Rambler's Top100
   

Понедельник 1-й седмицы Великого поста


ГлавнаяТриодьПонедельник 1-й седмицы Великого поста

В этот день...В Неделю вечераУтреня и часыВечерня и Повечерие

В понедельник первыя седмицы


Начало святаго и Великаго поста.

Знаменает параекклисиарх к свету, коснее ради вечерняго утешения, и собираемся вси по обычаю в церковь. Поем полунощницу без поклонов, токмо в конец три поклоны великия, с молитвою, Господи и Владыко: Сие же бывает в 1-й день токмо. В прочия же дни святаго и великаго поста, поем полунощницу всю с поклоны 16, по обычаю. Таже востав иерей творит обычное метание настоятелю, и входит во святый олтарь, и прием кадильницу, станет пред святою трапезою, и кадя крестообразно, возгласит: Благословен Бог наш: И нам отвещавшим: Аминь, исходит иерей и кадит. А уставленный псалмопевец глаголет: Трисвятое, всегда кроме метаний. По Отче наш, возглашает иерей: Яко Твое есть Царство: и по амине, Господи помилуй, 12. Приидите поклонимся: трижды, без метаний. И псалом 19 и 20, по конце их, Трисвятое, без метаний. По Отче наш: Тропари обычныя. Сим глаголемым, кадит иерей святый олтарь, и всю церковь. Таже, ектениа: Помилуй нас Боже: Таже, О великом господине и отце нашем святейшем патриархе: Возглас: Яко милостив и человеколюбец: Чтец: Аминь. И глаголет: Именем Господним благослови отче. И абие иерей: Слава Святей, и Единосущней: И прочая. Брат же, егоже есть день, став на уреченном месте, глаголет шестопсалмие со всяким вниманием, не борзяся, но со страхом Божиим, яко к Самому Богу беседующи невидимо.

И не имать кто власти шепты творити, ниже плюнути, или хракнути: но паче внимати от псаломника глаголемым, руце имуще согбены к персем, главы же преклонены, и очи имуще долу, сердечныма очима зряще к востоком, да молимся о гресех наших, поминающе смерть, и будущую муку, и жизнь вечную.

В начало же 102-го псалма, глаголет иерей утренния молитвы. По скончании же псалмов, Слава, и ныне, Аллилуиа, трижды. Таже, ектениа великая, и возглас. Поет же учиненный монах Аллилуиа, во глас прилучившагося в Октоихе гласа. Стих 1: От нощи утренюет дух мой к Тебе Боже, зане свет повеления Твоя. Стих 2: Правде научитеся живущии на земли. Стих 3: Зависть приимет люди ненаказанныя. Стих 4: Приложи им зла Господи, приложи зла славным земли. И по коемждо стихе, Аллилуиа, трижды. Таже Троичны гласа. Поем же со умилением велегласно и косно с пением. На 2-м стихе, Слава: а на третием, И ныне:

Таже стихословим едину кафисму Псалтира. По антифоне же, на Аллилуиа творим поклоны три, вси равно, последующе игумену, или екклисиарху. По первой кафисме седальны умилительныя Осмогласника.

Таже чтение во святом Ефреме, зане от того дне начинается святый Ефрем, и чтется до пятка Цветоносныя недели.

По 2-м стихословии седален Триоди господина Иосифа. Глас 2.
Подобен: М
илосердия сущи:

Поста Божественным начатком умиление стяжим, от души вопиюще: Владыко Христе, молитву нашу приими, яко избранное кадило, и избави нас, молимся, злосмрадныя тли, и муки страшныя, яко един сый благоуветливый.

Слава, тойже.
И ныне, Богородичен. Подобен:

Милосердия сущи источник, милости сподоби нас Богородице, призри на люди согрешившия, яви яко присно силу Твою: на Тя бо уповающе, радуйся вопием Ти, якоже иногда Гавриил безплотных архистратиг.

И паки чтение во святем Ефреме.

По 3-м стихословии седален господина Феодора. Глас 2.
Подобен: П
речистому Твоему образу:

Всечестное воздержание начнем светло, лучами сияюще святых заповедей Христа Бога нашего, любве светлостию, молитвы блистанием, чистоты очищением, благомужества крепостию: яко да светоносни предварим во святое и тридневное Воскресение, осиявающее нетление миру.

