|
|
Неделя пред Рождеством Xристовым, святых отец
На Утрени,
на Бог Господь, тропарь воскресен, дважды, глас 3:
Да веселятся небесная, да радуются земная: яко сотвори державу мышцею Своею Господь, попра смертию смерть, Первенец мертвых бысть, из чрева адова избави нас, и подаде мирови велию милость.
Слава, тропарь отцев, глас 2:
Велия веры исправления, во источнице пламене яко на воде упокоения, святии трие отроцы радовахуся: и пророк Даниил львом пастырь яко овцам являшеся. Тех молитвами, Христе Боже, спаси души наша.
И ныне, предпразднства, глас 4:
Готовися Вифлееме, отверзися всем Едеме, красуйся Евфрафо, яко древо живота в вертепе процвете от Девы: рай бо Оноя чрево явися мысленный, в немже Божественный сад: от негоже ядше живи будем, не якоже Адам умрем. Христос раждается прежде падший возставити образ.
Таже обычныя кафисмы. Седальны воскресны, и Богородичны их.
По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 3:
Христос от мертвых воста, начаток усопших: перворожден твари, и Содетель всех бывших, истлевшее естество рода нашего в Себе Самом обнови. Не ктому смерте обладаеши: ибо всех Владыка державу твою разруши.
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
Плотию смерти вкусив Господи, горесть смерти пресекл еси востанием Твоим, и человека на ню укрепил еси, первыя клятвы одоление призывая: защитниче жизни нашея Господи, слава Тебе.
Слава, и ныне, Богородичен: Красоте девства Твоего, и пресветлой чистоте Твоей, Гавриил удивився, вопияше Ти Богородице: кую Ти похвалу принесу достойную? что же возыменую Тя? недоумеваю и ужасаюся. Темже яко повелен бых, вопию Ти: радуйся Благодатная.
По 2-м стихословии, седальны воскресны, глас 3.
Подобен: Красоте девства:
Неизменнаго Божества, и вольныя страсти Твоея Господи, ужасся ад, в себе рыдаше: трепещу плоти нетленныя ипостаси {плотскаго неистлевша состава}, вижду Невидимаго, тайно борюща мя. Темже и ихже держу, зовут: слава Христе Воскресению Твоему.
Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
Непостижимое распятия, и несказанное востания богословствуем вернии, таинство неизреченное: днесь бо смерть и ад пленися, род же человеческий в нетление облечеся. Тем благодаряще вопием Ти: слава Христе востанию Твоему.
Слава, и ныне, Богородичен: Непостижимаго и неописаннаго, единосущнаго Отцу и Духови, во утробу Твою тайно вместила еси Богородице, едино и несмесно от Троицы Божество: познахом Рождество Твое {едину и неслиянну Троицы силу познахом Рождеством Твоим} в мире славити. Темже и благодарственно вопием Ти: радуйся Благодатная.
И чтение во Евангелии толковом, еже от Матфеа, в самом начале: Книга родства Иисуса Христа:
По непорочнах тропари их. И ектениа.
Ипакои, глас 3:
Удивляя видением, орошая глаголании, блистаяйся ангел мироносицам глаголаше: что Живаго ищете во гробе? воста истощивый гробы. Тли Пременителя разумейте непременнаго. Рцыте Богови: коль страшна дела Твоя, яко род спасл еси человеческий!
И чтение во Евангелии толковом, еже на ряду.
Степенна и прокимен гласа.
Степенна, глас 3. Антифон 1-й, повторяюще поем:
Плен Сионь Ты изъял еси от Вавилона: и мене от страстей к животу привлецы Слове.
В юг сеющии слезами божественными, жнут класы радостию присноживотия.
Слава: Святому Духу всякое благодарие, якоже Отцу и Сыну сооблистает, в Немже вся живут и движутся.
И ныне, тойже.
Антифон 2-й:
Аще не Господь созиждет дом добродетелей, всуе труждаемся: душу же покрывающу, никтоже наш разорит град.
Плода чревна духом сынотвореное Тебе Христу якоже и Отцу, святии всегда суть.
