|
|
Неделя первая святаго поста, в нюже Православие воспоминается.
См. также:
В субботу 1-й седмицы поста, на Литургии
Бдение обычное.
В субботу вечера, на Малей вечерни поставим стихи 4, и поем стихи подобныя.
Творение Николаа, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:
Ныне благочестия светлость всем распростреся, разгоняющи лесть нечестия яко облак, просвещающи же сердца благочестивых: приидите вси припадем, благочестивомудренно честным иконам Христовым покланяющеся православнии.
Священнообразными иконами ныне украшается, яко невеста украшена Христова Церковь, и всех созывает духовно праздновати: снидемся во единомыслии и вере, радостно величающе Господа.
Мире весь веселися: се бо Господь низложи с высоты нечестия державу неизреченным промышлением. И смиреннии вознесохомся днесь к вере православия, благочестивою царицею наставляеми.
К первообразному носится, глаголет Василий, честь иконы: сего ради в любви почитаем иконы Спаса Христа, и святых всех: да сих собравше, никогдаже ныне злочестием отведемся.
Слава, и ныне: Богородичен. Подобен:
Безначальным, и Божественным естеством невидимый, Человек виден бысть Отроковице, от чистых Твоих кровей, за крайнее благоутробие: Егоже плоти написавше подобие, честно покланяемся вси вернии, и благочестно величаем.
На стиховне стихиры, глас 2:
Подобен: Доме Евфрафов:
Губительства тлетворнаго избегше злославных, православия сиянием, сердцами просветимся вернии Бога славяще.
Стих: Принесите Господеви честь и славу.
Ариева нечистая упразднися прелесть, Македониа, Петра, Севира же и Пирра: и светит Свет трисолнечный.
Стих: Поклонитеся Ему во дворе святем Его.
Не ктому злочестивых похваляется мрачное учение: Бог бо православным, изволением Феодоры, жезл крепости дает.
Слава, и ныне, Богородичен. Подобен:
Вознесла еси смиренных рог Богородице, рождшая Бога Слова: темже верно Тя вси чтуще величаем.
Тропарь, Пречистому образу Твоему: И бывает отпуст.
На Велицей вечерни,
по обычном стихословии, Господи воззвах, на глас осмогласника, поставим стихов 10: и поем стихиры воскресны 3, и анатолиевы 3, и Триоди подобны 4. Глас 6:
Подобен: Всю отложивше:
Тя непостижимаго, прежде денницы безначально из Невещественнаго возсиявшаго, безплотнаго же чрева Родителева, пророцы Господи, Твоим Духом вдохновени, прорекоша Отроча быти, из Неискусобрачныя воплощаема, человеком совокупляема, и сущими на земли зрима: имиже яко щедрый просвещения сподоби Твоего, воспевающих неизреченное, и честное Твое Воскресение.
Подобен:
Словом Тя проповедавшии богоглаголивии пророцы, и делы почетшии, безконечную жизнь приплодиша: твари бо Владыко, паче Тебе Содетеля, служити не претерпевше, мира всего евангельски отвратишася, и сообразни быша страсти Твоей, юже провозвестиша: ихже молитвами, сподоби непорочно прейти воздержания поприще, едине Многомилостиве.
Естеством неописанный Божественным Твоим сый, на последняя Владыко воплощься, изволил еси описоватися: плоти бо приятием, и свойства вся сея взял еси. Темже вид Твой образования описующии любезно целуем, к Твоей любви возвышаеми, и исцелений благодать почерпаем из него, апостольским последующе Божественным преданием.
Пречестное украшение Христова Церковь, честных прият и святых икон, Спаса Христа и Богоматере, и всех святых светлейшее возставление, имже просвещается, и красуется благодатию, и сонмище отлагает еретическое изгонящи: и радующися славит человеколюбца Бога, ея ради претерпевша страсти вольныя.
Слава, глас 2: Благодать возсия истины, прообразумая древле сеновно, ныне явленно скончася: се бо Церковь воплощенным образом Христовым, яко прекрасною утварию облачится, скинии свидения образ пронаписующи, и православную веру содержащи: да егоже почитаем, сего и образ держаще, не прельщаемся, да облекутся в студ сице неверующии: нам бо слава зрак Воплотившагося благочестно покланяемый, не боготворимый. Той облобызающе вернии возопиим: Боже, спаси люди Твоя, и благослови достояние Твое.
И ныне, Богородичен 1-й гласа.
На литии же, яко обычно, стихира храма.
Слава, глас 2: Радуйтеся пророцы честнии, закон Господень добре учинившии, и верою явльшиися необоримии столпи неуклоннии: вы бо и ходатаи явистеся Новаго Завета Христова, и преставившеся на небеса. Того молите, умирити мир, и спасти души наша.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Все упование мое:
На стиховне Осмогласника.
Слава, глас 2: Из нечестия во благочестие прешедше, и светом разума просветившеся, псаломски руками восплещим, благодарственно хвалу Богу приносяще: и на стенах, и дсках, и на священных сосудех, начертанным священным образом Христовым, и Пречистыя, и всех святых, честно поклонимся, отлагающе злочестную злославных веру: [честь бо образа, якоже глаголет Василий, на первообразное преходит,] просяще молитвами Пречистыя Твоея Матере, Христе Боже наш, и всех святых, даровати нам велию милость.
И ныне, Богородичен: О чудесе новаго:
Тропарь: Богородице Дево радуйся: дважды, и праздника: Пречистому образу Твоему: единожды. И прочее последование бдения.
См. также:
В субботу 1-й седмицы поста, на Литургии
|