|
|
Благовещение в четверг 4-й седмицы поста
Начинаем Вечерню без кафисмы и без поклонов.
На Господи воззвах, поставим стихов 10: и поем настоящия самогласны, и мученичен.
Самогласен. Глас 4:
Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.
Пост благих ходатай, свое преполовение ныне введе, прешедшими деньми благоугодив, и прочими пользование предложив: ибо благих напряжение, множайшее благодеяние творит. Темже всех благих дателю Христу благоугождающе, вопием: постивыйся нас ради, и распятие претерпевый, неосуждены нас сподоби, причаститися и Божественныя Пасхи Твоея, в мире пожившия, и достойно со Отцем Тебе и Духом славящия.
Ин. Глас 5:
Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
В тайне добродетели делающии, духовная воздаяния чающии, не посреде торжищ и распутий являют сия, но внутрь сердца носят паче: и всех видяй бываемая в тайне, мзду воздержания подает нам. Пост совершаим, не сетующе лицы, но в клетех душ наших молящеся, непрестанно возопиим: Отче наш, Иже еси на Небесех, не введи нас во искушение, молимся, но избави нас от лукаваго.
Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Мученичен: Несытною любовию души, Христа не отвергостеся святии мученицы, иже различныя раны страстей претерпевше, мучителей дерзость низложисте, непреклонну и невредиму веру сохранше, на небеса преставистеся. Темже и дерзновение получивше к Нему, просите даровати мир мирови, и душам нашим велию милость.
Ины стихиры, глас 1.
Подобен: Прехвальнии мученицы:
Стих: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Поста водою, души вси омыим, и приступивше к честному и животворящему Кресту Господню, верою поклонимся, Божественное просвещение почерпающе, и вечное спасение ныне приобретающе, мир и велию милость.
Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? Яко у Тебе очищение есть.
Апостолов похвало Кресте, егоже окружают начала, силы, архангели, покланяющияся тебе от всякаго вреда спасай, и божественное поприще воздержания нас сподоби добре совершающия, день спасительный достигнути, имже и спасаемся.
Ин подобен, глас 7:
Подобен: Днесь бдит:
Стих: Имене ради Твоего, потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.
Днесь Кресту Господню покланяющеся возопиим: радуйся Древо жизни, ада разорителю. Радуйся радосте мира, и тления потребителю. Радуйся, бесы прогоняяй силою твоею, верных утверждение, оружие нерушимое, облобызающия тя соблюди, освяти, молимся.
Стихиры праздника, глас 6.
Подобен: Всю отложивше:
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Совет превечный открывая Тебе Oтроковице, Гавриил предста, Тебе лобзая и вещая: радуйся, земле ненасеянная: радуйся, купино неопалимая. Радуйся, глубино неудобозримая: радуйся, мосте к небесeм преводяй, и лествице высокая, юже Иаков виде: радуйся, Божественная стамно манны: радуйся, разрешение клатвы: радуйся, Адамово воззвание, с Тобою Господь.
Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.
Совет превечный:
Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Являешися Мне яко человек, глаголет нетленная Oтроковица ко архистратигу, и како вещаеши глаголы паче человека? Со Мною бо рекл eси Богу быти, и вселитися во утробу Мою. И како буду, глаголи Ми, вместилище пространное, и место священия, херувимы Превосходящаго? Да не прельстиши Мене лестию, не бо познах сласти, браку eсмь непричастна: како убо Oтроча рожду?
Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Бог идеже хощет, побеждается eстества чин, глаголет безплотный, и яже паче человека содеваются, моим веруй истинным глаголом, Всесвятая Пренепорочная. Oна же возопи: буди Мне ныне по глаголу твоему, и рожду Безплотнаго, плоть от Мене заимствовавшаго, яко да возведет человека, яко eдин силен, в первое достояние, срастворением.
