Неделя пред Рождеством Xристовым, святых отец


ГлавнаяПраздникиНеделя пред Рождеством Xристовым, святых отец

В этот день...ВечерняУтреняЛитургияУставные указания

Неделя пред Рождеством Xристовым, святых отец


На Утрени,

на Бог Господь, тропарь воскресен, дважды:
Слава, тропарь отцев: В
елия веры исправления:
И ныне, Богородичен или предпразднства, глас 4:

Готовися Вифлееме, отверзися всем Едеме, красуйся Евфрафо, яко древо живота в вертепе процвете от Девы: рай бо Оноя чрево явися мысленный, в немже Божественный сад: от негоже ядше живи будем, не якоже Адам умрем. Христос раждается прежде падший возставити образ.

Таже обычныя кафисмы. Седальны воскресны, и Богородичны их, и чтение во Евангелии толковом.

[Аще случится в 24 день, поем настоящия седальны. По 1-м стихословии седален, глас 4.]
Подобен: У
дивися Иосиф:

Во отцех Боже, предвозгласил еси таинственно, хотящее быти на земли Богоявление таинственне, превечнаго Сына Твоего от Девы, во Аврааме, Исааке и Иакове, Иуде и прочих, Иессеи и Давиде, и пророцех всех, Духом предвозвещая в Вифлееме Христа явльшася, сущия в мире вся взывающа.

Слава, и ныне, тойже.

По 2-м стихословии седален, глас 8:
Подобен: П
ремудрости:

Праздник празднуим вернии отцев божественных радостно, Адама, Авеля чтуще, Сифа, Еноса блажаще, Еноха, Ноа, Сима же и Иафета воспоим, Авраама прежде закона верою просиявша, и божественнаго Исаака, Иакова, и Иуду, Левию, и целомудреннаго Иосифа восхвалим, и верно возопиим: богоноснии праотцы, молите Христа Бога, грехов оставление даровати празднующим любовию святую память вашу.

Слава, и ныне, тойже.

И чтение. По непорочнах тропари их. И ектениа.

Таже седален отцев, глас 8.
Подобен: П
ремудрости:

Авраама, Исаака же и Иакова восхвалим вси песненно, Давида кроткаго, Иисуса, и дванадесять патриархи, вкупе с треми юношами угасившими огненный пламень силою духовною: радуйтеся, вопиюще к ним, прелесть доблественне обличивше царя безумнаго: и Христу молитеся, согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память вашу.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже.

Из недр Отеческих низшел еси, и несказанным истощанием юже по нам нищету восприял еси, паче естества Человеколюбче: в вертеп вселитися благоволил еси Господи, и яко Младенец сосцы питаешися, Зиждитель и Господь. Темже звездою наставляеми волсви, дары Тебе приносят яко Владыце твари: пастырие и ангели дивляхуся зовуще: слава в вышних Богу, на землю грядущему родитися яко Человеку.

Аще же вне предпразднства, Богородичен глаголи сей.

Благодарственное похваление должне, якоже вдовица оная два лепта, приношу Тебе, Владычице, о всех дарованиих Твоих: Ты бо явилася еси покров купно и помощь, напастей и скорбей присно мя изымающи. Темже яко от среды горящия пещи избавлься оскорбляющих мя, от сердца взываю Тебе: Богородице, помози ми, молящи Христа Бога, прегрешений оставление дати мне: Тя бо имею надежду раб Твой.

Степенна и прокимен гласа.

Канона два: отцев на 8: ирмосы по дважды, тропари на 6. [В нихже предваряют воскресных два тропаря, сего ради во Октоихе не поется.] И предпразднства на 6. Катавасиа: Христос раждается:

Канон воскресен и отцев, глас 6.
Песнь 1.

Ирмос: Волною морскою, скрывшаго древле гонителя мучителя, под землею скрыша спасенных отроцы: но мы яко отроковицы Господеви поим: славно бо прославися.

