Rambler's Top100
   

Неделя о блудном сыне


ГлавнаяТриодьНеделя о блудном сыне

ВечерняУтреняЛитургия

Неделя, в нюже чтется священное и святое Евангелие, притчи блуднаго сына


На Утрени,

на Бог Господь, тропарь Осмогласника воскресен, и Богородичен.

Тропарь воскресный, глас 1:

Камени запечатану от иудей, и воином стрегущим пречистое тело Твое, воскресл еси тридневный Спасе, даруяй мирови жизнь. Сего ради силы небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: слава Воскресению Твоему Христе: слава Царствию Твоему: слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче. [Дважды.]

Слава, и ныне, Богородичен: Гавриилу вещавшу Тебе, Дево, радуйся, со страхом воплощашеся всех Владыка, в Тебе святем кивоте, якоже рече праведный Давид: явилася еси ширшая небес, поносивши Зиждителя Твоего. Слава всельшемуся в Тя: слава прошедшему из Тебе: слава свободившему нас Рождеством Твоим.

Обычное стихословие.

По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 1:

Гроб Твой Спасе, воини стрегущии, мертвии от облистания явльшагося ангела быша, проповедающа женам Воскресение. Тебе славим тли потребителя, Тебе припадаем воскресшему из гроба, и единому Богу нашему.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

Ко Кресту пригвождься волею Щедре, во гробе положен быв яко мертв Животодавче, державу стерл еси Сильне смертию Твоею: Тебе бо вострепеташа вратницы адовы, Ты совоздвигл еси от века умершия, яко един Человеколюбец.

Слава, и ныне, Богородичен: Матерь Тя Божию свемы вси Деву воистинну, и по рождестве явльшуюся, иже любовию прибегающии к Твоей благости: Тебе бо имамы грешнии предстательство, Тебе стяжахом в напастех спасение, едину Всенепорочную.

По 2-м стихословии, седален, глас 1.
Подобен: К
амени запечатану:

Жены ко гробу приидоша уранша, и ангельское явление видевша трепетаху: гроб облиста жизнь, чудо удивляше я: сего ради шедша учеником проповедаху востание: ад плени Христос, яко един крепок и силен, и истлевшия вся совоздвиже, осуждения страх разрушив Крестом.

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

На Кресте пригвоздился еси Животе всех, и в мертвых вменился еси безсмертный Господи, воскресл еси тридневен Спасе, совоздвиг Адама от тления. Сего ради силы небесныя вопияху Тебе, Жизнодавче Христе: слава Воскресению Твоему, слава снизхождению Твоему, едине Человеколюбче.

Слава, и ныне, Богородичен: Марие, честное Владыки приятелище, воскреси ны падшия в пропасть лютаго отчаяния, и прегрешений и скорбей, Ты бо еси грешным спасение и помощь, и крепкое предстательство, и спасаеши рабы Твоя.

И полиелей, обычныя два псалма: припеваем же к сим и третий псалом: На реках Вавилонских: со аллилуиею красною.

Таже ектениа малая, и ипакои, глас 1:

Разбойничо покаяние рай окраде, плач же мироносиц радость возвести, яко воскресл еси Христе Боже, подаяй мирови велию милость.

Степенны: антифон 1, глас 1, стихи повторяюще:

Внегда скорбети ми, услыши моя болезни, Господи Тебе зову.

Пустынным непрестанное Божественное желание бывает, мира сущим суетнаго кроме {сущим вне суетнаго мира}.

Слава: Святому Духу честь и слава, якоже Отцу подобает, купно же и Сыну, сего ради да поем Троице единодержавие.

И ныне, тойже.

Антифон 2:

На горы Твоих вознесл еси мя законов, добродетельми просвети Боже, да пою Тя.

Десною Твоею рукою приим Ты Слове, сохрани мя, соблюди, да не огнь мене опалит греховный.

Слава: Святым Духом всякая тварь обновляется, паки текущи на первое: равномощен бо есть Отцу и Слову.

