Rambler's Top100
   

Неделя пред Рождеством Xристовым, святых отец


ГлавнаяПраздникиНеделя пред Рождеством Xристовым, святых отец

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя пред Рождеством Xристовым, святых отец


На Утрени

На Бог Господь, тропарь воскресен, дважды, глас 4:

Светлую Воскресения проповедь, от ангела уведевша Господни ученицы, и прадеднее осуждение отвергша, апостолом хвалящася глаголаху: испровержеся смерть, воскресе Христос Бог, даруяй мирови велию милость.

Слава, тропарь отцев, глас 2:

Велия веры исправления, во источнице пламене яко на воде упокоения, святии трие отроцы радовахуся: и пророк Даниил львом пастырь яко овцам являшеся. Тех молитвами, Христе Боже, спаси души наша.

И ныне, предпразднства, глас 4:

Готовися Вифлееме, отверзися всем Едеме, красуйся Евфрафо, яко древо живота в вертепе процвете от Девы: рай бо Оноя чрево явися мысленный, в немже Божественный сад: от негоже ядше живи будем, не якоже Адам умрем. Христос раждается прежде падший возставити образ.

Таже обычныя кафисмы. Седальны воскресны, и Богородичны их.

По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 4:

Воззревша на гробный вход, и пламене ангельскаго не терпяща мироносицы, с трепетом дивляхуся, глаголюща: егда украдеся отверзый разбойнику рай? еда ли воста, Иже и прежде страсти проповедавый востание? Воистинну воскресе Христос, сущим во аде подая живот, и воскресение.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

Вольным Твоим советом Крест претерпел еси Спасе: и во гробе нове человецы положиша Тя смертнии, словом концы составльшаго. Темже связан бысть чуждий: смерть люто пленяшеся, и сущии во аде вси взываху живоносному востанию Твоему: Христос воскресе, Жизнодавец пребываяй во веки.

Слава, и ныне, Богородичен: Удивися Иосиф, еже паче естества зря, и внимаше мыслию Иже на руно дождь, в безсеменнем зачатии Твоем Богородице, купину огнем неопалимую, жезл Ааронов прозябший, и свидетельствуя обручник Твой и хранитель, священником взываше: Дева раждает, и по рождестве паки Дева пребывает.

По 2-м стихословии седальны воскресны, глас 4:
Подобен: С
коро предвари:

Воскресл еси яко Безсмертный от гроба Спасе, совоздвигл еси мир Твой силою Твоею Христе Боже наш, сокрушил еси в крепости смерти державу, показал еси Милостиве, Воскресение всем: темже Тя и славим едине Человеколюбче.

Стих: Исповемся Тебе, Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

С горних высот сошед Гавриил, и к каменю приступль, идеже Камень жизни, белоносяй взываше ко плачущим: престаните вы от рыдания вопля, имеющия и ныне милостивное: Егоже бо ищете плачуща, дерзайте, яко воистинну востал есть. Темже возопийте апостолом: яко воскресе Господь, Воставшему поклонитеся радость приемша. Дерзайте убо, да дерзает убо и Ева.

Слава, и ныне, Богородичен: Удивишася Чистая, вси ангелов лицы таинству Твоего Рождения страшному: како Иже вся содержай манием единем, объятии Твоими яко Человек содержавается, и приемлет начало Превечный и млеком питается, Иже всякое дыхание питаяй неизреченною благостию? И Тя яко воистинну Божию Матерь хваляще славят.

И чтение во Евангелии толковом, еже от Матфеа, в самом начале: Книга родства Иисуса Христа:

По непорочнах тропари их: Ангельский собор. И ектениа.

Ипакои, глас 4:

Яже Твоего преславнаго востания, предтекша мироносицы, апостолом проповедаху Христе, яко воскресл еси яко Бог, подая мирови велию милость.

И чтение во Евангелии толковом, еже на ряду.

Степенна, глас 4.

Антифон 1, ихже стихи повторяюще поем:

От юности моея мнози борют мя страсти, но Сам мя заступи, и спаси Спасе мой.

Ненавидящии Сиона, посрамитеся от Господа, яко трава бо огнем будете изсохше.

Слава: Святым Духом всяка душа живится, и чистотою возвышается, светлеется Троическим единством священнотайне.

И ныне, тойже.

