Rambler's Top100
   

Неделя мясопустная. Сретение Господне


ГлавнаяТриодьНеделя мясопустная

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя мясопустная. Сретение Господне


На Утрени,

на Бог Господь, тропарь воскресен дважды, глас 2.

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества. Егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы небесныя взываху: Жизнодавче Христе Боже наш, слава Тебе.

Слава, и ныне, праздника, глас 1:

Радуйся благодатная Богородице Дево, из Тебе бо возсия Солнце правды Христос Бог наш, просвещаяй сущия во тьме: веселися и ты старче праведный, приемый во объятия Свободителя душ наших, дарующаго нам воскресение.

По кафисмах седальны воскресны, с Богородичны их:

По 1-м стихословии, седальны воскресны, глас 2:

Благообразный Иосиф, с Древа снем пречистое Твое тело, плащаницею чистою обвив, и благоуханьми во гробе нове закрыв положи: но тридневен воскресл еси Господи, подая мирови велию милость.

Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

Мироносицам женам при гробе представ ангел вопияше: мира мертвым суть прилична, Христос же истления явися чуждь. Но возопийте: воскресе Господь, подая мирови велию милость.

Слава, и ныне, Богородичен: Препрославленна еси Богородице Дево, поем Тя: Крестом бо Сына Твоего низложися ад, и смерть умертвися, умерщвленнии востахом, и живота сподобихомся: рай восприяхом древнее наслаждение. Тем благодаряще, славословим яко державнаго Христа Бога нашего, и единаго Многомилостиваго.

По 2-м стихословии седальны, глас 2.

Камень гробный запечатати не возбранив, камень веры воскрес подал еси всем, Господи слава Тебе.

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

Учеников Твоих лик с мироносицами женами радуется согласно: общий бо праздник с ними празднуют {празднуем}, в славу и честь Твоего Воскресения. И теми вопием Ти, Человеколюбче Господи: людем Твоим подаждь велию милость.

Слава, и ныне, Богородичен: Преблагословенна еси Богородице Дево, Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, смерть умертвися, и мы ожихом. Тем воспевающе вопием: благословен Христос Бог благоволивый тако, слава Тебе.

И чтение во Евангелии толковом: и полиелей праздника. Припеваем и 3-й псалом: На реках Вавилонских: таже величание праздника, и тропари, Ангельскии собор: и седален праздника, по единожды:

Седален, глас 1. Самоподобен:

Лик ангельский да удивится чудеси: земнии же гласы возопием пение, зряще неизреченное Божие снизхождение: Егоже бо трепещут небесныя силы, ныне старчи объемлют руце Единаго Человеколюбца.

Слава, глас 1.
Подобен: Л
ик ангельский:

Сый со Отцем на престоле святем, пришед на землю от Девы родися, и Младенец бысть леты сый неописан, Егоже приим Симеон на руки, радуяся глаголаше: ныне отпущаеши Щедре, возвеселив раба Твоего.

И ныне, глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

Младенствуеши мене ради, Ветхий деньми: чищением приобщаешися, чистейший Боже, да плоть увериши мне юже от Девы. И сим Симеон поучаяся, позна Тя Бога явльшагося плотию. И яко жизнь лобзаше, и радуяся старчески взываше: отпусти мене, Тебе бо видех Живота всяческих.

И чтение праздника.

Степенна, глас 2.

Антифон 1: Ихже стихи повторяюще поем:

На небо очи пущаю моего сердца, к Тебе Спасе, спаси мя Твоим осиянием.

Помилуй нас согрешающих Тебе много, на всякий час, о Христе мой, и даждь образ прежде конца покаятися Тебе.

Слава: Святому Духу, еже царствовати подобает, освящати, подвизати тварь: Бог бо есть, единосущен Отцу и Слову.

И ныне, тойже.

Антифон 2:

Аще не Господь бы был в нас, кто доволен цел сохранен быти от врага, купно и человекоубийцы?

Зубом их не предаждь Спасе, Твоего раба: ибо львовым образом на мя подвизаются врази мои.

Слава: Святому Духу живоначалие и честь: вся бо созданная, яко Бог сый силою {укрепляет,} соблюдает во Отце, Сыном же.

И ныне, тойже.

Антифон 3:

Надеющиися на Господа, уподобишася горе святей: иже никакоже движутся прилоги вражиими.

В беззаконии рук своих да не прострут божественне живущии: не оставляет бо Христос жезла на жребии Своем.

Слава: Святым Духом точится всяка премудрость: отсюду благодать апостолом, и страдальчествы венчаются мученицы, и пророцы зрят.

И ныне, тойже.

Прокимен праздника. Глас 4: Помяну имя Твое во всяком роде и роде. Стих: Отрыгну сердце мое слово благо: Всякое дыхание:

Евангелие праздника.

Евангелие Луки, зачало 8. [Лк. 2, 25—32.]

