Rambler's Top100
   

2-я седмица Великого поста


ГлавнаяТриодь2-я седмица Великого поста

В четверг вечераВ пятницу утраВ пятницу вечера

В пятницу 2-й седмицы


В пяток 2-я седмицы,

на Утрени Троичны гласа.

По 1-м стихословии седальны Крестны Осмогласника, с Богородичным.

По 2-м же стихословии глаголем настоящия седальны, глас 4.
Подобен: С
коро предвари:

Пощением возвышающеся от земноревнительных страстей вознесем Господа вознесшагося на Крест, и мир возвысившаго. Пиим во чувстве умиления питие, приимем день во уме и час, воньже вечному Судии предстанем. [Дважды.]

Крестобогородичен. Подобен:

Безневестная Мати Твоя, яко виде на Крест Тя возвышаема, рыдающи и плачущи сицевая глаголаше: что новое и странное сие Сыне Мой чудо? како Тя беззаконный народ ко Кресту пригвождает, всех Тя жизнь, света Моего сладчайшаго?

По 3-м стихословии седален господина Феодора, глас 5.
Подобен: С
ияет днесь:

Сияет Господи, благодать Креста Твоего, всю вселенную облистающая, крепость бесовскую потребляет, и пощения течение ныне благоукрашает: в немже укрепляя, помилуй нас. [Дважды.]

Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: С
обезначальное:

Вознесена на Древе яко виде, рождшая Тя Мати кроме болезней, и рыдаше с плачем, и взываше: увы Мне сладчайший Сыне, уязвляюся ныне душею, на Кресте зрящи Тя, посреде двою злодею, аки злодея пригвождаема.

Канон Минеи, и настоящия трипеснцы по чину их, господина Иосифа. И стихословится песнь. Глас 4.

Песнь 5.

Ирмос: Нечестивии не узрят славы Твоея Христе:

Волею Владыко вознеслся еси на Крест, и низвергл еси врага: темже волею низвержена мя похотьми в пропасть, благоутробием Твоим исправи.

Омрачена мя страстьми безместными душею, просвети Иисусе, омрачивый солнце на Кресте простерся, и просветивый вся вселенныя исполнения.

Постную пучину преплыти тихо сподоби мя Христе, утишая волны мысли моея, и в пристанища Воскресения окорми.

Богородичен: Чистую чистотствующим почтим умом, доброту Иаковлю, Божественными деяньми украшающеся, благочестно воспоим, яко Матерь Бога нашего.

Иный трипеснец господина Феодора, глас 5.

Ирмос: От нощи покланяющияся:

Ты распенся тления избавляеши мя, и прободен быв обезсмертствуеши мя: славлю Твою неизреченную милость, яко пришел еси Христе, да спасеши мя.

На Кресте простер длани Твоя, мысленнаго Амалика убил еси, люди Твоя спасаяй Господи. Сего ради поем державу Твою.

Троичен: В трех Лицах Божество, едино начало всепресущное, воспоим Отца безначальнаго, и Сына, и Духа Святаго.

Богородичен: Егоже небо вместити не можаше, Ты во чреве заченши родила еси. О страннаго и неизреченнаго чудесе! Темже Тя вси поем Пречистая.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Мене ради претерпевый распятие, оцет пивый, и рекий: совершишася! соверши мое постное поприще, удостояя мя видети Твое востание.

Ирмос: От нощи покланяющияся Тебе Христе помилуй и мир даруй: зане свет повеления Твоя, быша исцеления рабом Твоим Человеколюбче.

Песнь 8.

Ирмос: Отроки благочестивыя:

На Кресте пригвождься за благоутробие, разбойнику рай отверзл еси: ныне же разбиена мя демонскою лютостию, и в души всеплотную язву приимша уврачуй, отверзая ми двери покаяния Твоим человеколюбием.

Постом просветивше плоть, душу добродетельми утучним, убогия напитаим, богатство неистощимое на небесех купующе, и воззовем: Господа пойте дела и превозносите Его во веки.

Страстию Твоею тварь поколебася, на Кресте Тя видевше пригвождаема, Спасе Преблагий. Темже молю Тя, прилоги колеблемый присно змииными, утверди ум мой Щедре, на твердем камени Твоих хотений.

Богородичен: Двере Божия заключена, еюже един пройде Господь, направи мя к стезям Божественным, и отверзи ми спасения двери, Богоблагодатная: к Тебе бо прибегаю Дево, единей предстательнице рода человеческаго.

Иный.

Ирмос: Творца твари:

Древо всесвятое, на немже Ты Христе мой распялся еси, поя преблагословлю Тя во вся веки.

На Голгофе, беззаконнии Тя Христе, распенше убиша: но живеши, и спасаеши нас во веки.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Троичен: Страннолепно разделяется Троица, и пребывает нераздельна, яко Бог, Егоже превозносим во вся веки.

Богородичен: Молитву сотвори о поющих Тя Пречистая, избавитися всяких искушений и бед.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Креста Твоего Господи, силою вжилив мя, сподоби благодушно скончати поста течение.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:

Ирмос: Творца твари, Егоже ужасаются ангели, пойте людие, и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос: Камень нерукосечный от несекомыя горы:

Камень Тя отсеченный провиде пророк, от горы Девы Спасе, сокрушившаго камение Твоим распятием. Темже отягчена мя нечувствия камением, яко Всещедрый, свободи.