Антифон 2:

Воззвах Тебе Господи тепле, из глубины души моея, и мне да будут на послушание Божественная Твоя ушеса.

На Господа надежду всяк кто стяжав, вышший есть всех скорбящих.

Слава: Святым Духом точатся благодатныя струи, напаяюща всяку тварь ко оживлению.

И ныне, тойже.

Антифон 3:

Сердце мое к Тебе Слове да возвысится, и да ничтоже усладит мя от мирских красот на слабость.

К матери своей якоже имать кто любовь, ко Господу тепльше люблением должни есмы.

Слава: Святым Духом Боговедения богатство, зрения, и премудрости: вся бо в Сем Отеческая веления Слово открывает.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 4: Воскресни Господи, помози нам, и избави нас имене Твоего ради. Стих: Боже ушима нашима услышахом, и отцы наши возвестиша нам. Всякое дыхание:

Евангелие воскресно 7-е, от Иоанна, зачало 63. [Ин. 20, 1—10.]

Во время оно, во едину от суббот, Мариа Магдалина прииде заутра, еще сущи тме, на гроб: и виде камень взят от гроба.

Во время оно, в первый день недели Мария Магдалина приходит ко гробу рано, когда было еще темно, и видит, что камень отвален от гроба.

Тече убо, и прииде к Симону Петру, и к другому ученику, егоже любляше Иисус, и глагола има: взяша Господа от гроба, и не вем, где положиша Его.

Итак, бежит и приходит к Симону Петру и к другому ученику, которого любил Иисус, и говорит им: унесли Господа из гроба, и не знаем, где положили Его.

Изыде же Петр, и другий ученик, и идяста ко гробу.

Тотчас вышел Петр и другой ученик, и пошли ко гробу.

Течаста же оба вкупе: и другий ученик тече скорее Петра, и прииде прежде ко гробу.

Они побежали оба вместе; но другой ученик бежал скорее Петра, и пришел ко гробу первый.

И приник виде ризы лежаща: обаче не вниде.

И, наклонившись, увидел лежащие пелены; но не вошел во гроб.

Прииде же Симон Петр в след его, и вниде во гроб, и виде ризы едины лежаща.

Вслед за ним приходит Симон Петр, и входит во гроб, и видит одни пелены лежащие,

И сударь, иже бе на главе Его, не с ризами лежащ, но особь свит на едином месте.

и плат, который был на главе Его, не с пеленами лежащий, но особо свитый на другом месте.

Тогда убо вниде и другий ученик, пришедый прежде ко гробу: и виде, и верова.

Тогда вошел и другой ученик, прежде пришедший ко гробу, и увидел, и уверовал.

Не у бо ведяху Писания, яко подобает Ему из мертвых воскреснути.

Ибо они еще не знали из Писания, что Ему надлежало воскреснуть из мертвых.

Идоста же паки к себе ученика.

Итак ученики опять возвратились к себе.

И Воскресение Христово: По 50-м псалме стихира воскресна.

Канон воскресен со ирмосом на 4: и предпразднства, на 4: и отцев на 6.

Канон воскресен, творение Иоанна Дамаскина.

Песнь 1.

Ирмос: Моря Чермную пучину невлажными стопами, древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.

Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.

Вознеслся еси на пречистем Древе крестнем, наше отпадение исправляя, еже на древе исцеляя всегубительство Владыко, яко Благ и Всесилен.

Во гробе плотски, во аде же с душею, яко Бог: в раи же с разбойником, и на престоле был еси Христе, со Отцем и Духом, вся исполняя Неописанный.

Богородичен: Без семене Отчею волею от Божественнаго Духа Божия зачала еси Сына, и плотию родила еси: Иже из Отца без матере, нас же ради, из Тебе без отца.

Канон предпразднства, глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Христос раждается:

Христа плотию младенствовавшаго, Христа волею обнищавшаго, Христа видима бывша грядет Дева в Вифлееме ныне родити: небо же и земля да радуются.

Горы и холми взыграйте, пророцы богогласнии ликуйте, людие и языцы восплещите: всех спасение и просвещение близ наста, во граде Вифлеемсте раждаемое.

Богородичен: Нищ Богатый бывает, обогащая иже злобою обнищавшия: Человек Бог познавается от Девы неискусобрачныя, кроме преложения. Вси хвалами воспоем Его, яко прославися.

Канон отцев, глас 6.