Во время оно, бе человек во Иерусалиме, eмуже имя Симеон: и человек сей праведен, и благочестив, чая утехи Израилевы: и Дух бе Свят в нем.

Тогда был в Иерусалиме человек, именем Симеон. Он был муж праведный и благочестивый, чающий утешения Израилева; и Дух Святый был на нем.

И бе eму обещанно Духом Святым, не видети смерти, прежде даже не видит Христа Господня.

Ему было предсказано Духом Святым, что он не увидит смерти, доколе не увидит Христа Господня.

И прииде духом в церковь: и eгда введоста родитeля Oтроча Иисуса, сотворити има по обычаю законному о Нем.

И пришел он по вдохновению в храм. И, когда родители принесли Младенца Иисуса, чтобы совершить над Ним законный обряд,

И той прием Eго на руку своeю, и благослови Бога, и рече:

он взял Его на руки, благословил Бога и сказал:

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему с миром:

Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром,

яко видесте oчи мои спасение Твое,

ибо видели очи мои спасение Твое,

eже eси уготовал пред лицем всех людей:

которое Ты уготовал пред лицем всех народов,

свет во откровение языком, и славу людей Твоих Израиля.

свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля.

Воскресение Христово: и псалом 50. Стихира праздника.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Да отверзется дверь небесная днесь: безначальное бо Слово Отчее, начало приим под леты, не отступль Своего Божества, от Девы яко Младенец четыредесятодневен, Материю вольне приносится в церковь законную: и Сего на руки приемлет старец, отпусти зовый раба Владыко: ибо очи мои видеста спасение Твое. Пришедый в мир спасти род человечь, Господи слава Тебе.

Канон воскресен, со ирмосом на 4: и Триоди на 6: и праздника на 4.

Канон воскресен. Глас 2.

Песнь 1.

Ирмос: Во глубине постла иногда, фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему.

Мирский князь Блаже, емуже написахомся, заповеди Твоея не послушавше, Крестом Твоим осудися: приразися бо Ти яко смертну: отпаде же власти Твоея державою, и немощный обличися.

Избавитель рода человеческаго, и нетленному животу Начальник в мир пришел еси: Воскресением бо Твоим раздрал еси смертныя пелены, еже славословим вси: славно бо прославися.

Богородичен: Превышши явилася еси Чистая Приснодево, всякия невидимыя же и видимыя твари: Зиждителя бо родила еси, яко благоволи воплотитися во утробе Твоей, Егоже со дерзновением моли, спасти души наша.

Канон Триоди, творение господина Феодора Студита, глас 6.

Песнь 1.

Ирмос: Помощник и покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися.

День страшный всенеизглаголаннаго Твоего пришествия страшуся помышляя: убоявся провижду, воньже предсядеши судити живыя и мертвыя, Боже мой Всесильне.

Егда приидеши Боже, во тьмах и тысящах ангельских, небесных начал, и мене окаяннаго, срести Тя Христе на облацех сподоби.

Гряди, приими душе моя, той час и день, егда Бог яве надстанет: и рыдай, плачи, обрестися чиста в час истязания.

Ужасает мя и страшит огнь негасимый геенский, червь горький, скрежет зубов: но ослаби ми, остави, и стоянию мя Христе, избранных Твоих соучини.

Возжеленнаго Твоего гласа, святыя Твоя зовущаго на радость, да услышу и аз окаянный, и обрящу Царствия Небеснаго неизреченное наслаждение.

Не вниди со мною в суд, носяй моя деяния, словеса изыскуяй, и исправляяй стремления: но щедротами Твоими презирая моя лютая, спаси мя Всесильне.

Канон праздника. Творение господина Космы. Глас 3.

Песнь 1.

Ирмос: Сушу глубородительную землю солнце нашествова иногда, яко стена бо огусте обаполы вода, людем пешомореходящим, и богоугодно поющим: поим Господеви, славно бо прославися.

Да каплют воду облацы, Солнце бо на облаце легце носимо настало есть, на нетленную руку, Христос в церкви, яко Младенец. Темже вернии возопиим: поим Господеви, славно бо прославися.

Крепитеся руце Симеони старостию ослабленнии, лыста же претружденная старча, правобыстро движитася Христу на сретение, лик со безплотными составльше, поим Господеви, славно бо прославися.

Разумом простертая небеса веселитеся, и радуйся земле: из пребожественных бо недр хитрец прошед Христос, Материю Девою Богу Отцу приносится Младенец, Иже прежде всех: славно бо прославися.

Катавасиа праздника, оба лика вкупе.

Песнь 3.

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая церковь, пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Тварь в страсти Твоей изменяшеся, зрящи Тя в нищетне образе от беззаконных поругаема, основавшаго вся Божественным мановением.