Слава: Святым Духом прозрится всякая святыня, премудрость: осуществует бо всякую тварь: Тому послужим, Бог бо, яко Отцу же и Слову.
И ныне, тойже.
Антифон 3-й:
Боящиися Господа блажени, в пути ходяще заповедей: снедят бо животное всеплодие.
Окрест трапезы Твоея возвеселися, зря Твоя Пастыреначальниче исчадия, носяща ветви благоделания.
Слава: Святым Духом всякое богатство славы, от Негоже благодать, и живот всякой твари: со Отцем бо воспеваемь есть, и с Словом.
И ныне, тойже.
Прокимен, глас 3: Рцыте во языцех, яко Господь воцарися, небо исправи вселенную, яже не подвижится. Стих: Воспойте Господеви песнь нову.
Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его:
Евангелие воскресно, и прочее по ряду. Воскресение Христово: псалом 50. По 50-м псалме стихира воскресна.
Канон воскресен со ирмосом на 4: и предпразднства, на 4: и отцев на 6.
Канон воскресен. Глас 3.
Песнь 1.
Ирмос: Воды древле, манием Божественным, во едино сонмище совокупивый, и разделивый море Израильтеским людем, Сей Бог наш, препрославлен есть: Тому единому поим, яко прославися.
Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.
Иже землю осудив, преступльшему потом изнести плода терние {пота изнести плод терния}, от терния венец из руки законопреступныя, Сей Бог наш, плотски приемый, клятву разрушил есть: яко прославися.
Победитель и одолетель смерти, иже смерти убоявся, явися: страстную бо плоть одушевленную прием, Сей Бог наш, и брався с мучителем, вся совоскреси: яко прославися.
Богородичен: Истинную Богородицу вси языцы славят Тя, без семене рождшую: сошед бо во утробу освященную Твою, Сей Бог наш, еже по нам осуществовася, Бог же и Человек из Тебе родися.
Канон предпразднства, глас 1.
Ирмос: Христос раждается:
Христа плотию младенствовавшаго, Христа волею обнищавшаго, Христа видима бывша грядет Дева в Вифлееме ныне родити: небо же и земля да радуются.
Горы и холми взыграйте, пророцы богогласнии ликуйте, людие и языцы восплещите: всех спасение и просвещение близ наста, во граде Вифлеемсте раждаемое.
Богородичен: Нищ Богатый бывает, обогащая иже злобою обнищавшия: Человек Бог познавается от Девы неискусобрачныя, кроме преложения. Вси хвалами воспоем Его, яко прославися.
Канон отцев, глас 6.
Ирмос: Волною морскою:
Днесь собор божественных отец Христово Рождество предпразднствует светло, и прописует сие преславная благодать: Авраам бо образ закона, и отроцы суть.
Древле приемлет Божество Едино Триипостасное священный Авраам, ныне же сопрестольное Слово Отчее Божественным Духом к детем приходит, славно восхваляемое.
Числом и верою Божественныя Троицы безбожие низвергше, в пещи дети образы чувственными, сокровенныя Божия тайны миру проявиша.
Авраам избавися от руки неправедныя, пламене же пещнаго божественнии отроцы иногда, и Даниил пророк от зверей и рова спасеся: темже ныне Рождество христово предпразднуем.
Богородичен: Обрадованная безневестная Мати, Дево нетленная, блажим Тя: ибо от рода Авраамля, и племене Давидова процвела еси: Христа же родила еси, пророки проповеданнаго прежде.
Катавасиа: Христос раждается:
Песнь 3.
Ирмос: Иже от не сущих вся приведый, Словом созидаемая, совершаемая Духом, Вседержителю Вышний, в любви Твоей утверди мене.
Крестом Твоим постыдеся нечестивый, содела бо яму, юже ископа, впаде: смиренных же вознесеся Христе рог, во Твоем Воскресении.
Благочестия проповедание языком, яко вода покры моря Человеколюбче: воскрес бо от гроба, Троический открыл еси свет.
Богородичен: Преславная глаголана быша о Тебе, граде одушевленный присно Царствующаго: Тобою бо Владычице, сущим на земли Бог спожил есть.
Ин.
