|
|
Неделя первая святаго поста, в нюже Православие воспоминается
См. также:
В субботу 1-й седмицы поста, на Литургии
Бдение обычное.
В субботу вечера, на Малей вечерни поставим стихи 4, и поем стихи подобныя. Творение Николаа, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:
Ныне благочестия светлость всем распростреся, разгоняющи лесть нечестия яко облак, просвещающи же сердца благочестивых: приидите вси припадем, благочестивомудренно честным иконам Христовым покланяющеся православнии.
Священнообразными иконами ныне украшается, яко невеста украшена Христова Церковь, и всех созывает духовно праздновати: снидемся во единомыслии и вере, радостно величающе Господа.
Мире весь веселися: се бо Господь низложи с высоты нечестия державу неизреченным промышлением. И смиреннии вознесохомся днесь к вере православия, благочестивою царицею наставляеми.
К первообразному носится, глаголет Василий, честь иконы: сего ради в любви почитаем иконы Спаса Христа, и святых всех: да сих собравше, никогдаже ныне злочестием отведемся.
Слава, и ныне: Богородичен. Подобен:
Безначальным, и Божественным естеством невидимый, Человек виден бысть Отроковице, от чистых Твоих кровей, за крайнее благоутробие: Егоже плоти написавше подобие, честно покланяемся вси вернии, и благочестно величаем.
На стиховне, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:
Губительства тлетворнаго избегше злославных, православия сиянием, сердцами просветимся вернии Бога славяще.
Стих: Принесите Господеви честь и славу.
Ариева нечистая упразднися прелесть, Македониа, Петра, Севира же и Пирра: и светит Свет трисолнечный.
Стих: Поклонитеся Ему во дворе святем Его.
Не ктому злочестивых похваляется мрачное учение: Бог бо православным, изволением Феодоры, жезл крепости дает.
Слава, и ныне, Богородичен. Подобен:
Вознесла еси смиренных рог Богородице, рождшая Бога Слова: темже верно Тя вси чтуще величаем.
Тропарь, Пречистому образу Твоему: И бывает отпуст.
На Велицей вечерни,
по обычном стихословии, Господи воззвах, на глас Осмогласника, поставим стихов 10: и поем стихиры воскресны 3, и анатолиевы 3.
Стихиры воскресны, глас 5:
Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.
Честным Твоим Крестом Христе, диавола посрамил еси, и Воскресением Твоим жало греховное притупил еси, и спасл еси ны от врат смертных: славим Тя Единородне.
Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся: устрашишася Сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах, изыдите: и сущим во тьме, открыйтеся.
Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Велие чудо, невидимых Содетель, за человеколюбие плотию пострадав, воскресе Безсмертный, приидите отечествия язык, Тому поклонимся: благоутробием бо Его от прелести избавльшеся, в триех Ипостасех единаго Бога пети навыкохом.
Ины стихиры анатолиевы, глас тойже.
Стих: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Вечернее поклонение приносим Тебе невечернему Свету, на конец веков, яко в зерцале плотию возсиявшему мирови, и даже до ада низшедшему, и тамо сущую тьму разрушившему, и свет Воскресения языком показавшему: Светодавче Господи слава Тебе.
Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? Яко у Тебе очищение есть.
Начальника спасения нашего, Христа славословим: Тому бо из мертвых воскресшу, мир от прелести спасен бысть. Радуется лик ангельский, бегает демонов прелесть, Адам падый воста, диавол упразднися.
Стих: Имене ради Твоего, потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.
Иже от кустодии научени бываху от беззаконник, покрыйте Христово востание, и приимите сребреники, и рцыте яко нам спящим, из гроба украден бысть мертвый. Кто виде, кто слыша, мертвеца украдена когда, паче же помазана и нага, оставльша и во гробе погребальная своя? Не прельщайтеся иудее, навыкните речением пророческим, и уразумейте, яко Той есть воистинну Избавитель мира, и Всесильный.
И Триоди подобны 4. Глас 6:
Подобен: Всю отложивше:
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Тя непостижимаго, прежде денницы безначально из Невещественнаго возсиявшаго, безплотнаго же чрева Родителева, пророцы Господи, Твоим Духом вдохновени, прорекоша Отроча быти, из Неискусобрачныя воплощаема, человеком совокупляема, и сущими на земли зрима: имиже яко щедрый просвещения сподоби Твоего, воспевающих неизреченное, и честное Твое Воскресение.
Подобен:
Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.