Страхом Тебе смертная отверзаются врата, и сокрушаются вереи вечныя: честным бо Твоим схождением восташа древнии мертвецы, веселием поюще, Христе, Воскресение Твое.

Судищу Пилатову предстоит хотяй, беззаконному суду яко осужденик судия, и от руки неправедныя в лице ударяется Бог, Егоже трепещут земная и небесная.

Отцев:
[Аще вне 20-го случится Неделя святых отец канон Октоиха воскресен со ирмосом на 4: и крестовоскресен на 2: и Богородицы 2: и отцев от зде чтется на 6. Такожде и в прочих песнех отцем.]

Днесь собор божественных отец Христово Рождество предпразднствует светло, и прописует сие преславная благодать: Авраам бо образ закона, и отроцы суть.

Древле приемлет Божество Едино Триипостасное священный Авраам, ныне же сопрестольное Слово Отчее Божественным Духом к детем приходит, славно восхваляемое.

Числом и верою Божественныя Троицы безбожие низвергше, в пещи дети образы чувственными, сокровенныя Божия тайны миру проявиша.

Авраам избавися от руки неправедныя, пламене же пещнаго божественнии отроцы иногда, и Даниил пророк от зверей и рова спасеся: темже ныне Рождество христово предпразднуем.

Богородичен: Обрадованная безневестная Мати, Дево нетленная, блажим Тя: ибо от рода Авраамля, и племене Давидова процвела еси: Христа же родила еси, пророки проповеданнаго прежде.

Канон предпразднства, глас 1.
[Аще вне 20-го числа, оставляется.]
Песнь 1.

Ирмос: Христос раждается:

Христа плотию младенствовавшаго, Христа волею обнищавшаго, Христа видима бывша грядет Дева в Вифлееме ныне родити: небо же и земля да радуются.

Горы и холми взыграйте, пророцы богогласнии ликуйте, людие и языцы восплещите: всех спасение и просвещение близ наста, во граде Вифлеемсте раждаемое.

Богородичен: Нищ Богатый бывает, обогащая иже злобою обнищавшия: Человек Бог познавается от Девы неискусобрачныя, кроме преложения. Вси хвалами воспоем Его, яко прославися.

Песнь 3.

Ирмос: Тебе на водах повесившаго всю землю неодержимо, тварь видевши на лобнем висима, ужасом многим содрогашеся: несть свят разве Тебе, Господи, взывающи.

Во гробе тридневствовавый, воскресил еси животворным востанием умершия от века, и осуждения разрешшеся, весело радовахуся: се избавление пришел еси, Господи, взывающе.

Слава Твоему востанию, Спасе наш, яко нас от ада, тли и смерти избавил еси, яко всесилен, и воспевающе глаголем: несть свят разве Тебе, Господи Человеколюбче.

Отцем:

Юже по образу славу, и по подобию Божию верно соблюдающе, златаго образа пламень огнем духовным страдальчески угасиша отроцы, поюще: единаго Господа знаем.

Мудростию обложени и Духа силою отроцы, мудрецы Вавилонския пленении посрамиша, и дерзостне взываху: несть свят разве Тебе, Господи, Человеколюбче.

Радуется и сликовствует с детьми и пророки закон, и предыграет Господню Божественному пришествию днесь, и Авраам радуется, яко от семене его виде Господа воплощаема.

Богородичен: Зачатие без страсти, приятие паче слова пройде, Рождества Твоего Богородице: пророки бо проповеданное паче естества таинство, нам явися Слово Божие, Сый Бог.

Ин.

Ирмос: Прежде век от Отца рожденному:

Иже прежде век из Отца рождься паче мысли, из Девы напоследок воплотися якоже весть Сам, хотя человечество обновити, истлевшее лукаваго змия советом.