Ирмос: Прежде век от Отца рожденному:
Иже прежде век из Отца рождься паче мысли, из Девы напоследок воплотися якоже весть Сам, хотя человечество обновити, истлевшее лукаваго змия советом.
Иже в вышних соседяй Отцу и Духу, смирившееся естество человеческое видев, Сын Божий безначальный начало приемлет, и хощет плотию родитися яко Человек.
Богородичен: Святейши ангел, и всея твари, совета великаго ныне Ангела без семене раждает плотию, на воззвание всем поющим непрестанно Ему: Свят еси, Господи.
Отцем:
Ирмос: Тебе на водах:
Юже по образу славу, и по подобию Божию верно соблюдающе, златаго образа пламень огнем духовным страдальчески угасиша отроцы, поюще: единаго Господа знаем.
Мудростию обложени и Духа силою отроцы, мудрецы Вавилонския пленении посрамиша, и дерзостне взываху: несть свят разве Тебе, Господи, Человеколюбче.
Радуется и сликовствует с детьми и пророки закон, и предыграет Господню Божественному пришествию днесь, и Авраам радуется, яко от семене его виде Господа воплощаема.
Богородичен: Зачатие без страсти, приятие паче слова пройде, Рождества Твоего Богородице: пророки бо проповеданное паче естества таинство, нам явися Слово Божие, Сый Бог.
Ипакои, глас 8.
Ангел отроков ороси пещь, ныне же жен плач разреши, глаголя: что приносите мира? Кого ищете во гробе? Воста Христос и Бог: есть бо жизнь и спасение рода человеческаго. [Единожды.]
И чтение.
Песнь 4.
Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь Господи, Единороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси. Темже Ти зовем благодаряще: слава силе Твоей Господи.
Язвы Христе, и раны милостивно подъял еси, досаду по ланитома ударений терпя, и долготерпеливне оплевания нося, имиже соделал еси мне спасение: слава силе Твоей Господи.
Телом смертным Животе, смерти причастился еси, страсти ради нищих, и воздыхания убогих Твоих: и растлив тлеющаго {растлившаго} препрославленне, всех совоскресил еси, яко прославися.
Богородичен: Помяни Христе, еже стяжал еси стадо страстию Твоею: препрославленныя Твоея Матере милостивныя мольбы прием, и посетив озлобленное, избави силою Твоею Господи.
Ин.
Ирмос: Жезл из корене Иессеова:
Жезл из корене Иессеова Дево прозябла еси, цвет процветшая неувядаемый всех Содетеля землю цветами всю яко Бога украшающаго, вопиющую Ему: слава силе Твоей, Господи.
Снедию мя окрадена лукавою, и разумом поползшася, и уподобльшася безсловесным, Слове Божий, пришел еси назидая, Младенец быв, и во яслех безсловесных возлег: слава силе Твоей, Господи.
Богородичен: Из горы приосененныя, Иисусе, Девы Тя воплощеннаго Аввакум провиде, горы злыя и холмы сокрушающаго, и исчезновению предающа возношения лукаваго, и демонская возвышения.
Отцев:
Ирмос: На Кресте Твое Божественное истощание:
Отцев начаток, Авраама, Исаака и Иакова почтим, яко из тех семене возсия Христос, воплощься из Девы яко всесилен.
Прописуяй будущая сошествию Христову Даниил, звери яко овцы показа всем яве: провиде бо будущее, яко пророк Божий.
Греховным не привлечени ядом, от пламене избавистеся дети. Злата бо чистейше суще мудрии, в пещи прелести не слияшася.
Богородичен: Велегласно проповедуется ожидание языков, и спасение мира, паче естества Рождество Твое, Пречистая честная, Егоже поет отеческая память.
Песнь 5.
Ирмос: К Тебе утренюю всех Творцу, преимущему всяк ум мирови, зане свет повеления Твоя: в нихже настави мя.
Судии неправедному, еврейскою завистию предан быв Всевидче, и всей праведне судяй земли, Адама древняго избавил еси осуждения.
Твой мир Церквам Твоим Христе, непобедимою силою Креста Твоего, из мертвых воскресый подаждь, и спаси души наша.