Слава, и ныне, глас тойже, самогласен:
[Иоанна монаха:] Послан бысть с небесе Гавриил архангел, благовестити Деве зачатие: и пришед в Назарет, помышляше в себе, чудеси удивляяся: о како в вышних непостижим Сый от Девы раждается! Имеяй престол небо, и подножие землю, во утробу вмещается Девичу! На Негоже шестокрилатии, и многоoчитии зрети не могут, словом eдинем от Сея воплотитися благоизволи. Божие eсть слово настоящее. Что убо стою, и не глаголю Деве: радуйся Благодатная, Господь с Тобою: радуйся, Чистая Дево, радуйся, Невесто Неневестная: радуйся, Мати Живота, благословен Плод чрева Твоего.
Вход, прокимен дне, и чтения дне.
Прокимен, псалом 71, глас 4: Благословен Господь Бог Израилев, творяй чудеса един. Стих: Боже, суд Твой цареви даждь, и правду Твою сыну цареву.
Бытия чтение. [Глава 9, ст. 1824, глава 10, ст. 1.]
Быша сынове Ноевы изшедшии из ковчега, Сим, Хам, Иафет: Хам же бяше отец Ханаань. Трие сии суть сынове Ноевы, от сих разсеяшася по всей земли. И начат Ное человек делатель [быти] земли, и насади виноград: И испи от вина, и упися, и обнажися в дому своем. И виде Хам отец Ханаань, наготу отца своего, и изшед вон поведа обема братома своима. И вземше Сим и Иафет ризу, возложиша [ю] на обе раме свои, и идоша вспять зряще, и покрыша наготу отца своего, и лице их вспять зря, и наготы отца своего не видеша. Истрезвися же Ное от вина, и разуме елика сотвори ему сын его юнейший. И рече: проклят [буди] Ханаан отрок: раб будет братиям своим. И рече: благословен Господь Бог Симов: и будет Ханаан отрок раб ему. Да распространит Бог Иафета, и да вселится в селениих Симовых, и да будет Ханаан раб ему. Поживе же Ное по потопе лет триста пятьдесят: И быша вси дние Ноевы, лет девять сот пятьдесят, и умре. Сия же [суть] бытия сынов Ноевых, Сима, Хама, Иафета: и родишася им сынове по потопе.
Прокимен, псалом 72, глас 4: Мне же прилеплятися Богови благо есть. Стих: Коль благ Бог Израилев:
Притчей чтение. [Глава 12, ст. 2328, глава 13, ст. 19.]
Муж разумивый престол чувствия: сердце же безумных срящет клятвы. Рука избранных одержит удобь: льстивии же будут в пленении. Страшное слово сердце мужа праведна смущает: весть же благая веселит его. Разумив праведник себе друг будет: мысли же нечестивых некротки: согрешающих постигнут злая: путь же нечестивых прельстит я. Не улучит льстивый ловитвы: стяжание же честное муж чистый. В путех правды живот: путие же злопомнящих в смерть. Сын благоразумный послушлив отцу: сын же непокорливый в погибель. От плодов правды снесть благий: души же беззаконных погибают безвременно. Иже хранит своя уста, соблюдает свою душу: продерзивый же устнама, устрашит себе. В похотех есть всяк праздный: руки же мужественных в прилежании. Словесе неправедна ненавидит праведник: нечестивый же стыдится, и не возымеет дерзновения. Правда хранит незлобивыя: нечестивыя же злы творит грех. Суть богатяще себе, ничесоже имуще: и суть смиряющеся во мнозе богатстве. Избавление мужа души свое ему богатство: нищий же не терпит прещения. Свет праведным всегда: свет же нечестивых угасает, души льстивыя заблуждают во гресех: праведнии же щедрят и милуют.
И праздника 3.
Бытия чтение. [Глава 28.]