И ныне, тойже.

Антифон 3:

О рекших мне, внидем во дворы Господни, возвеселися мой дух, срадуется сердце.

В дому Давидове страх велик: тамо бо престолом поставленным, судятся вся племена земная, и языцы.

Слава: Святому Духу, честь, поклонение, славу и державу, якоже Отцу достоит, и Сынови подобает приносити: Единица бо есть Троица Естеством, но не Лицы.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 1: Ныне воскресну, глаголет Господь, положуся во спасение, не обинюся о нем. Стих: Словеса Господня, словеса чиста.

Всякое дыхание:

Евангелие воскресно утреннее 1, от Матфеа, зачало 116. [Мф. 28, 16—20.]

Во время оно, единиинадесять ученицы идоша в Галилею, в гору, аможе повеле им Иисус:

Во время оно, одиннадцать учеников пошли в Галилею, на гору, куда повелел им Иисус,

и видевше Его поклонишася Ему: ови же усумнешася.

и, увидев Его, поклонились Ему, а иные усомнились.

И приступль Иисус, рече им, глаголя: дадеся Ми всяка власть на небеси и на земли.

И приблизившись Иисус сказал им: дана Мне всякая власть на небе и на земле.

Шедше научите вся языки, крестяще их во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа:

Итак идите, научите все народы, крестя их во имя Отца и Сына и Святаго Духа,

учаще их блюсти вся, елика заповедах вам. И се Аз с вами есмь во вся дни, до скончания века: аминь.

уча их соблюдать всё, что Я повелел вам; и се, Я с вами во все дни до скончания века. Аминь.

Таже, слава, глас 8: Покаяния отверзи ми двери: И ныне, Богородичен. Подобен: На спасения стези: Таже глас 6: Помилуй мя Боже: Множества содеянных мною лютых:

Канон воскресен, со ирмосом на 4, и крестовоскресный на два, и Богородицы на два, и Триоди на 6. Минеи же последование поем на Повечерии, в пяток вечера.

Канон воскресный, глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.

Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.

Тропарь: Иже рукама пречистыма от персти Богодетельне исперва создав мя: руце распростерл еси на Кресте, от земли взывая тленное мое тело, еже от Девы приял еси.

Умерщвление подъял еси мене ради, и душу смерти предал еси, Иже вдохновением Божественным душу ми вложивый, и отрешив вечных уз, и совоскресив нетлением прославил еси.

Богородичен: Радуйся благодати источниче. Радуйся лествице, и двере небесная, радуйся свещниче, и ручко златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа мирови рождшая.

Ин канон, крестовоскресный.

Песнь 1, глас тойже. Ирмос: Христос раждается:

Христос обожает мя воплощаяся, Христос мя возносит смиряяся, Христос безстрастна мя соделовает, стражда Жизнодавец естеством плоти. Темже воспеваю благодарственную песнь: яко прославися.

Христос возносит мя распинаемь, Христос совоскрешает мя умерщвляемь, Христос жизнь мне дарует. Темже с веселием рукама плещая, пою Спасителю победную песнь: яко прославися.

Ин канон, Пресвятей Богородице.

Песнь 1, глас тойже. Ирмос: Твоя победительная:

Кую Ти достойную песнь наше принесет неможение? точию обрадовательную, ейже нас Гавриил тайно научил есть: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.

Приснодеве и Матери Царя вышних сил, от чистейша сердца вернии духовне возопиим: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.

Канон Триоди, творение господина Иосифа. Глас 2:

Песнь 1: Моисейскую песнь:

Иисусе Боже, кающася приими ныне и мене, яко блуднаго сына, все житие в лености живша, и Тебе прогневавша.

Еже ми дал еси прежде, зле расточих Божественное богатство, удалихся от Тебе, блудно жив: благоутробне Отче, приими убо и мене обращающася.

Слава: Объятия ныне Отеческая простер, приими Господи и мене, якоже блуднаго, Всещедре, яко да благодарно прославлю Тя.

