Неделя свв. жен-мироносиц


ГлавнаяТриодьНеделя 3-я Пасхи

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя третия по Пасце

святых жен мироносиц, и Иосифа праведнаго


На Утрени,

на Бог Господь: тропарь, глас 2.

Егда снизшел еси к смерти, животе безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества. Егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы небесныя взываху: Жизнодавче Христе Боже наш, слава Тебе. [Дважды.]

Слава:

Благообразный Иосиф, с Древа снем пречистое тело Твое, плащаницею чистою обвив, и вонями во гробе нове покрыв положи: но тридневен воскресл еси Господи, подаяй мирови велию милость.

И ныне:

Мироносицам женам, при гробе представ ангел вопияше: мира мертвым суть прилична, Христос же истления явися чуждь. Но возопийте: воскресе Господь, подаяй мирови велию милость.

По 1-м стихословии седальны, глас 2:

Камень гробный запечатати не возбранив, камень веры воскресый подал еси всем: Господи слава Тебе.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя:

Недро пречистое в вышних не истощивый, погребение и Воскресение о всех приял еси: Господи слава Тебе.

Слава, и ныне: Богородичен.

Вся паче смысла, вся преславная Твоя, Богородице, таинства, чистоте запечатанной, и девству храниму, Мати позналася еси неложна, Бога рождши истиннаго: Того моли, спастися душам нашим.

По 2-м стихословии седальны, глас 2:

Мироносицы утро пришедшия, и гроб тощ видевшия, апостолом глаголаху: тление низложи державный, и сущия во аде исхити уз: проповедите дерзновением, яко воскресе Христос Бог, даруяй мирови велию милость.

Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим:

Миры погребения Твоего жены носяща, тай ко гробу приидоша уранше, иудейския боящеся дерзости, и воинов предзряще утверждение. Но естество немощное мужество победи: яко намерение милостивное Богу угоди. Прилично убо взываху: воскресни Господи, помози нам, и избави нас славы ради имене Твоего.

Слава, и ныне: Богородичен:

Препрославленна еси Богородице Дево, поем Тя: Крестом бо Сына Твоего низложися ад и смерть умертвися: умерщвленнии востахом и живота сподобихомся, рай восприяхом древнее наслаждение. Тем благодаряще славословим, яко державнаго Христа Бога нашего, и единаго Многомилостиваго.

И чтение во Евангелии толковом по чину своему.

По Непорочнах тропари: Ангельский собор:

И абие ипакои. Глас 2:

По страсти шедше во гроб жены, во еже помазати тело Твое, Христе Боже, видеша ангелы во гробе, ужасошася: глас бо слышаху от них: яко воскресе Господь, даруяй мирови велию милость.

И чтение. И абие степенны, глас 2, по дважды.

Антифон 1:

На небо очи пущаю моего сердца, к Тебе Спасе: спаси мя Твоим осиянием.

Помилуй нас согрешающих Тебе много на всякий час, о Христе мой, и даждь образ прежде конца покаятися Тебе.

Слава:

Святому Духу, еже царствовати подобает, освящати, подвизати тварь: Бог бо есть, единосущен Отцу и Слову.

И ныне: тойже.

Антифон 2:

Аще не Господь бы был в нас, кто доволен цел сохранен быти от врага, купно и человекоубийцы?

Зубом их не предаждь Спасе, Твоего раба: ибо львовым образом на мя подвизаются врази мои.

Слава:

Святому Духу живоначалие и честь: вся бо созданная, яко Бог сый, силою соблюдает во Отце, Сыном же.

И ныне: тойже.

Антифон 3:

Надеющиися на Господа, уподобишася горе святей: иже никакоже движутся прилоги вражиими.

В беззакония рук своих да не прострут божественне живущии: не оставляет бо Христос жезла на жребии Своем.

Слава:

Святым Духом точится всяка премудрость: отсюду благодать апостолом, и страдальчествы венчаются мученицы, и пророцы зрят.

И ныне: тойже.

Прокимен, глас 2: Востани Господи Боже мой повелением, имже заповедал еси, и сонм людей обыдет Тя. Стих: Господи Боже мой, на Тя уповах, спаси мя. Всякое дыхание:

Евангелие утреннее воскресное 3, от Марка, зачало 71. [Мк. 16, 9 – 20.]

Воскрес Иисус заутра в первую субботу, явися прежде Марии Магдалини, из неяже изгна седмь бесов.

