|
|
Неделя шестая по Пасце, о слепом
В Неделю
На Полунощнице
поем канон Троичен во Октоихе гласа. Таже, Достойно есть: и прочее, яко обычай, и отпуст.
На Утрени
По 1-м стихословии, седальны воскресны, глас 5:
Крест Господень похвалим, погребение святое песньми почтим, и Воскресение Его препрославим: яко совозстави мертвыя от гроб яко Бог, пленив смерти державу, и крепость диаволю, и сущим во аде свет возсия.
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
Господи мертв нареклся еси, умертвивый смерть, во гробе положился еси, истощивый гробы: горе воини гроба стрежаху, доле от века мертвыя воскресил еси. Всесильне и непостижиме Господи, слава Тебе.
Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся святая горо и богопроходная, радуйся одушевленная купино и неопалимая. Радуйся едина к Богу мирови мосте, преводяй мертвыя к вечному животу. Радуйся нетленная Отроковице, неискусомужно рождшая Спасение душ наших.
По 2-м стихословии седален, глас 5:
Господи, посреде Тя осужденных пригвоздиша беззаконнии, и копием ребро Твое прободоша, о Милостиве! Погребение бо приял еси, разрушивый адова врата, и воскресл еси тридневно. Притекоша жены видети Тя, и возвестиша апостолом востание: превозносимый Спасе, Егоже поют ангели, благословенный Господи, слава Тебе.
Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
Странное Твое Спасе мой, таинство, мирови спасение бысть: воскрес бо от гроба боголепно, истлевших совоздвигл еси яко Бог, всех Животе, Господи слава Тебе.
Слава, и ныне: Богородичен: Неискусобрачная Мати, Богородительнице Чистая, Евину печаль обрадовавшая, воспеваем вернии, и покланяемся Тебе, яко возвела еси нас от древния клятвы: и ныне моли непрестанно, Всепетая Пресвятая, во еже спастися нам.
И чтение в толковании Евангелиа, еже от Иоанна, слово 56, 57, и 58: По Непорочнах тропари: Ангельский собор: и прочее яко обычно.
И абие ипакои, глас 5:
Ангельским зраком ум смущающа, и Божественным востанием душею просвещаемы, мироносицы апостолом благовествоваху: возвестите во языцех Воскресение, Господу содействующу чудесы, подающему нам велию милость.
Степенна, глас 5. Антифон 1:
Внегда скорбети мне, давидски пою Тебе Спасе мой: избави душу мою от языка льстиваго.
Пустынным живот блажен есть, божественным рачением воскриляющимся.
Слава: Святым Духом одержатся вся, видимая же с невидимыми: самодержавен бо сый, Троицы Един есть неложно.
И ныне, тойже.
Антифон 2:
На горы душе, воздвигнемся, гряди тамо, отнюдуже помощь идет.
Десная Твоя рука, и мене Христе касающися, от лести всякия да сохранит.
Слава: Святому Духу богословяще рцем: Ты еси Бог, Живот, рачение, свет, ум: Ты благостыня, Ты царствуеши во веки.
И ныне, тойже.
Антифон 3:
О рекших мне: во дворы внидем Господня: радости многия исполнен быв, молитвы возсылаю.
В дому Давидове страшная совершаются: огнь бо тамо паля всяк срамный ум.
Слава: Святому Духу живоначальное достоинство, от Негоже всякое животно одушевляется, яко во Отце, купно же и Слове.
И ныне, тойже.
Прокимен, глас 5: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, яко Ты царствуеши во веки. Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим:
Евангелие воскресно утреннее 8-е, от Иоанна, зачало 64. [Ин. 20, 11–18.]