Иже в вышних соседяй Отцу и Духу, смирившееся естество человеческое видев, Сын Божий безначальный начало приемлет, и хощет плотию родитися яко Человек.

Богородичен: Святейши ангел, и всея твари, совета великаго ныне Ангела без семене раждает плотию, на воззвание всем поющим непрестанно Ему: Свят еси, Господи.

Ипакои, глас 8.

Ангел отроков ороси пещь, ныне же жен плач разреши, глаголя: что приносите мира? Кого ищете во гробе? Воста Христос и Бог: есть бо жизнь и спасение рода человеческаго. [Единожды.]

Песнь 4.

Ирмос: На Кресте Твое Божественное истощание провидя Аввакум, ужасся вопияше: Ты сильных пресекл еси державу Блаже, приобщаяся сущим во аде, яко всесилен.

Во ад Божественное низшествие Твое, Христе Боже, мертвым жизнь явися: Ты бо врага связал еси державу доле Благий, и небесную стезю человеком отверзл еси.

Не истле во гробе пречистое тело Избавителя лежащо: но яко силен сокруши адовы вереи, и воскресе в славе, Христе, тридневно.

Отцев:

Отцев начаток, Авраама, Исаака и Иакова почтим, яко из тех семене возсия Христос, воплощься из Девы яко всесилен.

Прописуяй будущая сошествию Христову Даниил, звери яко овцы показа всем яве: провиде бо будущее, яко пророк Божий.

Греховным не привлечени ядом, от пламене избавистеся дети. Злата бо чистейше суще мудрии, в пещи прелести не слияшася.

Богородичен: Велегласно проповедуется ожидание языков, и спасение мира, паче естества Рождество Твое, Пречистая честная, Егоже поет отеческая память.

Ин.

Ирмос: Жезл из корене Иессеова:

Жезл из корене Иессеова Дево прозябла еси, цвет процветшая неувядаемый всех Содетеля землю цветами всю яко Бога украшающаго, вопиющую Ему: слава силе Твоей, Господи.

Снедию мя окрадена лукавою, и разумом поползшася, и уподобльшася безсловесным, Слове Божий, пришел еси назидая, Младенец быв, и во яслех безсловесных возлег: слава силе Твоей, Господи.

Богородичен: Из горы приосененныя, Иисусе, Девы Тя воплощеннаго Аввакум провиде, горы злыя и холмы сокрушающаго, и исчезновению предающа возношения лукаваго, и демонская возвышения.

Песнь 5.

Ирмос: Богоявления Твоего, Христе, к нам милостивно бывшаго, Исаиа свет видев невечерний, из нощи утреневав взываше: воскреснут мертвии, и востанут сущии во гробех, и вси земнороднии возрадуются.

Блистаяйся радость воображая явственне ангел, во гробе светлоносец показуется, женам проповедая востание: и оставльше плач радовахуся, Христу воскресшу, от Негоже и непрестанну радость прияша.

За милосердие Благий, Иже по нам прием зрак, волею на Кресте пригвоздился еси мене ради, первее отвергша святую Твою заповедь снеди ради в раи, и умираеши человеколепно, живот подая мне.

Отцев.

Отцев начаток, яко началовожда закона и благодати, от рода Авраамля днесь Даниила божественнаго почтим: яко пророк бо Божий предвозвести Христа от Девы, и Сего предусретает Божественное рождение.

Прописавше ясно к нам Господне пришествие, ангеловым сошествием угасиша Авраамстии отроцы пещь: и тучеросен огнь соделавше, в сем верою образа златаго славу изнуриша.

Загради уста зверей Даниил в рове Духом: огненную же крепость угасиша Авраамстии отроцы благодатию: и спасшеся сии от тли, предвозвещают Христа из Девы, моляще яко Избавителя спасения нашего.

Богородичен: Божественным Духом являя от нас безстрастно Твое приятие, Исаиа вопияше, Господи, бодрствуя законом благодати: от рода убо Авраамля, от племене же Иудова по плоти Дева без семене грядет раждающи.