Воскреснув рано в первый день недели, Иисус явился сперва Марии Магдалине, из которой изгнал семь бесов.

Она (же) шедши возвести с Ним бывшим, плачущимся и рыдающим:

Она пошла и возвестила бывшим с Ним, плачущим и рыдающим;

И они слышавше, яко жив есть и виден бысть от нея, не яша веры.

Но они, услышав, что Он жив и она видела Его, – не поверили.

По сих же двема от них грядущема явися инем образом, идущема на село.

После сего явился в ином образе двум из них на дороге, когда они шли в селение.

И та шедша возвестиста прочим: и ни тема веры яша.

И те, возвратившись, возвестили прочим; но и им не поверили.

Последи (же) возлежащим им единомунадесяте явися, и поноси неверствию их и жестосердию, яко видевшим Его воставша не яша веры.

Наконец, явился самим одиннадцати, возлежавшим на вечери, и упрекал их за неверие и жестокосердие, что видевшим Его воскресшего не поверили.

И рече им: шедше в мир весь, проповедите Евангелие всей твари.

И сказал им: идите по всему миру и проповедуйте Евангелие всей твари.

Иже веру имет и крестится, спасен будет: а иже не имет веры, осужден будет.

Кто будет веровать и креститься, спасен будет; а кто не будет веровать, осужден будет.

Знамения же веровавшим сия последуют: именем Моим бесы ижденут: языки возглаголют новы:

Уверовавших же будут сопровождать сии знамения: именем Моим будут изгонять бесов; будут говорить новыми языками;

Змия возмут: аще и что смертно испиют, не вредит их: на недужныя руки возложат, и здрави будут.

Будут брать змей; и если что' смертоносное выпьют, не повредит им; возложат руки на больных, и они будут здоровы.

Господь же убо, по глаголании (Его) к ним, вознесеся на небо и седе о десную Бога.

И так Господь, после беседования с ними, вознесся на небо и воссел одесную Бога.

Они же изшедше проповедаша всюду, Господу поспешствующу и слово утверждающу последствующими знаменьми. Аминь.

А они пошли и проповедовали везде, при Господнем содействии и подкреплении слова последующими знамениями. Аминь.

Таже: Воскресение Христово видевше, поклонимся: трижды. Псалом 50, и прочее.

Канон Пасхи со ирмосом, и с Богородичны его, на 6. Таже настоящия Недели, Триоди канон на 8, глас 2: Творение господина Андреа Критскаго. Катавасиа: Воскресения день:

Канон Пасхи. Глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Воскресения день:

Очистим чувствия: Небеса убо достойно да веселятся:

Иный канон Богородичен, подобен. Егоже краестрочие на первых тропарех: Феофанус. Глас тойже.

Умерщвления предел сломила еси, вечную жизнь рождшая Христа, из гроба возсиявшаго днесь, Дево Всенепорочная, и мир просветившаго.

Воскресшаго видевши Сына Твоего и Бога, радуйся со апостолы Богоблагодатная Чистая: и еже радуйся первее, яко всех радости вина, восприяла еси, Богомати Всенепорочная.

Иный канон мироносиц, в немже поставим стихов 8.

Песнь 1. Глас 2.

Ирмос: Моисейскую песнь восприимши, возопий душе: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его.

Распялся еси плотию, безстрастный естеством Отчим: прободен был еси в ребра, источивый мирови кровь и воду: Ты Бог наш, и прославляем Тя.

Крест Твой почитаю, и погребение славлю Блаже, и пою, и покланяюся востанию Твоему, и взываю: Ты Бог наш, и прославляем Тя.

Аще и вкусил еси желчи, сладосте церковная, но источил еси нам нетление от ребр Твоих: Ты Бог наш, и прославляем Тя.

Вменился еси Спасе с мертвыми, мертвыя воздвигнувый, вкусил еси тли: истления бо всяко не познал еси: Ты Бог наш, и прославляем Тя.

Да веселится Сион, да радуется и небо, воскресе Христос, мертвыя воздвигнувый, песнословящия: Ты Бог наш, и прославляем Тя.

Плащаницами обвив Иосиф тело Твое Христе, во гробе нове положи Тя спасение: Ты же мертвыя яко Бог воскресил еси.

Предварившия утро жены, видеша Христа, и божественным вопияху учеником: воистинну Христос воскресе, приидите с нами воспойте Его.

Слава:

Всесвятая Троице, едино Божество, безначальная Единице, Отче и Сыне и Божественный Душе, спасай мир: Ты Бог наш, и прославляем Тя.