От персти по образу мя рукою Твоею создал еси: и сокрушенна паки в персть смертную за грех, Христе сошед во ад, совоскресил еси.

Богородичен: Чини удивишася ангельстии Пречистая, и человеческая устрашишася сердца о Рождестве Твоем: темже Тя Богородицу верою чтим.

Ин.

Ирмос: Утверди Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко един Свят еси, и Господь.

Господь грядет, и кто стерпит страх Его? кто явится лицу Его? Но готова буди, о душе, ко сретению.

Предварим, плачем, примиримся Богу прежде конца: страшно бо судище, на немже вси обнажени станем.

Помилуй Господи, помилуй мя, вопию Ти, егда приидеши со ангелы Твоими отдати всем по достоянию деяний.

Нестерпимый, Господи, гнев, како стерплю суда Твоего, преслушав Твое повеление? Но пощади, пощади мя в час суда.

Обратися, воздохни душе окаянная, прежде даже жития торжество конца не приимет, прежде даже двери чертога не затворит Господь.

Согреших, Господи, якоже иный никтоже от человек, прегрешив паче человека: прежде суда милостив буди ми, Человеколюбче.

Ин.

Ирмос: Утверждение на Тя надеющихся, утверди Господи Церковь, юже стяжал еси честною Твоею кровию.

Перворожден из Отца прежде век, перворожден Младенец из Девы Нетленныя, Адаму руку простирая явися.

Младоумна бывша прелестию первозданнаго, паки исправляяй Бог Слово, младенствовав явися.

Земли исчадие, паки потекшее в ню, Божества сообразное естество Зиждитель, яко непреложне, младенствовав яви.

По 3-й песни, кондак и икос, и седален Триоди.

Кондак, глас 1:

Егда приидеши Боже на землю со славою, и трепещут всяческая: река же огненная пред судищем влечет, книги разгибаются, и тайная являются: тогда избави мя от огня неугасимаго, и сподоби мя одесную Тебе стати Судие праведнейший.

Икос: Страшное судище Твое помышляя преблагий Господи, и день судный, ужасаюся, и боюся, от совести моея обличаемь, егда имаши сести на престоле Твоем, и творити испытание: тогда отрещися грехов никтоже возможет, истине обличающей, и боязни содержащей: вельми убо возшумит тогда огнь геенский, грешницы же возскрежещут. Темже мя помилуй прежде конца, и пощади мя Судие праведнейший.

Седален, глас 6:

Помышляю день страшный, и плачуся деяний моих лукавых: како отвещаю безсмертному Царю? коим же дерзновением воззрю на Судию блудный аз? Благоутробный Отче, Сыне Единородный, Душе Святый, помилуй мя.

Слава, и ныне, седален праздника, глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

На горе Синайстей древле виде Моисей задняя Божия, и тонкий Божественный глас сподобися во мраце же и вихре слышати: ныне же Симеон воплощеннаго Бога, непреложне нас ради, на руки прият, и радостно тщашеся ити от сущих зде к животу вечному. Темже вопияше: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко.

Песнь 4.

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но Сам Господи {Господь} воплощься, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей Господи.

Предстоиши судищу яко судимь, Боже мой, не вопия Владыко, суд износя языком: имже страстию Твоею Христе вселенней соделал еси спасение.

Страстию Твоею Христе, врагу оскудеша оружия, противным же еже во ад схождением Твоим, грады разрушишася, и мучителева дерзость низложена бысть.

Богородичен: Тя пристанище спасения, и стену недвижиму, Богородице Владычице, вси вернии свемы: Ты бо молитвами Твоими избавляеши от бед души наша.

Ин.

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой, и убояхся, слава силе Твоей Господи.

Наста день, уже при дверех суд, душе бодрствуй, идеже царие вкупе и князи, богатии и убозии собираются и восприимет по достоянию содеянных от человек кийждо.

В чину своем, монах и иерарх, старый и юный, раб и владыка истяжется, вдовица и дева исправится: и всем горе тогда, не имевшим житие неповинное.

Неумытный суд Твой, неутаенное Твое судище хитрословия, не витий художество крадущее, не свидетелей непщевание отражающее праведное: в Тебе бо Бозе всех сокровенная предстоят.

Да не прииду в землю плача, да не вижду место тьмы Христе мой Слове, ниже связан буду рукама и ногама, вне чертога Твоего изверженный, одежду нетления оскверненную имеяй всеокаянный.

Внегда отлучиши грешныя от праведных, судяй миру, единаго от овец мя Твоих сопричти, от козлищ разлучая мя Человеколюбче, во еже услышати гласа онаго благословеннаго Твоего.

Испытанию бываему, и книгам отверзаемым содеянных, что сотвориши, о душе окаянная? Что отвещаеши на судищи, не имущая правды плоды принести Христу, и Содетелю твоему?

Ин.