Во время оно, Мариа стояше у гроба вне плачущи: якоже плакашеся, приниче во гроб |
Во время оно, Мария стояла у гроба и плакала. И, когда плакала, наклонилась во гроб, |
И виде два ангела в белых (ризах) седяща, единаго у главы и единаго у ногу, идеже бе лежало тело Иисусово. |
И видит двух ангелов, в белом одеянии сидящих, одного у главы и другого у ног, где лежало тело Иисуса. |
И глаголаста ей она: жено, что плачешися? Глагола има: яко взяша Господа моего, и не вем, где положиша Его. |
И они говорят ей: жена! что ты плачешь? Говорит им: унесли Господа моего, и не знаю, где положили Его. |
И сия рекши обратися вспять и виде Иисуса стояща, и не ведяше, яко Иисус есть. |
Сказав сие, обратилась назад и увидела Иисуса стоящего; но не узнала, что это Иисус. |
Глагола ей Иисус: жено, что плачеши, кого ищеши? Она (же) мнящи, яко вертоградарь есть, глагола ему: господи, аще ты еси взял Его, повеждь ми, где еси положил Его, и аз возму Его. |
Иисус говорит ей: жена! что ты плачешь? кого ищешь? Она, думая, что это садовник, говорит Ему: господин! если ты вынес Его, скажи мне, где ты положил Его, и я возьму Его. |
Глагола ей Иисус: Марие. Она (же) обращшися глагола Ему: Раввуни, еже глаголется, Учителю. |
Иисус говорит ей: Мария! Она, обратившись, говорит Ему: Раввуни! что значит: Учитель! |
Глагола ей Иисус: не прикасайся Мне, не у бо взыдох ко Отцу Моему: иди же ко братии Моей и рцы им: восхожду ко Отцу Моему и Отцу вашему, и Богу Моему и Богу вашему. |
Иисус говорит ей: не прикасайся ко Мне, ибо Я еще не восшел к Отцу Моему; а иди к братьям Моим и скажи им: восхожу к Отцу Моему и Отцу вашему, и к Богу Моему и Богу вашему. |
Прииде (же) Мариа Магдалина поведающи учеником, яко виде Господа, и сия рече ей. |
Мария Магдалина идет и возвещает ученикам, что видела Господа и что Он это сказал ей. |
Таже: Воскресение Христово: трижды. Псалом 50.
Канон Пасце, со ирмосы и с Богородичнами на 8: и слепаго на 6.
Канон, глас 5.
Песнь 1.
Ирмос: Землю, на нюже не возсия, ни виде солнце когда, бездну, юже не виде нагу широта небесная, Израиль пройде невлажно, Господи, и ввел еси его в гору святыни Твоея, хваляща и поюща победную песнь.
Распятие вольное восприим Спасе плотию, источил еси благословение, и жизнь мирови Владыко, едине Всеблагословенне, и всех Содетелю. Темже благословим Тя, поем и славим, поюще, воспевающе победную песнь.
В рове Тя преисподнейшем мертва бывша Христе, положи благообразный Иосиф, и привали к дверем гроба камень, Долготерпеливе. Но воскресл еси славне, и мир совозставил еси поющий, воспевающий победную песнь.
Мира что приносите со слезами вы, глаголаше честным женам ангел явлейся? Христос воста: текше рцыте боговидцем учеником, рыдающим и плачущим, яко да взыграют и ликовствуют светло.
Чудеса преславная сотворяя, Избавитель исцели и слепа от рождения, брением помазав, и рек: иди умыйся в Силоаме, яко да познаеши Мя Бога по земли шествующа, плоть носяща, за милосердие щедрот.
Слава: Троичен:
Едино Триипостасное Существо почитающе вернии, прославим Отца, и Сына, и Духа праваго, Творца, и Господа, и Избавителя всех, единаго несозданнаго со безплотными взывающе: Свят, Свят, Свят еси Царю.
И ныне: Богородичен:
Во утробу неискусобрачную Твою вселися Чистая Господь, за милосердие щедрот, спасти хотя человека истлевшаго козньми вражиими. Того убо моли, град сей спасти от всякаго пленения, и врагов нашествия.
Катавасиа: Спасителю Богу, в мори люди немокрыми ногами наставльшему, и фараона со всевоинством потопльшему, Тому единому поим, яко прославися.
Песнь 3.
Ирмос: Движимое сердце мое Господи, волнами житейскими, утверди, во пристанище тихое наставляя яко Бог.