Богородичен: На мне Боже, всю показав благостыню, презри моих множество согрешений, яко благодетель, божественными Матере Твоея мольбами.

Катавасиа: Сушу глубородительную землю солнце нашествова иногда, яко стена бо огусте обаполы вода, людем пешомореходящим, и богоугодно поющим: поим Господеви, славно бо прославися.

Песнь 3.

Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь, и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея Человеколюбче.

Бог сый мне Блаже, падшаго ущедрил еси, и снити ко мне благоволив, вознесл мя еси распятием, еже вопити Тебе Святый: храме одушевленный неизреченныя Твоея славы Человеколюбче {Свят Иже славы Господь неизменный благостию}.

Живот ипостасный Христе сый, в истлевша мя, яко милосердый Бог оболкся, в персть смертную сошед Владыко, смертную державу разрушил еси, и мертв тридневен воскрес, в нетление мя облекл еси.

Богородичен: Бога заченши во чреве Дево, Духом Пресвятым, пребыла еси неопалима, понеже Тя купина законоположнику Моисею, палимую нежегомо, яве предвозвести, огнь нестерпимый приемшую.

Ин. Ирмос: Прежде век от Отца:

Иже на Свое рамо заблуждаемое овча вземшему, и низложившему Древом его грех, Христу Богу возопиим: воздвигнувый рог наш, Свят еси Господи.

Возведшему Пастыря Великаго из ада Христа, и священноначалием Его апостолы яве языки упасшему, истиною и Божественным вернии Духом да послужим.

Ин. Ирмос: Едине ведый:

Облак Тя легкий неложно Дево именуем, пророческим возследующе речением: прииде бо на Тебе Господь низложити египетския прелести рукотворения, и просветити сим служащия.

Тя запечатанный воистинну лик пророческий источник, и заключенную дверь именова, девства Твоего Всепетая, явственне знамения нам пишуще: еже сохранила еси и по Рождестве.

Ин: Неплодствовавший мой ум:

Весь вне быв себе, умовредно прилепихся страстей обретателем: но приими мя Христе, якоже блуднаго.

Блуднаго гласу поревновав, вопию: согреших, Отче, якоже онаго убо, и мене обыми ныне, и не отрини мене.

Слава: Объятия Твоя простер Христе, милостивно приими мя, от страны дальныя греха и страстей обращающася.

Богородичен: Добрая в женах, обогати и мене добрых виды, грехи многими обнищавшаго Чистая, яко да славлю Тя.

Катавасиа: Утверждение на Тя надеющихся, утверди Господи Церковь, юже стяжал еси честною Твоею кровию.

Седален, глас 1.
Подобен: Г
роб Твой:

Объятия Отча отверсти ми потщися, блудно иждих мое житие, на богатство неиждиваемое взираяй щедрот Твоих Спасе, ныне обнищавшее мое сердце не презри. Тебе бо Господи, во умилении зову: согреших, Отче, на небо и пред Тобою.

Слава, тойже. И ныне, Богородичен. Подобен:

Безневестная Чистая Богородице Дево, едина верных предстательнице и покрове, бед и скорбей, и лютых обстояний, всех свободи, на Тя надежды Отроковице имущих, и души наша спаси божественными молитвами Твоими.

Песнь 4.

Ирмос: Гору Тя благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому, во спасение наше и обновление.

Кто Сей Спас Иже из Едома исходя, венец нося терновен, очервленну ризу имый, на Древе вися? Израилев есть Сей Святый, во спасение наше и обновление.

Видите людие непокоривии, и устыдитеся: Егоже бо яко злодея вы вознести на Крест у Пилата испросисте умовредне, смерти разрушив силу, Боголепно воскрес из гроба.

Богородичен: Древо Тя Дево жизни вемы: не бо снеди плод смертоносный человеком из Тебе прозябе, но живота присносущнаго наслаждение, во спасение нас поющих Тя.