Слава, тойже.
И ныне, Богородичен. Подобен:

Необоримую молитву Твою стяжав в лютых, свобождаюся от оскорбляющих мя паче надежди чудно. О Мати Божия, предваряеши всегда просящим Тя верно. Отонудуже благодарно вопием Ти: приими Владычице, краткая благодарственная, вместо сих буди ми во всех помощь.

Таже чтение в Лавсаице. Псалом 50. И обычная молитва: Спаси Боже люди Твоя: Таже возглас: Посем начинаем: Господеви поем: на глас канона Минеи, дне святаго. И глаголют стихи песней скоро, кийждо лик свой стих: дондеже достигнут до, Огустеша: и от того начинают стих держати на 14. И поем Минеи со ирмосом на 6, поем же сице: Первый лик глаголет стих: Огустеша: и поет ирмос. Вторый же лик глаголет 2 стих: Рече враг: И по нем тропарь канона. И поряду стихи по ликом до, Тогда потщашася: от стиха же Тогда потщашася, начинаем трипеснец господина Иосифа, на 4. На Господь же царствуяй: поем другий трипеснец господина Феодора Студита: и поет 1-й лик тропарь. 2-й же лик 2 стих, и тропарь. Посем соединившимся двум ликом, поют, Слава, Троичен, вышшим гласом: И ныне, Богородичен. Таже глаголем высочайшим гласом: Слава Тебе Боже наш, слава Тебе. И поем иный тропарь господина Феодора. Понеже бо по пяти тропарей имать песнь. Последи же глаголем катавасию, ирмос втораго канона.

Сице поется осмая и девятая песни.

Третию же песнь поем сице:

Глаголет первый лик стих: Господь взыде на небеса: и тропарь канона Минеи. Вторый лик стих: И даст крепость царю: И вторый тропарь канона Минеи. Таже, Слава, и ныне, с тропари канона. И поет первый лик ирмос Минеи третия песни, последи канона.

Сим образом поем и 6-ю песнь.

Четвертую же, и пятую, и седмую песни сице поем:

Глаголи первее ирмос канона Минеи, таже конечныя два стиха песни поем к тропарем канона: и Слава, и ныне, ирмосом же не покрываем песни: зане ирмос глаголется прежде песни. Поются же ирмосы Минеи по каноне, токмо по третией и шестой песнех: занеже у тех песней первее ирмос не поется. В прочия же дни седмицы кроме понедельника, тако поется и 1-я песнь, якоже указася о 4-й, и 5-й, песнех. А в нихже песнех будет трипеснец, поется последи канона катавасиа, ирмос трипеснца, якоже вышше изъявися.

Ведомо же буди: яко Осмогласник не поется во всю святую 40-цу, кроме Недель. Поется же точию Минеа, и трипеснец. А в нихже песнех несть трипеснца, поется токмо Минеа. По 3-й песни глаголет иерей ектению малую. Таже седален святаго единожды. Слава, и ныне, Богородичен: И чтение в Лавсаице. По 6-й песни ектениа малая. Таже седален мученичен: аще же имать святый кондак, глаголем его зде: мученичен же глаголем по 1-й кафисме с седальнами, с припевом: Дивен Бог во святых своих: И чтение в Синаксаре.

Канон и трипеснец господина Иосифа. Глас 2:

Песнь 1: Грядите людие:

Зде стихословится первая песнь.

Како ныне моего восплачу отпадения? кое начало сотворю спасения моего, блудно поживый, Щедре? Имиже судьбами веси, спаси мя.

Се время покаяния, се день спасительный, пощения вход: душе бодрствуй, и страстей входы затвори, ко Господу взирающи.

Грехов треволнение бурящееся, во глубину низвлачит мя отчаяния: но к Твоей прибегаю пучине милости, спаси мя Господи.

Един аз греху поработихся, един аз страстем двери отверзох, благоуветливе Слове, обрати мя Спасе благоутробием Твоим.