Ин.

Ирмос: Бог сый мира:

Естеством Владыка, в рабех совершенне, Сын Божий всесовершенный, благоволив за милосердие зватися и Сын Человеческий, всещедрый. Темже в вертепе волею обнищав, грядеши родитися, преблаже.

Невместимый естеством, Христе Царю, како малый Тя приимет вертеп? Како ясли возмогут Тя вместити, нас ради от Матере неискусомужныя плотию приходяща во Своя: яко да устраншияся спасеши, Господи?

Богородичен: Агница Пастыря прииде родити, готовися, святый вертепе: пастырие, спешите, Пастыря и Агнца рождшагося видети: волсви с дары уготовитеся, Сему яко Царю поклонитися плотию.

Песнь 6.

Ирмос: Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Смерти умерщвление и ада, Блаже, соделал еси разрешение, тридневным погребением Твоим: жизнь же источил еси, Боголепно воскрес, сущим в мире, Иисусе благий. [Дважды.]

Отцев:

Нрав страннолюбив, вера же высока Авраама суща праотца: темже Божественное таинство образне прием радовашеся, пред Христом же текий ныне веселится.

Тварь повину ныне вера отроком, даром Зиждителя: огнь бо всеядец и безстудный, устыдеся чтущих огня делателя Иисуса Христа.

Мира свирепство пришествием Христовым сочислятися изъяви, к миру глубокому боголепно, заградив уста львов Даниил пророк в рове иногда.

Богородичен: Из ложесн родила еси девственных Христа, Марие Мати безмужная: Егоже пророцы видевше духовне, Того предликовствуют ныне отцы рождественная.

Ин.

Ирмос: Из утробы Иону:

Новое небо сущи, Владычице, из утробы Твоея яко из облака Христа, славы Солнца, возсияти грядеши в вертепе плотию: яко хотяща сияньми Своими, светло вся земная исполнения озарити за милосердие безмерное.

Видел еси нашу болезнь и озлобление, щедрый Христе, и не презрил еси нас, но истощил еси Тебе Самаго, не отступив Родителя, и вселился еси во утробу неискусобрачную, яже неболезненно родити Тя плотию в вертепе предгрядет.

Богородичен: Горы и холми, и поля и дебри, людие и колена, языцы и всякое дыхание воскликните, веселия божественнаго исполняеми: прииде и приспе всех избавление Слово Божие безлетное, под летом за милосердие бывшее.

Аще вне 20-го, кондак глаголем отцев, глас 6:

Рукописаннаго образа не почетше, но неописанным существом защитившеся, треблаженнии, в подвизе огня прославистеся: среде же пламене нестерпимаго стояще, Бога призвасте: ускори, о Щедрый! и потщися яко милостив в помощь нашу, яко можеши хотяй.

Икос: Простри Твою руку, еюже древле прияша искушение египтяне борющии, и евреи боримии. Не остави нас, да не пожрет нас смерть жаждущая нас, и сатана ненавидяй нас: но приближися нам, и пощади души наша, якоже пощадил еси иногда отроки Твоя сущия в Вавилоне, непрестанно славящия Тя, и вверженныя Тебе ради в пещь, и от сея вопиющия Ти: ускори, Щедрый, и потщися яко милостив на помощь нашу, яко можеши хотяй.

Аще же внутрь предпразднства: кондак, глас 1.
Подобен: Л
ик ангельский:

Веселися, Вифлееме, Евфрафо готовися: се бо Агница Пастыря великаго во утробе носящи, еже родити тщится. Егоже зрящи богоноснии отцы веселятся, с пастырьми поюще Деву доящую.

