|
|
Благовещение в субботу святаго и праведнаго Лазаря
На Великой вечерне
В пяток вечера кафисмы не глаголем. На Господи воззвах, стихиры самогласны дне дважды, глас 8:
Душеполезную совершивше четыредесятницу, и святую седмицу страсти Твоея, просим видети Человеколюбче, еже прославити в ней величия Твоя, и неизреченное нас ради смотрение Твое, единомудренно воспевающе: Господи слава Тебе. [Дважды.]
И праздника: Глас 6.
Подобен: Всю отложивше:
Совет превечный открывая Тебе Oтроковице, Гавриил предста, Тебе лобзая и вещая: радуйся, земле ненасеянная: радуйся, купино неопалимая. Радуйся, глубино неудобозримая: радуйся, мосте к небесeм преводяй, и лествице высокая, юже Иаков виде: радуйся, Божественная стамно манны: радуйся, разрешение клатвы: радуйся, Адамово воззвание, с Тобою Господь.
Являешися Мне яко человек, глаголет нетленная Oтроковица ко архистратигу, и како вещаеши глаголы паче человека? Со Мною бо рекл eси Богу быти, и вселитися во утробу Мою. И како буду, глаголи Ми, вместилище пространное, и место священия, херувимы Превосходящаго? Да не прельстиши Мене лестию, не бо познах сласти, браку eсмь непричастна: како убо Oтроча рожду?
Бог идеже хощет, побеждается eстества чин, глаголет безплотный, и яже паче человека содеваются, моим веруй истинным глаголом, Всесвятая Пренепорочная. Oна же возопи: буди Мне ныне по глаголу твоему, и рожду Безплотнаго, плоть от Мене заимствовавшаго, яко да возведет человека, яко eдин силен, в первое достояние, срастворением.
И святаго Лазаря, творение благочестиваго царя, господина Льва Премудраго. Глас 6, самогласны:
Господи, Лазарев хотя гроб видети, волею хотяй во гроб вселитися вопрошал еси: где положисте его? Уведев же, еже не неведал еси, и возглашал, егоже любил еси: Лазаре гряди вон. И послуша бездыханный, дыхание дающаго ему, Тебе Спаса душам нашим.
Господи, на гроб четверодневнаго пришел еси Лазаря, и над гробом слезы пролияв, мертвеца четверодневна возставил еси, класе живота. Темже смерть связана бысть гласом: пелены разрешишася руками. Тогда радости исполнися множество ученик, и едино от всех служашеся согласие: благословен еси Спасе, помилуй нас.
Господи, глас Твой разруши адово царствие, и слово власти Твоея возстави из гроба четверодневнаго, и бысть Лазарь пакибытия проображение спасительное. Вся возможна Тебе Владыко всех Царю, даруй рабом Твоим очищение, и велию милость.
Господи, уверити хотя учеником Твоим из мертвых Твое воскресение, на гроб Лазарев пришел еси: и возгласившу Ти сего, ад пленися, и отпусти четверодневна, вопиюща Тебе: благословенный Господи слава Тебе.
Господи, поемь ученики Твоя, в Вифанию пришел еси, да возставиши Лазаря: и прослезився над ним законом естества человеча, яко Бог того четверодневна воздвигл еси, и вопияше Ти Спасе: благословенный Господи слава Тебе.
Слава, глас 8:
Душеполезную совершивше четыредесятницу, возопиим: радуйся граде Вифание, отечество Лазарево. Радуйтеся Марфа и Мариа, того сестры, заутра бо Христос приходит, оживити глаголом умершаго брата: Егоже глас услышав, горький и несытый ад, страхом вострепетав, и вельми возстенав, отпустит Лазаря укройми обязана: Егоже чудеси собор еврейский удивився, с ваием и ветвьми Того срящут, и явятся похваляющии дети, Емуже завидят отцы. Благословен грядый во имя Господне Царь Израилев.
И ныне, глас 6, самогласен. [Иоанна монаха:]
Послан бысть с небесе Гавриил архангел, благовестити Деве зачатие: и пришед в Назарет, помышляше в себе, чудеси удивляяся: о како в вышних непостижим Сый от Девы раждается! Имеяй престол небо, и подножие землю, во утробу вмещается Девичу! На Негоже шестокрилатии, и многоoчитии зрети не могут, словом eдинем от Сея воплотитися благоизволи. Божие eсть слово настоящее. Что убо стою, и не глаголю Деве: радуйся Благодатная, Господь с Тобою: радуйся, Чистая Дево, радуйся, Невесто Неневестная: радуйся, Мати Живота, благословен Плод чрева Твоего.
Вход. Свете Тихий: Прокимен, и чтение дне. И праздника чтений 5. И прочее Преждесвященных. На трепезе же разрешение вина и елеа.
О 1-м же часе нощи (7-й час вечера – А.Р.) ударяет в великий кампан довольно, и во вся. И собравшеся во храм, поем Повечерие великое. По 1-м Трисвятом тропарь праздника: по 2-м кондак праздника: и по Слава в вышних, исхождение в притвор.
И поем стихиры праздника самогласны, глас 1.
[Византиево:] В шестый месяц архистратиг послан бысть к Тебе Деве и Чистей, возвестити Тебе слово спасения, вкупе же и звати Тебе: радуйся обрадованная, Господь с Тобою. Родиши Сына Превечнаго из Oтца, и спасет люди Своя от грех их.
