Rambler's Top100
   

Неделя мясопустная. Собор новомучеников и исповедников Российских


ГлавнаяТриодьНеделя мясопустная

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя мясопустная. Собор новомучеников и исповедников Российских


На Литургии

блаженна гласа, на 4: и Триоди песнь 3-я, на 4: и святых 6-я, на 4.

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Глас Ти приносим разбойнич, и молимся: помяни нас Спасе, во Царствии Твоем.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Крест Тебе приносим в прощение прегрешений: егоже нас ради приял еси Человеколюбче.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Покланяемся Твоему Владыко погребению, и востанию: имиже от тления избавил еси мир Человеколюбче.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Смертию Твоею Господи, пожерта бысть смерть: и Воскресением Твоим Спасе, мир спасл еси.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Господь грядет, и кто стерпит страх Его? кто явится лицу Его? Но готова буди, о душе, ко сретению.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Предварим, плачем, примиримся Богу прежде конца: страшно бо судище, на немже вси обнажени станем.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Помилуй Господи, помилуй мя, вопию Ти, егда приидеши со ангелы Твоими отдати всем по достоянию деяний.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Нестерпимый, Господи, гнев, како стерплю суда Твоего, преслушав Твое повеление? Но пощади, пощади мя в час суда.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Волны безбожнаго нечестия тщашася потопити корабль Церкве Русския, Ты же, Истинный Кормчий, спасл еси шествующия на нем молитвами страстотерпцев Российских, вопиющих: Господи Сил, из смертоносныя глубины возведи ны.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Безбожнии внуцы Каиновы святыни церковныя поруганию и огню предаша, обители разориша, храмы, яко овощныя хранилища, содеяша, христолюбивыя люди в темницы заключиша и умучиша. Вы же, страстотерпцы, с любовию учили есте: сие бысть по грехом нашим, людие, покайтеся.

Слава: Увы нам, увы, вопияху исповедницы Российстии, видяще, яко безумнии богоборцы святыни земли нашей разориша, обители, яко узилища темничная, содеяша, храмы Божии в скверная и позорищная места обратиша и кровь христианскую в них пролияша. Сего ради опустошишася сердца нечестивых и живот их аду приближися.

И ныне: Изведи нас из рова погибели и уврачуй наша греховныя язвы, Пресвятая Мати Дево, да неосужденно сподобимся присно прославляти новомученики Сына Твоего и Бога нашего.

По входе тропарь воскресен, глас 2.

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества. Егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы небесныя взываху: Жизнодавче Христе Боже наш, слава Тебе.

И святых, глас 4:

Днесь радостно ликует Церковь Русская, прославляющи новомученики и исповедники своя: святители и иереи, царственныя страстотерпцы, благоверныя князи и княгини, преподобныя мужи и жены и вся православныя христианы, во дни гонения безбожнаго жизнь свою за веру во Христа положившия и кровьми истину соблюдшия. Тех предстательством, долготерпеливе Господи, страну нашу в Православии сохрани до скончания века.

Таже кондак воскресен.

Воскресл еси от гроба Всесильне Спасе, и ад видев чудо, ужасеся, и мертвии восташа: тварь же видящи срадуется Тебе, и Адам свеселится, и мир Спасе мой воспевает Тя присно.

Слава, святых, глас 3.

Днесь новомученицы Российстии в ризах белых предстоят Агнцу Божию и со Ангелы песнь победную воспевают Богу: благословение, и слава, и премудрость, и хвала, и честь, и сила, и крепость нашему Богу во веки веков. Аминь.

И ныне, Триоди, глас 1:

Егда приидеши Боже на землю со славою, и трепещут всяческая: река же огненная пред судищем влечет, книги разгибаются, и тайная являются: тогда избави мя от огня неугасимаго, и сподоби мя одесную Тебе стати Судие праведнейший.

Прокимен, глас 3: Велий Господь наш, и велия крепость Его, и разума Его несть числа. Стих: Хвалите Господа, яко благ псалом: Богови нашему да усладится хваление.

Прокимен, глас 7: Бог нам прибежище и сила.