Богородичен: Скиниа святая, и пространнейши небес, яко иже во всей твари невместимаго Слова Божия приемши, едина явилася еси Приснодево.
Ин.
Ирмос: Бог сый мира:
Естеством Владыка, в рабех совершенне, Сын Божий всесовершенный, благоволив за милосердие зватися и Сын Человеческий, всещедрый. Темже в вертепе волею обнищав, грядеши родитися, преблаже.
Невместимый естеством, Христе Царю, како малый Тя приимет вертеп? Како ясли возмогут Тя вместити, нас ради от Матере неискусомужныя плотию приходяща во Своя: яко да устраншияся спасеши, Господи?
Богородичен: Агница Пастыря прииде родити, готовися, святый вертепе: пастырие, спешите, Пастыря и Агнца рождшагося видети: волсви с дары уготовитеся, Сему яко Царю поклонитися плотию.
Отцев.
Ирмос: Богоявления Твоего, Христе:
Отцев начаток, яко началовожда закона и благодати, от рода Авраамля днесь Даниила божественнаго почтим: яко пророк бо Божий предвозвести Христа от Девы, и Сего предусретает Божественное рождение.
Прописавше ясно к нам Господне пришествие, ангеловым сошествием угасиша Авраамстии отроцы пещь: и тучеросен огнь соделавше, в сем верою образа златаго славу изнуриша.
Загради уста зверей Даниил в рове Духом: огненную же крепость угасиша Авраамстии отроцы благодатию: и спасшеся сии от тли, предвозвещают Христа из Девы, моляще яко Избавителя спасения нашего.
Богородичен: Божественным Духом являя от нас безстрастно Твое приятие, Исаиа вопияше, Господи, бодрствуя законом благодати: от рода убо Авраамля, от племене же Иудова по плоти Дева без семене грядет раждающи.
Песнь 6.
Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой: но прострый Владыко высокую Твою мышцу, яко Петра мя Управителю спаси.
Бездна милости и щедрот обыде мя, благоутробным снитием Твоим: воплощься бо Владыко, и быв в рабии зраце обожил еси, с Собою сопрославив.
Умерщвление подъят умертвитель, умерщвленаго оживленно видя: Твоего Воскресения сии суть Христе образы, и страсти Твоея пречистыя победительная.
Богородичен: Пречистая, Яже едина Создателю и человеком, паче ума исходатаившая, Сына Твоего милостива прегрешшим рабом Твоим, и поборника быти, помолися.
Ин.
Ирмос: Из утробы Иону:
Новое небо сущи, Владычице, из утробы Твоея яко из облака Христа, славы Солнца, возсияти грядеши в вертепе плотию: яко хотяща сияньми Своими, светло вся земная исполнения озарити за милосердие безмерное.
Видел еси нашу болезнь и озлобление, щедрый Христе, и не презрил еси нас, но истощил еси Тебе Самаго, не отступив Родителя, и вселился еси во утробу неискусобрачную, яже неболезненно родити Тя плотию в вертепе предгрядет.
Богородичен: Горы и холми, и поля и дебри, людие и колена, языцы и всякое дыхание воскликните, веселия божественнаго исполняеми: прииде и приспе всех избавление Слово Божие безлетное, под летом за милосердие бывшее.
Отцев:
Ирмос: Житейское море:
Нрав страннолюбив, вера же высока Авраама суща праотца: темже Божественное таинство образне прием радовашеся, пред Христом же текий ныне веселится.
Тварь повину ныне вера отроком, даром Зиждителя: огнь бо всеядец и безстудный, устыдеся чтущих огня делателя Иисуса Христа.
Мира свирепство пришествием Христовым сочислятися изъяви, к миру глубокому боголепно, заградив уста львов Даниил пророк в рове иногда.
Богородичен: Из ложесн родила еси девственных Христа, Марие Мати безмужная: Егоже пророцы видевше духовне, Того предликовствуют ныне отцы рождественная.
Кондак, глас 1.
Подобен: Лик ангельский:
Веселися, Вифлееме, Евфрафо готовися: се бо Агница Пастыря великаго во утробе носящи, еже родити тщится. Егоже зрящи богоноснии отцы веселятся, с пастырьми поюще Деву доящую.