Постися от злобы душе моя, Божественною любовию наслаждающися, двери отверзи всяким благим видом, заграждающи лукавства вход, воздержанием и молением.

Мене осужденаго спаси, осудивый Крестом Твоим Владыко Спасе мой вражду, и да не покажеши геенне повинна, оскверненаго страстьми, и грехми омраченаго.

Богородичен: Пощади мя Христе, егда приидеши судити миру со славою, разреши мглу злоб моих, мольбами Рождшия Тя, и наследника сотвори Небеснаго Царствия Твоего.

Иный.

Ирмос: Исаие ликуй:

Паки рай отверзаеши единою распенся, в немже причащаяся жизни радуюся, смерти избавляяся вечныя преслушания: темже Человеколюбче, яко Бога моего величаю Тя.

Клятвы орган, благословения показася печать, Твой животворный Господи Крест, на немже Тя взирающе, оживляемся умершии прежде, и воспевающе Тя, яко Владыку величаем.

Троичен: Едину Существом воспеваю Тя безначальная Троице честная, живоначальная, несекомая Единице, Отче нерожденный, и рожденный Слове и Сыне, Душе Святый, спаси ны поющия Тя.

Богородичен: Паче ума Рождество Твое Богомати, без мужа бо зачатие в Тебе, и девственно рождение бысть, ибо Бог есть рождейся: Егоже величающе, Тя Дево ублажаем.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Кресте честный, крепосте моя и прибежище, буди ми просвещение ныне воздержательно, веселя и очищая мя, избавляя от искушений: да прославляя тебе, Владыку величаю Христа.

Ирмос: Исаие ликуй, Дева име во чреве и роди Сына Еммануила, Бога же и Человека, Восток имя Ему: Егоже величающе, Деву ублажаем.

Светилен гласа.

На стиховне самогласен, дважды, глас 8:

Страстоубийца пост настоящий, озлобленныя от греха уврачевати обещавается: егоже яко богоданнаго помощника почтим, богописанныя скрижали Моисеом приимше. Не предызберем сокрушившаго их невоздержанием: не будем общницы, ихже телеса падоша в пустыни: не возсетуим иудейски, но церковно просветимся: не фарисейски лицемеруим, но евангельски удобримся, хвалящеся о Кресте Христа, Избавителя душ наших.

Мученичен: Что вы наречем святии? херувимы ли? яко на вас почил есть Христос. Серафимы ли? яко нерестанно прослависте Его. Ангелы ли? тела бо отвратистеся. Силы ли? действуете бо чудесы. Многая ваша имена, и большая дарования: молите спастися душам нашим.

Слава и ныне, Крестобогродичен, глас тойже:

Что чудное и изящное? Дева Господеви вопияше матерски: болезни, ихже не имех внегда родити Тя Сыне, острии касаются сердца Моего. Не терплю на Кресте пригвождена Тя зрящи, свете очию Моею: потщися убо востани, яко да прославлю с миром ужасное смотрение Твое.

На 6-м часе тропарь пророчества, глас 1:

В нощи и во дни припадаем Тебе Господи, подати оставление грехов душам нашим, да в мире поклонимся Тебе, и славословим Человеколюбче.

Прокимен, псалом 37, глас 4: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене. Стих: Яко стрелы Твоя унзоша во мне.

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 7, ст. 1 – 14.]

Бысть во дни Ахаза сына Иоафамля, сына Озии, царя Иудина, взыде Расин царь Арамль, и Факей сын Ромелиев, царь Израилев на Иерусалим воевати на него, и не возмогоша разорити его. И возвестися в дому Давидове, глаголя: совещася Арам со Ефремом. и ужасеся душа его, и душа людей его: якоже в дубраве древо ветром восколеблется. И рече Господь ко Исаии: изыди во сретение Ахазу, ты, и оставшийся Иасув сын твой, к купели горняго пути, села белильнича. И речеши ему: блюди еже молчати, и не бойся, ниже душа твоя да изнеможет о двою древу главень дымящихся сих: егда бо гнев ярости Моея будет, паки исцелю. Сын же Арамль, и сын Ромелиев, яко совещаста совет лукавый на тя, глаголюще: Взыдем во Иудею, и собеседовавше с ними отвратим я к нам, и воцарим в ней сына Тавеилева. Сия же глаголет Господь Саваоф, не пребудет совет сей, ниже сбудется: По глава Араму Дамаск, и глава Дамаску Расин: но еще шестьдесят и пять лет, оскудеет царство Ефремово от людей. Глава же Ефремови Соморон, и глава Соморону сын Ромелиев: и аще не уверите, ниже имате разумети. И приложи Господь глаголати ко Ахазу, рекий: Проси себе знамения от Господа Бога твоего во глубину, или в высоту. И рече Ахаз: не имам просити, ниже искушу Господа. И рече [Исаиа] слышите убо доме Давидов, еда мало вам есть труд даяти человеком, и како даете Господеви труд? Сего ради даст Господь Сам вам знамение.

Прокимен, псалом 38, Глас 6: Услыши молитву мою Господи, и моление мое внуши. Стих: Рех: сохраню пути моя, еже не согрешати ми языком моим.

В четверг вечераВ пятницу утраВ пятницу вечера

    Rambler's Top100