И ныне:

Древнюю клятву разрешивши Чистая, во утробе Твоей возрастила еси нам благословение, Младенца родивши: Сей бо Бог, аще и плоть носит.

Песнь 3.

Ирмос: Приидите пиво пием новое:

Ныне вся исполнишася света: Вчера спогребохся Тебе Христе:

Богородичен:

На нетленную жизнь прихожду днесь благостию Рождшагося из Тебе Чистая, и всем концем свет облиставшаго.

Бога Егоже родила еси плотию, из мертвых, якоже рече, воставша видевши Чистая, ликуй, и Сего яко Бога Пречистая возвеличай.

Ин.

Ирмос: Неплодствовавший мой ум, плодоносен Боже покажи ми, делателю добрых насадителю благих, благоутробием Твоим.

Длани на Кресте простерл еси Иисусе, языки вся от прелести собрав, к познанию Твоему созвал еси Спасе.

Иудейстии людие Пилату вопиют: отпусти нам злодейственнаго разбойника, возми, возми распни Безгрешнаго.

Распеншуся Тебе Христе, помрачися свет, земля потрясеся, и из гробов мертвии восташа мнози, страхом державы Твоея.

Предстоящи Кресту Агница Твоя Иисусе, плачем вопияше: камо идеши Сыне? камо грядеши Агнче, за всех заклавыйся?

Покланяюся Твоему Кресту, воспеваю и погребение, почитаю страсти, и гвоздия руку, и копие Иисусе, и Воскресение Твое.

Воскресл еси Иисусе, пленен бысть враг, Адам избавися, и Ева с ним от уз и тли, Воскресением Твоим.

Воскресшу Тебе Христе, сокрушишася вереи и врата адова, и смертныя узы разрушишася, абие страхом державы Твоея.

Богоприемче Иосифе гряди, стани с нами, воскресе зовый, Иисус Избавитель, воздвигнувый Адама благоутробием Своим.

Да радуется с нами учеников двоенадесятица, с мироносицами женами и Иосифом, и со другими ученики и ученицами Христовыми.

Слава:

Со Отцем и Сыну и Духу Правому, единому Естеству покланяюся и воспеваю, Лицы разделяя, и Существом соединяя.

И ныне: Богородичен:

Блаженна еси Чистая, из корене Иессеова сущая, из негоже жезл и цвет Христа, по плоти нас ради возрастившая.

Кондак, глас 8. Аще и во гроб снизшел еси: И икос.

И седален глас 2.
Подобен: В
ышних ища:

Мира тепле гробу приносят жены Спасе, ангела светлостию души веселяху, и Бога Тя всех проповедаху, и учеником вопияху: воистинну воскресе из гроба всех Жизнь.

Слава и ныне: глас тойже:

Учеников Твоих лик с мироносицами женами радуется согласно: общий бо праздник с ними празднуют, в славу и честь Твоего Воскресения. И теми вопием Ти Человеколюбче Господи: людем Твоим подаждь велию милость.

Песнь 4.

Ирмос: На божественней стражи:

Мужеский убо пол яко разверзый: Яко единолетный агнец: Богоотец убо Давид:

Богородичен тойже:

Создавый Адама Твоего праотца Чистая, зиждется от Тебе, и смертное жилище разори Своею смертию днесь, и озари вся Божественными блистаньми Воскресения.

Егоже родила еси Христа, прекрасно из мертвых возсиявша Чистая зрящи, добрая и Непорочная в женах и красная, днесь во спасение всех, со апостолы радующися Того прославляй.

Ин.

Ирмос: Еже от Девы Твое рождество пророк предзря, воспроповедаше вопия: слух Твой услышах, и убояхся, яко от юга и из горы святыя приосененныя пришел еси Христе.

Крестом пленил еси адово чрево, и совоздвигл еси мертвыя, и смерти разрушил еси мучительство: темже иже от Адама покланяющиися, поем погребение Твое и востание Христе.

Благоволивый Спасе наш, за благоутробие милости пригвоздитися на Кресте, и от праотчия избавити ны клятвы, разреши узы многих моих согрешений: можеши бо, елика хощеши творити.

На Кресте пригвоздивый мою древнюю клятву, и источивый мне Спасе, благословение кровию от ребр Твоих, разреши узы многих моих согрешений: можеши бо, елика хощеши, творити.

Ад Спасе, срет Тя в преисподних, огорчися помышляя, яко яже древле пожрети возмогий, ныне неволею отдав, истязуется в дольних, и пленяемь и обнажаемь бывает мертвых.