Колеблющихся сердца утвердил еси, землю всю поколебав Долготерпеливе, честным распятием Твоим еже претерпел еси плотию.
В новем гробе Тебе положи Щедре, Иосиф благообразный, воскресл же еси из мертвых тридневен новосотворивый нас.
Что яко мертва ищете Господа? Воскресе, якоже рече ангел женам вещаше, блистаяся божественным зраком.
Слепа иногда от рождения, приступльша к Тебе исцелил еси Всещедре, славяща смотрение Твое и чудеса.
Слава: Троичен:
Богу Отцу покланяемся пребезначальному, и Сыну, и Божественному Духу, тринесозданному Естеству, Триипостасному, единому Богу всех.
И ныне: Богородичен:
Из чрева девическа родила еси Бога воплощенна, Емуже молися Всесвятая Владычице, ущедрити нас.
Катавасиа: Силою Креста Твоего Христе, утверди мое помышление, во еже пети и славити спасительное Твое Вознесение.
Кондак и икос Пасце.
Таже седален, глас 8:
Подобен: Премудрости:
Всех Владыка и Творец преходя, обрете на пути слепа седяща, плачуща и глаголюща: не видех в житии солнца сияюща, ниже луны света озаряющаго. Темже вопию Ти: рождейся от Девы, просвещей всяческая, просвети мя яко благоутробен, да зову припадая Тебе Владыко Христе Боже: прегрешеий оставление даруй, за множество милости нам Человеколюбче.
Слава, и ныне: тойже. И чтение.
Песнь 4.
Ирмос: Услышах Господи слух Твой, и убояхся, разумех смотрение Твое, и прославих Тя, едине Человеколюбче.
Умерша мя древом, пожрен быв Спасе мой, жизнь сый оживил еси, за великую милость: сего ради Слове славлю Тя.
Учеником Господи, соводворяяся преславно, сим глаголал еси: идите, проповедите всюду Мое Воскресение.
Уверяя Господи, востание Твое, еже из гроба, любящим Тя Христе, во дни многи соводворился еси, радость творя им.
Воочил еси Господи, слепа из утробы рожденна, рек: иди, умыйся, и прозри, Мое славя Божество.
Слава: Троичен:
Единочестная, безначальная Троице, нераздельная Существом, раздельна Ипостасьми, спасай вся верно Тя страхом славящия.
И ныне: Богородичен:
Рождество Твое Чистая еже паче естества славословим блажаще верно Тебе Пренепорочная, яко Бога всех Родительницу.
Катавасиа: Услышах слух силы Креста, яко рай отверзеся им, и возопих: слава силе Твоей Господи.
Песнь 5.
Ирмос: Окаянную душу мою, нощеборющуюся со тмою страстей, предварив ущедри, и возсияй мысленное солнце, днесветлыя звезды во мне, во еже разделити нощь от света.
Вознеслся еси на Древо Щедре, и совознесл еси вся человеки, и борителя змия умертвил еси, и оживил еси создание рук Твоих, яко един Бог всех.
Положился еси во гробе волею Царю Безсмертне, и царствия адова вся истощил еси, мертвыя Воскресением Твоим воздвигнув.
Чудеса велия соделовающаго Слове на земли, людие убиша Тя беззаконнии: но Сам Господи, един всесилен сый, якоже предрекл еси, из мертвых воскресл еси Христе.
Очи отверзл невидевшаго свет чувственный, души просветил еси зеницы, и славити сотворил еси сего, познавша Тя Творца, за благоутробие явившася человека.
Слава: Троичен:
Троицу во Единице, и в Троице Единицу вернии славословим вси, Отца и Сына, и Духа Праваго, единаго Бога, Содетеля всех воистинну.
И ныне: Богородичен:
Како родила еси богоблагодатная Дево Мати Чистая, не познавши искуса мужеска? Како питаеши Питающаго всю тварь? Якоже един весть Сам, всех Творец и Бог.
Катавасиа: Утренююще вопием Ти Господи, спаси ны: Ты бо еси Бог наш, разве бо Тебе иного не знаем.