Апостол к Коринфяном, зачало 140. [1 Кор. 8, 8 — 9, 2.]

Братие, брашно нас не поставит пред Богом: ниже бо аще ямы, избыточествуем, ниже аще не ямы, лишаемся.

Братья, пища не приближает нас к Богу: ибо, едим ли мы, ничего не приобретаем; не едим ли, ничего не теряем.

Блюдите же, да не како власть ваша сия преткновение будет немощным.

Берегитесь однако же, чтобы эта свобода ваша не послужила соблазном для немощных.

Аще бо кто видит тя имуща разум, в требищи возлежаща, не совесть ли его немощна сущи созиждется идоложертвенная ясти?

Ибо если кто-нибудь увидит, что ты, имея знание, сидишь за столом в капище, то совесть его, как немощного, не расположит ли и его есть идоложертвенное?

И погибнет немощный брат в твоем разуме, егоже ради Христос умре.

И от знания твоего погибнет немощный брат, за которого умер Христос.

Такоже согрешающе в братию, и биюще их совесть немощну сущу, во Христа согрешаете.

А согрешая таким образом против братьев и уязвляя немощную совесть их, вы согрешаете против Христа.

Темже аще брашно соблазняет брата моего, не имам ясти мяса во веки, да не соблазню брата моего.

И потому, если пища соблазняет брата моего, не буду есть мяса вовек, чтобы не соблазнить брата моего.

Несмь ли апостол? Несмь ли свободь? Не Иисуса Христа ли Господа нашего видех? Не дело ли мое вы есте о Господе?

Не апостол ли я? Не свободен ли я? Не видел ли я Иисуса Христа, Господа нашего? Не мое ли дело вы в Господе?

Аще убо иным несмь апостол, но убо вам есмь. Печать бо моего апостольства, вы есте о Господе.

Если для других я не апостол, то для вас апостол; ибо печать моего апостольства — вы в Господе.

Апостол к Римляном, зачало 99. [Рим. 8, 28—39.]

Братие, вемы, яко любящим Бога вся поспешествуют во благое, сущим по предуведению званным:

Братья, знаем, что любящим Бога, призванным по [Его] изволению, все содействует ко благу.

ихже бо предуведе, тех и предустави сообразных быти образу Сына Своего, яко быти Ему первородну во многих братиях:

Ибо кого Он предузнал, тем и предопределил быть подобными образу Сына Своего, дабы Он был первородным между многими братиями.

а ихже предустави, тех и призва: а ихже призва, сих и оправда: а ихже оправда, сих и прослави.

А кого Он предопределил, тех и призвал, а кого призвал, тех и оправдал; а кого оправдал, тех и прославил.

Что убо речем к сим, аще Бог по нас, кто на ны?

Что же сказать на это? Если Бог за нас, кто против нас?

Иже убо Своего Сына не пощаде, но за нас всех предал есть Его, како убо не и с Ним вся нам дарствует?

Тот, Который Сына Своего не пощадил, но предал Его за всех нас, как с Ним не дарует нам и всего?

Кто поемлет на избранныя Божия, Бог оправдаяй.

Кто будет обвинять избранных Божиих? Бог оправдывает [их].

Кто осуждаяй? Христос Иисус умерый, паче же и воскресый, Иже и есть одесную Бога, Иже и ходатайствует о нас.

Кто осуждает? Христос Иисус умер, но и воскрес: Он и одесную Бога, Он и ходатайствует за нас.

Кто ны разлучит от любве Божия, скорбь ли, или теснота, или гонение, или глад, или нагота, или беда, или меч? якоже есть писано:

Кто отлучит нас от любви Божией: скорбь, или теснота, или гонение, или голод, или нагота, или опасность, или меч? как написано:

яко Тебе ради умерщвляеми есмы весь день: вменихомся якоже овцы заколения.

за Тебя умерщвляют нас всякий день, считают нас за овец, [обреченных] на заклание.

Но во всех сих препобеждаем за Возлюбльшаго ны.

Но все сие преодолеваем силою Возлюбившего нас.