Икос: Твоего Рождества, Дево, светлость зряще сияющую, Авраам боголюбивый, Исаак приснопамятный, Иаков, и весь богособранный лик святых радуется: и тварь приведоша к Твоему сретению радостными речении. Радости бо ходатаица всем явилася еси во утробе заченшая, иногда в Вавилоне виденнаго, и отроки в пещь неправедне вверженныя неопальны соблюдшаго, и Тя показавшаго паче всякаго разума. Тем и воспевают зримаго в руках Юницы, поюще Деву доящую.
И чтем Пролог.
Песнь 7.
Ирмос: Якоже древле благочестивыя три отроки оросил еси в пламени халдейстем, светлым Божества огнем и нас озари, благословен еси, взывающия, Боже отец наших.
Раздрася церковная светлая катапетасма {завеса}, в распятии Содетеля, сокровенную в Писании являющи верным истину, благословен еси, зовущим, Боже отец наших.
Прободенным Твоим ребром, каплями Боготочныя животворящия крове Христе, смотрительно каплющия на землю, сущих от земли возсоздал еси, благословен еси, зовущих, Боже отец наших.
Троичен: Духа Благаго со Отцем прославим, и с Сыном Единородным, Едино в Триех вернии чтуще начало, и едино Божество: благословен еси, зовуще, Боже отец наших.
Ин.
Ирмос: Отроцы благочестию:
Лоза Божественная нетленный грозд узреливши, ближащися идет родити, веселия вино точащаго, и напаяющаго нас Ему вопиющих: отцев наших Боже, благословен еси.
Божественная мироположница, благовонное миро внутрь носящи, в вертепе Вифлееми истощити сие грядет, благовония таинственнаго исполняющее поющия: отцев Боже, благословен еси.
Богородичен: Клеща юже Исаиа пророк древле виде, Божественный угль Христа во чреве приходит имущи, всяку вещь греховную попаляющий, верных же души просвещающий.
Отцев:
Ирмос: Неизреченное чудо:
Христа родив по плоти, верою, родоначальниче отче Аврааме, явился еси языков Духом отец яве, во спасение нас поющих: Избавителю Боже, благословен еси.
Бездушнаго шума вотще восклицающаго одушевленных посрами песнь: пещь бо огнем горящую телесы попирающе отроцы невредно, Избавителю поют: Боже, благословен еси.
Видением воззрев духовным, пророк древле Даниил, Христово яви второе пришествие, и яже в нем страшная предвозвещает, вопия: Избавителю Боже, благословен еси.
Богородичен: Странное чудо во пророцех повествуемое, и отцем древле явленно, Дева Чистая родити хотящи прииде, на спасение нас песнопоющих: Избавителю Боже, благословен еси.
Песнь 8.
Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, богочестия предстояше юноши, пламенем же невреждени, божественную песнь пояху: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.
Раздрася церковная светлость, егда Крест Твой водрузися на лобнем, и тварь преклоняшеся страхом, воспевающи: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Воскресл еси Христе из гроба, и падшаго прельщением, Древом исправил еси Божественною силою, зовуща и глаголюща: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Богородичен: Храм Божий явилася еси вместилище одушевленное, и ковчег: Творца бо человеком, Богородительнице Пречистая, примирила еси, и достойно вся дела поем Тя, и превозносим во вся веки.
Ин.
Ирмос: Чуда преестественнаго:
Слава в вышних Богу, со ангелы возопиим в веселии, Спас раждается, Владыка приходит, Егоже звезда показует, волсви тщатся Его в яслех видети: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.
С рабы написался еси вольно, Владыко, кесареву повинуяся закону: яко да человечество от работы лукаваго, Боже, свободиши, многомилостиве. Темже радующеся воспеваем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.
Богородичен: Младенца нова ношу Тя, безначальне Слове, искуса же мужеска отнюд не познах, Дева глаголаше недоумевающися, кого на земли возыменую Твоего отца? не вем. Темже со всеми воспеваю Ти: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.