Богородичен: Источник безстрастия рождшая, уязвлена страстьми Отроковице исцели, и огня вечнаго исхити мя, едина Богоблагодатная.

Иный трипеснец господина Феодора, глас и ирмос тойже:

Грядите людие, днесь восприимем пощений дарование, яко Богодарованное время покаяния, в сем Спаса умилостивим.

Приспе ныне, введеся подвигов время, поста поприще, усердно вси начнем сей, добродетели Господеви яко дары носяще.

Слава, Троичен: Единице простая, трисветлая, начальственнейшая Едина, всемощнейшая, всежизненная, Боже и Господи, Отче вседержителю, Сыне и Душе, спасай чтущия Тя.

Богородичен: Божию святую гору воспоим, Марию нескверную, из Неяже возсия правды Солнце, сущим во тьме Христос, всех Жизнь.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Колесница огненная прият Илию чуднаго, постом вооруженнаго, Моисеа показа зрителя неизреченных: и мы сей приимше, узрим Христа.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Брашно Адам яде, и от рая того невоздержание изрину: нас же, Господи пост приемый, достойны покаяния покажи Человеколюбче.

Ирмос: Грядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы Египетския, яко прославися.

По 6-й песни мученичен гласа.

Песнь 8: В пещь огненную:

Огнесожжена сластьми, и души зрительным помрачена, огнем Твоего страха обновив Христе, светом мя спасения озари, да Тя славлю во вся веки.

Сытость возненавидевши страстей, напитайся добрых сладостною пищею, и усладися паче от поста сладостию, горести сластей уклоняющися, смиренная душе моя, и поживи во веки.

Ослеплен душею, и пиянством страстей отемнен, никакоже взираю к Тебе Единому Богу. Темже мя ущедри и просвети, и покаяния отверзи ми врата.

Богородичен: Онебесившая наше земное и тленное Чистая, существо, теплою Твоею молитвою, управитися нашим мольбам и молениям сотвори, к Твоему и всех Богу и Царю.

Иный. Ирмос: Древле оросившаго:

Светло усрящим поста вход вернии, и да не сетуим: но омыим лица наша безстрастия водою, благословяще и превозносяще Христа во веки.

Елеем помазавше милости души главу, не многословим Отцу нашему, Сущему на Небесех, молитвы возсылающе, благословяще и превозносяще Его во вся веки.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Присносущна, безначальна Отца, воспоим вернии, Сына же собезначальна, и Духа сопросиявша из Отца, единосущна Лица, Единаго суща всесильнаго начала и власти.

Богородичен: Мати Богозванная, очистилище воистинну верных, из Тебе бо оставление подавается всем богатно: Сына Твоего и Господа не престай молящи о поющих Тя.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Постився Господь четыредесятную меру дней, сия ныне освяти и очисти дни, братие, в няже достигше, зовем: благословите, и превозносите Христа во веки.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:

Ирмос: Древле оросившаго еврейския отроки в пламени, и опалившаго Господа халдеи преславно в нем, воспоим, глаголюще: благословите, и превозносите Его во веки.

И стихословится Честнейшую:

Песнь 9: От Бога Бога Слова:

Поста день, отложение греха да будет ти душе, и к Богу мание вкупе, и присвоение: яко да убежиши злобныя пропасти, и самыя токмо пути возлюбиши, ведущия ко оному покою.

И помышленьми поползнувся, и плотию прегрешив рыдаю, и стеню, и вопию: спаси мя Господи, спаси мя незлобиве едине, и не осуди мене во огнь геенны оныя, осуждения достойнаго.

Во светлую поста облекшеся ризу, пиянства темныя и злотяжкия совлецемся одежды, и светли бывше Божественными добродетельми, светозарная Спасова верою узрим страдания.

Богородичен: Изнемогшую всеми прилоги злобных бесов, страстную мою душу исцели Пречистая Владычице, целителя рождшая Христа, избавление нас, ведущих Тя Отроковицу, Деву нетленну.

Иный. Ирмос: Преестественно:

Ныне наста время святых постов, начнем сего в добрых пребываниих: в судах бо и крамолах не поститеся глаголет.

