|
|
В пяток ваий
на Утрени Троичны гласа.
По 1-м стихословии седальны Крестныя Осмогласника.
По 2-м же стихословии глаголем настоящий седален, господина Иосифа, глас 4.
Подобен: Скоро предвари:
Двоица посылается ученик привести жребя, якоже писано есть, на неже Христос всед красен внидет, хвалу от младенец прияти Божественную. Сего убо срести идем тщательно, ветви добродетелей Тому приносяще деяний.
Слава, тойже.
И ныне, Крестобогородичен: Подобен:
Дево Пренепорочная, Мати Христа Бога, оружие пройде Твою пресвятую душу, егда распинаема видела еси волею, Сына и Бога Твоего: Егоже благословенная молящи не престай, прощение прегрешений во время поста, нам даровати.
По 3-м стихословии седален господина Феодора. Глас 8.
Подобен: Воскрес из мертвых:
Двоица ученик посылается днесь, жребя привести Владыце всех: грядет всести, носимый серафимскими множествы. Начинает боятися Лазарем, миродержица всеядица смерть, первее пленившая род человеческий.
Слава, тойже.
И ныне, Крестобогородичен. Подобен:
При страсти Сына Чистая стоящи, рыдающи горько восклицаше песньми: како Тя немолчно ангельскими песньми славословимаго, дети еврейстии, увы Мне, Пилатову судищу Сыне представиша? Песнословлю Твое Слове многое и неизреченное благоутробие.
Канон Минеи: и трипеснец господина Иосифа. И стихословится песнь. Глас 4.
Песнь 5.
Ирмос: Возсияй ми Господи свет:
На Кресте Господи Твоем уснув, преложил еси на сон Владыко смерть. Вопил бо еси: друг Лазарь успе, но пойдем возбудити его ныне.
Пророк проповедания исполняя проречения, в пророкоубийственный град Христе Щедрый пришел еси, убиен быти волею, убиенна мя тлею, спасая.
Тело непокоривое Слову повинувше, воздержанием и мольбами, монаси и простии людие Христа усрящите, на жребя вседша, грядуща же пострадати.
Богородичен: Кроплением милости Твоея напой Пречистая, изсохшую мою мысль, пламенем греха и угашенный сердца моего вожжи свещник, двере света.
Иный господина Феодора. Глас 8.
Ирмос: Мрак души моея:
Двоицу ученик Твоих, внегда хотел еси достигнути в Вифанию Христе, посылаеши привести Тебе жребя, на неже никтоже от человек вседе: кроме бо Тебе Спасе никтоже безсловесныя языки повину.
Снидеся иудеов от Иерусалима в Вифанию множество, и с сродницами Лазаревыми днесь страждут: наутрие же разумевше сего из гроба скачуща, движутся на убиение Христово.
Троичен: Троице Пресвятая Отче, и Сыне, и Душе Вседетельный, блаженное Божество, безначальное Существо, и трисиянный Свете, всезрительная Державо, рабы Твоя сохрани.
Богородичен: На Кресте Тя видящи пригвожденна гвоздьми Христе Мати Твоя, и из ребр животных текущую кровь и воду, уязвляшеся матерним милосердием, Сына бо Тя позна Своего.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Се уготовася Христос предстати Иерусалиму, иже в горах вси и пустынях, соберитеся монаси, Того радостию усрести, со всею поднебесною.
Ирмос: Мрак души моея разжени светодавче Христе Боже, началородную тьму изгнав бездны, и даруй ми свет повелений Твоих Слове, да утренюя славлю Тя.
Песнь 8.
Ирмос: Земля и вся яже на ней:
Воскресение и живот имуще жены любезное, что рыдаете горько? Идет оживити ближняго друга, Своим Воскресением, востание всех провозвещаяй, всех Благодетель.
Жилища монахов соберитеся яко агнцы словеснии, началопастыря Христа усрящите, ныне ветви носяще: предгрядет волею, яко Агнец заклатися Господь, яко да от волча измет мучительства.
Грядущу Ти к Виффагии, топтание Твоих ног, враг ощущаше ад, и ногама Лазаревыма прикасашеся, глаголя: аще восхощет звати тя жизнь, не обленися, но изыди: разумех бо мое разрушение вскоре.
Богородичен: Священнии гласи Тя пророков проповедуют образно, дверь, и гору, и сень, землю святую, светлый облак: из негоже сущим во тьме и сени седящим, возсия Солнце, Дево, един Светодатель.
Иный.
Ирмос: Ангели и небеса:
Двоица ученик посланная привести подъяремника на облацех восходящему, Егоже вся поют, и превозносят во вся веки.
При дверех Христос, прочее Вифание не сетуй: в радость бо преложит плачь твой, твое воспитание воздвиг Лазаря из гроба, поюща и превозносяща Христа во веки.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Един Бог убо Троица, ни Отцу изступившу в сыновство, ниже Сыну пременившуся во исхождение: но свойственная и обое, Свет Бога три, славлю во веки.
Богородичен: Едина нетленная раждаеши, едина доиши Младенца небрачная, едина Зиждителя раждаеши и Владыку Твоего, аще и Матерь и Раба: Тя Дево Мати поем во веки.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Сады добродетелей, и чувственно ветвьми яко сугуба Христа уготовимся вси прияти, носима на жребяти: Егоже превозносим во вся веки.
Хвалим, благословим, покланяемся Господни:
Ирмос: Ангели и небеса, на престоле славы седящаго и яко Бога непрестанно славимаго, благословите, пойте и превозносите Его во веки.
Песнь 9.
Ирмос: Яко сотвори Мне:
Се предвозгласил еси Иисусе, взыдем ко граду святому, и рукама убийц воистинну предамся Кресту, убитися плотию.
