|
|
Неделя четвертая святых постов
На Утрени
На Бог Господь, тропарь воскресен дважды, глас 8:
С высоты снизшел еси Благоутробне, погребение приял еси тридневное, да нас свободиши страстей, Животе и Воскресение наше, Господи слава Тебе.
Слава, и ныне, предпразднства, глас 4:
Днесь всемирныя радости начатки предпразднственное воспети повелевают: се бо Гавриил приходит, Деве нося благовестие, и к Ней вопиет: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.
По 1-м стихословии, седальны воскресны, глас 8:
Воскресл еси из мертвых Животе всех, и ангел светел женам вопияше: престаните от слез, апостолом благовестите, возопийте поюща: яко воскресе Христос Господь, благоволивый спасти яко Бог род человеческий.
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
Воскресый из гроба яко воистинну, преподобным повелел еси женам проповедати востание апостолом, якоже писано есть: и скорый Петр предста гробу, и свет зря во гробе, ужасашеся. Темже и увидев плащаницы, кроме Божественнаго тела в нем лежащия, со страхом {с верою} возопи: слава Тебе Христе Боже, яко спасаеши вся Спасе наш: Отчее бо еси сияние.
Слава, и ныне, Богородичен: Небесную дверь, и кивот, всесвятую гору, светозарный облак воспоим, небесную лествицу, словесный рай, Евино избавление, вселенныя всея великое сокровище, яко спасение в Ней соделася мирови, и оставление древних согрешений. Сего ради вопием Ти: моли Сына Твоего и Бога, прегрешений оставление даровати, благочестно покланяющимся Пресвятому Рождеству Твоему.
По 2-м стихословии седальны воскресны, глас 8:
Человецы Спасе, гроб Твой запечаташа: ангел камень от дверей отвали: жены видеша воставша от мертвых, и тыя благовестиша учеником Твоим в Сионе, яко воскресл еси Животе всех, и разрешишася узы смертныя: Господи слава Тебе.
Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
Мира погребательная жены принесша, глас ангельский из гроба слышаху: престаните от слез, и вместо печали радость приимите, возопийте поюща: яко воскресе Христос Господь, благоволивый спасти яко Бог род человеческий.
Слава, и ныне, Богородичен, не седяще поем, но стояще, и со страхом и благоговением:
О Тебе радуется Благодатная всякая тварь, ангельский собор, и человеческий род, освященный храме, и раю словесный: девственная похвало, из Неяже Бог воплотися, и Младенец бысть, прежде век сый Бог наш: ложесна бо Твоя престол сотвори, и чрево Твое пространнее небес содела. О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, слава Тебе.
Ипакои, глас 8:
Мироносицы Жизнодавца предстояща гробу, Владыку искаху в мертвых Безсмертнаго, и радость благовещения от ангела приемша, апостолом возвещаху: яко воскресе Христос Бог, подаяй мирови велию милость.
Степенна, глас 8: Ихже стихи повторяюще поем.
Антифон 1:
От юности моея враг мя искушает, сластьми палит мя: аз же надеяся на Тя Господи, побеждаю сего.
Ненавидящии Сиона, да будут убо прежде исторжения яко трава: ссечет бо Христос выя их, усечением мук.
Слава: Святым Духом, еже жити всяческим: Свет от Света, Бог велик: со Отцем поем Ему, и с Словом.
И ныне, тойже.
Антифон 2:
Сердце мое страхом Твоим да покрыется смиреномудрствующее: да не вознесшееся отпадет от Тебе Всещедре.
На Господа имевый надежду, не устрашится тогда, егда огнем вся судити имать, и мукою.
Слава: Святым Духом, всяк кто божественный видит, и предглаголет, чудодействует вышняя, в Триех Единаго Бога поя: аще бо и трисияет, единоначальствует Божество.
И ныне, тойже.
Антифон 3:
Воззвах Тебе Господи, вонми, приклони ми ухо Твое вопиющу, и очисти, прежде даже не возмеши мене отсюду.
В матери своей земли отходяй всяк, паки разрешается, прияти муки, или почести поживших.