В горе Хорив постом очищься, виде Бога Илиа: очистим и мы постом сердце, и узрим Христа.

Слава, Троичен: Единому Естеству покланяюся, три Лица пою, Единаго Бога всех, Отца, и Сына, и Святаго Духа, присносущное начало.

Богородичен: Чистая Отроча раждаеши, Дева млеком доиши: како в сию двою девствуеши рождши? Бог есть содеявый, не взыскуй от Мене, еже како?

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

День един убо, рече, житие всяко земных: труждающимся от любве четыредесять суть дней поста, яже совершим светло.

Ирмос: Преестественно плотию заченшую во чреве, от Отца безлетно предвозсиявшее Слово, в песнех немолчных величаем вернии.

Таже, Достойно есть: Поклон един. ектениа: Паки, и паки: И светилен Троичен гласа. На Всякое дыхание стихов не поем, но стихологисуем: Хвалите Господа с Небес: обычныя псалмы, 3. И аще прилучится в Минеи на ряду два святых: Поем единому вечер стихиры, а другому на Хвалитех стихиры на 4, аще будут. Аще же ни, глаголет учиненный брат: Тебе слава подобает Господи Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь. Слава Тебе, показавшему нам свет. Слава в вышних Богу: И прочая. И творим метания 3, равно на местех наших стояще. Посем иерей: Исполним утреннюю: И возглас.

И совокупльшеся оба лика вкупе, поем:

На стиховне самогласен, глас 5:

Прииде пост, мати целомудрия, обличитель грехов, проповедник покаяния, жительство ангелов, и спасение человеков, вернии возопиим: Боже, помилуй нас.

Стих: Исполнихомся заутра:

И повторяем тойже.

Таже стих: И буди светлость:

И мученичен: Благословено воинство Царя Небеснаго, аще бо и земнороднии быша страстотерпцы, но ангельский сан потщашася достигнути, о телесех небрегше, и страстьми своими безплотных чести сподобишася: молитвами их, Господи спаси души наша.

Слава, и ныне, Богородичен: Тя Божию Матерь, Деву Чистую и херувим святейшую, во гласех песней величаем: зане душею и телом Богородицу исповедуем, яко воистинну рождшую Бога воплощенна: молися Пречистая о душах наших.

Таже, Благо есть: дважды. Трисвятое, и метания 3. Пресвятая Троице: Отче наш: По внегда же рещи иерею: Яко Твое есть Царство: глаголем тропарь: В храме стояще славы Твоея: И глаголем, Господи помилуй, 40. Таже отходит священник, и глаголет: Сый благословен Христос Бог наш: Небесный Царю: Посем же стоим, и молимся в себе, во своем помышлении глаголюще молитву преподобнаго отца нашего Ефрема: Господи и Владыко живота моего: И поклоны великия 3: и малых 12, глаголюще в себе на едином коемждо: Боже, очисти мя грешнаго. Таже паки ин поклон великий един, глаголюще и в нем предписанную молитву всю святаго Ефрема. И по еже востати нам, начинает предстоятель: Приидите поклонимся: трижды, и метания три. И совокупляем первый час. И скончану третиему псалму, глаголем Аллилуиа, и метания три.

Подобает ведати: яко во вся понедельники святыя Четыредесятницы на 1-м часе кафисмы не стихословим. В прочия же дни, стихословим кафисму, и творим на коемждо антифоне метания три.

Такожде и в пяток, первый час и девятый, без кафисмы.