Отцев:
Ирмос: Ужаснися бояйся небо:
Твое заколение предызобразуя Авраам, Христе, егоже роди сына, на горе повинуяся Тебе, Владыко, якоже овча взыде пожрети хотяй верою: но возвратися радуяся с ним, и славя и превознося Тя Избавителя мира.
Пламенем неутружденным, Христе, облечену Ти яко ризою Божественною, огнь святых отрок Твоих угаси зело, и роса Твоим низхождением поющим шумяше: священницы пойте, и превозносите Его во веки.
Дается львом в снедь, судом неправедным, пророк Даниил, но имяше повелением воздержания, спостники благочестно звери, во глубине ровища: того молитвами, Авраама же и отроков, спаси в мире, Христе, поющия Тя.
Богородичен: Егоже провозвестиша верно пророчестии гласи, Иисуса Еммануила, в человечесте образе грядуща: Божия и Отча, Сына же и собезначальное Слово, от Духа Святаго Дева Мариа раждает неискусомужно, в Вифлееме граде.
Песнь 9.
Ирмос: Новое чудо и боголепное, Девическую бо дверь затвореную яве проходит Господь, наг во входе, и плотоносец явися во исходе Бог, и пребывает дверь затворена: Сию неизреченно, яко Богоматерь величаем.
Страшно есть зрети Тебе Творца на Древе воздвижена Слове Божий, плотски же страждуща Бога за рабы, и во гробе бездыханна лежаща, мертвыя же из ада разрешивша: темже Тя Христе, яко Всесильна величаем.
Из тли смертныя спасл еси Христе праотцы, положен быв во гробе мертв, и живот процвел еси, мертвыя воскресив, руководив естество человеческое ко свету, и в Божественное облек нетление. Темже источника Тя света присно Живаго величаем.
Богородичен: Храм и престол явилася еси Божий, воньже вселися Иже в вышних сый, рождейся неискусомужно Всечистая, плоти Твоея не отверз всячески врата. Темже непрестанными Чистая молитвами Твоими, языки варварския скоро до конца покори.
Ин.
Ирмос: Таинство странное:
Таинства странная, страшная и преславная, славы Господь прииде на землю и в вертеп обнищав вниде плотию, Адама воззвати ища, и Еву болезней избавити.
Пеленами Твоими решиши пленицы грехопадений, многою же нищетою вся обогащаеши, Щедре: безсловесныя злобы, положся в ясли безсловесных, человеки изменяеши, Божий Слове пребезначальне.
Богородичен: Проповеди пророческия конец прияша: Егоже бо прорекоша приити в скончание лет, прииде и явися из Чистыя Девы воплощаемь. Того мыслию чистою приимем.
Отцев:
Ирмос: Не рыдай Мене Мати:
Сущих прежде закона отцев праздник совершающе, от них Боголепно почтим Христа: Авраам бо купно и Исаак, и Иаков, пророков и закона явишася основание, и благодати верою Духа проповедницы.
Огнем показавый Моисею в купине, паче ума Боговидне таинство Бог, во огнь к детем снизшед Тойже, огнем естественным Божества Его пещный пламень росу показа.
Со Авраамом сошедшеся пресвятии дети, и Даниил дивный пророк Божий, Исаак и Иаков, с Моисеем и Аарон, Христова прежде рождества ликовствуют верно, молящеся непрестанно, во еже спастися нам.
Богородичен: Срадуется вся тварь Твоему Рождеству, Дево, Едема бо Вифлеем отверзе нам. И се древа жизни вси наслаждающеся верно, вопием прилежно: молитвы наша, Владычице, исполни.
Светилен воскресен.
Показуя, яко Человек еси Спасе, по существу, посреде став воскрес от гроба, и брашна сопричастился еси, учил еси крещению покаяния. Абие же к Небесному вознеслся еси Отцу, и учеником Утешителя послати обещал еси Пребожественный Богочеловече: слава Твоему востанию.
Слава, отцев.
Подобен: Учеником:
Патриархов избраннии, и прежде закона отцы верою предвозсияша, Авраам, Исаак же и Иаков, яко светильницы: вси бо пророцы и праведницы возсияша от них яко свещи световидныя, и тварь всю лучами просветиша честнаго пророчества и прилежно молятся к Богу о мире.