Слава: Святым Духом богословие, Единица Трисвятая: Отец бо безначален: от Негоже родися Сын безлетно, и Дух сопрестолен, сообразен, от Отца спросиявший.
И ныне, тойже.
Антифон 4:
Се ныне что добро, или что красно? но еже жити братии вкупе: в сем бо Господь обеща живот вечный.
О ризе своей, Иже крины сельныя украшаяй, повелевает, яко не подобает пещися.
Слава: Святым Духом, единовидною виною, вся содержатся мироподательне: Бог бо Сей есть, Отцу же и Сынови единосущен господственне.
И ныне, тойже.
Прокимен, глас 8: Воцарится Господь во век, Бог твой Сионе, в род и род. Стих: Хвали душе моя Господа, восхвалю Господа в животе моем. Всякое дыхание:
Евангелие воскресно утреннее 8-е, от Иоанна, зачало 64. [Ин. 20, 11 – 18.]
Во время оно, Мариа стояше у гроба вне плачущи: якоже плакашеся, приниче во гроб |
Во время оно, Мария стояла у гроба и плакала. И, когда плакала, наклонилась во гроб, |
И виде два ангела в белых (ризах) седяща, единаго у главы и единаго у ногу, идеже бе лежало тело Иисусово. |
И видит двух ангелов, в белом одеянии сидящих, одного у главы и другого у ног, где лежало тело Иисуса. |
И глаголаста ей она: жено, что плачешися? Глагола има: яко взяша Господа моего, и не вем, где положиша Его. |
И они говорят ей: жена! что ты плачешь? Говорит им: унесли Господа моего, и не знаю, где положили Его. |
И сия рекши обратися вспять и виде Иисуса стояща, и не ведяше, яко Иисус есть. |
Сказав сие, обратилась назад и увидела Иисуса стоящего; но не узнала, что это Иисус. |
Глагола ей Иисус: жено, что плачеши, кого ищеши? Она (же) мнящи, яко вертоградарь есть, глагола ему: господи, аще ты еси взял Его, повеждь ми, где еси положил Его, и аз возму Его. |
Иисус говорит ей: жена! что ты плачешь? кого ищешь? Она, думая, что это садовник, говорит Ему: господин! если ты вынес Его, скажи мне, где ты положил Его, и я возьму Его. |
Глагола ей Иисус: Марие. Она (же) обращшися глагола Ему: Раввуни, еже глаголется, Учителю. |
Иисус говорит ей: Мария! Она, обратившись, говорит Ему: Раввуни'! — что значит: Учитель! |
Глагола ей Иисус: не прикасайся Мне, не у бо взыдох ко Отцу Моему: иди же ко братии Моей и рцы им: восхожду ко Отцу Моему и Отцу вашему, и Богу Моему и Богу вашему. |
Иисус говорит ей: не прикасайся ко Мне, ибо Я еще не восшел к Отцу Моему; а иди к братьям Моим и скажи им: восхожу к Отцу Моему и Отцу вашему, и к Богу Моему и Богу вашему. |
Прииде (же) Мариа Магдалина поведающи учеником, яко виде Господа, и сия рече ей. |
Мария Магдалина идет и возвещает ученикам, что видела Господа и что Он это сказал ей. |
Воскресение Христово. Псалом 50. И прочая поряду.
Канон воскресен со ирмосом на 4, и Богородицы на 2: и Триоди на 4, и предпразднства на 4.
Канон воскресен. Глас 8.
Песнь 1.
Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи, чудотворяй иногда Моисейский жезл, крестообразно поразив, и разделив море: Израиля же беглеца, пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.
Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему.
Всесильну Христову Божеству како не дивимся? От страстей убо всем верным, безстрастие и нетление точащу, от ребра же святаго источник безсмертия искапающу, и живот из гроба присносущный.
Яко благолепен женам ангел ныне явися, светлыя нося образы естественныя невещественныя чистоты, зраком же возвещая свет Воскресения, зовый: воскресе Господь.