Поет же учиненный чтец, или иерей, среди церкве тропарь, на глас 6: Заутра услыши глас мой: И мы поем велегласно тожде, и творим коленоприклонение на землю. Такожде и на прочия два стиха. Стих 1: Глаголы моя внуши Господи, разумей звание мое. Стих 2: Яко к Тебе помолюся Господи. И паки: Заутра услыши глас мой: Слава, и ныне: Что тя наречем, о Благодатная, И метания 3. Таже: Стопы моя направи по словеси Твоему, и да не обладает мною всякое беззаконие. И повторяем тойжде. Таже: Избави мя от клеветы человеческия, и сохраню заповеди Твоя. Паки тойжде: Лице Твое просвети на раба Твоего, и научи мя оправданием Твоим. Паки тойжде. Сие же глаголем трижды, велегласно и косно. Да исполнятся уста моя хваления Твоего Господи: Трисвятое. И метания три. Пресвятая Троице: Отче наш: Возглашает священник: Яко Твое есть Царство: И по амине глаголем тропарь. В понедельник убо, и во вторник, и четверток, глаголи Богородичен: Преславную Божию Матерь: В среду же и пяток глаголи: Скоро предвари, прежде даже не поработимся: Господи помилуй, И глаголем молитву: Иже на всякое время: Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне, Честнейшую херувим: И поклон един. Именем Господним благослови отче. Священник: Боже, ущедри ны, и благослови ны, просвети лице Твое на ны, и помилуй ны. И творим поклоны, якоже предписася: и потом глаголет предстоятель, или чтец: Трисвятое, и метания три. Отче наш: Господи помилуй, 40. И молитва, Христе Свете истинный:

Иерей: Слава Тебе Христе Боже, упование наше слава Тебе. Мы же, Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды. Благослови. И отпуст. Таже, Многолетное. И целуем святыя иконы.

Таже исходим, литию творяще в притворе.

И тамо глаголются обычныя молитвы: и чтутся оглашения преподобнаго отца нашего Феодора Студита от предстоятеля, или от екклисиарха, яко преписася, сиречь, в среду и пяток.

И бывает конец, и отпуст.

Сей образ бывает во святую Четыредесятницу на Утрени, и на первом часе. По отпущении же исходяще из церкве, идем со всяким безмолвием в келлии своя, или на службу: и не подобает нам беседы творити друг со другом на монастыре в пути, удержано бо бысть сие от святых отец.

Об третием же часе:

Ударяет кандиловжигатель в било довольно: И собираемся в церковь, творяще прежде начала пения кийждо нас пред святыми дверьми поклоны 3 и целуем святыя иконы. И на оба лика по единому малу поклону. Благословившу же священнику, И начинающим нам: Царю Небесный: Трисвятое. И метания 3. По Отче наш: иерей: Яко Твое есть Царство: И по амине, Господи помилуй, 12. Приидите поклонимся: трижды и метания 3. И стихословится третий час, якоже обычай.

В конце же третияго псалма, на Аллилуиа метания три. И стихословим кафисму рядовую: на коемждо же антифоне творим метания три. И по кафисме чтец, или иерей, став среди церкве, глаголет тропарь, глас 6: Господи, Иже пресвятаго Твоего Духа: И нам противоглашающим, творим коленоприклонение до земли. Такожде и на прочия два стиха. Стих: Сердце чисто созижди во мне Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Стих: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Слава, и ныне, Богородичен: и метания три, Богородице, Ты еси лоза истинная: И абие чтем в Лествичнике. Начинает же от ныне учиненный монах возбуждати братию, во всю святую 40-цу: обходит же тихо, и призирает на спящия, и возставляет к слышанию, по последовавшему образу. По чтении же, Господь Бог благословен: Трисвятое. и метания три. И по Отче наш: Возглашает священник: Яко Твое есть Царство: И по амине поем тропари на глас 8: Благословен еси Христе Боже наш: Слава: Скорое и известное даждь утешение: И ныне: Надежда и предстательство: Господи помилуй, 40. И молитва, Иже на всякое время: Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Честнейшую херувим: Именем Господним благослови отче: И священник: Боже ущедри ны: Творим поклоны, якоже предписася, глаголет предстоятель молитву: Владыко Боже Отче Вседержителю: Кандиловжигатель же сотворив обычный поклон предстоятелю, отходит и ударяет в било шесть крат. И по исполнении молитвы, Приидите поклонимся: трижды. И метания три. И стихословим шестый час. И по конце, Слава, и ныне, Аллилуиа, трижды. и метания три. И стихословим кафисму, и по коемждо антифоне, Аллилуиа трижды: и метания 3. По стихословии же тропарь, глас 2: Иже в шестый день же и час: Стих 1: Внуши Боже молитву мою, и не презри моления моего. Стих 2: Аз к Богу воззвах, и Господь услыша мя. Творяще и поклоны 3, яко предписася. Слава, и ныне, Яко не имамы дерзновения: и метания три.