Словом Тя проповедавшии богоглаголивии пророцы, и делы почетшии, безконечную жизнь приплодиша: твари бо Владыко, паче Тебе Содетеля, служити не претерпевше, мира всего евангельски отвратишася, и сообразни быша страсти Твоей, юже провозвестиша: ихже молитвами, сподоби непорочно прейти воздержания поприще, едине Многомилостиве.
Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Естеством неописанный Божественным Твоим сый, на последняя Владыко воплощься, изволил еси описоватися: плоти бо приятием, и свойства вся сея взял еси. Темже вид Твой образования описующии любезно целуем, к Твоей любви возвышаеми, и исцелений благодать почерпаем из него, апостольским последующе Божественным преданием.
Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Пречестное украшение Христова Церковь, честных прият и святых икон, Спаса Христа и Богоматере, и всех святых светлейшее возставление, имже просвещается, и красуется благодатию, и сонмище отлагает еретическое изгонящи: и радующися славит человеколюбца Бога, ея ради претерпевша страсти вольныя.
Слава, глас 2:
Благодать возсия истины, прообразумая древле сеновно, ныне явленно скончася: се бо Церковь воплощенным образом Христовым, яко прекрасною утварию облачится, скинии свидения образ пронаписующи, и православную веру содержащи: да егоже почитаем, сего и образ держаще, не прельщаемся, да облекутся в студ сице неверующии: нам бо слава зрак Воплотившагося благочестно покланяемый, не боготворимый. Той облобызающе вернии возопиим: Боже, спаси люди Твоя, и благослови достояние Твое.
И ныне, Богородичен, глас 5.
В Чермнем мори, неискусобрачныя Невесты образ написася иногда: тамо Моисей, разделитель воды: зде же Гавриил, служитель чудесе. Тогда глубину шествова немокренно Израиль: ныне же Христа роди безсеменно Дева. Море по прошествии Израилеве, пребысть непроходно: Непорочная по рождестве Еммануилеве, пребысть нетленна. Сый, и прежде Сый, явлейся яко Человек, Боже помилуй нас.
На литии же, яко обычно, стихира храма.
Слава, глас 2: Радуйтеся пророцы честнии, закон Господень добре учинившии, и верою явльшиися необоримии столпи неуклоннии: вы бо и ходатаи явистеся Новаго Завета Христова, и преставившеся на небеса. Того молите, умирити мир, и спасти души наша.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Все упование мое на Тя возлагаю, Мати Божия, сохрани мя под кровом твоим.
На стиховне стихиры воскресны, глас 5:
Тебе воплощеннаго Спаса Христа, и небес не разлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко Человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, спасая души наша.
Ины стихиры по алфавиту.
Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся.
Прободеным Твоим ребром Жизнодавче, токи оставления всем источил еси, жизни и спасения: плотию же смерть восприял еси, безсмертие нам даруя: вселив же ся во гроб нас свободил еси, совоскресив с Собою славно яко Бог. Сего ради вопием: Человеколюбче Господи, слава Тебе.
Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.
Странно Твое распятие, и еже во ад сошествие Человеколюбче есть: пленив бо его, и древния юзники совоскресив с Собою славно яко Бог, рай отверз, восприяти сего сподобил еси. Темже и нам славящим Твое тридневное востание, даруй очищение грехов: рая жители сподобляя, яко един Благоутробен.
Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.
Нас ради плотию страсть приимый, и тридневен из мертвых воскресый, плотския наша страсти исцели, и возстави от прегрешений лютых Человеколюбче, и спаси нас.
Слава, глас 2:
Из нечестия во благочестие прешедше, и светом разума просветившеся, псаломски руками восплещим, благодарственно хвалу Богу приносяще: и на стенах, и дсках, и на священных сосудех, начертанным священным образом Христовым, и Пречистыя, и всех святых, честно поклонимся, отлагающе злочестную злославных веру: [честь бо образа, якоже глаголет Василий, на первообразное преходит,] просяще молитвами Пречистыя Твоея Матере, Христе Боже наш, и всех святых, даровати нам велию милость.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
О чудесе новаго всех древних чудес! Кто бо позна Матерь без мужа рождшую, и на руку носящую, всю тварь Содержащаго? Божие есть изволение, рождшееся. Егоже яко Младенца Пречистая, Твоима рукама носившая, и матерне дерзновение к Нему имущая, не престай молящи о чтущих Тя, ущедрити и спасти души наша.
Тропарь: Богородице Дево радуйся: дважды, и праздника: Пречистому образу Твоему: единожды. И прочее последование бдения.
|