Богородичен: Преславная возглаголашася о Тебе в родех родов, Бога Слова во чреве вмещшая, Чиста же пребывши Богородице Марие. Темже Тя вси почитаем, сущее по Бозе заступление наше.
Ин канон Пресвятей Богородице.
Ирмос: Поим Господеви, проведшему люди Своя:
Пречистая Богородице, воплощшееся присносущное и Пребожественное Слово, паче естества рождши, поем Тя.
Грозд Тя живоносен, всемирнаго искапающ сладость спасения, Дева Христе роди.
Канон Трипеснца, глас 5.
Ирмос: Спасителю Богу:
Уподобихся Христе в руце разбойников впадшему, и биеньми еле живу от сих оставленному Спасе: и аз сице уязвлен есмь грехи моими.
Не презри мене недугующа люто, вопияше Спасе рыдая, на разбойники богатство изнуривый Твое. И аз сице молюся: ущедри и спаси мя.
Уврачевавый мя убиен имуща ум грехи в язвах, от разбойников неправедных и лукавых помышлений, Христе Спасе, спаси мя яко многомилостивый.
Богородичен: Пречистая Мати Христова, воплощшагося из Тебе, и от недр Родителя не отлучшася Бога, непрестанно моли, от всякаго обстояния спасти, яже созда.
Канон предпразднства. Творение Феофаново. Глас 4.
Ирмос: Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыни победил есть.
Мир обрадованно веселится, яко ощутив Господне сошествие на Тя: за милосердие бо милости с Небес сходит во утробу Девы вселитися.
Се Тебе, Царице, посылается божественный архангел Царя всех и Бога провозвестити пришествие и возгласити Тебе: радуйся, воззвание праотца.
Стамна светозарная и всезлатая, уготовися на приятие, манны животныя: на Тя бо приидет гласом ангеловым, в Тя паче естества вселяяся.
Во утробу Твою чистую вселитися хощет Господь, живый присно на Небеси, онебесити бо грядет земнородных смешение, в сие мудре оболкся.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3.
Ирмос: Утверждей в начале небеса разумом, и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе едине Человеколюбче.
Осуждена бывша Адама вкушением греха, плоти Твоея спасительною страстию оправдал еси Христе: Сам бо неповинен смертнаго искуса был еси Безгрешне.
Воскресения свет возсия сущим во тьме, и сени смертней седящим, Бог мой Иисус, и Своим Божеством крепкаго связав, сего сосуды расхитил есть.
Богородичен: Херувимов и серафимов превышши явилася еси Богородице: Ты бо едина прияла еси невместимаго Бога в Твоем чреве, Нескверная: темже Тя вернии вси песньми Чистая, ублажаем.
Ин.
Ирмос: Ты еси утверждение:
Даждь нам помощь Твоими молитвами Всечистая, прилоги отражающи лютых обстояний.
Еве праматери Ты исправление была еси, Начальника жизни мирови, Христа Богородице рождши.
Ин.
Ирмос: Утверди ны Боже:
Путем жития Христе, люте путешествуя, уязвлен есмь от разбойник в страстех: но возстави мя молюся.
Разбиша ум мой разбойницы, и оставиша мя в язвах еле жива прегрешений моих: но исцели мя Господи.
Обнажиша мя Спасе Христе, заповедей Твоих страсти, и сластьми уязвихся: но излей на мя милость.
Богородичен: Моли непрестанно Чистая, Прошедшаго из чресл Твоих, избавитися лести диаволи, поющим Тя Матерь Божию.
Иный.
Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе: несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Земля, яже терние страстей печальне израстившая, взыграя, ликуй: се бо Земледелатель Безсмертный, клятвы изымая тя, ныне приходит.
Божественное руно, готовися, Дево нескверная: на Тя бо Бог, яко дождь, снидет изсушити потоки преступления.
Свитче Божественный, благоукрасися: перстом бо Отчим напишется в Тебе Божественное Слово, воплощся, безсловесия моего разрешая преступление.
Златый светильниче, подыми огнь Божества, возсияющий Тобою, и свет мирови даруя, имже зол наших тьма разорится.
Кондак предпразднства, глас 8.