Песнь 1.

Ирмос: Волною морскою:

Днесь собор божественных отец Христово Рождество предпразднствует светло, и прописует сие преславная благодать: Авраам бо образ закона, и отроцы суть.

Древле приемлет Божество Едино Триипостасное священный Авраам, ныне же сопрестольное Слово Отчее Божественным Духом к детем приходит, славно восхваляемое.

Числом и верою Божественныя Троицы безбожие низвергше, в пещи дети образы чувственными, сокровенныя Божия тайны миру проявиша.

Авраам избавися от руки неправедныя, пламене же пещнаго божественнии отроцы иногда, и Даниил пророк от зверей и рова спасеся: темже ныне Рождество христово предпразднуем.

Богородичен: Обрадованная безневестная Мати, Дево нетленная, блажим Тя: ибо от рода Авраамля, и племене Давидова процвела еси: Христа же родила еси, пророки проповеданнаго прежде.

Катавасиа: Христос раждается:

Песнь 3.

Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя Христе, зовущи: Ты моя крепость Господи, и прибежище, и утверждение.

Древо животное, мысленный истинный виноград, на Кресте висит, всем источая нетление.

Яко велик, яко страшен, яко адово низложь шатание, и яко Бог нетленен, ныне плотски воскресе.

Богородичен: Ты едина сущим на земли, Яже паче естества благих Ходатаица, Мати Божия была еси: темже Ти, радуйся, приносим.

Ин.

Ирмос: Прежде век от Отца рожденному:

Иже прежде век из Отца рождься паче мысли, из Девы напоследок воплотися якоже весть Сам, хотя человечество обновити, истлевшее лукаваго змия советом.

Иже в вышних соседяй Отцу и Духу, смирившееся естество человеческое видев, Сын Божий безначальный начало приемлет, и хощет плотию родитися яко Человек.

Богородичен: Святейши ангел, и всея твари, совета великаго ныне Ангела без семене раждает плотию, на воззвание всем поющим непрестанно Ему: Свят еси, Господи.

Отцем:

Ирмос: Тебе на водах:

Юже по образу славу, и по подобию Божию верно соблюдающе, златаго образа пламень огнем духовным страдальчески угасиша отроцы, поюще: единаго Господа знаем.

Мудростию обложени и Духа силою отроцы, мудрецы Вавилонския пленении посрамиша, и дерзостне взываху: несть свят разве Тебе, Господи, Человеколюбче.

Радуется и сликовствует с детьми и пророки закон, и предыграет Господню Божественному пришествию днесь, и Авраам радуется, яко от семене его виде Господа воплощаема.

Богородичен: Зачатие без страсти, приятие паче слова пройде, Рождества Твоего Богородице: пророки бо проповеданное паче естества таинство, нам явися Слово Божие, Сый Бог.

Ипакои, глас 8.

Ангел отроков ороси пещь, ныне же жен плач разреши, глаголя: что приносите мира? Кого ищете во гробе? Воста Христос и Бог: есть бо жизнь и спасение рода человеческаго. [Единожды.]

И чтение.

Песнь 4.

Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце Праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей Господи.

Возшел еси, страсти моя исцеляя, на Крест страстию пречистыя плоти Твоея, в нюже волею облеклся еси. Темже Ти взываем: слава силе Твоей Господи.

Безгрешнаго смерть вкусивши, животворящаго тела Твоего, достойно Владыко умертвися: мы же вопием Ти, слава силе Твоей Господи.

Богородичен: Неискусобрачно родила еси Дево, и по рождестве явилася еси девствующи паки: темже немолчными гласы, еже радуйся Тебе Владычице, верою несумненною взываем.

Ин.

Ирмос: Жезл из корене Иессеова:

Жезл из корене Иессеова Дево прозябла еси, цвет процветшая неувядаемый всех Содетеля землю цветами всю яко Бога украшающаго, вопиющую Ему: слава силе Твоей, Господи.

Снедию мя окрадена лукавою, и разумом поползшася, и уподобльшася безсловесным, Слове Божий, пришел еси назидая, Младенец быв, и во яслех безсловесных возлег: слава силе Твоей, Господи.

Богородичен: Из горы приосененныя, Иисусе, Девы Тя воплощеннаго Аввакум провиде, горы злыя и холмы сокрушающаго, и исчезновению предающа возношения лукаваго, и демонская возвышения.