Песнь 6.
Ирмос: Якоже пророка от зверя избавил еси Господи, и мене из глубины несодержимых страстей возведи, молюся, да приложу призрети ми ко храму святому Твоему.
Распныйся с разбойники Владыко, избавил еси от разбойник лукавых, душетленных страстей, Человеколюбче Господи, вся поющия Твое распятие, и востание согласно.
Положиша без дыхания Тебе мертва, Христе, во гробе, всем мертвым вдыхающа жизнь: воскресл же еси Господи, вся истощивый Слове гробы, Божественною Твоею силою.
По востании Христе, другом глаголал еси: седите убо во Иерусалиме, дондеже облечетеся силою свыше непобедимою, и известною помощию.
Брение сотворь, очи слепаго от рождения помазал еси, и даровал еси ему прозрети, поющу Твою Слове неизреченную силу, еюже спасл еси мир.
Слава: Троичен:
Триипостасная Единице, Отче нерожденне, Сыне рожденне, и Душе исходне, Трисвятый Господи, едино Существо и сила, спасай вся люди Твоя.
И ныне: Богородичен:
Величия Твоя, Чистая, кто исповесть? Бога бо плотию родила еси преестественно, мир Тобою избавляющаго, Дево Всенепорочная, от всякаго греха.
Катавасиа: Обыде мя бездна, гроб мне кит бысть: аз же возопих к Тебе Человеколюбцу, и спасе мя десница Твоя, Господи.
Кондак, глас 4.
Подобен: Явился еси днесь:
Душевныма очима ослеплен, к Тебе Христе прихожду, якоже слепый от рождения, покаянием зову Ти: Ты сущих во тме свет пресветлый.
Икос:
Струю ми даруй Христе, премудрости неизреченныя, и разума горняго, свете сущих во тме, и прельщаемых наставниче, да возмогу чудеса Твоя поведати окаянный, яже божественная книга научи Евангелиа мира, сиесть, слепаго чудотворение: яко от рождения слеп сый, очи чувственныя приемлет и душевныя, верою взывая: Ты сущих во тме свет пресветлый.
Синаксарь Минеи.
Таже настоящий.
Стихи: Света Податель, от Света сый Свет,
От рождения воочаеши слепаго Слове.
В тойже день, в Неделю шестую по Пасце, иже от рождения слепаго, празднуем Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа еже убо и то от воды содеяся, якоже и еже о самаряныни, и о разслабленнем. Бысть же сице: Христу беседующу иудеом, и Себе равна показующа Отцу, и прежде Авраама быти: Аз есмь, глаголющу, они камение на Него мещут. Он же отходя оттуду, обретает слепаго претыкающася, бяше же тако родився, образ токмо един и долины имея очию. Обрет убо его Спас сице имуща, вопрошаемь бывает от ученик слышавших во еже о разслабленном: се здрав был еси, ктому не согрешай. И, яко грех родительский на чадех: Учителю, кто согреши, сей ли, или родители его, да слеп родися? Инако же, и мнение некое епикурское содержаше душам предбывати, и согрешившим невещественно сводитися в телеса. Яже вся отъемля Христос, рече: не сих ради, но да явятся дела Бога, сиречь Мене. Ни бо о Отце слово: а еже да, изречения есть, а не вины. И се рек Христос, плюнув на землю, брение сотвори, и помаза ему очию места, и к Силоамскому источнику ити, и умытися повелевает, да покажет, яко Той есть в начале персть приемый от земли, и создавый человека. И понеже всем око господственнейшее в телеси, сие создавает не сущее, показуя, яко и душевной силе движение Той есть подаваяй: не помаза же водою, но плюновением. И да ведомо будет, яко благодать всякая от плюновения уст бяше, и яко к Силоаму послати того хотяше. Умытися же тому повелевает, да не кто тамошнею землею и брением даст {возмнит} цельбу. Посылает его к Силоаму, да многи имать исцеления послухи, многи бо срете идый помазаны брением имея очи. Глаголют же нецыи, яко