Подобен: Взбранной:
Всем земным начало спасения нашего Ты еси, Богородице Дево, Божий бо служитель с Небес послан предстати Тебе, великий чиноначальник Гавриил, радость обрадованную Ти принесе. Тем вси зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.
Седален Триоди, глас 5.
Подобен: Странное:
Пречистый Крест Твой, Спасе наш, яко оружие спасения содержаще, тем Тебе вопием: спаси ны пострадавый волею о нас, всех Боже, яко многомилостивый.
Слава, и ныне, предпразднства, глас 3.
Подобен: Красоте:
Днесь вся тварь радуется, яко — еже радуйся, — Тебе вопиет ангел, благословенная Мариам и Пречистая Мати Христа Бога. Днесь змиино омрачается шатание, клятвы бо праотчи разрешися соуз. Темже и по всему вопием Ти: радуйся, Обрадованная.
Песнь 4.
Ирмос: Ты моя крепость Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава Человеколюбче.
Ты врага суща мя зело возлюбил еси: Ты истощанием странным сошел еси на землю, благоутробне Спасе, последняго моего досаждения не отвергся, и пребыв на высоте пречистыя Твоея славы, прежде безчествованнаго прославил еси.
Кто зря Владыко, ныне не ужасается, страстию смерть разрушаему? Крестом бежащее тление, и смертию ад богатства истощаваемый, Божественною силою Тебе распятаго? Чудно дело, Человеколюбче!
Богородичен: Ты верным похвала еси Безневестная, Ты предстательнице, Ты и прибежище христиан, стена и пристанище: к Сыну бо Твоему мольбы носиши Всенепорочная, и спасаеши от бед, верою и любовию Богородицу Чистую Тебе знающих.
Ин.
Ирмос: Услышах Господи:
Клас возрастившая животворный, неоранная ниво, подающаго мирови жизнь, Богородице, спасай поющия Тя.
Богородицу Тя Всечистая, просвещшиися вси проповедуем: Солнце бо правды родила еси Приснодево.
Ин.
Ирмос: Услышах Господи слух Твой:
Разбойницы окрадоша мое деяние Божественное, и оставиша мя язвами мучима.
Извлекоша мя Спасе заповедей Твоих, непостоянная помышления моя, отонудуже уязвлен есмь прегрешеньми.
Левит ранами уязвленна, яко виде мя, мимо иде, Спасе мой: но Ты мя спаси.
Богородичен: Господственно прославляем Тя Богородице Безневестная, и к Твоему пристанищу вернии прибегаем.
Иный.
Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, Солнце Праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.
Таинство, древле прежде век предопределенное, явление начинает приимати. Земля и Небесная, согласно возвеселитеся и радостно воскликните.
Палата великаго Царя, слухов отверзи Божественныя входы, уже бо приходит Христос истина и вселится посреди Тебе.
Праматернее поползновение исправляяй, Избавитель явится, в неискусобрачную утробу вселяяся, Тому воспоим: слава силе Твоей, Господи.
Аввакум Тя пронарече гору древле, добродетельми присенну, из неяже явитися хощет Бог наш, Дево Всенепорочная, едина человеком исправление.
Песнь 5.
Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.
Одеятися претерпел еси в багряницу прежде страсти Твоея Спасе, поругаемь, первозданнаго покрывая безобразное обнажение: и наг пригвоздился еси на Кресте плотию, совлачая Христе, ризу умерщвления.
От персти смертныя, Ты падшее мое паки наздал еси существо, воскрес: и нестареющееся Христе устроил еси, явив паки якоже царский образ, нетления жизнь блистающ.
Богородичен: Матернее дерзновение, еже к Сыну Твоему имущи Всечистая, сроднаго промышления, еже о нас, не презри, молимся: яко Тебе и едину христиане ко Владыце очищение милостивно предлагаем.
Ин.
Ирмос: Утренююще, вопием Ти:
Утоли нестерпимую бурю страстей моих, Яже Бога рождшая окормителя и Господа.
Служат Рождеству Твоему Пречистая Богородице, ангельстии чинове, и человеков собрание.
Ин.
