Rambler's Top100
   

Воздвижение Креста Господня


ГлавнаяПраздникиВоздвижение

Малая и Великая вечерняТолкования паремийУставное чтениеУтреняЛитургия

Всемирное воздвижение честнаго и животворящаго Креста


На Литургии:

Антифон 1-й, глас 2. Псалом 21:

Стих 1: Боже, Боже Мой, вонми Ми, вскую оставил Мя еси? Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас. И паки другий лик, стих 2-й: Далече от спасения моего словеса грехопадений моих. Молитвами Богородицы: И паки 1-й лик, стих 3: Боже мой, воззову во дни и не услышиши, и в нощи, и не в безумие мне. Молитвами Богородицы: Таже 2-й лик, стих 4: Ты же во святем живеши, Хвало Израилева. Молитвами Богородицы: Слава, и ныне: Молитвами Богородицы:

Антифон 2-й, глас 2. Псалом 73:

Стих 1: Вскую, Боже, отринул ны еси до конца? Спаси ны, Сыне Божий, плотию распныйся, поющия Ти: аллилуиа. Другий лик, стих 2: Помяни сонм Твой, егоже стяжал еси исперва. Спаси ны, Сыне Божий: Стих 3: Гора Сион сия, в нейже вселился еси. Спаси ны, Сыне Божий: Стих 4: Бог же Царь наш прежде века содела спасение посреде земли. Спаси ны, Сыне Божий: Слава, и ныне: Единородный Сыне: [оба лика вкупе.]

Антифон 3-й, глас 1. Псалом 98:

Стих 1: Господь воцарися, да гневаются людие. Таже тропарь: Спаси, Господи, люди Твоя: весь до конца. Другий лик тойже стих: Господь воцарися, да гневаются людие, седяй на херувимех, да подвижится земля. Тропарь: Спаси, Господи, люди Твоя: И паки 1-й лик, стих 3: Господь в Сионе велик, и высок есть над всеми людьми. Тропарь: Спаси, Господи, люди Твоя: Другий лик, стих 4: Поклонитеся Господеви во дворе святем Его. Тропарь: Спаси, Господи, люди Твоя:

Таже, вход. Диакон речет: Премудрость, прости. Мы же входное: Возносите Господа Бога нашего, и поклоняйтеся подножию ногу Его, яко свято есть. Тропарь: Спаси, Господи, люди Твоя: Слава, и ныне, кондак: Вознесыйся на Крест волею: Вместо же Трисвятаго: Кресту Твоему покланяемся, Владыко, и святое воскресение Твое славим. Прокимен, глас 7: Возносите Господа Бога нашего, и поклоняйтеся подножию ногу Его, яко свято есть. Стих: Господь воцарися, да гневаются людие.

Апостол, зачало 125. [1 Кор. 1, 18 – 24.]

Братие, слово бо крестное погибающим убо юродство есть, а спасаемым нам сила Божия есть.

Братья, слово о кресте для погибающих юродство есть, а для нас спасаемых – сила Божия.

Писано бо есть: погублю премудрость премудрых, и разум разумных отвергу.

Ибо написано: «погублю мудрость мудрецов, и разум разумных отвергну».

Где премудр? где книжник? где совопросник века сего? Не обуи ли Бог премудрость мира сего?

Где мудрец? где книжник? где совопросник века сего? Не обратил ли Бог мудрость мира сего в безумие?

Понеже бо в премудрости Божией не разуме мир премудростию Бога, благоизволил Бог буйством проповеди спасти верующих.

Ибо, когда мир своею мудростью не познал Бога в премудрости Божией, то благоугодно было Богу юродством проповеди спасти верующих.

Понеже и Иудее знамения просят, и Еллини премудрости ищут:

Ибо и Иудеи требуют чудес, и Еллины ищут мудрости;

Мы же проповедуем Христа распята, Иудеем убо соблазн, Еллином же безумие,

А мы проповедуем Христа распятого, для Иудеев соблазн, а для Еллинов безумие,

Самем же званным Иудеем же и Еллином Христа, Божию силу и Божию премудрость.

Для самих же призванных Иудеев и Еллинов, Христа, Божию силу и Божию премудрость.

Аллилуиа, глас 1: Помяни сонм Твой, егоже стяжал еси исперва. Стих: Бог же Царь наш прежде века содела спасение посреде земли.

Евангелие от Иоанна, зачало 60. [Ин. 19, 6 – 11, 13 – 20, 25 – 28, 30 – 35.]

Во время оно, совет сотвориша архиерее и старцы на Иисуса, яко да убиют Его. И приведоша Его к Пилату, глаголюще: возми, возми, распни Его. Глагола им Пилат: поимите Его вы и распните: аз бо не обретаю в Нем вины.

Первосвященники и старейшины собрали совет против Иисуса, чтобы убить Его. И привели Его к Пилату, и говорят: возьми, возьми, распни Его! Пилат говорит им: возьмите Его вы и распните, ибо я не нахожу в Нем вины.

Отвещаша ему иудее: мы закон имамы, и по закону нашему должен есть умрети, яко Себе Сына Божия сотвори.

Иудеи отвечали ему: мы имеем закон, и по закону нашему Он должен умереть, потому что сделал Себя Сыном Божиим.

