся, святая Богоневесто: радуйся, свет миру рождшая верным. Радуйся, стено и покрове всех нас: Бога яко благодетеля за ны непрестанно моли.
Ин.
Ирмос: Воистинну Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе.
Недугующих и плавающих, и сущих в нуждах, ко спасению поборницы явистеся, безплотных первии Михаиле и Гаврииле.
Сил и престолов Божественных сликовственник, яко воевода ангельский, и таинник Божий, о нас Спасу Гаврииле, молися.
Яко хранителие мира и Церкве, и чиноначальницы вышних сил, о нас Спаса умолите.
Богородичен: Согласно Богородице, Тя славословим, яко от страстей и бед спасаеши ны, и наша моления во благих исполняеши.
Светилен:
Подобен: Духом во святилищи:
Огненных архистратиже слуг, предстательство от Отца приял еси Михаиле светов: тем и сияние Того славы сияющее имаши, округ пречистаго престола ты предстоя, яко первый невещественных чинов.
Слава:
Подобен: Со ученики:
Невещественных сил, архангел, и ангел, господьств и престол, и начал предстатель пред Богом постоянный архистратиже божественне, Михаиле преславне: нестерпимому бо престолу предстояй, покрый, соблюди, сохрани и спаси вся верою тя почитающия, мирскаго предстателя.
И ныне, Богородичен:
Честнейшая еси херувим славных, и серафим, Всепетая, страшных без сравнения славнейшая, и всех святых ангел святейшая Пречистая: Зиждителя бо всех плотски неизреченно родила еси Богородице. Егоже моли, рабом Твоим разрешение даровати прегрешений.
На хвалитех стихиры на 4, глас 1:
Подобен: Небесных чинов:
Небесных чинов яко предначальника, и сущих на земли человеков крепкаго тя предстателя, хранителя же и избавителя воспеваем верно, Михаиле архистратиже, молящеся всякия тлетворныя болезни нас избавити.
Чиноначальник сый горних божественных сил, днесь созывает человеческия лики, един со ангелы светлый праздник составити, собора их божественнаго, и купно песнь Богу воспети Трисвятую.
Под кров божественных ны крил твоих прибегающия верою, Михаиле божественный уме, соблюдай и покрывай чрез все житие: и в час архангеле, смертный страшный, ты предстани помощник всем нам благоприемнейший.
Глас 4:
[Ефрема Карийскаго:] Трисолнечныя лучи Божественным светом осияваеми архистратизи, невещественных озаряете чиноначалия: якоже свет белообразне показующеся в вышних, огнь облистаете в мире неприступнаго Божества. Тем и Трисвятую песнь пламенными устнами непрестанно поете: Свят, Свят, Свят еси Боже наш, слава Тебе.
Слава, глас 5:
Идеже осеняет благодать твоя архангеле, оттуду диаволя прогонится сила: не терпит бо света твоего видети спадый денница. Тем молим тя, огненосныя его стрелы, яже на ны движимыя, угаси ходатайством твоим, избавляя нас от соблазнов его, достохвальный Михаиле архистратиже.
И ныне, Богородичен:
Блажим Тя, Богородице Дево, и славим Тя вернии по долгу, град непоколебимый, стену необоримую, твердую предстательницу, и прибежище душ наших.
Славословие великое, и отпуст.
|