Ирмос: Утреннююще вопием Ти:
Иисусе, посети раны души моея, якоже древле в руце впадшаго разбойничи, и уврачуй болезнь мою Христе, молюся.
Болезненно язвами изнемогох, Христе мой, прегрешений, и оттуду наг лежу добродетелей Божественных: молю, спаси мя.
Иерей якоже виде мя, и левит не возможе яве, мимоидоша бо мя: но Сам яко благоутробен, ныне спасение подал, и спасл еси.
Богородичен: Не презри Владыко окаяннаго мене, молюся, уязвленнаго умом болезненно от разбойник: но ущедри молитвами Спасе, Рождшия тя.
Иный.
Ирмос: Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения, верою воспевающия Тя.
О нескверная Агнице! Агнец бо Бога нашего во утробу Твою внити тщится, вземляй наша согрешения.
Жезл тайный помале процветет, якоже пишет, Божественный цвет от корене Иессеева нам являющися.
Ангеловым гласом утучнившися, яко виноград, к прозябению готовися зрелаго, Дево, и нетленнаго грозда.
Величайший пророков Исаиа, возвеселися: Дева бо, о Нейже прорекл еси, во чреве зачинает Совета великаго Ангела.
Песнь 6.
Ирмос: Очисти мя Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.
Древом крепко низложи мя началозлобный: Ты же Христе, вознесся на Кресте, крепчае {крепльшаго} низложил еси, посрамив сего, падшаго же воскресил еси.
Ты ущедрил еси Сиона, возсиявый от гроба, новаго вместо ветхаго совершив, яко благоутробен, Божественною Твоею кровию: и ныне царствуеши в нем во веки, Христе.
Богородичен: Да избавимся от лютых прегрешений, мольбами Твоими Богородительнице Чистая, и да улучим Пречистая божественное сияние, из Тебе неизреченно воплощеннаго Сына Божия.
Ин.
Ирмос: Ризу мне подаждь светлу:
Храм Тя Божий и ковчег, и чертог одушевленный, и дверь небесную, Богородице вернии возвещаем.
Требищ разрушитель яко Бог, бывшее Рождество Твое Марие Богоневесто, покланяемо есть со Отцем и Духом.
Ин.
Ирмос: Обыде мя бездна:
Страстьми иждих житие Божественное Владыко, и всяко прегрешеньми люте уязвен, прибегох к Тебе: ущедри мя, молюся.
Расхитиша богатство мое, и якоже мертва мя оставиша разбойницы, страстьми ум мой уязвивше: но ущедрив спаси мя Господи.
Яко виде левит мою ран болезнь, язв не терпя, мимоиде мя: Сам же Человеколюбче, излиял ми еси богатую Твою милость.
Богородичен: Купину Тя неопалимую, и гору, и лествицу одушевленную, и дверь небесную, достойно славим, Марие преславная, православных похвало.
Иный.
Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися ради милости от ребр Твоих истекшею Кровию.
Радуйся, — Тебе Гавриил архангел вещает, — радость бо во чреве Твоем приимеши несказанно, юже Ева преступлением, Дево, погуби.
Не опалит, не ужасайся отнюд, утробы Твоей огнь Божества, Отроковице: купина бо древле Тя воображаше, горящи, никакоже опаляема, Всечистая.
Гора, юже Даниил провиде Духом, радуйся, Дево, из Тебе бо мысленный камень усечется и сокрушит демонов бездушная требища.
Мира Царь к Тебе приидет и Тобою примирит поборенныя и прелыценныя, Богомати, лукавым советом змииным.
Кондак, глас 8:
Подобен: Яко начатки:
Воскрес из гроба, умершия воздвигл еси, и Адама воскресил еси, и Ева ликует во Твоем Воскресении, и мирстии концы торжествуют, еже из мертвых востанием Твоим, Многомилостиве.
Икос: Адова царствия пленивый, и мертвыя воскресивый, Долготерпеливе, жены мироносицы сретил еси, вместо печали радость принесый: и апостолом Твоим возвестил еси победительная Спасе мой знамения Живодателю, и тварь просвещаеши Человеколюбче. Сего ради и мир срадуется, еже из мертвых востанию Твоему Многомилостиве.
