Rambler's Top100
   

Неделя 4-я Великого поста


ГлавнаяТриодьНеделя 4-я Великого поста

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя четвертая святых постов


На Литургии

изобразительныя, и блаженны гласа, глас 7:

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Красен бе и добр в снедь, иже мене умертвивый плод: Христос есть древо животное, от Негоже ядый не умираю, но вопию с разбойником: помяни мя Господи, во Царствии Твоем.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

На Крест вознесся Щедре, Адамово рукописание древняго греха загладил еси, и спасл еси от прелести весь род человеческий. Темже воспеваем Тя благодетелю Господи.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Пригвоздил еси на Кресте Щедре, грехи наша Христе, и Твоею смертию смерть умертвил еси воздвигнувый умершия из мертвых: темже покланяемся Твоему святому Воскресению.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Излия яд змий в слухи Евины иногда: Христос же на Древе крестнем источил есть мирови жизни сладость. Темже взываем: помяни нас Господи, во Царствии Твоем.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Во гробе яко смертен положен был еси, Животе всех Христе: и вереи адовы сломил еси: и воскрес во славе тридневен яко силен, всех просветил еси: слава Твоему востанию.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Господь воскрес тридневен из мертвых, дарова мир Свой учеником, и сих благословив посла рек: вся приведите во Царствие Мое.

Слава, Троичен: Свет Отец, Свет Сын и Слово, Свет Дух Святый: но един Свет три, един бо Бог в триех убо Лицех, единем же Естестве и начале, несеком и неслиян, Сый Превечный.

И ныне, Богородичен: Родила еси Сына и Слово Отчее, плотию нас ради, якоже весть Богородице, Сам. Темже Дево Мати, обожени бывше Тобою, радуйся, Тебе зовем, христианом упование.

Прокимен Апостола, рядоваго гласа, и преподобнаго.

Прокимен, глас 7: Господь крепость людем Своим даст: Господь благословит люди Своя миром. Стих: Принесите Господеви сынове Божии, принесите Господеви сыны овни. Глас тойже: Восхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих.

Апостол дне, ко Евреем, зачало 314. [Евр. 6, 13—20.]

Братие, Аврааму обетовая Бог, понеже ни eдинем имяше большим клятися, клятся Собою,

Братья, Бог, давая обетование Аврааму, как не мог никем высшим клясться, клялся Самим Собою,

глаголя: воистинну благословствуя благословлю тя, и множа умножу тя.

говоря: истинно благословляя благословлю тебя и размножая размножу тебя.

И тако долготерпев, получи обетование.

И так Авраам, долготерпев, получил обещанное.

Человецы убо большим кленутся, и всякому их прекословию кончина во извещение, клятва eсть.

Люди клянутся высшим, и клятва во удостоверение оканчивает всякий спор их.

В немже лишше хотя Бог показати наследником обетования непреложное совета Своего, ходатайствова клятвою.

Посему и Бог, желая преимущественнее показать наследникам обетования непреложность Своей воли, употребил в посредство клятву,

Яко да двема вещма непреложныма, в неюже невозможно солгати Богу, крепкое утешение имамы прибегшии, ятися за предлежащее упование,

дабы в двух непреложных вещах, в которых невозможно Богу солгать, твердое утешение имели мы, прибегшие взяться за предлежащую надежду,

eже аки котву имамы души тверду же и известну, и входящую во внутреннее завесы.

которая для души есть как бы якорь безопасный и крепкий, и входит во внутреннейшее за завесу,

Идеже предтеча о нас вниде Иисус, по чину Мелхиседекову, Первосвященник быв во веки.

куда предтечею за нас вошел Иисус, сделавшись Первосвященником навек по чину Мелхиседека.

И другий преподобнаго ко Ефесеем, зачало 229. [Еф. 5, 9—19.]

Братие, яко чада света ходите: [плод бо Духовный eсть во всякой благостыни и правде и истине:]

Братья, поступайте, как чада света, потому что плод Духа состоит во всякой благости, праведности и истине.

искушающе, что eсть благоугодно Богови.

Испытывайте, что благоугодно Богу,

И не приoбщайтеся к делом неплодным тмы, паче же и обличайте.

и не участвуйте в бесплодных делах тьмы, но и обличайте.

Бываeмая бо отай от них, срамно eсть и глаголати.

Ибо о том, что они делают тайно, стыдно и говорить.

Вся же обличаeмая, от света являются: все бо являемое свет eсть.

Все же обнаруживаемое делается явным от света, ибо все, делающееся явным, свет есть.

Сего ради глаголет: востани спяй, и воскресни от мертвых, и осветит тя Христос.

Посему сказано: «встань, спящий, и воскресни из мертвых, и осветит тебя Христос».

Блюдите убо, како опасно ходите, не якоже немудри, но якоже премудри:

Итак, смотрите, поступайте осторожно, не как неразумные, но как мудрые,

Искупующе время, яко дние лукави суть.

дорожа временем, потому что дни лукавы.

Сего ради не бывайте несмысленни, но разумевающе, что eсть воля Божия.

Итак, не будьте нерассудительны, но познавайте, что есть воля Божия.

И не упивайтеся вином, в немже eсть блуд: но паче исполняйтеся Духом,

И не упивайтесь вином, от которого бывает распутство; но исполняйтесь Духом,

глаголюще себе во псалмех и пениих, и песнех духовных, воспевающе и поюще в сердцах ваших Господеви.

назидая самих себя псалмами и славословиями и песнопениями духовными, поя и воспевая в сердцах ваших Господу.