умывыйся не отложи, еже бе от плюновения брение, но тое брение приложением мокраго ко очию здания преобразовашеся. Силоам же, послан, толкуется: купель бо тая вне града Иерусалима бяше. При Иезекии же ратником обседшим град, и Силоам объемшим, воспятися вода отонуду: предния же кладязи и рвы ископаша внутрь, на принятие воды. И аще кто повелением пророка Исаии тамо посылаемь бяше, вода паки исхождаше и почерпашеся: аще ли же кто от ратник хотяше почерпсти, удержавахуся воды источницы, и из онаго тако бываше. Да убо покажет и Христос, яко от Бога и Сам, сего ради слепаго посылает тамо, и свет абие последует. Нецыи убо возмнеша, послан, Силоам толковатися, и настоящаго ради слепца посланна от Христа. Воочается убо слепый, умывся, неизглаголанною некоею силою, ниже самому пострадавшему таинство уведевшу. Соседи же ему и инако знаемии, видевше его добре прозревша, сумнящеся бяху. Он же убо исповедаше себе прежде быти слепа, и о виновном прозрению вопрошаемь, Целителя страсти Христа проповедаше. Фарисеем убо преславное слышащим знамение, паки Спас хулимь бывает, яко субботу не блюдый. В субботу бо, якоже обыче, и еже на слепом содеяся. Распря убо бывает посреди сих, овем убо глаголющим от Бога быти Иисусу, бываемых ради чудес: овем же не от Бога, яко субботы не хранит. Благое убо мнение о Нем имущии слепаго вопрошают: ты что глаголеши о Нем? Он же пророка Его проповедает, еже убо онех бяше честнейше. Они же паки не веруют, яко слепу сущу Христос цельбу дарова: убо и родителей его призывают, соседом не верующе, яко и паче то покрыти хотяще. Но и вящше творят явленно, родителем вся исповедающим, аще и от сонмища отлучена быти боящяся, на онаго возраст деяния возводят. Но и паки к слепому глаголют: даждь славу Богу, яко от Него исцеление, а не от Христа, грешен бо есть, яко разоряет субботу. Сей же делы показати хотя, яко Бог есть: не вем, глаголет, едино вем, яко слеп сый, Тем вижду. Паки убо ему рекоша: како отверзе твои очи? Он же стужаемь не потонку глаголет, но составляет, яко аще не бы от Бога был, не бы сицевое знамение сотворил. И первее убо досаждаемь бывает от них, яко исповедавый, и ученик быти Онаго, и зане рече: никтоже отверзл есть очи слепаго рожденнаго. Слепыя бо и друзии просветиша, рождену же слепу ниже един: поругавшеся убо ему далече от сонмища изгнаша. По сих же обретает его Иисус, и глаголет ему: ты веруеши ли в Сына Божия? Он же уведев кто есть, Иже с ним глаголяй, и виден бываяй тем, не бо ведяше Его прежде яко слепый сый, поклонися Ему, и ученик Его бысть, благодеяние проповедуяй. Реклося бы сие и возводительно: Слепый убо и сущии от язык людие, ихже преходя вместо еже на земли пожития, а не на небеси, обрете Христос, или и яко еврейских ради прииде людей. Преходя же прииде и во языки, и плюнув на землю, и брение сотворив помаза: вместо еже научи я прежде, зане яко капля сниде на землю, и воплотися от Святыя Девы. Таже и Божественное Крещение предаде, еже есть Силоам. Посем от язык христианстии людие за Христа на вся дерзают, и гоними бывают, и свидетельствуют, и послежде от Него проповедуются и прославляются. Неисчетною милостию Твоею, Светодавче Христе Боже наш, помилуй и спаси нас. Аминь.
Песнь 7.
Ирмос: Огня гасилище отроков молитва, орошающая пещь проповедница чудесе, не опаляющи, ниже сожигающи, песнословцы Бога отец наших.
Воздвижену Тебе на Древо Спасе, погасе солнце, земля волнуяшеся, колебашеся тварь вся, и от гроб мертвии востаяху.