Изыде Иаков от студенца клятвеннаго, и иде в Харрань. И обрете место, и спа тамо. Зайде бо солнце: и взят от камения места того, и положи возглавие себе, и спа на месте оном, и сон виде: И се лествица утверждена на земли, eяже глава досязаше до небес, и ангели Божии восхождаху и низхождаху по ней. Господь же утверждашеся на ней, и рече: Аз Бог Авраамов отца твоего, и Бог Исааков, не бойся: земля, идеже ты спиши на ней, тебе дам ю и семени твоему. И будет семя твое яко песок земный, и распространится на море, и Ливу, и север, и на востоки: и возблагословятся о тебе вся колена земная, и о семени твоем. И се Аз с тобою сохраняяй тя на всяком пути, аможе аще пойдеши: и возвращу тя в землю сию, яко не имам тебе оставити, дондеже сотворити Ми вся, елика глаголах тебе. И воста Иаков от сна своего, и рече: яко eсть Господь на месте сем, аз же не ведех. И убояся, и рече: яко страшно место сие, несть сие, но дом Божий и сия врата небесная.
Прoрочества Иезекиилева чтение. [Главы 43 и 44.]
Тако глаголет Господь: будет от дне осмаго и прочее, сотворят иереи на олтари всесожжения вашего, и прииму вы, глаголет Адонаи Господь. И обрати мя на путь врат святых внешних, зрящих на востоки, и сия бяху затворена. И рече Господь ко мне: врата сия затворена будут, и не отверзутся, и никтоже пройдет сквозе их, яко Господь Бог Израилев пройдет ими, и будут затворена. Яко Игумен сядет в них снести хлеб, по пути Еламских врат внидет, и по пути его изыдет. И введе мя по пути врат святых сущих к северу, прямо храму: и видех, и се исполнь славы храм Господень.
Притчей чтение. [Глава 9.]
Премудрость созда себе дом, и утверди столпов седмь. Закла своя жертвенная, и раствори в чаши своей вино, и уготова свою трапезу. Посла своя рабы, созывающи с высоким проповеданием на чашу глаголющи: Иже есть безумен, да уклонится ко мне. И требующим ума рече: Приидите, ядите мой хлеб, и пийте вино, еже растворих вам. Оставите безумие, и живи будите, и взыщите разума, да поживете, и исправите разум в ведении. Наказуяй злыя, приимет себе безчестие: обличаяй же нечестиваго, опорочит себе, обличения бо нечестивому раны ему. Не обличай злых, да не возненавидят тебе: обличай премудра, и возлюбит тя. Даждь премудрому вину, и премудрший будет: сказуй праведному, и приложит приимати. Начало премудрости, страх Господень, и совет святых, разум. Разумети бо закон, помысла есть благаго: сим бо образом многое поживеши время, и приложатся тебе лета живота.
Таже, Да исправится: и поклоны 3 великия: и прочее последование Преждеосвященных.
От сего же дне начинает священник, [или диакон, аще есть] двосугубая елико оглашения просвещаемых и молитву. Глаголются же даже до Среды Великия, кроме суббот и Недель.
На трапезе же разрешаем на вино и елей, в кийлибо день случится, во славу Пресвятыя Богородицы. При часе же 1-м нощи ударяет в великий кампан довольно, и потом во вся. И собравшеся во храм, благословившу иерею, и кадящу, поем Повечерие великое, и С нами Бог: с пением, на глас 8, на оба лика, и обычныя тропари: День прешед: По 1-м Трисвятом, тропарь праздника: Днесь спасения нашего: По 2-м кондак праздника: Взбранной Воеводе: И по Слава в вышних: творим исхождение в притвор, и бывает литиа по обычаю, и поем стихиры праздника, самогласны 3, глас 1.
[Византиево:] В шестый месяц архистратиг послан бысть к Тебе Деве и Чистей, возвестити Тебе слово спасения, вкупе же и звати Тебе: радуйся обрадованная, Господь с Тобою. Родиши Сына Превечнаго из Oтца, и спасет люди Своя от грех их.