Таже поем тропарь пророчества, глас 5:

Господи Господи, Егоже вся ужасаются и трепещут от лица силы Твоея, Тебе припадаем безсмертне, Тебе молимся Святый: спаси души наша, молитвами святых Твоих.

Слава, и ныне: и повторяем тойжде.

Прокимен, глас 4, псалом 1: Весть Господь путь праведных, и путь нечестивых погибнет. Стих: Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых, и на пути грешных не ста.

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 1, ст. 1 – 20.]

Видение, еже виде Исаиа сын Амосов, еже виде на Иудею, и на Иерусалим, в царство Озии и Иофама, и Ахаза и Езекии, иже царствоваша во Иудеи. Слыши небо, и внуши земле, яко Господь возглагола: сыны родих и возвысих, тии же отвергошася Мене. Позна вол стяжавшаго и, и осел ясли господина своего: Израиль же Мене не позна, и людие Мои не разумеша. Увы язык грешный, людие исполнени грехов, семя лукавое сынове беззаконнии, остависте Господа, и разгневасте Святаго Израилева: отвратистеся вспять. Что еще уязвляетеся, прилагающе беззаконие? Всякая глава в болезнь, и всякое сердце в печаль. От ног даже до главы несть в нем целости: ни струп, ни язва, ни рана палящаяся: несть пластыря приложити, ниже елеа, ниже обязания. Земля ваша пуста, гради ваши огнем пожжени, страну вашу пред вами чуждии поядают, и опусте низвращена от людей чуждих. Оставится дщерь Сионя, яко куща в винограде, и яко овощное хранилище в вертограде, яко град воюемый: аще не бы Господь Саваоф оставил нам семене, яко Содома убо были быхом, и яко Гоморру уподобилися быхом. Услышите слово Господне, князи Содомстии: внемлите закону Божию, людие Гоморрстии. Что ми множество жертв ваших? Глаголет Господь, исполнен есмь всесожжений овних и тука агнцов, и крове юнцов и козлов не хощу. Ниже приходите явитися Ми: кто бо изыска сия из рук ваших? ходити по двору Моему не приложите. И аще принесете Ми семидал, всуе: кадило, мерзость Ми есть. Новомесячий ваших, и суббот, и дне великаго не потерплю: поста, и праздности, и новомесячий ваших, и праздников ваших ненавидит душа Моя: бысте ми в сытость, ктому не стерплю грехов ваших. егда прострете руки [ваша] ко Мне, отвращу очи Мои от вас: и аще умножите моление, не услышу вас: руки бо ваша исполнены крове. Измыйтеся, [и] чисти будите, отымите лукавства от душ ваших пред очима Моима, престаните от лукавств ваших. Научитеся добро творити, взыщите суда, избавите обидимаго, судите сиру, и оправдите вдовицу. И приидите, и истяжимся, глаголет Господь. И аще будут греси ваши яко багряное, яко снег убелю: аще же будут яко червленое, яко волну убелю. И аще хощете, и послушаете Мене, благая земли снесте: Аще же не хощете, ниже послушаете Мене, мечь вы пояст: уста бо Господня глаголаша сия.

Прокимен, глас 7. псалом 2: Работайте Господеви со страхом, и радуйтеся Ему с трепетом. Стих: Вскую шаташася языцы, и людие поучишася тщетным?

И бывает чтение в Лествичнике. Таже тропарь: Скоро да предварят ны: Трисвятое. И метания 3. По Отче наш: иерей, возглас: Яко Твое есть Царство: И тропари на глас 2: Спасение соделал еси: Слава: Пречистому образу Твоему: И ныне: Милосердия сущи: В среду же и пяток глаголем Крестобогородичен: Препрославлена еси Богородице Дево: Господи помилуй, 40. Иже на всякое время: Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Честнейшую херувим: Именем Господним благослови отче. Иерей: Боже, ущедри ны и благослови ны: И творим поклоны, якоже обычай. И по исполнении поклонов начинает предстоятель конечное Трисвятое, и метания три. По Отче наш: Господи помилуй, 12. Таже иерей: Слава Тебе Христе Боже, упование наше, слава Тебе. И бывает отпуст.