Аще и камень запечатася с кустодиею, о беззаконнии врази, но воскресе Господь, якоже прорече, разрешая узы многих моих согрешений: может бо, елика хощет, творити.

Воскресый из гроба, и пленивый ада, и ожививый мертвыя, и нетление источивший мне Твоим востанием, разреши узы многих моих согрешений: можеши бо, елика хощеши, творити.

Воистинну постыдитеся беззаконнии, Христос бо воскресе, и совоздвиже мертвыя, зовый: дерзайте, аз победих мир. Веруйте убо Ему, или умолчите лестцы, отметающиися Воскресения Его.

Мироносицам, еже радуйтеся, воскресый от гроба, возгласив Блаже, и апостолом проповедайте востание Мое, разреши узы многих моих согрешений: можеши бо, елика хощеши, творити.

Иосифа благообразнаго, ревнителя благочестия, советника и ученика, с мироносицами почтим, и апостолами, зовуще с ними, и верно воспевающе Спасово Воскресение светло.

Слава:

Пресущнаго Божества нераздельную славу, кто возможет изрещи? Едино бо Естеством сущи Троица поется безначальная, срасленная яко Единица, в Троице певаемая Ипостасьми простыми.

И ныне, Богородичен:

Во чрево Твое всельшагося безмужно рождшая Мати Дево Чистая, непрестанно моли яко Богородица, разрешити узы многих моих согрешений: можеши бо, елика хощеши помощи.

Песнь 5.

Ирмос: Утренюем утреннюю глубоку:

Безмерное Твое благоутробие: Приступим свещеноснии:

Богородичен:

Просвещается Божественными лучами и живоносными Воскресения Сына Твоего, Богомати Пречистая, и радости исполняется благочестивых собрание.

Не разверзл еси врата девства в воплощении, гроба не разрушил еси печатей Царю создания: отонудуже воскресшаго Тя зрящи Мати, радовашеся.

Ин.

Ирмос: Мглу души моея Спасе мой разгнав светом заповедей Твоих озари мя, яко един Царь мира.

Ты первую одежду мою, юже ми истка, увы мне, сеятель греха, совлекл еси Спасе мой, облекся в мя.

Листвие смоковное сши мне грех мой, увы мне, не сохраншему, Спасе мой, пречистую заповедь Твою, змииным советом.

Уязвившуюся душу мою разбойническими помышленьми моими, представый иже от Марии, и елей возлияв, исцели Христос.

У Креста предстоящи Пречистая Богородица, матерски взываше: оставил Мя еси едину, о Сыне Мой и Боже!

Ты злоначальнаго змия оружием Креста Твоего низложив, Твоим востанием, сокрушил еси жало смерти Иисусе.

Где твое, смерте, жало? где твоя, аде, победа? Адам да свопиет: сокрушился еси оживлением воздвигшаго мертвыя.

Мироносицы жены гроба Твоего достигшия, оживившаго дольных, глас слышаху глаголющий: воскресе Христос.

Благочестивых мироносиц память совершающе, и всех ученик Твоих, в светлом Твоем востании, воспеваем Тя Христе.

Благообразнаго вси почтим достойно, иже тело Господне от Древа сня, и погребе верно.

Слава:

Тебе Богу и Отцу, и Сыну, и Духу покланяюся, трем Ипостасем, и едино три верую, Существом единем.

И ныне:

Тя безсеменным Рождеством родившую паче естества обновившаго естество, Христа единаго Владыку воспеваем вернии.

Песнь 6.

Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли:

Сохранив цела знамения Христе: Спасе мой, живое же:

Богородичен:

Возведеся древле держимое смертию и тлением, воплотившимся от Твоего пречистаго чрева, к нетленней, и присносущней жизни, Богородице Дево.

Сниде в преисподняя земли, в ложесна Твоя Чистая сшедый, и вселивыйся и воплотивыйся паче ума, и воздвиже с Собою Адама, воскрес от гроба.

Ин.

Ирмос: Во глубине греховней содержимь есмь Спасе, и в пучине житейстей обуреваемь: но якоже Иону от зверя, и мене от страстей возведи, и спаси мя.

Мертв есть ад, дерзайте земнороднии, Христос бо на Древе висяй, верже оружие нань, и лежит мертв: яже бо имяше, пленися обнажився.

Пленися ад, дерзайте мертвии, и гроби отверзошася, востаните от ада, вопиет вам Христос, вся пришедый избавити от смерти и тли.