Песнь 7.
Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда: сего ради отроцы в пещи радованною ногою, яко во цветнице ликующе пояху: благословен еси Боже отец наших.
Славное истощание, Божественное богатство Твоея нищеты Христе, удивляет ангелы, на Кресте зрящия Тя пригвождаема, за еже спасти верою зовущия: благословен еси Боже отец наших.
Божественным Твоим сошествием света исполнил еси преисподняя, и тьма прогнана бысть прежде гонящая. Отнюдуже воскресоша иже от века юзницы, зовуще: благословен Бог отец наших.
Троичен: Всем убо Господа, единаго же единому {единому же точию} единородному Сыну православно Отца, богословяще Тя возвещаем, и единаго ведяще от Тебе исходяща Духа Праваго, соестественна и соприсносущна.
Ин.
Ирмос: От Иудеи дошедше:
От девственных ложесн воплощься, явился еси на спасение наше. Темже Твою Матерь ведяще Богородицу православно зовем: отцев Боже благословен еси.
Жезл прорастила еси Дево, от корене Иессеова Всеблаженная, плод цветоносящи спасительный, верою Сыну Твоему зовущим: отцев Боже благословен еси.
Ин.
Ирмос: Превозносимый отцев:
Разбойницы обпадоша на мя окаяннаго, и язвами оставиша мертва, якоже бездыханна мя, темже молюся Ти: Боже, посети мя.
Ум мой плениша помышления непостоянная, и уязвивше страстьми, мертва мя оставиша, множеством прегрешений, но Спасе, исцели мя.
Яко виде левит мя ранами боляща, не терпя язв неисцельнаго ради, мимоиде мя, Спасе мой: но Сам уврачуй мя.
Богородичен: Ты от Девы воплотивыйся, спасл мя еси, язвам моим возливая богатую милость, Христе щедрот Твоих: сего ради Тя славлю.
Иный.
Ирмос: Спасый во огни авраамския Твоя отроки и халдеи убив, яже правда праведно уловляше, препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.
Кивот словесный, егоже истинный Законоположник возлюбив, в Тебе хощет селение сотворити, благовония исполнися, Тобою бо истлевшияся обновит.
Пророческий божественный лик, якоже ощутив, Отроковице, еже на Тя Избавителя мирное пришествие, зовет Тебе: радуйся, всех избавление, радуйся, Едина человеков спасение.
Не ужасайся гласа, не дивися глаголющему: Божий слуга есть. Явити Тебе прииде таинство, ангелы неизреченное, неискусобрачная Дево благословенная.
Зриши тварь всю, врагом порабощену, Дево, помиловати же ю за милосердие милости хотя Тобою благоволивый, да не убо словесем Ангела не веруеши.
Песнь 8.
Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.
Иисусова Божества пребожественная сила, в нас боголепно возсияла есть: плотию во вкуш за всех смерть крестную, разруши адову крепость. Егоже непрестанно дети благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.
Распныйся воста, великовыйный паде, падый и сокрушенный исправися, тля отвержена бысть, и нетление процвете: жизнию бо мертвенное пожерто бысть. Дети благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.
Троичен: Трисветлое Божество, едину сияющее зарю от единаго Триипостаснаго Естества, Родителя безначальна: единоестественно же Слово Отцу, и сцарствующаго единосущнаго Духа, дети благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.
Ин.
Ирмос: Царя Небеснаго:
Сопротивных разжженныя и пламеновидныя на нас угаси стрелы: яко да поем Тя во вся веки.
Преестественне Содетеля и Спаса, Бога Слова родила еси Дево: темже Тя поем, и превозносим во вся веки.
Ин.
Ирмос: Тебе Вседетелю:
От разбойник помыслов моих Спасе, растлих житие мое согрешений язвами. Темже Божественнаго обнажихся образа, Тебе человеколюбиваго Бога: но ущедри мя.