Отцев:

Ирмос: На Кресте Твое Божественное истощание:

Отцев начаток, Авраама, Исаака и Иакова почтим, яко из тех семене возсия Христос, воплощься из Девы яко всесилен.

Прописуяй будущая сошествию Христову Даниил, звери яко овцы показа всем яве: провиде бо будущее, яко пророк Божий.

Греховным не привлечени ядом, от пламене избавистеся дети. Злата бо чистейше суще мудрии, в пещи прелести не слияшася.

Богородичен: Велегласно проповедуется ожидание языков, и спасение мира, паче естества Рождество Твое, Пречистая честная, Егоже поет отеческая память.

Песнь 5.

Ирмос: Ты Господи мой, Свет в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Ты Господи, к земли милостивно сошел еси: Ты вознесл еси падшее человеческое существо, на Древе воздвизаемь.

Ты взял ми еси Христе, прегрешений осуждение: Ты разрушил еси болезни смертныя Щедре, Божественным Воскресением Твоим.

Богородичен: Тя оружие непобедимое на враги предлагаем, Тя утверждение, и надежду нашего спасения Богоневесто стяжахом.

Ин.

Ирмос: Бог сый мира:

Естеством Владыка, в рабех совершенне, Сын Божий всесовершенный, благоволив за милосердие зватися и Сын Человеческий, всещедрый. Темже в вертепе волею обнищав, грядеши родитися, преблаже.

Невместимый естеством, Христе Царю, како малый Тя приимет вертеп? Како ясли возмогут Тя вместити, нас ради от Матере неискусомужныя плотию приходяща во Своя: яко да устраншияся спасеши, Господи?

Богородичен: Агница Пастыря прииде родити, готовися, святый вертепе: пастырие, спешите, Пастыря и Агнца рождшагося видети: волсви с дары уготовитеся, Сему яко Царю поклонитися плотию.

Отцев.

Ирмос: Богоявления Твоего, Христе:

Отцев начаток, яко началовожда закона и благодати, от рода Авраамля днесь Даниила божественнаго почтим: яко пророк бо Божий предвозвести Христа от Девы, и Сего предусретает Божественное рождение.

Прописавше ясно к нам Господне пришествие, ангеловым сошествием угасиша Авраамстии отроцы пещь: и тучеросен огнь соделавше, в сем верою образа златаго славу изнуриша.

Загради уста зверей Даниил в рове Духом: огненную же крепость угасиша Авраамстии отроцы благодатию: и спасшеся сии от тли, предвозвещают Христа из Девы, моляще яко Избавителя спасения нашего.

Богородичен: Божественным Духом являя от нас безстрастно Твое приятие, Исаиа вопияше, Господи, бодрствуя законом благодати: от рода убо Авраамля, от племене же Иудова по плоти Дева без семене грядет раждающи.

Песнь 6.

Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр Твоих истекшею кровию.

Возшел еси на Крест, силою препоясався, и соплется с мучителем яко Бог, с высоты свергл еси, Адама же непобедимою силою воскресил еси.

Воскресл еси блистаяйся красный из гроба Христе, и разгнал еси вся враги Божественною силою Твоею, и вся яко Бог, веселия исполнил еси.

Богородичен: О чудо всех чудес новейшее! Яко Дева во утробе, всяческая Обдержащаго неискусомужно заченши, не тесновмести.

Ин.

Ирмос: Из утробы Иону:

Новое небо сущи, Владычице, из утробы Твоея яко из облака Христа, славы Солнца, возсияти грядеши в вертепе плотию: яко хотяща сияньми Своими, светло вся земная исполнения озарити за милосердие безмерное.

Видел еси нашу болезнь и озлобление, щедрый Христе, и не презрил еси нас, но истощил еси Тебе Самаго, не отступив Родителя, и вселился еси во утробу неискусобрачную, яже неболезненно родити Тя плотию в вертепе предгрядет.

Богородичен: Горы и холми, и поля и дебри, людие и колена, языцы и всякое дыхание воскликните, веселия божественнаго исполняеми: прииде и приспе всех избавление Слово Божие безлетное, под летом за милосердие бывшее.

Отцев:

Ирмос: Житейское море:

Нрав страннолюбив, вера же высока Авраама суща праотца: темже Божественное таинство образне прием радовашеся, пред Христом же текий ныне веселится.