Мертвыя якоже возмог пожерл еси иногда, ныне истязуемь аде, отдаждь Ми, вопиет тебе Жизнодавец и Бог, вся пришедый избавити от несытаго твоего чрева.

Жены мироносицы, что тщитеся прочее? что же живому мира приносите, воскресе Христос, якоже предрече. Да престанут ваша слезы, прешедшия на радость.

Плащаницею Тя Христе обвив Иосиф благообразный, во гробе положи: миропомазав же разоренный Твоего телесе храм, привали камень великий ко гробу.

Господь воскресе пленивый врага, и узники исторгнув, возведе вся, и первозданнаго Адама, того возставляя, яко Благоутробен и Человеколюбец Бог.

Слава:

Троицу во Единстве воспоим вернии, с Сыном Отца славяще, и Духа единосущна Сыну, и суща во Отце собезначальнаго и присносущнаго Бога.

И ныне: Богородичен:

Во чреве невозделанно зачала еси Чистая, нетления грозд, яко лоза: из неяже безсмертия токи, якоже вино нам источают вечную жизнь.

Кондак, глас 2:

Радоватися мироносицам повелел еси, плач праматере Евы утолил еси Воскресением Твоим Христе Боже, апостолом же Твоим проповедати повелел еси: Спас воскресе от гроба.

Икос:

На гроб Твой Спасе мироносицы идущия, к себе недоумевахуся умом, и вещаху: кто нам камень отвалит гробный? И воззревша видят, яко камень отвален бе, зраку же ангелову со одеянием дивляхуся: содержими же бяху трепетом, и бежати помышляху. и к ним юноша возопи: не бойтеся вы, Егоже ищете воста, приидите, видите место, идеже лежаше тело Иисусово, и скоро шедшия возвестите учеником: Спас воскресе от гроба.

Синаксарь Минеи. Таже настоящий.

Стихи: Христу носят ученицы мира:

Аз же сим песнь, яко мира ношу.

В сий день Неделю третию по Пасце, святых жен мироносиц праздник празднуем. Еще же и память творим иже от Аримафеа Иосифу, иже бе ученик сокровен от седмидесятих един сый. К сим же и нощнаго ученика Никодима, иже от князей ко Христу приступи. Зане жены убо тыя суть, свидетелие неложныя и первыя Воскресения, Иосиф же и Никодим погребения: яже убо и истиннейшая суть и содержительнейшая, еже по нам догмата. Абие бо Никодим убо от сонмища изгнан бысть, не изволяя иудеем смудрствовати. Иосиф же по еже погребсти Господне тело, в ров от иудей вметаемь бывает, и Божественною силою отонуду восхищается и во Аримафей во свое отечество отходит. И воскрес Христос, ему является, узами содержиму, и уверяет ему вящше Воскресения таинство. Многа же и от иудей стражда, молчанию таинственная даяти не стерпе, но со дерзновением вся бывшим учаше. Глаголется убо, яко и Никодим сей потонку яже о страсти Христове, и о Воскресении сочинением уясни первый всех, яко сонмища сый, и известнее и советы иудей и словеса и проста вся ведый. И сея ради вины, якоже рекохом, яко неложнии погребения свидетелие, с видевшими женами Воскресение учинишася. И по первем Фомине уверении оному предучинено бысть, яко по днех осмих, глаголет, прииде благовестие. Жены убо сия, первыя Воскресение видеша, и учеником сие благовестиша. Подобаше бо первее падшему племени под грех, и клятву наследствовавшему, тому первее и Воскресение видети, и радость внушити, первее слышавшему: в печалех родиши чада. Мироносицы же наречены быша: зане Пасхи настоящей пятка {уготовления} ради, яко велик день бяше субботы оныя, елма тщахуся и погребсти тело Господне Иосиф и Никодим, иже по иудейскому обычаю миры Сего помазаша, но не якоже достояше: алой бо, и смирну вящше вложивше, и плащаницею обвивше, гробу предаша. Сего ради сия любовь тепле ко Христу имущия, яко ученицы, мира многоценныя купившия, нощию приидоша. Купно убо и иудейскаго ради страха, купно же яко и обычай бе ранее оплакати и помазати то, и оскудное за скорость времене тогда навершити, егда пришедшия различная явления видеша, блистающася же два ангела внутрь гроба, и на камени седяща другаго: по сих же Христа видят, и покланяются. Магдалина же и яко оградника мнящи, Того о Самом вопрошаше. Многи убо быша мироносицы, но евангелисти о нарочитых точию сотворше поминание, другия оставиша. Бяху же сия: первая всех Магдалина Мариа, из неяже и демонов седмь Христос изгна, яже и по Христове вознесении в Рим пришедши, яко словом новым, смерти Пилата и архиереа предает, яже о Спасе Христе Тиверию кесарю возвестивши. Последи же во Ефесе умирает, и от Богослова Иоанна погребается: от Премудраго же Льва в Константинь град приносится. Вторая же Саломи, яже есть Обручника Иосифа дщи, сице бо и обоих именоваху, яже дщи его, Зеведеа имяше мужа, от неяже евангелист Иоанн и Иаков родистася. Четыри бо сыны мужеска полу роди Иосиф: Иакова, глаголемаго Малаго, и Иосию, Симона, и Иуду, и дщери три: Есфирь, Фамарь и Саломи Зеведеову. Якоже егда слышиши во Евангелии, Марию Иакова Малаго, и Иосиеву Матерь, Богородицу непщуй быти, яко Матерь Иосифовых чад Богородица вменяшеся: якоже приключитися отсюду, сестричищу быти Христову евангелисту Иоанну, яко братню сыну. Третия же мироносиц есть Иоанна жена Хузаня, иже бяше назиратель и строитель дому царя Ирода. Четвертая же, и пятая, Мариа и Марфа, сестре Лазареве. Шестая Мариа Клеопина. Седмая Сосанна, и иныя множайшия бяху, якоже Лука божественный повествует: яже бяху, глаголет, служащия Христу, и учеником Его, от имений своих. Яко убо тыя Воскресение проповедаша, и многия по нам догматы сказаша, во уверение и извещение истинное Воскресения Христова. По Фоме и сим прият праздновати Христова Церковь, яко видевшим первым Христа от мертвых воскресша, и всем известившим спасительное проповедание, и еже по Христе жительство прошедшим изрядно, и якоже достояше женам наученным от Христа. Святых мироносиц молитвами, Боже помилуй нас.