Ирмос: Покрыла есть небеса добродетель Твоя Христе, из Кивота бо прошед, Святыни Твоея нетленныя Матере, в храме славы Твоея явился еси, яко Младенец руконосимь: и исполнишася вся Твоего хваления.

Радуйся Симеоне, неизреченных таинниче, Богородица вопияше, о Немже от Святаго древле известися тебе Духа, младенствовавшаго Слова Христа на руки приими, зовый Ему: исполнишася вся Твоего хваления.

На Негоже уповал еси Симеоне, возраст детищный радуяся подыми Христа, Израиля Божественнаго утешение, закона Творца и Владыку, исполняющаго закона чин, зовый ему: исполнишася вся Твоего хваления.

Видя Симеон Слово Безначальное, с плотию яко на престоле херувимстем Девою носимо, Виновнаго еже быти всяческих, яко Младенцу дивяся вопияше Ему: исполнишася вся Твоего хваления.

Песнь 5.

Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси Христе Боже: Тобою бо Владыко, к Светоначальнику Отцу Твоему, от нощи неведения, приведение имамы.

Яко кедры Христе, языков шатание сокрушил еси волею Владыко: яко изволил еси на кипарисе, и на певке, и кедре, плотию совозвышаемь.

В рове Христе преисподнем положиша Тя бездыханна мертва: но Твоею язвою забвенныя мертвыя, иже во гробех спящия, уязвен с Собою воскресил еси.

Богородичен: Моли Сына Твоего и Господа, Дево Чистая, на Тя уповающим мир даровати, плененным избавление, от сопротивных настояний.

Ин.

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.

Трепет неисповедимый, и страх тамо: приидет бо Господь, и дело с Ним коегождо от человек: и кто отсюду прочее себе не восплачет?

Река огненная смущает мя, истаявает мя, стружет мя скрежет зубов, тьма бездны: и како, или что содеяв, Бога умилостивлю?

Пощади, пощади Господи, раба Твоего, да не когда предаси мене горьким мучителем аггелом лютым: в нихже несть тамо покоя обрести.

Князь и вождь тамо вкупе, богатый и безславный, великий купно и малый исправится равно: горе комуждо прочее неуготовленному.

Ослаби, остави Господи, и прости елика Ти согреших, и не покажи мя тамо пред ангелы во осуждении огня, и студа некончаемаго.

Пощади, пощади Господи, создание Твое: согреших, ослаби ми, яко естеством чистый, Сам еси един, и иный разве Тебе никтоже есть вне скверны.

Ин.

Ирмос: Яко виде Исаиа образно на престоле превознесена Бога, от ангел славы дориносима, о окаянный вопияше аз: провидех бо воплощаема Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.

Разумев Божественный старец проявленную древле пророку славу, руками Слово зря Матерними держимо: о радуйся вопияше Чистая, яко престол бо держиши Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.

Поклонься старец, и стопам Божественне прикоснувся Неискусобрачныя и Богоматере: Огнь рече носиши Чистая, Младенца боюся объяти Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.

Очищается Исаиа от серафима угль прием, старец вопияше Богоматери: Ты якоже клещами руками просвещаеши мя, подавши Егоже носиши, Света невечерня, и миром владычествующа.

Песнь 6.

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли Боже мя возведи.

Яко злодей Праведник осудися и со беззаконными на Древе пригвоздися, повинным оставление Своею даруя кровию.

Единем убо человеком, первым Адамом древле в мир вниде смерть, и единем воскресение Сыном Божиим явися.

Богородичен: Неискусомужно Дево родила еси, и вечнуеши Дева, являющи истиннаго Божества, Сына и Бога Твоего образы.

Ин.

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Во страшнем Христе пришествии Твоем, егда явишися с Небесе, и поставятся престоли, и книги разгнутся: пощади, пощади тогда Спасе, создание Твое.

Тамо ничтоже помощи может, Богу сущу Судии, ни тщание, ни козни, ни слава, ни дружба: разве от дел крепость твоя, о душе моя!

Тамо вкупе князь и вождь, нищий и богатый, душе, ни отец возможет ни мати помогающи, ни избавляяй брат осуждения.

Страшное душе, истязание помышляющи Судиино, ужаснися отсюду, уготови слово, да не осудишися узами вечными.

Возми твое, да не услышу Господи, отсылаемь от Тебе, ниже, еже поиди во огнь проклятых: но возжеленнаго гласа праведных.

Адских врат избави мя Господи, пропасти, и тьмы несветимыя от преисподних, и огня негасимаго, и всякия иныя муки вечныя.

Ин.

Ирмос: Возопи к Тебе видев старец очима спасение, еже людем прииде от Бога: Христе Ты Бог мой.

Сиону Ты камень возложился еси, непокоривым претыкание, и соблазна камень: нерушимое верных спасение.

Известне нося начертание, иже прежде век Тя израстившаго, земных за милосердие ныне немощию обложися.

