|
|
В Неделю сыропустную
Изгнание Адамово. Бдение обычное.
В субботу вечера, на Малей вечерни,
на Господи воззвах стихиры воскресны 3, повторяюще едину. Глас 3.
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Твоим Крестом Христе Спасе, смерти держава разрушися, и диаволя прелесть упразднися: род же человеческий верою спасаемый, песнь Тебе всегда приносит.
Просветишася всяческая Воскресением Твоим Господи, и рай паки отверзеся: вся же тварь восхваляющи Тя, песнь Тебе всегда приносит.
Славлю Отца и Сына силу, и Святаго Духа пою власть, нераздельное несозданное Божество, Троицу единосущную, царствующую в век века.
Слава, и ныне, Богородичен, догматик. Глас 3:
Превелие чудо: Дева рождшая, и рожденное Бог прежде век, предъявленное рождение, и совершенное паче естества. О таинства страшнаго! еже и мыслимое неизреченно пребывает, и зримое не поемлется. Блаженна Ты еси Пречистая Отроковице, Адама земнаго дщи, и Бога Вышняго явльшаяся Мати: Того моли, спастися душам нашим.
Таже, Свете тихий: Посем прокимен: Господь воцарися: трижды. Стих: Облечеся Господь в силу, и препоясася. Таже, Сподоби Господи в вечер сей: иерей же ектении не глаголет, но поем на стиховне стихиру воскресну, глас 3:
Страстию Твоею Христе, омрачивый солнце, и светом Твоего Воскресения просветивый всяческая, приими нашу вечернюю песнь Человеколюбче.
И Сретения стиховна Великия вечерни, глас 7.
[Космы монаха:]
Украси твой чертог, Сионе, и подыми Царя Христа, целуй Марию, Небесную Дверь: Та бо престол Херувимский явися, Та носит Царя Славы. Облак света есть Дева, носящи на руках Сына прежде денницы, Егоже приемь Симеон на руки своя, проповедуя людям Владыку Сего быти живота и смерти и Спаса миру.
Стих: Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром.
Возсиявшаго прежде век от Отца, напоследок же от ложесн Девических носящи в церковь неискусобрачная Мати, в Синайстей горе Законоположившаго, повелению законному повинующася принесе святителю старцу и праведнику, Христа Господа видети обещанна. Егоже приемь Симеон на руки своя, возрадовася, вопия: Бог есть Сей, Отцу Соприсносущный, Избавитель душ наших.
Стих: Свет во откровение языков и славу людей Твоих Израиля.
Носимаго на колеснице Херувимстей и Певаемаго в песнех Серафимских носящи на руку Богородица Мариа, неискусобрачно из Нея Воплощшагося, Законодавца, закона исполняюща чин, подаяше рукам старца иерея. Живот же носяй живота прошаше разрешения, глаголя: Владыко, ныне отпусти мя возвестити Адаму, яко видех непреложна Отроча, Бога Превечнаго и Спаса мира.
Слава, и ныне, глас 8. Андреа Критскаго:
Иже на Херувимех носимый и певаемый от Серафим, днесь в Божественное святилище по закону приносим, на старческих, яко на престоле седит руках и от Иосифа приемлет дары Боголепно, яко супруг горличищ, нескверную Церковь и от язык новоизбранныя люди, голуби на же два птенца, яко Начальник Ветхаго же и Новаго. Еже к Нему обещания Симеон конец прием, благословя Деву Марию Богородицу, страстей образы, Иже из Нея, провозгласи и от Него прошаше отпущения, вопия: ныне отпусти мя, Владыко, якоже прежде возвести ми, яко видех Тя, Первовечнаго Света и Спаса Господа христоименитым людем.
Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. И по Отче наш: тропарь воскресен. Слава, и ныне, праздника, и отпуст.
В субботу вечера во светильничное, по предначинательном псалме, стихословим: Блажен муж: кафисму всю. На Господи воззвах, поставим стихов 10. И поем Осмогласника воскресны 3, глас 3:
Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.
Твоим Крестом Христе Спасе, смерти держава разрушися, и диаволя прелесть упразднися: род же человеческий верою спасаемый: песнь Тебе всегда приносит.
Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Просветишася всяческая Воскресением Твоим Господи, и рай паки отверзеся: вся же тварь восхваляющи Тя, песнь Тебе всегда приносит.
Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Славлю Отца и Сына силу, и Святаго Духа пою власть, нераздельное, несозданное Божество, Троицу единосущную, царствующую в век века.
И Триоди 3, глас 6.
Подобен: Всю отложивше:
Стих: Да будут уши Твои внемлюще гласу моления моего.