Песнь 7.

Ирмос: Отроки от пещи:

Жены с миры: Смерти празднуем: Яко воистинну священная:

Богородичен:

Умертвив Сын Твой смерть, Всенепорочная днесь, всем смертным пребывающий живот во веки веков дарова, един благословенный отцев Бог и препрославленный.

Всем царствуяй созданием, быв Человек, вселися в Твою Богоблагодатная утробу, и распятие претерпев и смерть, воскресе Боголепно, совозставив нас яко всесилен.

Ин.

Ирмос: Херувимы подражающе отроцы в пещи ликовствоваху, вопиюще: благословен еси Боже, яко истиною и судом навел еси сия вся, грех ради наших: препетый и препрославленный во вся веки.

Ты яко Человеколюбец, хотяй вся спасти от прелести, яже создал еси, претерпел еси пригвоздитися на Кресте: да погребенный образ страстьми, сей плотию Твоею обновиши Спасе, и ад низложив, воскресил еси и умершия с Собою.

На Кресте возвышаемь, вся призвал еси к Себе Щедре, якоже обещал еси Блаже: яко воистинну вся сия грехов ради наших пострадати благоволил еси. Темже и разбойнику райская врата отверзл еси Спасе.

Ты храм телесный воздвигл еси разоренный, тридневно из гроба, якоже обещал еси Блаже: да воистинну скажеши славу Твою, юже нам источаеши верою, узы разрешив, ихже держаше древле ад связанных.

О иудейское безумие! о неистовство беззаконных! Что неверное видевше, не веровасте Христу? яко немощныя, не словом ли воздвиже? Или яко весь мир Той не спасе ли, да уверяют вас поне воини, или воскресшие из мертвых.

Омертвевшии стражие ныне да глаголют, како украден бысть, Егоже не видеша неразумнии всегда? Аще бо воскресша не видеша, ни ощутиша, како украдена Сего разумети можаху когда? Да уверит вы поне камень сей, и погребальная Христова.

Что яко мертва блюдете? что печати на камени положисте еврее, страхом боящеся крадения? Се воистинну гроб запечатлеся: како убо воскресе, аще не бы Бог был Христос? Да уверяют вы воскресшии, и видени бывшии многими.

Слава:

Со Отцем славим Сына, и Духа Святаго, вопиюще непрестанным гласом: Троице единственное Существо, помилуй, спаси вся, в триех Лицех Единице ущедри ны, препрославленный Боже во веки.

