|
|
В понедельник 2-й седмицы
на Утрени
по 1-м стихословии седальны умилительныя Осмогласника: и Богородичен.
По 2-м же стихословии седален, глас 4.
Подобен: Удивися Иосиф:
Преступления плодом умерщвлена душею оживотвори Христе постом истинным и покаянием, молюся яко Щедр: и даждь ми в путех присно ходити правых и добрых, честных Твоих заповедей, яко да Божественныя славы Твоея улучив, со всеми любящими Тя славословлю Твою о всех Иисусе благость.
Слава, тойже.
И ныне, Богородичен. Подобен:
Треволненьми страстей безсовестный аз обуреваемь Чистая, призываю Тя тепле, не презри мя окаяннаго погибнути, бездну милости рождшая: разве бо Тебе надежды не стяжах. Да не убо врагом порадование и смех уповаяй на Тя явлюся: ибо можеши елика и хощеши, яко Мати сущи всех Бога.
По 3-м стихословии седален, глас 6.
Подобен: Господи помилуй:
Господи направи ны пост повторяющия, освящение нам осияй и просвещение оправданий Твоих: и сподоби нас приносити Тебе благоприятну молитву, колена приклоняющих. Ты бо еси Отец наш, и мы сынове Твои, и Тя со страхом поем, и имя Твое призываем.
Слава, тойже.
И ныне, Богородичен:
Начало спасения Гавриилово провещание к Деве бысть. Слыша бо, еже радуйся, не отбеже целования, не усумнеся яко Сарра в сени, но сице глаголаше: се Раба Господня, буди Мне по глаголу твоему.
Канон Минеи, и трипеснец господина Иосифа. И стихословятся песни. Глас 4.
Песнь 1.
Ирмос: Тристаты крепкия:
Едине Благий, источниче милости, Агнче Божий, вземляй яко Бог мира согрешения, спаси мя грехов треволнением погружаема, к пристанищу покаяния наставляя мя.
Пост чистый, удаление греха, отчуждение страстей, любовь к Богу, молитвы прилежание, слезы со умилением, и о убогих попечение, Христос в писаниих завеща.
Уязвлена душею, греховным оружием, и уранена суща многими злыми, Врачу душ наших, исцели яко Благодетель, наложив мне лекарства мудрых заповедей Твоих Человеколюбче.
Богородичен: Нескверная скиние, Пресвятая Дево, оскверненнаго мя лютых страстей наведеньми, источником милости Твоея очисти, и даждь ми умиления тучи Владычице, греха глубину потребляющи.
Иный, господина Феодора, глас 6.
Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне:
Яко попраздничную радость, и вторую седмицу светотворных постов братие приимше, любовию воспоим Христа, божественно веселящеся.
Умиления время постное ныне обретше, восплачим зельно и воздохнем, и воздежим руце ко единому Избавителю: еже спасти души наша.
Троичен: Триипостасная Единице, начальнейшая Госпоже всех, совершенноначальная, преначальная, Сама нас спаси, Отче, и Сыне, и Душе Пресвятый.
Богородичен: Кто роди сына невсеяна отчим законом? Сего убо раждает Отец без матере: преславное чудо, Ты бо родила еси Чистая, Бога вкупе и Человека.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Яко понесу гнев Твой Христе мой, егда на суд приидеши? кое же обрет слово дам тамо, не содеяв, ни сотворив Твою волю Христе: темже прежде конца ослаби ми.
Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися.
Песнь 8.
Ирмос: Избавителю всех:
Мимоходя жития непостоянное, в разбойническия помыслы впадох, и уязвлен возсмердехся: Врачу недугующих, даждь ми руку, святых Твоих всех мольбами.
Лютаго греха буря мое помышление смущает, якоже Петра спаси мя Иисусе, поюща: вся дела благословите, пойте Господа.
Воздержанием страсти умертвим, пощением дух вперим к небеси, и воззовем умилением сердца: согрешихом Ти Боже, яко Щедрый прости.
Богородичен: Во чрево Твое вселився Вышний, небес ширшую Тя показа, и предстательство необоримое вопиющих Дево: вся дела благословите, пойте Господа.
Иный.
Ирмос: Егоже воинства:
Страстей мучительством Господи, не порабощену душу мою покажи: да свободно творя волю Твою радуюся, и славлю державу Твою во веки.
Исавово невоздержание возненавиждь душе моя, и Иаковлим ревнуй добрым делом, обольсти велиара воздержанием, обогатися Божественными, и воспой во веки.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Единаго Бога по Существу почитаю, три Ипостаси пою определительно, иныя, но не инакия. Понеже Божество Едино, и Едина в триех держава: ибо Отец, Сын и Дух.
Богородичен: Из светлыя прошед утробы Твоея, яко Жених от чертога, возсия Христос, свет сущим во тьме великий: ибо правды Солнце облистав просвети Чистая мир.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Воду пияй никтоже обезумися, явися же Ное наг вином искушься: семена же злобы Лот отсюду раждает. Бегай о душе моя сих подражания, Христа поющи.
Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут херувими и серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.
Песнь 9.
Ирмос: Ева убо недугом:
Постимся от страстей гнева, насладимся любве неложныя, напитаим убогия хлебом, Божественною питаеми благодатию, и слезами слезы угасим будущаго изречения.
Окаянная душе воздохни, сетуй, покаяния образы покажи, ныне при дверех день, Судяй нелицемерно седит, комуждо отдавая достойная содеянных, якоже писано есть.
Не стяжах деяний благих, оскверних ризу, юже приях, Божественнаго крещения одеяние: во тьме неведения хожду: светом мя лица Твоего Господи, отчаяна ныне исправи.
Богородичен: Марие Госпоже всяческих, всяким мя грехом порабощена, Ты свободи Дево, Свободителя душ наших порождшая: Ты бо паче слова родила еси существительную благость.
Иный.
Ирмос: Безсеменнаго зачатия:
Ныне злопостраждим яко воини Христовы: елико бо елико время мимоходит, венцы плетутся подвизающимся, яже воздаст Христос, егда приидет со славою ангельскою судити всей земли.
Весь уязвихся, весь, Христе мой, острупихся, исцели моя гнойныя язвы, страстная угрызения сущая от греха, да услышу, яко прокаженный, глас Твой святый: яко хощу, очистися.
Троичен: Единаго Единородителю, единороднаго Сына Отче: и едине единаго Свете, Света сияние: и единый едине единаго Бога, Святый Душе, Господа Господь воистинну сый: о Троице Единице Святая, спаси мя богословяща Тя.
Богородичен: Чудо Рождества Твоего ужасает мя, Всенепорочная, како зачинаеши безсеменно Непостижимаго? рцы, како девствуеши, рождши яко Мати? Еже паче естества верою приемь, Рожденному поклонися, елика хощет бо, и может.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Пост Моисеа Боговидца содела, Илию древле пламеннаго возатая, Павла же, душе моя, страшнаго неботечника. Темже постимся от злоб, и на высоту безстрастия и мы восхитимся.
Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод: Божие бо рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.
Светилен гласа.
На стиховне стихира самогласна, глас 5:
Дивное оружие, молитва и пост: сей Моисеа законописателя показа, и Илию в жертвах ревнителя. В том пребывающе вернии, Спасу возопиим: Тебе единому согрешихом, помилуй нас. [Дважды.]
Мученичен: Благословенное воинство Царя Небеснаго: аще бо и земнороднии бяху страстотерпцы, но ангельский сан потщашася достигнути, о телесех небрегше, и страстьми безплотных удостоившеся чести: молитвами их, Господи, спаси души наша.
Слава, и ныне, Богородичен. Тебе молимся, яко Божии Матери, Благословенная, моли о спасении душ наших.
На 6-м часе, тропарь пророчества, глас 5:
Создавый наедине сердца наша, помяни, яко персть есмы, не осуди нас в преисподних земли Безгрешне.
Прокимен, псалом 21, глас 6: Боящиися Господа восхвалите Его. Стих: Боже, Боже мой, вонми ми, вскую оставил мя еси?
Пророчества Исаиина чтение. [Гл. 4, ст. 1 – 6. Гл. 5, ст. 1 – 7.]
Тако глаголет Господь. В день оный возсияет Бог в совете со славою на земли, еже вознести и прославити останок Израиля. И будет останок в Сионе, и останок во Иерусалиме, святи нарекутся вси, написаннии в жизнь во Иерусалиме. Яко отмыет Господь скверну сынов и дщерей Сионских, и кровь Иерусалимску очистит от среды их духом суда, и духом зноя. И приидет Господь, и будет все место горы Сиони, и вся яже окрест ея осенит облак во дни, и яко дыма и света огненна горяща в нощи, всею славою покрыется: И будет в сень от зноя, и в покров и в сокровение от жестости и дождя. Воспою ныне возлюбленному песнь, возлюбленнаго моего винограду моему: виноград бысть возлюбленному в розе, на месте тучне. И ограждением оградих, и окопах, и насадих лозу избранну, и создах столп посреде его, и предточилие ископах в нем: и ждах, да сотворит гроздие, и сотвори терние, и ныне живущии во Иерусалиме, и человече Иудин, судите между мною и виноградом моим. Что сотворю еще винограду моему, и не сотворих ему? Занеже ждах, да сотворит гроздие, сотвори же терние. Ныне убо возвещу вам, что аз сотворю винограду моему: отыму ограждение его, и будет в разграбление, и разорю стену его, и будет в попрание. И оставлю виноград мой, и ктому не обрежется, ниже покопается, и взыдет на нем, якоже на лядине, терние: и облаком заповем, еже не одождити на него дождя. Виноград бо Господа Саваофа, дом Израилев есть, и человек Иудин, новый сад возлюбленный.
Прокимен, псалом 22, глас 6: Жезл Твой и палица Твоя, та мя утешиста. Стих: Господь пасет мя, и ничтоже мя лишит.
|