И ныне, Богородичен:
Агница нескверная, Агнца рождшая Слова пребезначальнаго в последняя времена, бяше сие чудно: Адамова Внука и Давидова по достоянию, Еяже несказанное Рождество отцев множество предпразднствует достойно.
На хвалитех стихиры, воскресны, 4: и отцев, 4.
Стихиры воскресны, глас 3.
Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.
Приидите вси языцы, уразумейте страшныя тайны силу: Христос бо Спас наш, еже в начале Слово, распятся нас ради, и волею погребеся, и воскресе из мертвых, еже спасти всяческая: Тому поклонимся.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Поведаша вся чудеса стражие Твои Господи: но собор суеты исполни мздою десницу их, скрыти мняше Воскресение Твое, еже мир славит: помилуй нас.
Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Радости вся исполнишася Воскресения искус приимша: Мариа бо Магдалина ко гробу прииде, обрете ангела на камени седяща, ризами блистающася и глаголюща: что ищете Живаго с мертвыми: несть зде, но воста, якоже рече, предваряя вы в Галилеи.
Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его в псалтири и гуслех.
Во свете Твоем Владыко, узрим свет Человеколюбче: воскресл бо еси из мертвых, спасение роду человеческому даруя: да Тя вся тварь славословит единаго Безгрешнаго, помилуй нас.
Стихиры отцев, глас 5.
Подобен: Радуйся постников:
Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его в струнах и органе.
Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.
Возвыси твой глас истинно, Сионе Божественный граде, и проповеждь отцев божественную память, со Авраамом Исаака и Иакова почитающи приснославнаго: се со Иудою и Левием величаем Моисеа великаго, и Аарона чуднаго, и почитаем с Давидом Иисуса, и Самуила вси, предпразднеству Христову Божественную похвалу, песньми божественными плещуще, яже от Него благодать улучити просим, и миру даровати велию милость. [Дважды.]
Стих: Благословен еси, Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки.
Гряди на огненную иногда возседый Илие божественную колесницу: и богомудре Елиссее, со Езекиею во едино, Осие купно срадуйтеся: честная же двоенадесятице пророков богодохновенная, Рождеству Христову сликовствуйте. и в песнех вси праведнии воспойте отроцы всеблаженнии, росою Духа угасившии пламень пещный, о нас молите Христа, низпослати душам нашим велию милость.
Стих: Яко праведен еси о всех, яже сотворил еси нам.
Явися яже от века на земли проповедаемая пророки в вещаниих, Дева Богородица: Юже патриарси мудрии, и праведных собор возвещают. с нимиже сликовствует и жен благолепие: Сарра, Ревекка, Рахиль и Анна же, и славная Мариам Моисеева купно. С ними срадуются и мира концы, вся тварь почитает, яко Зиждитель всех и Бог приходит плотию родитися, и даровати нам велию милость.
Слава, глас 8:
Законных учений сословие, во плоти являет Христово Божественное Рождество, прежде закона благодать благовествующия, яко паче закона в вере сущия. Темже тления изменению сущу ходатайственно, во аде держимых душам предпроповедяху Воскресния ради, Господи, слава Тебе.
И ныне: Преблагословена еси, Богородице Дево:
Славословие великое. По Трисвятом тропарь воскресен точию. И отпуст. Стихира евангельская, в притворе.
Глас 6:
Истинный мир Ты Христе, к человеком Божий мир Твой дая, по востании учеником, пристрашны показал еси я, мнящия дух видети: но утишил еси мятеж души их, показавый руце и нозе Твои. Обаче не верующим еще, брашен причащением, и учений воспоминанием, отверзл еси их ум, еже разумети писания: имже и Отеческое обетование обещав, и благословив я, отступил еси на небо. Темже с ними покланяемся Тебе, Господи слава Тебе.
И час 1. И конечный отпуст. На часех тропарь воскресен гласа. Слава, отцев: И ныне, Богородичен часов. На 3-м часе тропарь воскресен. Слава, предпразднства: И ныне, Богородичен часов. Кондак предпразднства, и отцев, глаголи пременяя.
|