Сыну Вышняго, Сыну Девы, Богу Отрочати бывшему, поклоншася Тебе ныне отпусти с миром.

По 6-й песни, кондак и икос праздника.

Кондак, глас 1.

Утробу Девичу освятивый рождеством Твоим, и руце Симеони благословивый, якоже подобаше предварив, и ныне спасл еси нас Христе Боже: но умири во бранех жительство, и укрепи верныя люди Твоя, ихже возлюбил еси, Едине Человеколюбче.

Икос: К Богородице притецем, хотящии Сына Ея видети, к Симеону носима, Егоже с небесе безплотнии видяще, дивляхуся глаголюще: чудная зрим ныне и преславная, непостижимая, несказанная. Иже бо Адама создавый, носится яко Младенец: Невместимый вмещается на руках старчих: Иже в недрех неописанных сый Отца Своего, волею описуется плотию, а не Божеством, Един Человеколюбец.

И чтем Синаксарий.

Стихи: Егда судяй земли Судие всех сядеши,

Приидите, онаго гласа, достойна и мене усуди.

В сий день втораго и неумытнаго пришествия Христова память творим, юже божественнейшии отцы по двою притчу положиша, яко да не кто во ону Божие человеколюбие уведав, леностно поживет глаголя: человеколюбив есть Бог, и егда греха отлучуся, готово имам все совершити. Сей страшный день зде учиниша, да смертию и чаянием будущих злых устрашивше, леностно живущия к добродетели возведут, не надеющияся к человеколюбному точию, но взирати яко и праведен есть Судия и отдает комуждо по делом его. Инако же, и душам прешедшим, подобаше приити и Судии: образ же некий, и настоящий праздник: понеже убо конец всех праздников полагается ныне, якоже и он всех будет по нам конечный. Подобает бо смотрити, яко в будущую Неделю начало мира, и самое от рая падение положат Адамово: настоящий же всех дней конец, и миру самому. В мясопусте же сию положиша, сокращающе, мню, пищу и объядение страха ради праздника, и к милости ближняго нас созывающе. И инако: понеже питавшеся изгнахомся из Едема, и под судом быхом и клятвою: посему настоящий положиша праздник, и яко хощем {имамы} в другую Неделю Адамом, по образу Едемскому изгнатися, дондеже Христос пришед паки нас возведет к раю. Второе же пришествие речеся, зане и первее плотию к нам прииде, но тих и без славы: ныне же с преестественными чудесы приидет, и с явленною светлостию с Небес и с телом, яко да познан будет всеми: яко Сей есть Иже и первее пришедый, и род человеч избавивый, и судити паки хотяй Сам, аще добре данная Ему соблюде. Когда убо будет сие пришествие? никтоже весть: сие бо и Господь апостолом скры. Тогда убо знамения некая яви предварити, яже нецыи от святых пространнее изъясниша. Глаголется же, яко по седмих тысящах лет пришествие Его будет. Прежде же Его пришествия приидет антихрист, и родится, яко глаголет святый Ипполит Римский, от жены скверны, и девицы мнимыя, от еврей же сущи от племене Данова, иже бяше отрок Иаковль: и ходити убо имать по Христу проходя жительство, и чудеса совершит, елика убо и Христос действова, и мертвыя воскресит. Обаче по мечтанию вся содеет: и рождение, и плоть, и прочая вся, якоже глаголет апостол. {2 Сол. зач. 275.} И тогда, глаголя, открыется сын пагубы, во всякой силе и знамениих и чудесех ложных: обаче не сам диавол в плоть претворится, якоже из Дамаска глаголет Иоанн: но человек от блуда родився, все сатанино действие приимет, и внезапу востанет: таже благ и кроток всем явится. И глад тогда велий будет: угодит людем, и Божественная писания пройдет, и посту навыкнет: и понудится от человек, и царь проповестся: и возлюбит множае еврейский род, и во Иерусалим достигнет, и храм их воздвигнет. Прежде же седмих лет, якоже глаголет Даниил, приидет Енох и Илиа, проповедающе людем не приимати его: сей же емь их умучит, таже и главы их отсечет. Благочествовати же изволившии далече отбегнут, ихже в горах обрет, демонми искусит: умалятся же седмь лет оная избранных ради, и глад будет велик, стихиам всем превращаемым, яко потребитися вмале уже всем. По сих же внезапу яко молния с небес Господние пришествие будет, предыдущу честному Его Кресту: и огненная река клокощущи Ему предыдет, всю землю от скверны очищающи. Ят же будет абие и антихрист, и его слуги, и предадятся вечному огню. Вострубившим же ангелом, приидет внезапу от конец земли, и от всех стихий, всяк человеческий род во Иерусалим, яко среда мира той: и тамо седоша престоли на суде: обаче с своими телесы и душами, всем к нетлению престихиованным, и един имущим зрак: и тем же стихиам на лучшее приемшим изменение. И разлучит единем словом Господь праведныя от грешных. И пойдут благих делатели, вечный живот приемлюще: грешнии же в вечную паки муку, и никогдаже сих престание будет. Ведомо же, яко не поста тогда взыщет, и наготы, и чудес, Христос, добра бо и сия: но множицею сих лучшая, милостыню яве и простыню {сострадание}. Речет бо праведным и грешным шесть неких заповедей: взалках бо, и дасте Ми ясти. Возжадах, и напоисте Мя. Странен бех, и введосте Мя. Наг, и одеясте Мя. Болен бех, и посетисте Мя. В темнице бех, и приидосте ко Мне. Елико бо сотвористе единому сих меньших, Мне сотвористе: яже может всяк кто сотворити по силе. Тогда убо всяк {Филип. зач 240} кто исповесть, яко Господь Иисус Христос, во славу Бога Отца. Муки убо, яже священное Евангелие предаде, сия суть: {Матф. зач 105} тамо будет плач, и скрежет зубов: червь их не скончается, и огнь их не угаснет, и {Марк. зач 42} вложите его во тьму кромешную. Яже убо вся светло Церковь Божия приемши непщует, пищи {сладости} убо и Царствию Небесному быти, с Богом святых спребыванию, будущему оным сиянию всегдашнему и восхождению. Мучению же и тьме, и сицевым от Бога удалению и душам совестию иждивению, како леностию и пищею временною Божественнаго сияния лишишася. Неизреченным человеколюбием Твоим Христе Боже, желательнаго Твоего гласа нас сподоби, и сущим одесную Тебе сопричти, и помилуй нас, аминь.