Икос: Твоего Рождества, Дево, светлость зряще сияющую, Авраам боголюбивый, Исаак приснопамятный, Иаков, и весь богособранный лик святых радуется: и тварь приведоша к Твоему сретению радостными речении. Радости бо ходатаица всем явилася еси во утробе заченшая, иногда в Вавилоне виденнаго, и отроки в пещь неправедне вверженныя неопальны соблюдшаго, и Тя показавшаго паче всякаго разума. Тем и воспевают зримаго в руках Юницы, поюще Деву доящую.

Песнь 7.

Ирмос: Неизреченное чудо! в пещи избавивый преподобныя отроки из пламене, во гробе мертв бездыханен полагается, во спасение нас поющих: Избавителю Боже, благословен еси.

О страннаго чудесе! в вышних седяй на престоле Господь, Тойже приятием плоти смерть претерпе: но воскресе Божества крепостию, совоскресив мертвыя сущия от века.

Ты смертную крепость сотрясе, и воскресе, востание дая Тебе воистинну Господа славящим, и православною верою Тебе вопиющим: Избавителю Боже, благословен еси.

Отцев:

Христа родив по плоти, верою, родоначальниче отче Аврааме, явился еси языков Духом отец яве, во спасение нас поющих: Избавителю Боже, благословен еси.

Бездушнаго шума вотще восклицающаго одушевленных посрами песнь: пещь бо огнем горящую телесы попирающе отроцы невредно, Избавителю поют: Боже, благословен еси.

Видением воззрев духовным, пророк древле Даниил, Христово яви второе пришествие, и яже в нем страшная предвозвещает, вопия: Избавителю Боже, благословен еси.

Богородичен: Странное чудо во пророцех повествуемое, и отцем древле явленно, Дева Чистая родити хотящи прииде, на спасение нас песнопоющих: Избавителю Боже, благословен еси.

Ин.

Ирмос: Отроцы благочестию:

Лоза Божественная нетленный грозд узреливши, ближащися идет родити, веселия вино точащаго, и напаяющаго нас Ему вопиющих: отцев наших Боже, благословен еси.

Божественная мироположница, благовонное миро внутрь носящи, в вертепе Вифлееми истощити сие грядет, благовония таинственнаго исполняющее поющия: отцев Боже, благословен еси.

Богородичен: Клеща юже Исаиа пророк древле виде, Божественный угль Христа во чреве приходит имущи, всяку вещь греховную попаляющий, верных же души просвещающий.

Песнь 8.

Ирмос: Ужаснися бояйся небо, и да подвижатся основания земли: се бо в мертвецех вменяется, в вышних Живый, и во гроб мал странноприемлется. Егоже отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

О неизреченнаго Твоего, Христе, снизхождения, нас ради смиренных! Се бо смерти вкусив Бог безсмертен сый, во гробе яко Человек положился еси: но воскресл еси, Слове, совоскресив дольняя, Тебе превозносящия во вся веки.

Ужасеся всяк слух, како Вышний волею прииде на землю, адову крепость разорити Крестом и погребением, и вся совозстави взывати: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Отцев:

Твое заколение предызобразуя Авраам, Христе, егоже роди сына, на горе повинуяся Тебе, Владыко, якоже овча взыде пожрети хотяй верою: но возвратися радуяся с ним, и славя и превознося Тя Избавителя мира.

Пламенем неутружденным, Христе, облечену Ти яко ризою Божественною, огнь святых отрок Твоих угаси зело, и роса Твоим низхождением поющим шумяше: священницы пойте, и превозносите Его во веки.

Дается львом в снедь, судом неправедным, пророк Даниил, но имяше повелением воздержания, спостники благочестно звери, во глубине ровища: того молитвами, Авраама же и отроков, спаси в мире, Христе, поющия Тя.

Богородичен: Егоже провозвестиша верно пророчестии гласи, Иисуса Еммануила, в человечесте образе грядуща: Божия и Отча, Сына же и собезначальное Слово, от Духа Святаго Дева Мариа раждает неискусомужно, в Вифлееме граде.