Тварь повину ныне вера отроком, даром Зиждителя: огнь бо всеядец и безстудный, устыдеся чтущих огня делателя Иисуса Христа.

Мира свирепство пришествием Христовым сочислятися изъяви, к миру глубокому боголепно, заградив уста львов Даниил пророк в рове иногда.

Богородичен: Из ложесн родила еси девственных Христа, Марие Мати безмужная: Егоже пророцы видевше духовне, Того предликовствуют ныне отцы рождественная.

Кондак, глас 1.
Подобен: Л
ик ангельский:

Веселися, Вифлееме, Евфрафо готовися: се бо Агница Пастыря великаго во утробе носящи, еже родити тщится. Егоже зрящи богоноснии отцы веселятся, с пастырьми поюще Деву доящую.

Икос: Твоего Рождества, Дево, светлость зряще сияющую, Авраам боголюбивый, Исаак приснопамятный, Иаков, и весь богособранный лик святых радуется: и тварь приведоша к Твоему сретению радостными речении. Радости бо ходатаица всем явилася еси во утробе заченшая, иногда в Вавилоне виденнаго, и отроки в пещь неправедне вверженныя неопальны соблюдшаго, и Тя показавшаго паче всякаго разума. Тем и воспевают зримаго в руках Юницы, поюще Деву доящую.

И чтем Пролог.

Песнь 7.

Ирмос: В пещи Авраамстии отроцы Персидстей любовию благочестия паче, нежели пламенем опаляеми взываху: благословен еси в храме славы Твоея Господи.

К нетлению человечество призвася, Божественною измовено кровию Христовою, благодарно воспевающее: благословен еси в храме славы Твоея Господи.

Яко живоносец, яко рая краснейший воистинну, и чертога всякаго царскаго показася светлейший Христе, гроб Твой, источник нашего воскресения.

Богородичен: Вышняго освященное Божественное селение радуйся, Тобою бо дадеся радость Богородице, зовущим: благословена Ты в женах еси Всенепорочная Владычице.

Ин.

Ирмос: Отроцы благочестию:

Лоза Божественная нетленный грозд узреливши, ближащися идет родити, веселия вино точащаго, и напаяющаго нас Ему вопиющих: отцев наших Боже, благословен еси.

Божественная мироположница, благовонное миро внутрь носящи, в вертепе Вифлееми истощити сие грядет, благовония таинственнаго исполняющее поющия: отцев Боже, благословен еси.

Богородичен: Клеща юже Исаиа пророк древле виде, Божественный угль Христа во чреве приходит имущи, всяку вещь греховную попаляющий, верных же души просвещающий.

Отцев:

Ирмос: Неизреченное чудо:

Христа родив по плоти, верою, родоначальниче отче Аврааме, явился еси языков Духом отец яве, во спасение нас поющих: Избавителю Боже, благословен еси.

Бездушнаго шума вотще восклицающаго одушевленных посрами песнь: пещь бо огнем горящую телесы попирающе отроцы невредно, Избавителю поют: Боже, благословен еси.

Видением воззрев духовным, пророк древле Даниил, Христово яви второе пришествие, и яже в нем страшная предвозвещает, вопия: Избавителю Боже, благословен еси.

Богородичен: Странное чудо во пророцех повествуемое, и отцем древле явленно, Дева Чистая родити хотящи прииде, на спасение нас песнопоющих: Избавителю Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: Руце распростер Даниил, львов зияния в рове затче: огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители отроцы, взывающе: благословите вся дела Господня Господа.

Руце распростер на Кресте, языки вся собрал еси, и едину явил еси Владыко Церковь воспевающую Тя, земную и небесную {земным и небесным}, согласно поющим: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.

Белообразен явися женам, неприступным светом Воскресения блистаяйся ангел, что Живаго во гробе, вопия, ищете яко мертва? Воистинну воста Христос, Емуже вопием: вся дела пойте Господа, и превозносите во вся веки.

Богородичен: Ты едина во всех родех Дево Пречистая, Мати явилася еси Божия: Ты Божества была еси жилище Всенепорочная, не опальшися огнем неприступнаго Света. Темже вси Тя благословим, Марие Богоневесто.

Ин.