Егда убо слыша Пилат сие слово, паче убояся,

Пилат, когда услышал это слово, больше убоялся,

И вниде в претор паки и глагола Иисусови: откуду еси Ты? Иисус же ответа не даде ему.

И опять вошел в преторию, и сказал Иисусу: откуда Ты? Но Иисус не дал ему ответа.

Глагола же Ему Пилат: мне ли не глаголеши? не веси ли, яко власть имам распяти Тя и власть имам пустити Тя?

Пилат говорит Ему: мне ли не отвечаешь? не знаешь ли, что я имею власть распять Тебя и власть имею отпустить Тебя?

Отвеща Иисус: не имаши власти ни единыя на Мне, аще не бы ти дано свыше.

Иисус отвечал: ты не имел бы надо Мною никакой власти, если бы не было дано тебе свыше.

Пилат убо слышав сие слово, изведе вон Иисуса и седе на судищи, на месте глаголемем Лифостротон, еврейски же Гаввафа.

Пилат, услышав это слово, вывел вон Иисуса и сел на судилище, на месте, называемом Лифостротон, а по-еврейски Гаввафа.

Бе же пяток Пасце, час же яко шестый. И глагола Иудеом: се Царь ваш.

Тогда была пятница пред Пасхою, и час шестый. И сказал Пилат Иудеям: се, Царь ваш!

Они же вопияху: возми, возми, распни Его. Глагола им Пилат: Царя ли вашего распну? Отвещаша архиерее: не имамы царя токмо кесаря.

Но они закричали: возьми, возьми, распни Его! Пилат говорит им: Царя ли вашего распну? Первосвященники отвечали: нет у нас царя кроме кесаря.

Тогда убо предаде Его им, да распнется. Поемше же Иисуса и ведоша:

Тогда наконец он предал Его им на распятие. И взяли Иисуса и повели.

И нося крест Свой изыде на глаголемое Лобное место, еже глаголется еврейски Голгофа,

И, неся крест Свой, Он вышел на место, называемое Лобное, по-еврейски Голгофа;

Идеже пропяша Его и с Ним ина два сюду и сюду, посреде же Иисуса.

Там распяли Его и с Ним двух других по ту и по другую сторону, а посреди Иисуса.

Написа же и титла Пилат и положи на кресте. Бе же написано: Иисус Назорянин, Царь Иудейский.

Пилат же написал и надпись и поставил на кресте. Написано было: Иисус Назорей, Царь Иудейский.

Сего же титла мнози чтоша от Иудей, яко близ бе место града, идеже пропяша Иисуса: и бе написано еврейски, гречески, римски.

Эту надпись читали многие из Иудеев, потому что место, где был распят Иисус, было недалеко от города, и написано было по-еврейски, по-гречески, по-римски.

Стояху же при кресте Иисусове Мати Его и сестра Матере Его Мариа Клеопова и Мариа Магдалина.

При кресте Иисуса стояли Матерь Его, и сестра Матери Его Мария Клеопова, и Мариа Магдалина.

Иисус же видев Матерь и ученика стояща, егоже любляше, глагола Матери Своей: Жено, се, сын Твой.

Иисус, увидев Матерь и ученика тут стоящего, которого любил, говорит Матери Своей: Жено! се, сын Твой.

Потом глагола ученику: се, Мати твоя. И от того часа поят Ю ученик во своя си.

Потом говорит ученику: се, Матерь твоя! И с этого времени ученик сей взял Ее к себе.

Посем ведый Иисус, яко вся уже совершишася,

После того Иисус, зная, что уже все совершилось,

И приклонь главу, предаде дух.

Преклонив главу, предал дух.

Иудее же, понеже пяток бе, да не останут на кресте телеса в субботу, бе бо велик день тоя субботы, молиша Пилата, да пребиют голени их и возмут.

Но как тогда была пятница, то Иудеи, дабы не оставить тел на кресте в субботу, ибо та суббота была день великий, просили Пилата, чтобы перебить у них голени и снять их.

Приидоша же воини, и первому убо пребиша голени, и другому распятому с Ним:

Итак пришли воины, и у первого перебили голени, и у другого, распятого с Ним;

На Иисуса же пришедше, яко видеша Его уже умерша, не пребиша Ему голений,

Но, пришедши к Иисусу, как увидели Его уже умершим, не перебили у Него голеней,

Но един от воин копием ребра Ему прободе, и абие изыде кровь и вода.

Но один из воинов копьем пронзил Ему ребра, и тотчас истекла кровь и вода.

И видевый свидетелствова, и истинно есть свидетелство его.

И видевший засвидетельствовал, и истинно свидетельство его.

Вместо Достойно: Величай душе моя пречестный Крест Господень. Таин еси, Богородице, рай, невозделанно возрастивший Христа, Имже Крестное живоносное на земли насадися Древо, тем ныне возносиму покланяющеся ему Тя величаем.

Причастен: Знаменася на нас свет лица Твоего, Господи.

На трапезе же бывает утешение братии, от елеа и вина, и прочих снедей овощных: сыра же и яиц и рыбы никакоже дерзнем коснутися.

Малая и Великая вечерняТолкования паремийУставное чтениеУтреняЛитургия

    Rambler's Top100