[Анатолиево:] В месяц шестый послан бысть с небесе Гавриил архангел, во град Галилейский Назарет, принести Oтроковице радость благовещения: и пришед к Ней, возопи глаголя: радуйся обрадованная, Господь с Тобою. Радуйся, вместилище невместимаго eстества: Eгоже бо небеса не вместиша, утроба Твоя вмести, Благословенная. Радуйся, честное Адамово воззвание, и Eвино избавление, и радость мира, и веселие рода нашего.
Послан бысть Архангел Гавриил с небесе от Бога к Деве нескверней, во град Галилейский Назарет, благовестити ей страннаго образа зачатие. Послан бысть раб безплотен ко одушевленному граду и двери мысленней возвестити Владычняго пришествия снитие. Послан бысть воин небесный ко Пресвятыя Славы Палате, проуготовати Зиждителю жилище неотъемлемо. И пришед к Ней взываше: радуйся, престоле огнезрачный, четверозрачных преславнейший: радуйся, седалище Царя Небеснаго. Радуйся, горо несекомая, приятелище пречестное: в Тебе бо все исполнение вселися Божества телесно, благоволением Отца присносущнаго и содейством Всесвятаго Духа. Радуйся, обрадованная, Господь с Тобою.
Слава, и ныне, глас 2:
Благовествует Гавриил Благодатней днесь: радуйся, Неневестная Мати, и Неискусобрачная. Не удивляйся странному моему зраку, ни ужасайся, архангел бо eсмь. Змий прельсти Eву иногда: ныне же благовествую Тебе радость, и пребудеши нетленна, и родиши Господа, Пречистая.
Таже молитвы обычныя бдения. И вшедше во храм, поем
На стиховне стихиры самогласны, глас 4:
В шестый месяц послан бысть архангел к Деве Чистей, и радоватися Eй прирек, благовести из Нея Избавителю проити. Темже приимши целование, зачат Тя Превечнаго Бога, несказанно благоволившаго вочеловечитися, во спасение душ наших.
Стих: Благовестите день от дне спасение Бога нашего.
Языка, eгоже не ведяше, услыша Богородица, глаголаше бо к ней архангел благовещения глаголы: отoнудуже верно приимши целование, зачат Тя превечнаго Бога. Темже и мы радующеся вопием Ти: из Нея воплотивыйся непреложно, Боже, мир мирови даруй, и душам нашим велию милость.
Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви вся земля.
Се воззвание ныне явися нам: паче слова Бог человеком соединяется, архангеловым гласом прелестъ отгоняется: Дева бо приемлет радость, земная быша небо, мир разрешися первыя клятвы. Да радуется тварь, и гласы да воспоет: Творче и Избавителю наш, Господи слава Тебе.
Слава, И ныне: глас 4.
[Андрея Иеросалимита:] Днесь радость благовещения, девственное торжество, нижняя с вышними совокупляются, Адам обновляется, и Eва первыя печали свобождается: и сень нашего существа, обожением Приемшаго смешение, Церковь Божия бысть. О таинства! образ истощания неведомь, богатство благости несказанно. Ангел служит чудеси: Девича утроба Сына приемлет: Дух Святый низпосылается: Oтец свыше благоволит: и изменение oбщим творится советом. В немже и имже спасшеся, вкупе с Гавриилом к Деве возопиим: радуйся, Oбрадованная, из Неяже спасение Христос Бог наш, eже по нам прием eстество, к Себе возведе. Того моли спастися душам нашим.
На благословении хлебов, тропарь праздника трижды, глас 4:
Днесь спасения нашего главизна, и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает, и Гавриил благодать благовествует, темже и мы с ним Богородице возопиим: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.
И Буди имя Господне: с пением, трижды. И псалом 33: Благословлю Господа: до Не лишатся всякаго блага. И раздаются благословенныя хлебы братии по обычаю, и чтение праздника.
|