Известихся бо, яко ни смерть, ни живот, ни ангели, ни начала, ниже силы, ни настоящая, ни грядущая,

Ибо я уверен, что ни смерть, ни жизнь, ни ангелы, ни начала, ни силы, ни настоящее, ни будущее,

ни высота, ни глубина, ни ина тварь кая возможет нас разлучити от любве Божия, яже о Христе Иисусе Господе нашем.

ни высота, ни глубина, ни другая какая тварь не может отлучить нас от любви Божией во Христе Иисусе, Господе нашем.

Аллилуиа, глас 8: Приидите возрадуемся Господеви, воскликнем Богу Спасителю нашему. Стих: Предварим лице Его во исповедании, и во псалмех воскликнем Ему.

Евангелие от Матфеа, зачало 106. [Мф. 25, 31—46.]

Рече Господь: егда приидет Сын Человеческий в славе Своей, и вси святии ангели с Ним, тогда сядет на престоле славы Своея:

Господь сказал: когда приидет Сын Человеческий во славе Своей и все святые ангелы с Ним, тогда сядет на престоле славы Своей,

и соберутся пред Ним вси языцы, и разлучит их друг от друга, якоже пастырь разлучает овцы от козлищ.

и соберутся пред Ним все народы; и отделит одних от других, как пастырь отделяет овец от козлов;

И поставит овцы одесную Себе, а козлища ошуюю.

и поставит овец по правую Свою сторону, а козлов — по левую.

Тогда речет Царь сущим одесную Его: приидите благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира.

Тогда скажет Царь тем, которые по правую сторону Его: приидите, благословенные Отца Моего, наследуйте Царство, уготованное вам от создания мира:

Взалкахся бо, и дасте Ми ясти: возжадахся, и напоисте Мя: странен бех, и введосте Мене:

ибо алкал Я, и вы дали Мне есть; жаждал, и вы напоили Меня; был странником, и вы приняли Меня;

наг, и одеясте Мя: болен, и посетисте Мене: в темнице бех, и приидосте ко Мне.

был наг, и вы одели Меня; был болен, и вы посетили Меня; в темнице был, и вы пришли ко Мне.

Тогда отвещают Ему праведницы, глаголюще: Господи, когда Тя видехом алчуща, и напитахом? или жаждуща, и напоихом?

Тогда праведники скажут Ему в ответ: Господи! когда мы видели Тебя алчущим, и накормили? или жаждущим, и напоили?

Когда же Тя видехом странна, и введохом? или нага, и одеяхом?

Когда мы видели Тебя странником, и приняли? или нагим, и одели?

Когда же Тя видехом боляща, или в темнице, и приидохом к Тебе?

Когда мы видели Тебя больным, или в темнице, и пришли к Тебе?

И отвещав Царь речет им: аминь глаголю вам, понеже сотвористе единому сих братий Моих меньших, Мне сотвористе.

И Царь скажет им в ответ: истинно говорю вам: так как вы сделали это одному из сих братьев Моих меньших, то сделали Мне.

Тогда речет и сущим ошуюю Его: идите от Мене проклятии во огнь вечный, уготованный диаволу и аггелом его.

Тогда скажет и тем, которые по левую сторону: идите от Меня, проклятые, в огонь вечный, уготованный диаволу и ангелам его:

Взалкахся бо, и не дасте Ми ясти: возжадахся, и не напоисте Мене:

ибо алкал Я, и вы не дали Мне есть; жаждал, и вы не напоили Меня;

Странен бех, и не введосте Мене: наг, и не одеясте Мене: болен, и в темнице, и не посетисте Мене.

был странником, и не приняли Меня; был наг, и не одели Меня; болен и в темнице, и не посетили Меня.

Тогда отвещают Ему и тии, глаголюще: Господи, когда Тя видехом алчуща, или жаждуща, или странна, или нага, или больна, или в темнице, и не послужихом Тебе?

Тогда и они скажут Ему в ответ: Господи! когда мы видели Тебя алчущим, или жаждущим, или странником, или нагим, или больным, или в темнице, и не послужили Тебе?