Пришел еси на землю от вышних Спасе, ущедрив биеньми ураненнаго мя всего прегрешений язвами Щедре, и излиял еси на мя Христе, милость Твою.
Тело и душу Ты Владыко Спасе, избаву дал еси за мя, и спасл мя еси, мечем грехов уязвленаго, в неисцельных язвах, яко милостивый.
Богородичен: Тя паче ума Богомужным словом рождшую Господа и девствующую, вся дела Дево благословим и превозносим во вся веки.
Иный.
Ирмос: Руце распростер, Даниил львов зияния в рове затче, огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители, отроцы, взывающе: благословите, вся дела Господня, Господа.
Легкий облаче Света, Неискусобрачная, уготовися: се Солнце свыше превозсияет Тебе незаходимое, вмале убо в Тебе крыемо, миру же являемо и решащо злобы омрачение.
Ангелов первый служитель возопи Тебе глас радостен, возвещая Тебе, Чистая, великаго Совета Ангела, воплощаема из Тебе за благость, Емуже вопием: благословите, вся дела Господня, Господа.
Отца одесную седяй, в Тебе селение хощет сотворити Пресущественный, Чистая, яко да поставит одесную Себе Тя, ближнюю и добрую яко Царицу, десницу же всем прострет падшим и спасет ны.
Яко шипок удолий чист, яко крин благовонен, познав Тя, Зиждитель наш Господь ныне возжела Твоей доброты, Чистая, и воплотитися из Твоих кровей хощет, яко да проженет злосмрадие прелести благостию.
Песнь 9.
Ирмос: Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают.
Божественным и безначальным естеством прост сый, сложился еси приятием плоти, в Тебе Самом сию составив Слове Божий, и пострадав яко Человек, пребыл еси кроме страстей яко Бог. Темже Тя во двою существу нераздельно и неслиянно величаем.
Отца по существу Божественному, якоже естеством быв Человек, рекл еси Бога Вышний рабом снизходя, воскрес от гроба, благодатию Отца земнородным полож, Иже по естеству Бога же и Владыку, с Нимже Тя вси величаем.
Богородичен: Явилася еси, о Дево Мати Божия, паче естества рождши плотию Бога Слова, Егоже Отец отрыгну от сердца Своего прежде всех век, яко Благ, Егоже ныне и телес превышша разумеем, аще и в тело облечеся.
Ин.
Ирмос: Воистинну Богородицу:
Радости и веселия исполнь есть память Твоя, приступающим исцеления точащи, и благочестно Богородицу Тя возвещающим.
Псалмы Тя воспеваем Благодатная, и немолчно, еже радуйся, приносим: Ты бо источила еси всем радость.
Ин.
Ирмос: Исаие ликуй:
Заповеди Твоя Владыко, не сохранив разумом моим, в страсти вшед сластей, обнажихся благодати, и язвами извержен наг. Темже молю Тя Спасе, спаси мя.
Ниже левит возможе отмыти струпы моя: но пришел еси ко мне Блаже сострадательно, и излиял еси милость Твоих щедрот Спасе на мя, яко всеизрядный врач исцеляя мя.
Яко сый благоутробен, ущедрив спасл еси Христе, язвами люте от разбойник Спасе убиена мя: душу же и тело Свое, яко динаря два дал еси избавление.
Богородичен: Паче ума рождество Твое Богомати, без мужа бо зачатие в Тебе, и девственно рождение бысть: ибо Бог есть рождейся, Егоже величающе, Тя Дево ублажаем.
Иный.
Ирмос: Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть, Ты же, Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови благословение процвела еси. Тем Тя вси величаем.
Ева убо объят плод, смерть делающ всегубительную, посреди же Тебе возрастет Плод, безсмертия ходатайствен, Христос — сладость наша, Владычице, Егоже воспевающе, Тя славим.
Преклонив Небеса Твоя, к нам сниди, престол уже уготовася Тебе, Слове, утроба Девича: на немже яко Царь крепчайший сед, воздвигнеши от падения десницы Твоей создание.
Нива несеянная, Чистая, подыми словом Небесное Слово, яко пшеницу плодоносну, прозябающу из Тебе, и концы питающаго хлебом разума, Емуже покланяющеся, Тя славим.