Аллилуиа, глас 7: Благо есть исповедатися Господеви, и пети имени Твоему Вышний. Стих: Возвещати заутра милость Твою, и истину Твою на всяку нощь. И преподобнаго, глас 4. Стих: Насаждени в дому Господни, водворех Бога нашего процветут.

Евангелие от Марка, зачало 40. [Мк. 9, 17—31.]

Во время оно, человек некий прииде ко Иисусови, кланяяся Ему, и глаголя: Учителю, приведох сына моего к Тебе, имуща духа нема.

Во время оно, человек некий пришел к Иисусу, кланяясь Ему, и сказал: Учитель! я привел к Тебе сына моего, одержимого духом немым:

И идеже колиждо имет eго, разбивает eго, и пены тещит, и скрежещет зубы своими, и оцепеневает, и рех учеником Твоим, да изженут eго, и не возмогоша.

где ни схватывает его, повергает его на землю, и он испускает пену, и скрежещет зубами своими, и цепенеет. Говорил я ученикам Твоим, чтобы изгнали его, и они не могли.

Oн же отвещав eму, глагола: о роде неверен, доколе в вас буду? доколе терплю вы? Приведите eго ко Мне.

Отвечая ему, Иисус сказал: о, род неверный! доколе буду с вами? доколе буду терпеть вас? Приведите его ко Мне.

И приведоша eго к Нему. И видев Eго, абие дух стрясе eго: и пад на земли, валяшеся, пены теща.

И привели его к Нему. Как скоро бесноватый увидел Его, дух сотряс его; он упал на землю и валялся, испуская пену.

И вопроси oтца eго: колико лет eсть, отнележе сие бысть eму? Oн же рече: издетска.

И спросил Иисус отца его: как давно это сделалось с ним? Он сказал: с детства;

И многажды во oгнь вверже eго, и в воды, да погубит eго: но аще что можеши, помози нам, милосердовав о нас.

и многократно дух бросал его и в огонь и в воду, чтобы погубить его; но, если что можешь, сжалься над нами и помоги нам.

Иисус же рече eму: eже аще что можеши веровати, вся возможна верующему.

Иисус сказал ему: если сколько-нибудь можешь веровать, всё возможно верующему.

И абие возопив oтец oтрочате со слезами, глаголаше: верую Господи, помози моему неверию.

И тотчас отец отрока воскликнул со слезами: верую, Господи! помоги моему неверию.

Видев же Иисус, яко срищется народ, запрети духу нечистому, глаголя eму: душе немый и глухий, Аз ти повелеваю, изыди из него, и ктому не вниди в него.

Иисус, видя, что сбегается народ, запретил духу нечистому, сказав ему: дух немой и глухой! Я повелеваю тебе, выйди из него и впредь не входи в него.

И возопив, и много пружався, изыде: и бысть яко мертв, якоже мнозем глаголати, яко умре.

И, вскрикнув и сильно сотрясши его, вышел; и он сделался, как мертвый, так что многие говорили, что он умер.

Иисус же eм eго за руку, воздвиже eго: и воста.

Но Иисус, взяв его за руку, поднял его; и он встал.

И вшедшу Eму в дом, ученицы Eго вопрошаху Eго eдинаго: яко мы не возмогохом изгнати eго?

И как вошел Иисус в дом, ученики Его спрашивали Его наедине: почему мы не могли изгнать его?

И рече им: сей род ничимже может изыти, токмо молитвою и постом.

И сказал им: сей род не может выйти иначе, как от молитвы и поста.

И оттуду изшедше, идяху сквозе Галилею: и не хотяше, да кто увесть.

Выйдя оттуда, проходили через Галилею; и Он не хотел, чтобы кто узнал.

Учаше бо ученики Своя, и глаголаше им: яко Сын Человеческий предан будет в руце человечeсте, и убиют Eго: и убиен быв, в третий день воскреснет.

Ибо учил Своих учеников и говорил им, что Сын Человеческий предан будет в руки человеческие и убьют Его, и, по убиении, в третий день воскреснет.

И преподобнаго, от Матфеа, зачало 10. [Мф. 4, 25 — 5, 12.]

Во время оно, по Иисусе идоша народи мнози от Галилеи и десяти град, и от Иерусалима, и Иудеи, и со oнаго полу Иoрдана.

Во время оно, за Иисусом следовало множество народа из Галилеи и Десятиградия, и Иерусалима, и Иудеи, и из-за Иордана.

Узрев же народы, взыде на гору: и седшу Eму приступиша к Нему ученицы Eго.

Увидев народ, Он взошел на гору; и, когда сел, приступили к Нему ученики Его.

И отверз уста Своя, учаше их, глаголя:

И Он, отверзши уста Свои, учил их, говоря:

Блажени нищии духом: яко тех eсть Царствие Небесное.

Блаженны нищие духом, ибо их есть Царство Небесное.

Блажени плачущии: яко тии утешатся.

Блаженны плачущие, ибо они утешатся.

Блажени кротцыи: яко тии наследят землю.

Блаженны кроткие, ибо они наследуют землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды: яко тии насытятся.

Блаженны алчущие и жаждущие правды, ибо они насытятся.

Блажени милостивии: яко тии помиловани будут.

Блаженны милостивые, ибо они помилованы будут.

Блажени чистии сердцем: яко тии Бога узрят.

Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят.

Блажени миротворцы: яко тии сынове Божии нарекутся.

Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими.

Блажени изгнани правды ради: яко тех eсть Царствие Небесное.

Блаженны изгнанные за правду, ибо их есть Царство Небесное.

Блажени eсте, eгда поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще, Менe ради:

Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах.

Киноник: Хвалите Господа с Небес: Другий: В память вечную:

ВечерняУтреняЛитургия

    Rambler's Top100