[Анатолиево:] В месяц шестый послан бысть с небесе Гавриил архангел, во град Галилейский Назарет, принести Oтроковице радость благовещения: и пришед к Ней, возопи глаголя: радуйся Обрадованная, Господь с Тобою. Радуйся, вместилище невместимаго eстества: Eгоже бо небеса не вместиша, утроба Твоя вмести, Благословенная. Радуйся, честное Адамово воззвание, и Eвино избавление, и радость мира, и веселие рода нашего.
Послан бысть Архангел Гавриил с небесе от Бога к Деве нескверней, во град галилейский Назарет, благовестити ей страннаго образа зачатие. Послан бысть раб безплотен ко одушевленному граду и двери мысленней возвестити Владычняго пришествия снитие. Послан бысть воин небесный ко Пресвятыя Славы Палате, проуготовати зиждителю жилище неотъемлемо. И пришед к Ней взываше: Радуйся, Престоле огнезрачный, четверозрачных преславнейший: Радуйся, седалище Царя Небеснаго. Радуйся, горо несекомая, приятелище пречестное: в Тебе бо все исполнение вселися Божества телесно, благоволением Отца присносущнаго и содейством Всесвятаго Духа. Радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою.
и Триоди самогласны 3: писаны на хвалитех. Глас 1:
Божества Твоего Христе, подавая учеником Твоим образ, в народех смирял еси Себе, утаитися хотя. Темже апостолом яко проведец Бог, Лазареву смерть предрекл еси. В Вифании же присутствуяй людем, друга Твоего гроба не неведый, уведети вопрошал еси яко человек. Но Тобою четверодневен воскресый, Божественную Твою державу яви: всесильне Господи слава Тебе.
Глас 4: Четверодневна воздвигл еси друга Твоего Христе, и Марфино и Мариино рыдание утолил еси: показуя всем, яко Ты еси вся совершаяй Божественною силою, самовластным хотением. Емуже херувими вопиют непрестанно: осанна в вышних, благословен еси над всеми Боже, слава Тебе.
Марфа Марии вопияше: Учитель предстоит, и глашает тя, приступи. Она же скоро пришедши, идеже бе стоя Господь, и видевши возопи, падши поклонися, пречистеи нозе Твои облобызающи, глаголаше: Господи, аще бы еси зде был, не бы убо умерл брат наш.
Слава, глас 8.
[Иоанна монаха:] Да веселятся небеса, и радуется земля: ибо Oтцу соприсносущный, собезначальный и сопрестольный, щедростию прием и человеколюбную милость, Себе постави во истощание, благоволением и советом Oтчим и во утробу вселися Девичу, предочищенную Духом. О чудесе! Бог в человецех, Невместимый в ложеснах, Безлетный в лето: и eже преславнее, яко и зачатие безсеменно, и истощание несказанно, и таинство eлико. Бог бо истощавается, и воплощается, и зиждется, ангелу к Чистей зачатие глаголавшу: радуйся Обрадованная, Господь с Тобою, имеяй велию милость.
И ныне, глас 2:
Благовествует Гавриил Благодатней днесь: радуйся, Неневестная Мати, и Неискусобрачная. Не удивляйся странному моему зраку, ни ужасайся, архангел бо eсмь. Змий прельсти Eву иногда: ныне же благовествую Тебе радость, и пребудеши нетленна, и родиши Господа, Пречистая.
На стиховне стихиры самогласны, глас 4:
В шестый месяц послан бысть архангел к Деве Чистей, и радоватися Eй прирек, благовести из Нея Избавителю проити. Темже приимши целование, зачат Тя Превечнаго Бога, несказанно благоволившаго вочеловечитися, во спасение душ наших.
Стих: Благовестите день от дне спасение Бога нашего.
Языка, eгоже не ведяше, услыша Богородица, глаголаше бо к ней архангел благовещения глаголы: отoнудуже верно приимши целование, зачат Тя превечнаго Бога. Темже и мы радующеся вопием Ти: из Нея воплотивыйся непреложно, Боже, мир мирови даруй, и душам нашим велию милость.
Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви вся земля.
Се воззвание ныне явися нам: паче слова Бог человеком соединяется, архангеловым гласом прелестъ отгоняется: Дева бо приемлет радость, земная быша небо, мир разрешися первыя клятвы. Да радуется тварь, и гласы да воспоет: Творче и Избавителю наш, Господи слава Тебе.
Слава, глас 8:
Представ гробу Лазареву Спасе наш, и возгласив мертваго, яко от сна воскресил еси: оттрясе тление нетления манием, и изыде словом, связанный укройми. Вся можеши, вся Тебе работают Человеколюбче, вся повинуются Ти, Спасе наш слава Тебе.
И ныне: глас 4.
[Андрея Иеросалимита:] Днесь радость благовещения, девственное торжество, нижняя с вышними совокупляются, Адам обновляется, и Eва первыя печали свобождается: и сень нашего существа, обожением Приемшаго смешение, Церковь Божия бысть. О таинства! образ истощания неведомь, богатство благости несказанно. Ангел служит чудеси: Девича утроба Сына приемлет: Дух Святый низпосылается: Oтец свыше благоволит: и изменение oбщим творится советом. В немже и имже спасшеся, вкупе с Гавриилом к Деве возопиим: радуйся, Oбрадованная, из Неяже спасение Христос Бог наш, eже по нам прием eстество, к Себе возведе. Того моли спастися душам нашим.
По Отче наш, тропарь праздника трижды: и благословение хлебов. И чтение праздника.
|