Ин.

Ирмос: Чуда преестественнаго:

Слава в вышних Богу, со ангелы возопиим в веселии, Спас раждается, Владыка приходит, Егоже звезда показует, волсви тщатся Его в яслех видети: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

С рабы написался еси вольно, Владыко, кесареву повинуяся закону: яко да человечество от работы лукаваго, Боже, свободиши, многомилостиве. Темже радующеся воспеваем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Богородичен: Младенца нова ношу Тя, безначальне Слове, искуса же мужеска отнюд не познах, Дева глаголаше недоумевающися, кого на земли возыменую Твоего отца? не вем. Темже со всеми воспеваю Ти: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос: Не рыдай Мене Мати, зрящи во гробе, Егоже во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно яко Бог, верою и любовию Тя величающия.

Что рыдаеши, тваре, на Кресте видящи и во гробе жизни Дателя, яко землена? Востанет бо обновляяй тя светло, тридневным Воскресением ад низложив, и мертвыя совоздвиг восхваляющия Его.

Аще и во гроб снизшел еси яко мертв, Жизнодавче, но адову крепость разорил еси, Христе, совоздвигнув мертвыя, яже прежде пожре: и воскресение подал еси яко Бог, верою и любовию Тя величающим.

Отцев:

Сущих прежде закона отцев праздник совершающе, от них Боголепно почтим Христа: Авраам бо купно и Исаак, и Иаков, пророков и закона явишася основание, и благодати верою Духа проповедницы.

Огнем показавый Моисею в купине, паче ума Боговидне таинство Бог, во огнь к детем снизшед Тойже, огнем естественным Божества Его пещный пламень росу показа.

Со Авраамом сошедшеся пресвятии дети, и Даниил дивный пророк Божий, Исаак и Иаков, с Моисеем и Аарон, Христова прежде рождества ликовствуют верно, молящеся непрестанно, во еже спастися нам.

Богородичен: Срадуется вся тварь Твоему Рождеству, Дево, Едема бо Вифлеем отверзе нам. И се древа жизни вси наслаждающеся верно, вопием прилежно: молитвы наша, Владычице, исполни.

Ин.

Ирмос: Таинство странное:

Таинства странная, страшная и преславная, славы Господь прииде на землю и в вертеп обнищав вниде плотию, Адама воззвати ища, и Еву болезней избавити.

Пеленами Твоими решиши пленицы грехопадений, многою же нищетою вся обогащаеши, Щедре: безсловесныя злобы, положся в ясли безсловесных, человеки изменяеши, Божий Слове пребезначальне.

Богородичен: Проповеди пророческия конец прияша: Егоже бо прорекоша приити в скончание лет, прииде и явися из Чистыя Девы воплощаемь. Того мыслию чистою приимем.

Аще внутрь 20-го дне: светилен воскресен не глаголем, но отцев.
Подобен: Д
ухом прииде:

От семене вводится Авраамля, и божественнаго Давида богоотца пребезначальное Слово: Иже отроки равночисленныя первее Троице, чудно ангела сшествием из пламене спасый, и рыдание в радость преложивый жен.

Слава, другий светилен.
Подобен: У
чеником:

Патриархов избраннии, и прежде закона отцы верою предвозсияша, Авраам, Исаак же и Иаков, яко светильницы: вси бо пророцы и праведницы возсияша от них яко свещи световидныя, и тварь всю лучами просветиша честнаго пророчества и прилежно молятся к Богу о мире.

И ныне, предпразднства.
Подобен: У
чеником:

Веселися Вифлееме, и ты Евфрафо готовися: Богородица бо приходит в вертепе и яслех родити Бога неизреченно. О страшнаго таинства! Егоже ныне Божественное Рождество Авраам, Исаак же и Иаков, патриарси вси и пророцы светло предпразднуют, и человецы со ангелы.