И ныне, Богородичен:

Во чреве Твоем Пречистая, како вместила еси Младенца, Егоже трепещут силы ангельския яко Бога? Разве якоже восхоте, якоже весть вселися, вся спасти хотяй от Адама земнородныя, разрешивый Адама клятвы оныя, снедию горькою.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нареченный:

Приидите новаго: Возведи окрест очи твои: Отче Вседержителю:

Богородичен

Прииде Тобою в мир Господь Дево Богородице, и чрево адово расторг, смертным нам воскресение дарова: темже благословим Его во веки.

Всю низложив смерти державу Сын Твой Дево, Своим Воскресением, яко Бог крепкий совознесе нас и обожи: темже воспеваем Его во веки.

Ин.

Ирмос: В купине Моисею Девы чудо, на Синайстей горе, прообразившаго иногда пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Солнечныя зари спрятахуся страхом Христовых страданий, и востаяху мертвии, и горы прекланяхуся, и колебашеся земля, и ад обнажашеся.

В пещи сущии иногда треблаженнии отроцы возвышающе руки, проображаху Блаже пречестный Крест Твой, имже низложил еси Христе вражию силу.

О иудее слепии прелестницы и преступницы, Христову Воскресению неверующии, яко ложному: что неверное видите, яко воскресе Христос, мертвыя воздвигий?

О иудее врази, аще и нам не веруете, ваша воины вы вопросите, что пострадаша они? Кто отваливый руками камень от гроба?

Кто изсушивый смоковницу? кто же сухую исцеливый руку? кто насытивый иногда множества в пустыни, аще не Христос Бог, мертвыя воздвигнувый?

Кто просветивый слепцы, и прокаженныя очистивый, и хромыя исправивый, и пешешествовавый море немокренно яко сушу, аще не Христос Бог, мертвыя воздвигнувый?

Кто воздвигнувый мертва четверодневна из гроба, вдовича сына? кто стягнувый яко Бог разслаблена на одре, аще не Христос Бог, мертвыя воздвигнувый?

Зовет камень самый, печати вопиют, яже вы положивше, постависте стражу хранящую гроб: воистинну воскресе Христос, и живет во веки.

Воистинну воскресе Христос, пленен бысть ад, умертвися змий, избавися Адам, потрясошася дольнии: что не веруете прочее, врази и преступницы?

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа Господа.

Со Отцем Сына, и Духа Святаго Святую Троицу в Божестве едином прославляем, вопиюще: Свят, Свят, Свят еси во веки.

И ныне: Богородичен:

Во чреве Твоем Чистая, присноживотный хлеб, смешеный несмесно, смешением нашим, родила еси непреложно единаго Христа Бога во двою существу.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:

Катавасиа: Сей нареченный и святый день:

Честнейшую: не поем до отдания Пасхи во вся Недели.

Песнь 9.

Ирмос: Светися, светися новый Иерусалиме:

О Божественнаго, о любезнаго! О Пасха велия и священнейшая!

Богородичен:

Согласно Дево, Тебе блажим вернии: радуйся двере Господня: радуйся граде одушевленный: радуйся, Еяже ради нам ныне возсия свет, из Тебе Рожденнаго из мертвых Воскресения.

Веселися и радуйся божественная двере Света: зашедый бо Иисус во гроб возсия, просияв солнца светлее, и верныя вся озарив, Богорадованная Владычице.

Ин.

Ирмос: Преестественно плотию заченшую во чреве, от Отца безлетно предвозсиявшее Слово, в песнех немолчных величаем вернии.

Иже на Кресте разбойника познавша Тя Бога, наследника соделал еси мысленному раю, еже помяни мя вопиюща, Всесильне Спасе.

Заушен нас ради, и оплеван был еси Иисусе от беззаконников, скрижали закона начертавый в Синаи, угоднику Моисею.

Оцта и желчи Спасе, напоен был еси нас ради, давый нам тело и честную кровь, в снедь же и питие вечныя Твоея жизни.

В животворная ребра копием прободен быв Христе, пречистую Твою кровь, и честную воду источил еси мирови, яко присноживотный источник.

Вменился еси в мертвых, оживлей мертвыя: во гробе положен еси, истощивый гробы: пленил еси ад, воскресив Адама.

Воскресл еси Иисусе, связан бысть враг, пленися ад, испразднишася гроби, восташа дольнии, покланяющеся Тебе Христе.