Песнь 7.

Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре богочестивым отроком росу духовную, сый благословен, и препрославлен.

Не терпел еси Владыко, за благоутробие смертию человека зрети мучима, но пришел и спасл еси Твоею кровию, Человек быв: сый благословен, и препрославлен Бог отец наших.

Видевше Тя Христе, оболчена во одежду отмщения, ужасошася вратницы адовы: безумнаго бо мучителя раба, Владыко, пришел еси убити: сый благословен и препрославен Бог отец наших.

Богородичен: Святых святейшую Тя разумеем, яко едину рождшую Бога непременнаго, Дево Нескверная, Мати Безневестная: всем бо верным источила еси нетление, Божественным Рождеством Твоим.

Ин.

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам: но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Припадем и восплачемся прежде суда онаго вернии, егда небеса погибнут, звезды спадут, и вся земля поколеблется, да милостива обрящем в конец отцев Бога.

Неумытное истязание, страшный есть тамо суд, идеже Судия неутаен есть, идеже лица несть в дарех прияти: тогда пощади мя Владыко, и избави всякаго гнева Твоего страшнаго.

Господь грядет судити, кто стерпит видение Его? Вострепещи душе окаянная, вострепещи, и уготови исходищу дела твоя, да милостива и милосерда обрящеши Его, отцев Бога благословенна.

Негасимый огнь смущает мя, горчайший червей скрежет, ад душетленный страшит мя, благоумилен отнюд не бываю. Но Господи Господи, прежде конца утверди мя страхом Твоим.

Припадаю Ти, и приношу Тебе якоже слезы глаголы моя: согреших, якоже не согреши блудница, и беззаконновах, яко иный никтоже на земли. но ущедри Владыко, творение Твое, и призови мя.

Обратися душе, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу вся ведущему: Ты веси моя тайная едине Спасе, но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей.

Ин.

Ирмос: Тебе во огни оросившаго отроки богословившия, и в Деву нетленну всельшагося, Бога Слова поим, благочестно поюще: благословен Бог отец наших.

Адаму известити хотяй иду, во аде живущу, и Еве принести благовестие, Симеон вопияше, со пророки ликуя: благословен Бог отец наших.

Рода земна избавляяй Бог, даже до ада приидет: пленным же подаст всем оставление, и прозрение слепым, яко и немым вопити: благословен Бог отец наших.

И Твое сердце нетленная, оружие пройдет, Симеон Богородице провозгласи, на кресте зрящи Твоего Сына, Емуже вопием: благословен Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите вся дела Господня Господа.

Кровию Твоею Христе, очервлено плоти Твоея зряще одеяние трепетом ужасахуся многому Твоему долготерпению, ангельстии чини, зовуще: благословите вся дела Господня Господа.

Ты мое смертное одеял еси Щедре, в безсмертие востанием Твоим. Темже веселящеся благодарственно воспевают Тя избраннии людие Христе, зовуще Тебе: пожерта бысть воистинну смерть победою.

Богородичен: Ты Иже Отцу неразлучнаго, во утробе Богомужно поживша безсеменно зачала еси, и неизреченно родила еси Богородительнице Пречистая: темже Тя спасение всех нас свемы.