Создатель мой Господь, персть от земли прием мя, живоносным дуновением вдушив оживи, и почте на земли начальствующа видимыми всеми, и ангелом купножителя. Сатана же льстивый, сосуд змия употребив, снедию прельсти, и Божия славы разлучи, и преисподнейшей смерти предаде в землю: но яко Владыка и Благоутробен, паки воззови.
Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? Яко у Тебе очищение есть.
Одежды боготканныя совлекохся окаянный, Твое Божественное повеление преслушав Господи, советом врага, и смоковным листвием, и кожными ризами ныне облекохся: потом бо осужден бых хлеб трудный снести: терние же и волчец мне принести, земля проклята бысть. Но в последняя лета воплотивыйся от Девы, воззвав мя введи паки в рай.
Стих: Имене ради Твоего потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.
Раю всечестный, краснейшая доброто, богозданное селение, веселие некончаемое и наслаждение, славо праведных, пророков красото, и святых жилище, шумом листвий твоих Содетеля всех моли, врата отверсти ми, яже преступлением затворих, и сподобитися древа животнаго прияти, и радости, еяже прежде в тебе насладихся.
И праздника, со славным, 4, глас 1-й самогласны:
[Германа патриарха:]
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Глаголи Симеоне, Кого нося на руку в церкви радуешися? Кому зовеши и вопиеши: ныне свободихся, видех бо Спаса моего: Сей есть от Девы рождейся: Сей есть от Бога Бог Слово, воплотивыйся нас ради, и спасый человека, Тому поклонимся.
Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление: и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.
Приими, Симеоне, Егоже под мраком Моисей законополагающа, провиде в Синаи, Младенца бывша, закону повинующася: Сей есть законом глаголавый, Сей есть во пророцех реченный: воплотивыйся нас ради, и спасый человека, Тому поклонимся.
Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Приидем и мы, песньми божественными Христа усрящем, и приимем Его, Егоже спасение Симеон виде, Сей есть, Егоже Давид провозвести, Сей есть во пророцех глаголавый: воплотивыйся нас ради, и законом вещавый, Тому поклонимся.
Глас 6.
Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
[Иоанна монаха:] Да отверзется дверь небесная днесь: безначальное бо Слово Отчее, начало приим под леты, не отступль Своего Божества, от Девы яко Младенец четыредесятодневен, Материю вольне приносится в церковь законную: и Сего на руки приемлет старец, отпусти зовый раба Владыко: ибо очи мои видеста спасение Твое. Пришедый в мир спасти род человечь, Господи слава Тебе.
Слава, глас тойже:
Седе Адам прямо рая, и свою наготу рыдая плакаше: увы мне, прелестию лукавою увещанну бывшу и окрадену и славы удалену! Увы мне, простотою нагу, ныне же недоуменну! Но о раю, ктому твоея сладости не наслаждуся: ктому не узрю Господа и Бога моего и Создателя: в землю бо пойду, от неяже и взят бых. Милостиве щедрый, вопию Ти: помилуй мя падшаго.
И ныне, Богородичен, глас 3:
Како не дивимся Богомужному Рождеству Твоему, Пречестная? искушения бо мужескаго не приемши Всенепорочная, родила еси без отца Сына плотию прежде век от Отца рожденнаго без матере, никакоже претерпевшаго изменения, или смешения, или разделения, но обою существу свойство цело сохраншаго. Темже Мати Дево Владычице, Того моли спастися душам, православно Богородицу исповедающих Тя.
Свете тихий: Вход. Прокимен: Господь воцарися:
На литии стихиры праздника самогласны, глас 1. [Анатолиа:]
Ветхий деньми, Иже закон древле в Синаи дал Моисею, днесь Младенец видится, и по закону, яко закона Творец, закон исполняя, во храм приносится, и старцу дается. Прием же Сего Симеон праведный, и обещаний сбытие видев совершаемое, радостно вопияше: видеша очи мои, еже от века таинство сокровенное, напоследок дний сих явльшееся, свет разоряя неверных языков омрачение, и славу дая новоизбранну Израилю. Темже отпусти раба Твоего от соуз сея плоти, к нестареемому и чудному некончаемому животу, подая мирови велию милость.
[Иоанна монаха:] Днесь древле Моисею в Синаи закон подавый, законным повинуется велением, нас ради яко милосерд по нам быв. Ныне Чистый Бог, яко Отроча Свято, ложесна разверз Чистыя, Себе Самому яко Бог приносится, законныя клятвы свобождая, и просвещая души наша.
Глас 2.
[Андреа Пирра:] Емуже вышнии служителие с трепетом молятся, долу ныне Симеон вещными руками прием, Бога человеком соединитися проповеда, и Человека небесна Бога видяй, отлучаяся сущих на земли радостно взываше: Иже во тьме сущим невечерний свет открываяй, Господи слава Тебе.
