Rambler's Top100
   

3-я седмица Великого поста


ГлавнаяТриодь3-я седмица Великого поста

Во вторник вечераВ среду утраВ среду вечера

В среду 3-й седмицы


В среду 3-я седмицы

на Утрени Троичны. По 1-м стихословии седальны Крестныя Осмогласника.

По 2-м же стихословии глаголем настоящий седален господина Иосифа, глас 3.
Подобен: К
расоте девства:

Древом увядил еси пламень Владыко преступления на Крест возвышаемь, и умертвил еси врага, умертвився волею. Темже Тя молю, плоти моея хотения умертви, и оживи окаянное сердце мое, постом страстоубийственным, очистив мя от всякия скверны, яко Благоутробен.

Слава, тойже.
И ныне, Крестобогородичен. Подобен:

Поносную Щедре смерть, распятием, волею претерпел еси: Егоже Рождшая Тя Христе, зрящи уязвляшеся, утробою терзашеся, матерски рыдаше. Еяже молитвами, за милосердие милости Твоея ущедри, и спаси мир, вземляй сего грех.

По 3-м стихословии седален, глас 2.
Подобен: В
оскрес от гроба:

Светлую преходяще постную трапезу, вопиим: вся соблюди Господи в мире, всякаго коварства вражия избавляя, и сподоби нас яко Преблагий, Крест Твой честный любовию лобызати, имже милости Твоя подая вселенней, едине Многомилостиве.

Слава, тойже.
И ныне, Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: М
илосердия:

Дева и Мати Твоя Христе, на Древе зрящи Тя мертва простерта, плачущи горько, вопиющи глаголаше: что страшное сие таинство? Всем даруяй жизнь вечную, волею на Кресте како умираеши смертию поносною?

Канон в Минеи, и настоящий трипеснец господина Иосифа. И стихословится песнь. Глас 3.

Песнь 3.

Ирмос: Утверждение:

Сраспинаема нас ради распеншемуся, умертвим вся плотския уды в постех, и молитвах, и молениих.

Терние греха искоренивый Крестом Твоим Господи, терновная помышления ума моего исторгни.

Вооруживше мысли постом, побеждаим чуждия полки бесовския, силою Креста ограждаеми.

Богородичен: Воплощаемое из Тебе пройде Слово, падение Пречистая праотец, за милосердие щедрот, исправляя.

Иный господина Феодора, глас 2.

Ирмос: Утверди нас в Тебе Господи:

Твой животворный Крест Господи, печать мне есть во спасение: тем бо сопротивоборца упражняя, воспеваю Тя яко Бога Всесильнаго.

Древо Крестное плод принесе миру, оживления присносущнаго: егоже мы вкушающе, от смерти Христе избавляемся.

Троичен: Три единаго зрака Лица славлю, Отца, Сына, и Духа едину державу Божества: царствующи бо и единоначальствует яко Бог.

И ныне, Богородичен: Рождество Твое Чистая, страшно есть: Бог бо есть вочеловечивыйся, безлетно от Отца рождейся, и из Тебе в последняя без мужа родився.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Благодать Креста предпросиявши миру к Божественным Твоим страстем Щедре, призывает вся ны: имже верно поклонитися сподоби.

Ирмос: Утверди нас в Тебе Господи, Древом умерщвей грех, и страх Твой всади в сердца нас поющих Тя.

Песнь 8.

Ирмос: Нестерпимому огню:

Крестом начала победивый, и власти темныя, Светодавче, егда приидеши со властию судити миру всему, да не моя Слове объявиши тайная, да многое Твое прославляю благоутробие.

Судимь Судия пред судищем стал еси, осуждая вражду Крестом Твоим, долготерпеливе правосуде. Темже осуждения вечнаго избави, страхом зовущия и превозносящия Твое человеколюбие.

Поста огнем обострившеся дети благочестивии, возвышеный древле пламень, Божественною росою угасиша воистинну. И мы постящеся, пещи всех страстей угасим, яко да геенскаго избегнем пламене.

Богородичен: Из Тебе Божия мудрость храм Себе создавши, воплотися неизреченным снизхождением, Отроковице неискусобрачная: Ты бо едина от всех родов избранна еси нетленная, нетленнаго в жилище Слова.

Иный.

Ирмос: В купине Моисею:

Носяй вся словом, мене ради вся терпиши, заушения, и оплевания, и распятие Христе: хвалю величия Твоего человеколюбия во вся веки.

Закалаешися Христе яко Агнец, прободен в ребра Твоя, да мя овча заблуждшее спасеши от сети диаволи, и добрей Твоей ограде причтеши во веки.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Троичен: Божество едино Троице, нераздельное Естество, раздельно же Лицы, присносущная державо, Отче, Сыне, и Душе Святый, Тя песнословим во вся веки.