Ин.

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут херувими и серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Страшнаго втораго Твоего, Господи, пришествия помышляя сретение, трепещу прещения Твоего, боюся гнева Твоего: от сего мя часа зову, спаси во веки.

Тебе Богу судящу всяческая, кто стерпит земнороден, сый страстен? Негасимый бо огнь тогда, и червь скрежещущий вельми, осужденныя приимет во веки.

Всякое дыхание егда призовеши, еже разсудити Христе вкупе: великий страх тогда, велия нужда, токмо помогающим деянием во веки.

Всех Судие Боже мой и Господи, да услышу тогда гласа Твоего вожделеннаго, да увижду свет Твой великий, да узрю вселения Твоя, да узрю славу Твою, радуяся во веки.

Правосуде Спасе помилуй, и избави мя огня и прещения, егоже мне на суде праведно подъяти: ослаби ми прежде конца, добродетелию и покаянием.

Егда сядеши Судие, яко благоутробен, и покажеши страшную славу Твою Христе: о кий страх тогда, пещи горящей, и всем боящимся нестерпимаго судища Твоего!

Ин.

Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, благочестия предстояще юноши, пламенем же невреждени, божественную песнь пояху: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Людие Израилевы, Твою славу Еммануила, зряще Отроча из Девы, пред лицем Божественнаго ковчега ныне ликуйте: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Се Симеон вопияше, пререкаемое знамение Сей будет, Бог сый Отроча. Сему вернии возопиим: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Живот сый, Сей будет падение непокоривым, младенствовав Бог Слово, яко востание всем верою поющим: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

На 9-й песни поем, Честнейшую:

Песнь 9.

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощься от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем.

Яко в раи насаждено на лобнем Спасе, требогатое древо Твоего пречистаго Креста, кровию и водою Божественною, яко от источника Божественнаго, ребра Твоего Христе, напояемо, живот нам прозябло есть.

Низложил еси сильныя, распныйся Всесильне, и еже низу лежащее во адове твердыни, естество человеческое вознес, на Отчем посадил еси престоле. С Нимже Тебе грядущу покланяющеся, величаем.

Троичен: Единицу тричисленную, Троицу Единосущную православно поюще вернии, славим: непресекомо Пребожественное Естество, трисветлую, невечернюю зарю, едину нетленную нам свет возсиявшую.

Ин.

Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод: Божие бо рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко богоневестную Матерь, православно величаем.

Господь грядет грешныя мучити, праведныя же спасти: восплачемся, и возрыдаим, и приимем чувство онаго дне, воньже безвестная и тайная открыв, человеком отдаст по достоянию.

Пристрашен и трепетен бысть Моисей, видя Тя от задних: како же постою, лице Твое видя тогда аз окаянный, егда приидеши с Небесе? Но пощади мя Щедре, милостивным Твоим призреннем.

Даниил убояся часа истязания, аз же окаянный что постражду от него, грядый Господи, страшнаго дне, но даждь ми прежде конца благоугодно Тебе послужити, и улучити Царствие Твое.

Огнь готовится, червь устрояется: веселие, слава, ослабление, свет невечерний, радость праведных: и кто блаженный избегнути не восхощет мучения первых, наследивый вторая?

Да мя не отвратит от лица Твоего Господи ярость Твоего гнева: ниже да услышу гласа клятвеннаго, во огнь отсылающаго, но да вниду в радость нетленнаго Твоего чертога и аз тогда со святыми Твоими.

Ум уязвися, тело острупися, болезнует дух, слово изнеможе, житие умертвися, конец при дверех. Темже окаянная моя душе, что сотвориши, егда приидет Судия испытати твоя?

Ин.

Ирмос: В законе сени и писаний образ видим вернии: всяк мужеский пол, ложесна разверзая, свят Богу. Тем перворожденное Слово Отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем.

Иже древним новорожденных горличищ супруг, двоица же бяше птенцев, в нихже место божественный старец, и целомудренная Анна пророчица, от Девы Рожденному, и Сыну Единородному Отчу, в церковь приносиму, служат величающе.

Воздал еси мне, вопияше Симеон, спасения Твоего Христе радование, восприими Твоего служителя, сению претружденнаго, новыя благодати священнопроповедника тайнаго, во хвалении величающа.

Священнолепно исповедашеся Анна прорицающи, целомудренная и преподобная, и старица Владыце, в церкви явственно: Богородицу же проповедающи всем сущим величаше.

Светилен воскресен.

Камень узревша отвален мироносицы, радовахуся, видеша бо юношу седяща во гробе, и той тем рече: се Христос востал есть, рцыте с Петром учеником: на гору приспейте Галилейскую, тамо вам явится, якоже предрече другом.