Кто украдый мертваго, паче же и нага? что льститеся еврее? Христос воскресе, и разрушаются адовы узы и вереи.

Слава Тебе Христе Спасе, источивый жизнь, и свет возсиявый сущим во тме неведения, и всю землю просветивый востанием Твоим.

Благообразный советник Иосиф, да поется с мироносицами, и божественными ученики, яко проповедник сый и сей, востания Христова.

Иосифа чуднаго да восхвалим вернии, купно с Никодимом, и мироносицами верными, вопиющия: Господь воскресе воистинну.

Слава:

Безначален еси Отче, несозданен еси Сыне, сопрестолен и Душе Святый, едино [Сия три] Естеством, и три Лицы, едине Боже истинный.

И ныне: Богородичен:

Да веселится Иессей, да ликовствует и Давид: се бо Дева Богорасленный жезл прозябе, цвет присноживотный Христа.

Вместо Достойно: ирмос, катавасиа: Светися, светися:

Таже, Свят Господь Бог наш. На глас 2.

Ексапостиларий Пасце, Плотию уснув: единожды.

Слава: мироносицам:

Жены услышите глас радования: мучителя ада поправый, от тли мир воздвиже, тецыте, другом рцыте Моим благовестия: хощу бо создание Свое радостию озарити, отонудуже прииде печаль.

И ныне: тойже.

На хвалитех, Всякое дыхание: поставим стихов 8. И поем стихиры воскресны 4, глас 2.

Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.

Всякое дыхание и вся тварь, Тя славит Господи, яко Крестом смерть упразднил еси, да покажеши людем, еже из мертвых Твое Воскресение, яко един Человеколюбец.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.

Да рекут иудее, како воини погубиша стрегущии Царя? почто бо камень не сохрани Камене жизни? Или погребеннаго да дадят, или Воскресшему да поклонятся, глаголюще с нами: слава множеству щедрот Твоих, Спасе наш, слава Тебе.

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

Радуйтеся людие и веселитеся, ангел седяй на камени гробнем, той нам благовести, рек: Христос воскресе из мертвых, Спас мира, и исполни всяческая благоухания: радуйтеся людие и веселитеся.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.

Ангел убо еже радуйся, прежде Твоего зачатия Господи, Благодатней принесе: ангел же камень славнаго Твоего гроба в Твое Воскресение отвали: ов убо в печали место, веселия образы возвещая: сей же в смерти место, Владыку Жизнодавца проповедуя нам, темже вопием Ти: Благодетелю всех, Господи слава Тебе.

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.

И восточны {анатолиевы} 4:

Возлияша мира со слезами на гроб Твой жены, и исполнишася радости уста их, внегда глаголати: воскресе Господь.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных:

Да похвалят языцы и людие Христа Бога нашего, волею нас ради Крест претерпевшаго, и во аде тридневновавшаго, и да поклонятся Его из мертвых Воскресению, имже просветишася всего мира концы.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя:

Распят и погребен был еси Христе, якоже изволил еси, испровергл еси смерть, и воскресл еси во славе, яко Бог и Владыка, даруя мирови жизнь вечную, и велию милость.

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим: [Сия же запевы по вся воскресения.]

О воистинну беззаконнии печатавшии камень, больших нас чудес сподобисте! Имут разум стражие, днесь пройде из гроба, и глаголаху: рцыте, яко нам спящим, приидоша ученицы, и украдоша Его. И кто крадет мертвеца, паче же и нага? Сам воскресе самовластно яко Бог, оставль во гробе и погребательная Своя. Приидите видите иудее, како не расторже печати смерть поправый, и роду человеческому безконечную жизнь даруяй, и велию милость.

Слава: глас 2. Стихира евангельская:

С миры пришедшим яже с Мариею женам, и недоумевающимся, како будет им улучити желание, явися камень взятый, и божественный юноша утоляяй мятеж душ их: воста бо, глаголет, Иисус Господь. Темже проповедите проповедником Его учеником, в Галилею тещи, и видети Его воскресша из мертвых, яко Жизнодавца и Господа.

И ныне: Преблагословенна еси Богородице Дево:

Славословие великое. Тропарь воскресен. Ектении, и отпуст. И обычное исхождение в притвор. И поучение Студитово. И час 1-й. И совершенный отпуст. На часех тропарь воскресен. Слава: Благообразный Иосиф: И ныне: Богородичен часов. По Трисвятом кондак: Радоватися мироносицам: Такожде бывает и на прочих часех.

ВечерняУтреняЛитургия