Воставшу Ти из мертвых Царю, души совозсташа тамо спящия, славящия силу Твою, еюже смертныя узы разрешишася.
Рано миропомазати Тя женский прииде лик, уведевше же Господи воставша Тя, радовахуся со священными ученики: имиже подаждь нам очищение зол.
Брением помазал еси очи слепаго, и сему повелел еси к Силоаму ити, омывся же прозре, песнословя Тя Христе, Царю всех.
Слава: Троичен:
Отца безначальна, собезначальна же Сына, и Духа Пресвятаго песнословим: Свят, Свят, Свят еси Боже, Царю всех.
И ныне: Богородичен:
По рождестве Дева явилася еси Чистая, Бога бо родила еси, обновившаго естества Пречистая силою Своею: Егоже моли спастися всем нам.
Катавасиа: В пещи огненней песнословцы спасый отроки, благословен Бог отец наших.
Песнь 8.
Ирмос: Ангелов сонм, человеков собор, Царя и Зиждителя всех, священницы пойте, благословите левити, людие превозносите во вся веки.
Ангельстии чинове на Кресте Тя видевше висима Христе Всецарю, и тварь всю изменяюща страхом, ужасошася поюще Твое человеколюбие.
Ад доле Тебе видев стеняше, и подаваше скоро мертвыя от века тамо хранимыя, Христе, песнословящия Твое человеколюбие.
Сотворяя чудеса Христе изрядная, волею воздвижен был еси на Крест, и с мертвыми совокупился еси умертвивый ада, и вся мужеством отрешил еси узники.
Слепаго воочил еси к Тебе приступивша Христе, сему повелевый в Силоамову купель ити, омытися и прозрети, и Бога Тя проповедати, плотию явившагося во спасение мира.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Троице нераздельная, Единице неслиянная, Боже всяческих и Зиждителю всех, песнословящия и верно покланяющияся державе Твоей, от всяких искушений спасай.
И ныне: Богородичен:
Дево Пречистая, богоблагодатная, Твоего моли Сына всегда, да не посрамит мя в день осуждения, но сочтет избранным овцам.
Хвалим, благословим:
Катавасиа: Из Отца прежде век рожденнаго Сына и Бога, и в последняя лета воплощеннаго от Девы Матере, священницы пойте, людие превозносите во вся веки.
Честнейшую: не поем.
Песнь 9.
Ирмос: Яко сотвори Тебе величия Сильный, Деву явль Тя чисту по рождестве, яко рождшую без семене Своего Творца: тем Тя Богородице величаем.
На Древе крестнем пригвоздился еси Христе Боже, и вся победил еси вражия сопротивная начала, и первую клятву потребил еси Спасе: темже Тя по долгу величаем.
Яко виде Тя Слове, ад доле с душею, воздохну, и вся мертвыя страхом отреши, познавшия державу власти Твоея: темже Тя по долгу величаем.
Знамения сотворяюща, и чудеса страшная, собор еврейский зря, завистию уби пленившаго ад Воскресением Своим, и всех яко силен возставляющаго.
Востал еси, якоже рекл еси, Животодавче из мертвых, и явился еси святым учеником по востании, знамения сотворивый, и воочивый слепыя: с ними же Тя во веки величаем.
Слава: Троичен:
Свет Отца чту, Свет славлю и Сына, Свет воспеваю Духа Праваго, един Свет нераздельный, в триех Лицех разумеваемый, Бога Царя всея твари.
И ныне: Богородичен:
Явившися пространнейшая небес Дево Чистая, вместила еси плотию Бога неописаннаго, и родила еси всех Избавление, верою несумненною воспевающих Тя.
Катавасиа: Тя паче ума и словесе Матерь Божию, в лето Безлетнаго неизреченно рождшую, вернии единомудренно величаем.
Ексапостиларий праздника: Плотию уснув:
Слава: слепаго. Подобен:
Умныя мои очи, ослепленныя Господи, от мрачнаго греха, Ты просвети, вложив Щедре смирение, и покаяния омый слезами.