Аще вне 20-го дне декемвриа, светилен воскресен.
Слава, отцев: П
атриархов избраннии:
И ныне, Богородичен:

Агница нескверная, Агнца рождшая Слова пребезначальнаго в последняя времена, бяше сие чудно: Адамова Внука и Давидова по достоянию, Еяже несказанное Рождество отцев множество предпразднствует достойно.

На хвалитех стихиры, воскресны, 4: и отцев, 4.

Стихиры отцев, глас 5.
Подобен: Р
адуйся постников:

Возвыси твой глас истинно, Сионе Божественный граде, и проповеждь отцев божественную память, со Авраамом Исаака и Иакова почитающи приснославнаго: се со Иудою и Левием величаем Моисеа великаго, и Аарона чуднаго, и почитаем с Давидом Иисуса, и Самуила вси, предпразднеству Христову Божественную похвалу, песньми божественными плещуще, яже от Него благодать улучити просим, и миру даровати велию милость. [Дважды.]

Стих: Благословен еси, Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки.

Гряди на огненную иногда возседый Илие божественную колесницу: и богомудре Елиссее, со Езекиею во едино, Осие купно срадуйтеся: честная же двоенадесятице пророков богодохновенная, Рождеству Христову сликовствуйте. и в песнех вси праведнии воспойте отроцы всеблаженнии, росою Духа угасившии пламень пещный, о нас молите Христа, низпослати душам нашим велию милость.

Стих: Яко праведн еси о всех, яже сотворил еси нам.

Явися яже от века на земли проповедаемая пророки в вещаниих, Дева Богородица: Юже патриарси мудрии, и праведных собор возвещают. с нимиже сликовствует и жен благолепие: Сарра, Ревекка, Рахиль и Анна же, и славная Мариам Моисеева купно. С ними срадуются и мира концы, вся тварь почитает, яко Зиждитель всех и Бог приходит плотию родитися, и даровати нам велию милость.

Слава, глас 8:

Законных учений сословие, во плоти являет Христово Божественное Рождество, прежде закона благодать благовествующия, яко паче закона в вере сущия. Темже тления изменению сущу ходатайственно, во аде держимых душам предпроповедяху Воскресния ради, Господи, слава Тебе.

Ины стихиры, егда воскресно не поется, глас 4:
Подобен: З
ванный свыше:

Исаии глас исполняется: се бо Дева Необъятнаго, описуемаго плотию во утробе носит, и преславно родити приходит. Богоприятный вертепе украсися, Вифлееме уготовися: Царь бо тя изволи во обителище. Приимите ясли повиваема Младенца Христа, хотяща решити пленицы согрешений человеков, благостию.

Написався с рабы Владыка, прегрешений рукописание раздрати хотя, и написати вся в книзе живущих, умерщвленныя украдением змиа: Дева же носит Тя вся носящаго, плотию мертвенною обложена, и вселитися в малый вертеп благоволившаго. Егоже рождшася чини горнии ангельстии восхвалиша, с божественными пастыри, дивящеся державе Твоей.

Светлый же и одушевленный облак, дождь носящи небесный, сей на землю ныне предгрядет пролияти, яко да напоит земли лице. Весна благодати, мысленная ластовица, внутрь во утробе держащи, неизглаголанным словом раждает, зиму безбожную разоряющи: палата чистая и нескверная, Царя в вертеп привношает воплощаемаго.

Слава: Законных учений:

И ныне: Преблагословена еси, Богородице Дево:

Славословие великое. По Трисвятом тропарь воскресен точию. И отпуст. Стихира евангельская. И час 1. И конечный отпуст. На часех тропарь воскресен гласа. Слава, отцев: И ныне, Богородичен часов. На 3-м часе тропарь воскресен. Слава, предпразднства: И ныне, Богородичен часов. Кондак предпразднства, и отцев, глаголи пременяя.

В этот день...ВечерняУтреняЛитургияУставные указания