От смерти хотя Слове, восхитити друга Твоего, плотию умертвитися нас ради пригвождаешися, человеки обезсмертвляя верныя, едине Безсмертне.
Ваиа целомудрия принесем Христу, на жребяти смирившуся плотию, и рцем Ему: на страсть пришедый, благословен еси Спасе.
Богородичен: Страшное Твое рождение, Богородице Мати Христа: темже Тя блажим верно, и славим честно, родове родов во веки, аминь.
Иный.
Ирмос: Проявленное на горе:
Ныне посылая ученики, Христос рече: отрешивше Мне жребя приведите всести, да разрешу языки от безсловесия, и покорю яко Сын Отцу.
Грядет Господь, отверзи твоя двери Вифание, приими верою Владыку: ибо грядет воскресити от гроба Лазаря, яко един всесилен.
Троичен: Трисиянное Господи Твоего единоначалия, светлыми сияньми, ум наш облистая, от лести многообразныя обращает нас к соединительному обожению.
Радуйся палато всех Царя, Еюже Царство Небесное отверзеся сущим на земли, Богородице Дево, и со ангелы житие.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
В пустынях и горах, и в вертепех сущии, приидите соберитеся с нами ваиеносцы, срести Царя и Владыку: грядет бо спасти души наша.
Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине, Рождество Приснодевы в наше верных спасение, песньми немолчными величаем.
Светилен гласа.
На стиховне самогласен дне, дважды. Глас 1.
Творение Льва царя.
Презревши душе моя Божественных помазаний, объята была еси козньми врага, своим хотением предавшися тли, и отягчившися от греха многаго, боготканную одежду осквернила еси. и неукрашену царскому браку сотворила еси. Но да не со грехом привлечешися, и покровенна одеждею страстей возлегши, вины входа воздаси, и чертога изгнана будеши, Спасу возопий: страшное око, приимый еже есмь, и еже был еси не оставивый, и прежде Креста хламидою поругания, мене ради облекийся, вретище мое расторгни, и в веселие облецы, и тьмы внешния, и плача вечнаго избави мя, и помилуй мя.
Мученичен: Страстотерпцы Христовы, приидите людие вси почтим, песньми и пеньми духовными, светила мира, и проповедники веры, источники приснотекущия, из нихже истекают верным исцеления. Тех молитвами Христе Боже наш, мир даруй мирови Твоему, и душам нашим велию милость.
Слава, глас 8:
Душеполезную совершивше Четыредесятницу, и святую седмицу страсти Твоея, просим видети Человеколюбче, еже прославити в ней величия Твоя, и неизреченное нас ради смотрение Твое, единомудренно воспевающе: Господи слава Тебе.
И ныне, паки тойже.
И прочее последование яко обычно.
На 6-м часе тропарь пророчества. Глас 3:
Нестерпимый есть Господи, гнев на грешники прещения Твоего, и несмы достойни воззрети, и просити от Тебе милости: да не яростию Твоею, ни гневом Твоим погубиши нас, ихже от земли рукою Твоею создал еси.
Прокимен, псалом 121. Глас 4: Дому ради Господа Бога нашего взысках благая тебе. Стих: Возвеселихся о рекших мне: в дом Господень пойдем.
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 66, ст. 10 – 24.]
Веселися Иерусалиме, и торжествуйте в нем вси любящии его, и живущии в нем радуйтеся вкупе с ним радостию, вси елицы плакасте о нем, Да ссете и насытитеся от сосца утешения его, да ссавше насладитеся от входа славы его. Яко сия глаголет Господь: се Аз уклоняю на ня, аки реку мира, и аки поток наводняемый, славу языков: дети их на рамена взяты будут, и на колену утешатся. Якоже аще кого мати утешает, тако и Аз утешу вы, и во Иерусалиме утешитеся. И узрите, и возрадуется сердце ваше, и кости ваша яко трава прозябнут: и познается рука Господня боящимся Его, и запретит непокаряющимся. Се бо Господь, яко огнь приидет, и яко буря колесницы Его, воздати яростию отмщение Свое, и прещение во пламени огненне. Огнем бо Господним судитися будет вся земля, и мечем Его всяка плоть: мнози язвени будут от Господа. Очищающиися и освящающиися в вертоградех, и в преддвериих ядущии мясо свиное, и мерзости, и мыши, вкупе погибнут, рече Господь. И Аз дела их и помышления их вем и гряду собрати вся народы и языки, и приидут, и узрят славу Мою: И оставлю на них знамение, и послю от них спасеных во языки, в Фарсис, и в Фуд, и в Луд, и в Мосох, и в Фовель, и во Елладу, и во островы дальныя, иже не слышаша имене Моего, ниже видеша славу Мою: и возвестят славу Мою во языцех. И приведут братию вашу от всех язык дар Господеви, с коньми и колесницами и с носилами мсков, под сеньми во святый град Иерусалим, рече Господь: аки бы принесли сынове Израилевы жертвы своя Мне со псалмы в дом Господень. И от тех пойму Себе жерцы и левиты, рече Господь. Якоже бо небо ново, и земля нова, яже Аз творю, пребывают предо Мною, глаголет Господь: тако станет семя ваше, и имя ваше. И будет месяц от месяца, и суббота от субботы, приидет всяка плоть поклонитися предо Мною во Иерусалим, рече Господь. И изыдут: и узрят трупы человеков преступивших Мне, червь бо их не скончается, и огнь их не угаснет, и будут в позор всякой плоти.
Прокимен, псалом 122, глас 6: Помилуй нас Господи, помилуй нас. Стих: К Тебе возведох очи мои живущему на небеси.
|