[Германово:] Днесь Симеон на руки Господа славы подъемлет, Егоже под мраком первее Моисей виде, на горе Синайстей скрижали дающа ему: Сей есть, Иже во пророцех глаголяй, и закона Творец. Сей есть, Егоже Давид возвещает: Иже всем страшный, имеяй велию и богатую милость.
Священнаго священная Дева принесе во святилище святителю, простер же руце Симеон прият Сего радуяся, и возопи: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром, Господи.
Зиждитель небесе и земли на руках ношашеся, святым Симеоном старцем днесь: той бо Духом Святым глаголаше: ныне свободихся, видех бо Спаса моего.
[Анатолиа:] Днесь Симеон старец во храм входит, радуяся духом, Законодавца Моисеева, и исполнителя закона на руки восприяти. Он убо мраком и гласом неявленным боговидец сподобися быти, покровенным лицем евреев неверная сердца изобличи: сей же первовечное Слово Отчее воплощенное понесе, и языком откры свет, Крест и Воскресение: и Анна пророчица показася, Спаса Избавителя Израилю проповедающи. Тому возопиим Христу Богу нашему: Богородицы ради помилуй нас.
Глас 5.
[Андреа Критскаго:] Испытайте Писания, якоже рече во Евангелиих Христос Бог наш: в них бо обретаем Того раждаема, и пеленами повиваема, в яслех полагаема, и млеком питаема, обрезание приемлюща, и Симеоном носима, не мнением, ни привидением, но истиною мирови явльшася. К Немуже возопиим: превечный Боже, слава Тебе.
Слава, Триоди, глас 6:
Солнце лучи скры, луна со звездами в кровь преложися, горы ужасошася, холми вострепеташа, егда рай заключися. Исходя Адам рукама бия в лице, глаголаше: Милостиве, помилуй мя падшаго.
И ныне, праздника, глас 5.
[Германово:] Ветхий деньми младенствовав плотию, Материю Девою в церковь приносится, Своего закона исполняя обещание. Егоже Симеон приим глаголаше: ныне отпущаеши с миром, по глаголу Твоему, раба Твоего: видеша бо очи мои спасение Твое Святый.
На стиховне стихиры воскресны, глас 3:
Страстию Твоею Христе, омрачивый солнце и светом Твоего Воскресения, просветивый всяческая, приими нашу вечернюю песнь Человеколюбче.
По алфавиту:
Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся.
Живоприемное Твое востание Господи вселенную всю просвети, и Твое создание истлевшее призва. Темже клятвы Адамовы изменшеся, вопием: всесильне Господи, слава Тебе.
Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.
Бог сый неизменен, плотию стражда изменился еси, Егоже тварь не терпящи висяща зрети, страхом прекланяшеся, и стенящи поет Твое долготерпение: сошед же во ад, тридневен воскресл еси, жизнь даруя мирови, и велию милость.
Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.
Да род наш от смерти Христе избавиши, смерть претерпел еси: и тридневен из мертвых воскрес, с Собою воскресил еси, иже Тя Бога познавших: и мир просветил еси. Господи слава Тебе.
Слава, Триоди, глас 6:
Изгнан бысть Адам из рая снедию, темже и седя прямо сего рыдаше, стеня умилительным гласом, и глаголаше: увы мне, что пострадах окаянный аз: едину заповедь преступих Владычню, и благих всяческих лишихся! Раю святейший, мене ради насажденный быв, и Евы ради затворенный, моли тебе сотворшаго, и мене создавшаго, яко да твоих цветов исполнюся! Темже и к нему Спас: Моему созданию не хощу погибнути, но хощу сему спастися, и в познание истины приити, яко грядущаго ко Мне не изгоняю вон.
И ныне, праздника, глас 8. Андреа Критскаго:
Иже на Херувимех носимый и певаемый от Серафим, днесь в Божественное святилище по закону приносим, на старческих, яко на престоле седит руках и от Иосифа приемлет дары Боголепно, яко супруг горличищ, нескверную Церковь и от язык новоизбранныя люди, голуби на же два птенца, яко Начальник Ветхаго же и Новаго. Еже к Нему обещания Симеон конец прием, благословя Деву Марию Богородицу, страстей образы, Иже из Нея, провозгласи и от Него прошаше отпущения, вопия: ныне отпусти мя, Владыко, якоже прежде возвести ми, яко видех Тя, Первовечнаго Света и Спаса Господа христоименитым людем.
На благословении хлебов, тропарь, Богородице Дево: дважды, и праздника единожды. И прочее последование бдения: рядовому же святому поем на Повечерии.
|