Богородичен: Богородительнице Чистая, небесная двере, спасительная врата, всех христиан мольбу приими, Тебе блажащих во вся веки.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

О Кресте Твоем Христе, священницы хвалятся, иноки укрепляются, всякий просвещается верный: сподоби мя сего видети, и поклонитися, и пети во веки.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.

Ирмос: В купине Моисею Девы чудо, на Синайстей горе, прообразившаго иногда, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос: В законе сени:

Змия Моисей на древо вознес, образоваше Тя Иисусе на Кресте волею вознесена, и лукаваго ядовитую злобу изгнавшаго, к Себе же человеки привлекша, Человеколюбче.

Огнем мя Твоего страха очисти, возжигая в моей души Божественную Твою любовь, и Крестом Твоим огради мя, еже прельсти ветхий запинатель, сластьми омрачив мое Христе помышление.

Скверных помышлений, и деяний злых, постимся братие, очистим сердца, вперимся божественными добродетельми, и долеревностныя злобы стремлений уклонимся, да Пасху великую светоноснии узрим.

Богородичен: Из Тебе в нашу нищету Дево, хотя облечеся, Богатый естеством, видимь же нам бысть Невидимый вышними лики певаемый, сокрушенный образ обновляя благостынею.

Иный.

Ирмос: Тебе мысленную:

Тебе на Кресте руце распростерша и четвероконечная присвоивша, Имже ко Отцу обретохом вход, Сыне Божий, вси величаем.

Тебе тернием Христе венчавше, беззаконнии бияху, и распяша, Егоже ради поднебесная колебашася вся: мы же спасшеся Тя величаем.

Троичен: Тя трисветлое Святое Божество, все содержащее, и хранящее присно, Отца, Сына же, и Духа Живаго, песньми немолчными величаем.

Богородичен: Тя светлый облак Духа, из негоже нам возсия свет неприступный, Христос, правды великое Солнце, песньми Богородице величаем.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Ты нам свет, святое сложение, одоление победы, Христов Кресте, ты нам воздержание услади, и тебе поклонитися сподоби.

Ирмос: Тебе мысленную и одушевленную левствицу, на нейже Бог наш утвердися, еюже к небеси обретохом восхождение, песньми Богородице величаем.

Светилен гласа.

На стиховне самогласен дне, дважды, глас 2:

В чести сый сыновства, Отца благаго несмысленный аз не разумех: но себе славы лиших, богатство зле иждив благодати. Недостаточествуемь же Божественныя пищи, ласкатель бых скверному гражданину, от негоже послан бых в душетленное его село, живый блудно, пасомь бых со скоты, и сластем работая не насыщахся: но обращься вопию благоутробному и щедрому Отцу: на небо и пред Тобою согреших, помилуй мя.

Мученичен: Святых Твоих множества молят Тя Христе, помилуй ны, яко Человеколюбец.

Слава, и ныне, Крестобогородичен:
Подобен: Е
гда от Древа:

Болезни претерпевшая многия в распятии Сына и Бога Твоего Пречистая, воздыхала еси слезящи, и вопияла еси горько: увы Мне Чадо сладчайшее! Неправедно како страждеши, хотяй избавити сущия от Адама земнородныя? Тем Всесвятая Дево, Тя молим верою, милостива нам Сего сотвори.

На 6-м часе тропарь пророчества. Глас 8:

Состава дел в нас несть Господи: милостив еси Человеколюбче, дел рук Твоих не презри Безгрешне.

Прокимен, псалом 49. Глас 4: Пожри Богови жертву хвалы, и воздаждь Вышнему молитвы твоя. Стих: Бог богов Господь глагола, и призва землю:

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 10, ст. 12 – 20.]

Будет, егда скончает Господь вся творя в горе Сиони, во Иерусалиме, наведет на ум великий, на князя Ассирийска, и на высоту славы очию его. Рече бо: крепостию руки моея сотворю, и премудростию разума [моего] отыму пределы языков, и силу их пленю: И сотрясу грады населеныя, и вселенную всю обыму рукою моею яко гнездо, и яко оставленая яица возму, и несть, иже убежит мене, или противу мне речет, и отверзет уста, и глумит. Еда прославится секира без секущаго ею? или вознесется пила без влекущаго ю? такожде аще кто возмет жезл, или древо: и не тако. Но послет Господь Саваоф на твою честь безчестие, и на твою славу огнь горя возгорится. И будет свет Израилев во огнь, и освятит его огнем горящим, и пояст яко сено вещество. В той день угаснут горы и холми, и дубравы, и пояст от души даже до плотей: и будет бежай, яко бежай от пламене горяща. И оставльшиися от них будут в число, и отроча малое напишет я. И будет в той день, не приложится к тому останок Израилев, и спасеннии Иаковли не будут ктому уповающе на обидевшия их: но будут уповающе на Бога Святаго Израилева истиною.

Прокимен, псалом 50, глас 6: Помилуй мя Боже, по велицей милости Твоей. Стих: Сердце чисто созижди во мне Боже.

Во вторник вечераВ среду утраВ среду вечера

    Rambler's Top100