Ин. Ирмос: Жезл из корене Иессеова:

Кто Сей красен из Едома, и Сего очервление ризное, от винограда Восорска, красен яко Бог, яко Человек же, кровию плоти ризу очервлену нося? Емуже поем вернии: слава силе Твоей Господи.

Христос будущих благ явлься Архиерей, грех наш разорил есть: и показав странен путь Своею кровию, в лучшую и совершеннейшую вниде скинию, Предтеча наш во святая.

Ин. Ирмос: Гору Тя благодатию:

Слыши чудес небо, и внушай земле, яко Дщи перстнаго убо падшаго Адама, Богу наречена бысть, и Своему Содетелю Родительница, на спасение наше и обновление.

Поем великое и страшное Твое таинство, премерных бо утаився чиноначалий, на Тя Иже Сый сниде яко дождь на руно, Всепетая, на спасение нас поющих Тя.

Ин: Еже от Девы Твое Рождество:

Богатство благих, еже дал ми еси Небесный Отче, расточих зле, странным гражданом порабощен. Темже вопию Ти: согреших Ти, приими мя яко блуднаго древле, простер объятия мне Твоя.

Всякой злобе поработихся, приникнув окаянно страстей делателем, и себе вне бых несмотрением, ущедри мя Спасе, Пренебесный Отче, прибегающа ко многим Твоим щедротам.

Слава: Всякаго студа исполнихся, не смея воззрети на высоту небесную: ибо безсловесно приникнув греху, ныне же обращься вопию умилением: согреших Ти, приими мя Всецарю.

Богородичен: Человеком помоще, упование твердое всем христианом, прибежище Чистая спасаемым: спаси мя Дево, матерними Твоими мольбами, и будущия жизни сподоби.

Катавасиа: Покрыла есть небеса добродетель Твоя Христе, из Кивота бо прошед, Святыни Твоея нетленныя Матере, в храме славы Твоея явился еси, яко Младенец руконосимь: и исполнишася вся Твоего хваления.

Песнь 5.

Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия, православно поющих Тя.

Пастыря овцам великаго и Господа, иудеи древом Крестным умертвиша: но Той яко овцы, мертвыя во аде погребенныя, державы смертныя избави.

Крестом Твоим мир благовестив, и проповедав пленным Спасе мой оставление, державу имущаго посрамил еси Христе нага, обнищавша показавый Божественным востанием Твоим.

Богородичен: Прошения верно просящих, Всепетая, не презри: но приими, и сия доношай Сыну Твоему Пречистая, Богу единому Благодетелю, Тебе бо предстательницу стяжахом.

Ин. Ирмос: Бог сый мира:

О богатство, и глубино премудрости Божия! Премудрыя объемляй Господь, от сих коварства избавил есть нас: пострадав бо волею немощию плотскою, Своею крепостию, животворяй мертвыя воскресил есть.

Бог сый соединяется плоти нас ради: и распинается, и умирает: погребается, и паки воскресает, и восходит светло с плотию Своею Христос ко Отцу: с неюже приидет, и спасет благочестно Тому служащия.

Ин. Ирмос: Просветивый сиянием:

Веселятся небесныя силы зряще Тя: радуются с ними человеков собрания: Рождеством бо Твоим совокупишася, Дево Богородице, еже достойно славим.

Да движатся вси языцы человечестии и мысли, к похвале человеческаго воистинну удобрения, Дева предстоит яве славящи, верою Тоя поющих чудеса.

Ин: Нощи прешедшей:

Поработихся гражданом странным, и в страну тлетворную отыдох, и исполнихся студа: ныне же обращаяся зову Ти Щедре, согреших.

Отеческая Твоя благоутробия ныне отверзи ми, от злых обратившуся, Небесный Отче, и не отрини мене, имеяй премногую милость.

Слава: Не смею воззрети горе на высоту, без числа Христе прогневав Тя: но ведый Твоя щедроты милостивныя, взываю: согреших Ти, очисти, и спаси мя.

Богородичен: Всесвятая Дево благодатная, очищение всем рождшая, моих согрешений тяжкое бремя Твоими молитвами облегчи.