Ирмос: Чуда преестественнаго:

Слава в вышних Богу, со ангелы возопиим в веселии, Спас раждается, Владыка приходит, Егоже звезда показует, волсви тщатся Его в яслех видети: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

С рабы написался еси вольно, Владыко, кесареву повинуяся закону: яко да человечество от работы лукаваго, Боже, свободиши, многомилостиве. Темже радующеся воспеваем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Богородичен: Младенца нова ношу Тя, безначальне Слове, искуса же мужеска отнюд не познах, Дева глаголаше недоумевающися, кого на земли возыменую Твоего отца? не вем. Темже со всеми воспеваю Ти: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Отцев:

Ирмос: Ужаснися бояйся небо:

Твое заколение предызобразуя Авраам, Христе, егоже роди сына, на горе повинуяся Тебе, Владыко, якоже овча взыде пожрети хотяй верою: но возвратися радуяся с ним, и славя и превознося Тя Избавителя мира.

Пламенем неутружденным, Христе, облечену Ти яко ризою Божественною, огнь святых отрок Твоих угаси зело, и роса Твоим низхождением поющим шумяше: священницы пойте, и превозносите Его во веки.

Дается львом в снедь, судом неправедным, пророк Даниил, но имяше повелением воздержания, спостники благочестно звери, во глубине ровища: того молитвами, Авраама же и отроков, спаси в мире, Христе, поющия Тя.

Богородичен: Егоже провозвестиша верно пророчестии гласи, Иисуса Еммануила, в человечесте образе грядуща: Божия и Отча, Сына же и собезначальное Слово, от Духа Святаго Дева Мариа раждает неискусомужно, в Вифлееме граде.

Песнь 9.

Ирмос: Камень нерукосечный, от несекомыя горы Тебе Дево краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества. тем веселящеся Тя Богородице величаем.

Всего мя восприял еси весь в совокуплении неслитно, всему ми дая Боже мой, спасение страстию Твоею, юже на Кресте претерпел еси телесне, благоутробия ради многаго.

Твои ученицы зряще отверзен гроб Твой, и Богоносныя плащаницы испражнены Воскресением Твоим, со ангелом глаголаху: воистинну воста Господь.

Троичен: Единице убо Божественнаго Существа, но Ипостасьми Троице, вси вернии покланяющеся, в неслиянных Ипостасех равносильную единочестную ныне благочтуще величаем.

Ин.

Ирмос: Таинство странное:

Таинства странная, страшная и преславная, славы Господь прииде на землю и в вертеп обнищав вниде плотию, Адама воззвати ища, и Еву болезней избавити.

Пеленами Твоими решиши пленицы грехопадений, многою же нищетою вся обогащаеши, Щедре: безсловесныя злобы, положся в ясли безсловесных, человеки изменяеши, Божий Слове пребезначальне.

Богородичен: Проповеди пророческия конец прияша: Егоже бо прорекоша приити в скончание лет, прииде и явися из Чистыя Девы воплощаемь. Того мыслию чистою приимем.

Отцев:

Ирмос: Не рыдай Мене Мати:

Сущих прежде закона отцев праздник совершающе, от них Боголепно почтим Христа: Авраам бо купно и Исаак, и Иаков, пророков и закона явишася основание, и благодати верою Духа проповедницы.

Огнем показавый Моисею в купине, паче ума Боговидне таинство Бог, во огнь к детем снизшед Тойже, огнем естественным Божества Его пещный пламень росу показа.

Со Авраамом сошедшеся пресвятии дети, и Даниил дивный пророк Божий, Исаак и Иаков, с Моисеем и Аарон, Христова прежде рождества ликовствуют верно, молящеся непрестанно, во еже спастися нам.

Богородичен: Срадуется вся тварь Твоему Рождеству, Дево, Едема бо Вифлеем отверзе нам. И се древа жизни вси наслаждающеся верно, вопием прилежно: молитвы наша, Владычице, исполни.

По 9-й песни: Свят Господь Бог наш.

Светилен воскресен.

Яко взяша Господа, Марии рекшей, на гроб течаста, Симон Петр, и другий таинник Христов, егоже любляше: течаста же оба, и обретоста плащаницы едины внутрь лежаща, и главный же бе сударь кроме их. Темже паки умолчаста, дондеже Христа видеста.