Тогда отвещает им, глаголя: аминь глаголю вам, понеже не сотвористе единому сих меньших, ни Мне сотвористе.

Тогда скажет им в ответ: истинно говорю вам: так как вы не сделали этого одному из сих меньших, то не сделали Мне.

И идут сии в муку вечную, праведницы же в живот вечный.

И пойдут сии в муку вечную, а праведники в жизнь вечную.

Евангелие от Луки зачало 105—106. [Лк. 21, 8—19.]

Рече Господь: блюдите, да не прельщени будете: мнози бо приидут во имя Мое, глаголюще, яко Аз есмь: и время приближися. Не изыдите убо вослед их.

Господь сказал: берегитесь, чтобы вас не ввели в заблуждение, ибо многие придут под именем Моим, говоря, что это Я; и это время близко: не ходите вслед их.

Егда же услышите брани и нестроения, не убойтеся: подобает бо сим быти прежде: но не у абие кончина.

Когда же услышите о войнах и смятениях, не ужасайтесь, ибо этому надлежит быть прежде; но не тотчас конец.

Тогда глаголаше им: востанет бо язык на язык, и царство на царство:

Тогда сказал им: восстанет народ на народ, и царство на царство;

труси же велицы по местом, и глади и пагубы будут, страхования же и знамения велия с небесе будут.

будут большие землетрясения по местам, и глады, и моры, и ужасные явления, и великие знамения с неба.

Прежде же сих всех возложат на вы руки своя, и ижденут, предающе на сонмища и темницы, ведомы к царем и владыкам, имене Моего ради:

Прежде же всего того возложат на вас руки и будут гнать [вас], предавая в синагоги и в темницы, и поведут пред царей и правителей за имя Мое;

прилучится же вам во свидетельство.

будет же это вам для свидетельства.

Положите убо на сердцах ваших, не прежде поучатися отвещавати:

Итак положите себе на сердце не обдумывать заранее, что отвечать,

Аз бо дам вам уста и премудрость, ейже не возмогут противитися или отвещати вси противляющиися вам.

ибо Я дам вам уста и премудрость, которой не возмогут противоречить ни противостоять все, противящиеся вам.

Предани же будете и родители и братиею и родом и други, и умертвят от вас:

Преданы также будете и родителями, и братьями, и родственниками, и друзьями, и некоторых из вас умертвят;

и будете ненавидими от всех имене Моего ради.

и будете ненавидимы всеми за имя Мое,

И влас главы вашея не погибнет.

но и волос с головы вашей не пропадет, —

В терпении вашем стяжите души ваша.

терпением вашим спасайте души ваши.

Причастен: Хвалите Господа с Небес: Другий: Радуйтеся праведнии о Господе:

Молитва

О, святии новомученицы и исповедницы Российстии: святителие и пастырие Церкве Христовы, царственнии страстотерпцы, благовернии князие и княгини, доблии воини, монаси и мирстии, благочестивии мужие и жены, во всяцем возрасте и сословии за Христа пострадавшии, верность Ему даже до смерти свидетельствовавшии и венец жизни от Него приявшии! Вы во дни гонения лютаго, землю нашу от безбожных постигшаго, на судищах, в заточениих и пропастех земных, в горьких работах и всяких скорбных обстояниих образ терпения и непостыднаго упования мужественне явили есте. Ныне же, в раи сладости наслаждающеся, пред Престолом Божиим во славе предстоите и присно хвалу и ходатайство со ангелы и всеми святыми Триединому Богу возносите. Сего ради мы, недостойнии, молим вас, святии сродницы наши: не забудите земнаго отечества вашего, грехом каинова братоубийства, поруганием святынь, безбожием и нашими беззаконии отягченнаго. Умолите Господа Сил, да утвердит Церковь Свою непоколебиму в мире сем многомятежнем и лукавом; да возродит в земли нашей дух братолюбия и мира; да паки будем мы царское священие, род Божий, избранный и святый, присно с вами славящий Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

ВечерняУтреняЛитургия

    Rambler's Top100