|
|
В четверг 4-й седмицы
В среду средния седмицы вечера.
На Господи воззвах, поставим стихов 10: и поем настоящия самогласны, и мученичен, и в Минеи 4.
Самогласен. Глас 4:
Пост благих ходатай, свое преполовение ныне введе, прешедшими деньми благоугодив, и прочими пользование предложив: ибо благих напряжение, множайшее благодеяние творит. Темже всех благих дателю Христу благоугождающе, вопием: постивыйся нас ради, и распятие претерпевый, неосуждены нас сподоби, причаститися и Божественныя Пасхи Твоея, в мире пожившия, и достойно со Отцем Тебе и Духом славящия.
Ин. Глас 5:
В тайне добродетели делающии, духовная воздаяния чающии, не посреде торжищ и распутий являют сия, но внутрь сердца носят паче: и всех видяй бываемая в тайне, мзду воздержания подает нам. Пост совершаим, не сетующе лицы, но в клетех душ наших молящеся, непрестанно возопиим: Отче наш, Иже еси на Небесех, не введи нас во искушение, молимся, но избави нас от лукаваго.
Мученичен: Несытною любовию души, Христа не отвергостеся святии мученицы, иже различныя раны страстей претерпевше, мучителей дерзость низложисте, непреклонну и невредиму веру сохранше, на небеса преставистеся. Темже и дерзновение получивше к Нему, просите даровати мир мирови, и душам нашим велию милость.
Ины стихиры, глас 1.
Подобен: Прехвальнии мученицы:
Поста водою, души вси омыим, и приступивше к честному и животворящему Кресту Господню, верою поклонимся, Божественное просвещение почерпающе, и вечное спасение ныне приобретающе, мир и велию милость.
Апостолов похвало Кресте, егоже окружают начала, силы, архангели, покланяющияся тебе от всякаго вреда спасай, и божественное поприще воздержания нас сподоби добре совершающия, день спасительный достигнути, имже и спасаемся.
Ин подобен, глас 7:
Подобен: Днесь бдит:
Днесь Кресту Господню покланяющеся возопиим: радуйся Древо жизни, ада разорителю. Радуйся радосте мира, и тления потребителю. Радуйся, бесы прогоняяй силою твоею, верных утверждение, оружие нерушимое, облобызающия тя соблюди, освяти, молимся.
И Минеи 4. Слава, и ныне, самогласен, глас 8:
Днесь неприкосновенный существом, прикосновен мне бывает, и страждет страсти, свобождаяй мя от страстей, свет подаваяй слепым, от беззаконных устен оплевается, и дает плещи за плененныя на раны. Сего Чистая Дева и Мати на Кресте зрящи, болезненно вещаше: увы Мне Чадо Мое, что сие сотворил еси? Красный добротою паче всех человек, бездыханный, беззрачный являешися, не имея вида, ниже доброты: увы Мне Мой свете, не могу спяща зрети Тя, утробою уязвляюся, и лютое оружие сердце Мое проходит. Воспеваю Твоя страсти, покланяюся благоутробию Твоему: долготерпеливе слава Тебе.
Вход. Свете тихий:
Прокимен, псалом 71, глас 4: Благословен Господь Бог Израилев, творяй чудеса един. Стих: Боже, суд Твой цареви даждь, и правду Твою сыну цареву.
Бытия чтение. [Глава 9, ст. 18 – 24, глава 10, ст. 1.]
Быша сынове Ноевы изшедшии из ковчега, Сим, Хам, Иафет: Хам же бяше отец Ханаань. Трие сии суть сынове Ноевы, от сих разсеяшася по всей земли. И начат Ное человек делатель [быти] земли, и насади виноград: И испи от вина, и упися, и обнажися в дому своем. И виде Хам отец Ханаань, наготу отца своего, и изшед вон поведа обема братома своима. И вземше Сим и Иафет ризу, возложиша [ю] на обе раме свои, и идоша вспять зряще, и покрыша наготу отца своего, и лице их вспять зря, и наготы отца своего не видеша. Истрезвися же Ное от вина, и разуме елика сотвори ему сын его юнейший. И рече: проклят [буди] Ханаан отрок: раб будет братиям своим. И рече: благословен Господь Бог Симов: и будет Ханаан отрок раб ему. Да распространит Бог Иафета, и да вселится в селениих Симовых, и да будет Ханаан раб ему. Поживе же Ное по потопе лет триста пятьдесят: И быша вси дние Ноевы, лет девять сот пятьдесят, и умре. Сия же [суть] бытия сынов Ноевых, Сима, Хама, Иафета: и родишася им сынове по потопе.
Прокимен, псалом 72, глас 4: Мне же прилеплятися Богови благо есть. Стих: Коль благ Бог Израилев:
Притчей чтение. [Глава 12, ст. 23 – 28, глава 13, ст. 1 – 9.]
Муж разумивый престол чувствия: сердце же безумных срящет клятвы. Рука избранных одержит удобь: льстивии же будут в пленении. Страшное слово сердце мужа праведна смущает: весть же благая веселит его. Разумив праведник себе друг будет: мысли же нечестивых некротки: согрешающих постигнут злая: путь же нечестивых прельстит я. Не улучит льстивый ловитвы: стяжание же честное муж чистый. В путех правды живот: путие же злопомнящих в смерть. Сын благоразумный послушлив отцу: сын же непокорливый в погибель. От плодов правды снесть благий: души же беззаконных погибают безвременно. Иже хранит своя уста, соблюдает свою душу: продерзивый же устнама, устрашит себе. В похотех есть всяк праздный: руки же мужественных в прилежании. Словесе неправедна ненавидит праведник: нечестивый же стыдится, и не возымеет дерзновения. Правда хранит незлобивыя: нечестивыя же злы творит грех. Суть богатяще себе, ничесоже имуще: и суть смиряющеся во мнозе богатстве. Избавление мужа души свое ему богатство: нищий же не терпит прещения. Свет праведным всегда: свет же нечестивых угасает, души льстивыя заблуждают во гресех: праведнии же щедрят и милуют.
И прочее последование Преждеосвященных.
От сего же дне начинает священник, [или диакон, аще есть] двосугубая елико оглашения просвещаемых и молитву. Глаголются же даже до Среды Великия, кроме суббот и Недель.
|