Катавасиа: Яко виде Исаиа образно на престоле превознесена Бога, от ангел славы дориносима, о окаянный вопияше аз: провидех бо воплощаема Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.

Песнь 6.

Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш: Ты бо крепость немощствующих и исправление.

Согрешением первозданнаго Господи, люте уязвихомся, раною же исцелихомся Твоею, еюже за ны уязвился еси Христе: Ты бо крепость немощствующих и исправление.

Возвел ны еси из ада Господи, кита убив всеядца, Всесильне, Твоею державою низложив того силу: Ты бо живот, и свет еси, и воскресение.

Богородичен: Веселятся о Тебе Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша: Ты бо Чистая, и прежде рождества, и по рождестве еси.

Ин. Ирмос: Из утробы Иону:

Ум сый безстрастен и невеществен, примешается Христос Бог человеческому уму, ходатайствующему Божественным естеством, плоти же дебельством, и всему мне непреложен весьма соединися: да спасение всему мне падшему подаст распинаемь.

Падает прельстився Адам, и запявыйся сокрушается {запявся Адам и сокрушается}, надеждою оболган сый древле обожения: но востает соединением Слова обожаемь, и страстию безстрастие приемлет, на престоле яко Сын славится, седяй со Отцем же и Духом.

Ин. Ирмос: Обыде нас:

Предстоят раболепне Рождеству Твоему чини небеснии, дивящеся достойно Твоему безсеменному Рождеству Приснодево: Ты бо Чистая, и прежде рождества, и по рождестве еси.

Воплотися прежде сый безплотен, Слово из Тебе Пречистая, всяческая волею творяй, безтелесных воинства приведый от небытия яко Всесилен.

Ин: Во глубине греховней:

Глубина согрешений содержит мя присно, и треволнение грехов погружает мя: окорми мя ко пристанищу жизни, Христе Боже, и спаси мя Царю славы.

Богатство Отеческое расточих люте, и обнищав студа исполнихся, порабощен неплодными помышленьми. Темже Ти вопию: Человеколюбче ущедри, и спаси мя.

Слава: Гладом истаявша всяких благ, и устранившася от Тебе Всеблагий, ущедри обращающася мя ныне: и спаси Христе, поюща Твое человеколюбие.

Богородичен: Спаса и Владыку рождшая Христа, спасения мя Отроковице сподоби, обнищавша от всяких благ, Дево Чистая, да пою Твоя величия.

Катавасиа: Возопи к Тебе видев старец очима спасение, еже людем прииде от Бога: Христе Ты Бог мой.

Кондак, глас 3.
Подобен: Д
ева днесь:

Отеческия славы Твоея удалихся безумно, в злых расточив еже ми предал еси богатство. Темже Ти блуднаго глас приношу: согреших пред Тобою Отче щедрый, приими мя кающася, и сотвори мя яко единаго от наемник Твоих.

Икос: Спасу нашему на всяк день учащу Своим гласом, писания услышим о блудном, и целомудренном паки. И сего верою подражаем доброе покаяние, ведущему тайная всех, смирением сердца воззовем согрешихом Ти Отче щедрый, и никогдаже достойни есмы нарещися чада, якоже прежде. Но яко естеством сый человеколюбив, Ты приими, и сотвори мя яко единаго от наемник Твоих.

И бывает чтение прежде синаксаря в Минеи: также в Триоди по чину.

Стихи:

Блудник аще кто есть яко аз, дерзай, гряди:

Божиих бо щедрот всем отверзеся дверь.