Сей образ и чин должен быти во всю святую Четыредесятницу, на 3-м и на 6-м часе. А идеже расхода не бывает, по молитве: Боже и Господи сил: абие глаголем: Приидите поклонимся: трижды, и 9-й час. А идеже бывает расход, о часе 9-м биет кандиловжигатель девятищи, и собираемся в церковь. И благословившу иерею, начинаем Трисвятое, и метания три. По Отче наш: Возглашает священник: Яко твое есть Царство: И по амине, Господи помилуй, 12. Приидите поклонимся: трижды, и метания три, и поем час девятый трипсалмный. В конец же третияго псалма, на Аллилуиа, метания три. И начинаем стихословие кафисмы: На всякий же антифон метания три.

По исполнении же стихословия тропарь, глас 8: Иже в девятый час: Стих 1: Да приближится молитва моя пред Тя Господи: Стих 2: Да внидет прошение мое: И творяще поклоны в сих. Слава, и ныне: Иже нас ради рождейся от Девы: метания три. И бывает чтение паки в Лествичнике. И по чтении глаголем стих: Не предаждь нас до конца: Трисвятое, и метания три. Пресвятая Троице: Отче наш: И возглашает священник: Яко Твое есть Царство: И по амине глаголем тропари, глас 8: Видя разбойник Начальника жизни: Слава: Посреде двою разбойнику: И ныне: Агнца и Пастыря, и Спаса мира: Господи помилуй, 40. Иже на всякое время: Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Честнейшую херувим: Именем Господним благослови отче. Священник: Боже ущедри ны: И творим поклоны великия три, глаголюще в себе и предъявленную молитву преподобнаго Ефрема: прочих же 12 не творим. И глаголем молитву: Владыко Господи Иисусе Христе Боже наш:

И абие начинает лик, емуже прилучится начинати, на глас 8: Во Царствии Твоем помяни нас Господи: И поем блаженны со сладкопением и велегласно и косно, в тойже глас: Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное. Помяни нас Господи, егда приидеши во Царствии Твоем. И прочия стихи. Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. Помяни нас Господи: И ныне и присно, и во веки веков, аминь. Помяни нас Господи: Таже сошедшеся оба лика, и поем вышшим гласом откровенными главами: Помяни нас Господи, егда приидеши во Царствии Твоем. Поклон един. Помяни нас Владыко, егда приидеши во Царствии Твоем. Поклон един. Помяни нас Святый, егда приидеши во Царствии Твоем. Поклон един. И глаголем: Лик небесный поет Тя и глаголет: Стих: Приступите к Нему и просветитеся: И паки: Лик небесный: Слава: Лик святых ангел и архангел: И ныне: Верую во Единаго Бога: Ослаби, остави: Отче наш: Таже кондак дне и храма. Аще ли храм Христов глаголем прежде храма, таже дне и святаго рядоваго, егоже есть день, иже имать. Слава: Со святыми упокой Христе: И ныне, храма Богородицы, или: Предстательство христиан непостыдное: Господи помилуй, 40. Слава, и ныне: Честнейшую херувим: Именем Господним благослови отче. И глаголет священник: Боже ущедри ны: И творим изображенныя поклоны 16 с молитвою святаго Ефрема, якоже предписася.

Параекклисиарх же поклон сотворив настоятелю, и благословение взем, идет и звонит. Таже начинает предстоятель: Приидите поклонимся: трижды, и метания 3. И чтец глаголет псалом: Благослови душе моя Господа: тихим и кротким гласом. Иерей же глаголет обычныя молитвы вечерния пред святыми враты. По псалме, Слава, и ныне, Аллилуиа, трижды, и поклоны 3. И ектениа великая. И стихословим кафисму: Ко Господу внегда скорбети ми: и по коемждо антифоне, Слава, и ныне, Аллилуиа, трижды. и метания три.

В этот день...В Неделю вечераУтреня и часыВечерня и Повечерие

    Rambler's Top100