И ныне:
Подобен: Жены услышите:
Мимоидый Спас наш, обрете слепа без очию, плюнув на землю и сотворив брение, помаза его, к Силоаму посла ити и умытися. Он же умывся, прииде видя свет Твой Христе мой.
На хвалитех поставим стихов 8. И поем стихиры воскресны, глас 5:
Стих: Сотворити в них суд написан, слава сия будет всем преподобным Его.
Господи, запечатану гробу от беззаконников, прошел еси из гроба, якоже родился еси от Богородицы: не уразумеша, како воплотился еси, безплотнии Твои ангели: не чувствоваша, когда воскресл еси, стрегущии Тя воини. Обоя бо запечатлестася испытующим, явишася же чудеса кланяющимся верою таинству: еже воспевающим, воздаждь нам радость и велию милость.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Господи, вереи вечныя сокрушив, и узы растерзав, от гроба воскресл еси, оставль Твоя погребальная, во свидетельство истиннаго тридневнаго Твоего погребения: и предварил еси в Галилеи, в пещере стрегомый. Велия Твоя милость, непостижиме Спасе, помилуй и спаси нас.
Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Господи, жены текоша на гроб, видети Тя Христа нас ради пострадавшаго, и пришедша, обретоша ангела на камени седяща, страхом отвальшемся, и к ним возопи глаголя: воскресе Господь, рцыте учеником, яко воскресе от мертвых, спасаяй души наша.
Стих: Хвалите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех.
Господи, якоже изшел еси от запечатаннаго гроба, тако вшел еси и дверем заключеным ко учеником Твоим, показуя им телесная страдания, яже подъял еси Спасе долготерпеливый: яко от семене Давидова язвы претерпел еси: яко Сын же Божий, мир свободил еси. Велия Твоя милость, непостижиме Спасе, помилуй и спаси нас.
Ины стихиры анатолиевы.
Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.
Господи Царю веков, и Творче всех, нас ради распятие и погребение плотию приимый, да нас от ада свободиши всех: Ты еси Бог наш, разве Тебе иного не вемы.
Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.
Господи, пресияющая Твоя чудеса кто исповесть? Или кто возвестит страшная Твоя таинства? Вочеловечивыйся бо нас ради, яко Сам восхотел еси, державу явил еси силы Твоея: Крестом бо Твоим разбойнику рай отверзл еси, и погребением Твоим вереи адовы сокрушил еси, Воскресением же Твоим всяческая обогатил еси: Благоутробне, Господи, слава Тебе.
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
Мироносицы жены гроба Твоего достигша, зело рано искаху Тебе миры помазати, безсмертнаго Слова и Бога: и ангела глаголы огласившася, возвращахуся радостию, апостолом возвестити яве, яко воскресл еси, Животе всех, и подал еси мирови очищение и велию милость.
Стих: Призри на мя, и помилуй мя.
Самогласен слепаго, глас 8:
За милосердие милости воплотивыйся Христе Боже, света лишеннаго от утробы, милосердием неизреченных щедрот, сияния Божественнаго сподобил еси, сего зеницам перстию создательными персты Твоими прикоснувыйся: Сам и ныне Светодателю, и наша озари душевная чувства, яко един независтнодатель.
Слава: глас 8:
Кто возглаголет силы Твоя Христе? Или кто изочтет чудес Твоих множества? Сугуб бо яко виден был еси на земли за благость, сугубы и цельбы недугующим подавал еси: не точию бо теленыя очи отверзл еси, иже от утробы слепому, но и душевныя: темже Бога Тя исповедаше таящагося, и всем подающа велию милость.
И ныне: Преблагословенна еси: Славословие великое, и отпуст.
Стихира утренняя, глас 8:
Мариины слезы не всуе проливаются тепле, се бо сподобися и учащих ангелов, и видения Самого Иисуса: но еще земная мудрствует, яко жена немощная. Темже и отсылается не прикасатися Христу. Но обаче проповедница посылается Твоим учеником, имже благовествование носящи, еже ко Отеческому жребию восход возвещающи: с неюже сподоби и нас явления Твоего Владыко Господи.
|