Слава, отцев.
Подобен: У
чеником:

Патриархов избраннии, и прежде закона отцы верою предвозсияша, Авраам, Исаак же и Иаков, яко светильницы: вси бо пророцы и праведницы возсияша от них яко свещи световидныя, и тварь всю лучами просветиша честнаго пророчества и прилежно молятся к Богу о мире.

И ныне, предпразднства.
Подобен: У
чеником:

Веселися Вифлееме, и ты Евфрафо готовися: Богородица бо приходит в вертепе и яслех родити Бога неизреченно. О страшнаго таинства! Егоже ныне Божественное Рождество Авраам, Исаак же и Иаков, патриарси вси и пророцы светло предпразднуют, и человецы со ангелы.

На хвалитех стихиры воскресны 4, глас 4:

Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.

Крест претерпевый и смерть, и воскресый из мертвых Всесильне Господи, славим Твое Воскресение.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.

Крестом Твоим Христе, от древния клятвы свободил еси нас, и смертию Твоею естество наше мучащаго диавола упразднил еси: востанием же Твоим радости вся исполнил еси. Темже вопием Ти: воскресый из мертвых Господи, слава Тебе.

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

Твоим Крестом Христе Спасе, настави нас на истину Твою, и избави нас от сетей вражиих, воскресый из мертвых, возстави ны падшияся грехом, простер руку Твою Человеколюбче Господи, молитвами святых Твоих.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех.

Отеческих Твоих недр не разлучився, Единородный Слове Божий, пришел еси на землю за человеколюбие, Человек быв непреложен, и Крест и смерть претерпел еси плотию, безстрастный Божеством: воскрес же из мертвых, безсмертие подал еси роду человеческому, яко един Всесилен.

Стихиры отцев 4, глас 5.
Подобен: Р
адуйся постников:

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его в струнах и органе.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.

Возвыси твой глас истинно, Сионе Божественный граде, и проповеждь отцев божественную память, со Авраамом Исаака и Иакова почитающи приснославнаго: се со Иудою и Левием величаем Моисеа великаго, и Аарона чуднаго, и почитаем с Давидом Иисуса, и Самуила вси, предпразднеству Христову Божественную похвалу, песньми божественными плещуще, яже от Него благодать улучити просим, и миру даровати велию милость. [Дважды.]

Стих: Благословен еси, Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки.

Гряди на огненную иногда возседый Илие божественную колесницу: и богомудре Елиссее, со Езекиею во едино, Осие купно срадуйтеся: честная же двоенадесятице пророков богодохновенная, Рождеству Христову сликовствуйте. и в песнех вси праведнии воспойте отроцы всеблаженнии, росою Духа угасившии пламень пещный, о нас молите Христа, низпослати душам нашим велию милость.

Стих: Яко праведен еси о всех, яже сотворил еси нам.

Явися яже от века на земли проповедаемая пророки в вещаниих, Дева Богородица: Юже патриарси мудрии, и праведных собор возвещают. с нимиже сликовствует и жен благолепие: Сарра, Ревекка, Рахиль и Анна же, и славная Мариам Моисеева купно. С ними срадуются и мира концы, вся тварь почитает, яко Зиждитель всех и Бог приходит плотию родитися, и даровати нам велию милость.

Слава, глас 8:

Законных учений сословие, во плоти являет Христово Божественное Рождество, прежде закона благодать благовествующия, яко паче закона в вере сущия. Темже тления изменению сущу ходатайственно, во аде держимых душам предпроповедяху Воскресния ради, Господи, слава Тебе.

И ныне: Преблагословена еси, Богородице Дево:

Славословие великое. По Трисвятом тропарь воскресен точию. И отпуст. Стихира евангельская, в притворе.

Утренняя стихира, глас 7:

Се тьма, и рано, и что у гроба Марие стоиши, многую тьму имеющи в разуме, в нейже, где положен бысть, вопрошаеши, Иисус? Но виждь срищущася ученики, како плащаницами и сударем Воскресение обретоша, и помянуша яже о сих писания. С нимиже и имиже и мы веровавше, воспеваем Тя Жизнодавца Христа.

И час 1. И конечный отпуст. На часех тропарь воскресен гласа. Слава, отцев: И ныне, Богородичен часов. На 3-м часе тропарь воскресен. Слава, предпразднства: И ныне, Богородичен часов. Кондак предпразднства, и отцев, глаголи пременяя.

ВечерняУтреняЛитургия

    Rambler's Top100