Слава, Триоди:
Подобен: С
о ученики взыдем:

Страшный день суда, и неизреченныя Твоея славы, помышляя трепещу Господи всяко, и трясыйся страхом вопию: на землю егда приидеши судити Христе Боже всяческая со славою, от всякаго избави мя мучения, одесную Тебе Владыко сподобивый мя стати.

И ныне, праздника.
Светилен самоподобен:

Духом во святилищи представ старец, на руки восприят закона Владыку, вопия: ныне соуз мя плотских разреши, якоже рекл еси, с миром: видех бо очима откровение языков, и Израилю спасение.

На хвалитех стихиры воскресны, глас 2:

Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.

Всякое дыхание и вся тварь, Тя славит Господи, яко Крестом смерть упразднил еси, да покажеши людем, еже из мертвых Твое Воскресение, яко един Человеколюбец.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.

Да рекут иудее, како воини погубиша стрегущии Царя? почто бо камень не сохрани Камене жизни? Или Погребеннаго да дадят, или Воскресшему да поклонятся, глаголюще с нами: слава множеству щедрот Твоих, Спасе наш, слава Тебе.

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

Радуйтеся людие и веселитеся, ангел седяй на камени гробнем, той нам благовести, рек: Христос воскресе из мертвых, Спас мира, и исполни всяческая благоухания: радуйтеся людие и веселитеся.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.

Ангел убо еже радуйся, прежде Твоего зачатия Господи, Благодатней принесе: ангел же камень славнаго Твоего гроба в Твое Воскресение отвали: ов убо в печали место, веселия образы возвещая: сей же в смерти место, Владыку Жизнодавца проповедуя нам, темже вопием Ти: Благодетелю всех, Господи слава Тебе.

И праздника со славным 4, с припевы праздника, глас 4.
Подобен: Д
ал еси знамение:

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.

Закон иже в Писании, исполняя Человеколюбец, в церковь ныне приносится, и Сего приемлет старыми руками Симеон старец, ныне отпущаеши мя вопия, ко оному блаженству: видех бо Тя днесь плотию мертвенною обложеннаго, животом господьствующа, и смертию владычествующа.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.

Свет во откровение языков, явился еси Господи, на облаце седя легце, Солнце правды, закона сеновное исполняя, и начало изъявляя новыя благодати. Тем Тя видев Симеон взываше: из истления мя разреши, яко видех Тя днесь.

Стих: Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром.

Недр Родителя не отлучься Божеством, воплощься якоже изволил еси, объятиями держимь Приснодевы: на руки подался еси Богоприимца Симеона, рукою Твоею держай всяческая. Темже ныне отпущаеши мя, радостно взываше, в мире раба Твоего, яко видех Тя Владыко.

Глас 6. Германово:

Стих: Свет во откровение языков и славу людей Твоих Израиля.

На руках старческих во днешний день, яко на колеснице херувимстей, восклонитися благоизволивый Христе Боже, и нас поющих Тя, страстей мучительства призываемый избави, и спаси яко Человеколюбец.

И по скончании стихир праздничных глаголем стих: Воскресни Господи Боже мой: и поем самогласну стихиру Триоди, глас 8:

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

Даниил пророк, муж желаний быв, властительное Божие видев, сице вопияше: Судия седе, и книги разгнушася. Блюди душе моя, постиши ли ся? Ближняго твоего не презри. От брашен воздержиши ли ся? Брата твоего не осуждай: да не во огнь отсылаема сгориши яко воск, но да без поткновения введет тя Христос в Царствие Свое.

Слава, глас 1:

Предочистим себе братие, царицею добродетелей: се бо прииде, богатство нам благих подающи: страстей утоляет дмения, и Владыце примиряет прегрешившия. Темже с веселием сию приимем, вопиюще Христу Богу: воскресый из мертвых, неосуждены нас сохрани, славословящия Тя единаго Безгрешнаго.

И ныне, Преблагословенна еси:

Славословие великое. Тропарь воскресен, глас 2:

Воскрес из гроба, и узы растерзал еси ада, разрушил еси осуждение смерти Господи, вся от сетей врага избавивый, явивый же Себе апостолом Твоим, послал еси я на проповедь, и теми мир Твой подал еси вселенней, едине Многомилостиве.

И обычный отпуст, и исхождение в притвор. Слава, и ныне, стихира евангельская.

Утренняя стихира, глас 2:

С миры пришедшим яже с Мариею женам, и недоумевающимся, како будет им улучити желание, явися камень взят, и божественный юноша утоляя мятеж душ их: воста бо глаголет, Иисус Господь. Темже проповедите проповедником Его, учеником в Галилею тещи, и видети Его воскресша из мертвых, яко Жизнодавца и Господа.

И час 1-й. На 1-м часе, и на прочих, тропарь воскресен. Слава, праздника: И ныне, Богородичен часов. По Отче наш, кондак праздника, и Триоди пременяюще глаголем.

ВечерняУтреняЛитургия

    Rambler's Top100