Возжела доброты Твоей Христос, Всенепорочная, и во утробу Твою вселися, яко да от страстей безобразия род человеческий избавит и доброту древнюю дарует, Емуже покланяющеся, Тя славим.
Ексапостиларий воскресен.
Два ангела видевши внутрь гроба, Мариа удивляшеся, и Христа не знающи, яко вертоградаря вопрошаше: Господи, где положил еси тело Иисуса моего? Званием же Того познавши быти Самого Спаса, слыша: не прикасайся Мне, ко Отцу отхожду, рцы братии Моей.
Слава, и ныне, предпразднства.
Подобен: Учеником:
Гавриил, с высоты слетев, вопияше — еже радуйся, Богородице, яко праматернюю клятву потребив всю, сущих из Адама благослови из Ней прозябый.
На хвалитех стихиры воскресны, глас 8:
Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.
Господи, аще и судилищу предстал еси от Пилата судимый, но не отступил еси от престола со Отцем седя: и воскрес из мертвых, мир свободил еси от работы чуждаго, яко Щедр и Человеколюбец.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Господи, оружие на диавола Крест Твой дал еси нам: трепещет бо и трясется, не терпя взирати на силу его: яко мертвыя возставляет, и смерть упраздни. Сего ради покланяемся погребению Твоему и востанию.
Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Господи, аще и яко мертва во гробе иудеи положиша: но яко Царя спяща воини Тя стрежаху, и яко живота сокровище, печатию печаташа: но воскресл еси, и подал еси нетление душам нашим.
Стих: Хвалите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех.
Ангел Твой Господи, Воскресение проповедавый, стражи убо устраши, женам же возгласи глаголя: что ищете Живаго с мертвыми? Воскресе Бог сый, и вселенней жизнь дарова.
Ины стихиры анатолиевы, глас тойже.
Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.
Пострадал еси Крестом, безстрастный Божеством, погребение приял еси тридневное, да нас свободиши от работы вражия, и обезсмертив оживотвориши нас Христе Боже, Воскресением Твоим Человеколюбче.
Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.
Покланяюся, и славлю, и воспеваю Христе Твое из гроба Воскресение, имже свободил еси нас от адовых нерешимых уз: и даровал еси мирови яко Бог жизнь вечную, и велию милость.
Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
Жизноприемнаго Твоего гроба стрегуще законопреступнии, с кустодиею запечаташа тогда: Ты же яко безсмертен Бог и всесилен, воскресл еси тридневен.
Стих: Возвеселюся и возрадуюся о Тебе, пою имени Твоему, Вышний.
Дошедшу Ти во врата адова, Господи, и сия сокрушившу, пленник сице вопияше: Кто Сей есть, яко не осуждается в преисподних земли, но и яко сень разруши смертное узилище? Приях Того яко мертва, и трепещу яко Бога. Всесильне помилуй нас.
Таже глаголем стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
И поем самогласен, глас 1: Приидите делаим в тайном винограде, плоды покаяния в нем творяще, не в брашнех и питиих труждающеся, но в молитвах и постех добродетели исправляюще: сими угождаемый Господь дела, динарь подает, имже души избавляет долга греховнаго, един Многомилостивый.
Слава, паки тойже. И ныне: Преблагословенна еси:
Славословие великое, и отпуст.
Слава, и ныне: стихира евангельская, глас 8:
Мариины слезы не всуе проливаются тепле, се бо сподобися и учащих ангелов, и видения Самого Иисуса: темже и отсылается не прикасатися Христу. Но обаче проповедница посылается Твоим учеником, имже благовествование носящи, еже ко Отеческому жребию восход возвещающи: с неюже сподоби и нас явления Твоего Владыко Господи.
И оглашение, и час 1-й, и прочее последование яко обычно.
На 1-м часе тропарь воскресен. Слава, предпразднства. И ныне, Богородичен часов. Святых же службы — Иоанна Лествичника и Марии Египтяныни — в сия Недели оставляются и поются, егда екклисиарх разсудит.
|