В сий день блуднаго сына воззвание празднуем, еже божественнии отцы наши второе в Триоди учиниша, вины ради сицевыя. Понеже бо суть нецыи многая безместная в себе сведуще, блудне же зело от юнаго возраста живуще, и пиянствы, и нечистотами упражняющеся, и во глубину злых сице впадше, во отчаяние приходят, еже убо рождение есть гордости: и отсюду к попечению добродетели никакоже приходити хотят, и злых узы предлагающе, темже и горшим злым присно впадают. Человеколюбно и отечески святии отцы, и к таковым человеком имуще, и отвести от отчаяния хотяще таковую притчу зде по первей учиниша, отчаяния страсть из корене востерзающе, и к добродетели восприятию возставляюще, и человеколюбная и преблагая Божия благоутробия множае согрешившим, блудным показующе: яко ничтоже есть от грехов, еже Его человеколюбный разум победит, от сея притчи Христовы сие представляюще. Два убо сына суть человека, сиречь, Богочеловека Слова, праведнии и грешнии. Старейший убо есть, в заповедех Божиих, и во благом Его присно пребываяй, и никогдаже от Него отступаяй. Юный же, грех возлюбивый, и с Богом сопребывания студными делы отрекийся, и о нем Божие человеколюбие иждив, блудне поживый: яко еже по образу цело не соблюдаяй, и лукавому демону последствовавый и работавый сластьми онаго хотением, и не возмог желание исполнити. Несытная бо вещь грех, согревающий обычаем, ради временнаго наслаждения: егоже и рожцем уподобляет, яко свиниям сущая пища. Рожцы бо, первее убо сладко нечто предлагают: последи же жестоко нечто, и аки плевы бывают, яже весьма стяжа и грех. Едва убо возбнув блудный, яко гладом добродетели погибая приходит ко Отцу глаголя: Отче, согреших на небо и пред Тобою, и несмь достоин нарещися сын Твой. Той же приемлет сего кающася, не поношая, но раскриляяся и обымая, Божественныя и отеческия утробы показует. И дает ему одежду, сиречь, святое крещение, и печать и обручение, благодать Всесвятаго Духа. К сим же и сапоги, да не ктому от змиев и скорпий уязвятся по Богу его стопы: но наипаче онех главы сокрушити возмогут. Потом же презельнейшею радостию и тельца упитаннаго его ради закалает, Сына Своего Единороднаго, Отец и плоти Его дает причаститися, и крови. И аще чудяся старейший сын пребезчисленному Его милосердию, глаголет, елико убо и рече. Человеколюбец же, и онаго молчати творит, вводя тихими словесы, и кроткими и любезными: ты всегда со Мною еси, глаголя, и порадоватися подобаше, и Отцу спирствовати, яко сын Мой сей мертв бяше грехом прежде, и оживе, раскаявся о нихже деяше безсловесных: и погибший, яко далече Ми быв обычаем сластей, и обретеся Мною, милосердием Своим пострадавшим, и милостивным нравом призвавшим его. Может же притча сия и к людем еврейским, и к нам взятися. Сея убо ради вины и притча сия зде от святых отец учинися: востерзающи убо, якоже речеся, отчаяние и боязнь, еже добрым делом касатися: поущающи же в покаяние и раскаяние, иже яко блуднаго согрешивша: еже убо и оружие есть величайшее, во отгнание сопротивнаго стрел, и поможение крепкое. Неизреченным человеколюбием Твоим Христе Боже наш помилуй нас, аминь.

Песнь 7.

Ирмос: Тебе умную Богородице, пещь разсмотряем вернии: якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог, и препрославлен.

Убояся земля, сокрыся солнце, и померче свет, раздрася церковная божественная завеса, камение же разседеся: на Кресте бо висит Праведный, хвальный отцев Бог, и препрославлен.

Ты быв аки безпомощен, и уязвен в мертвых волею нас ради превозносимый, вся свободил еси, и державною рукою совоскресил еси, хвальный отцев Бог, и препрославлен.

Богородичен: Радуйся, источниче присноживыя воды. Радуйся, раю пищный. Радуйся, стено верных. Радуйся неискусобрачная. Радуйся всемирная радосте, Еюже нам возсия хвальный отцев Бог и препрославлен.

Ин. Ирмос: Отроцы благочестию:

Древле убо проклята бысть земля Авелевою очервленившися кровию, братоубийственною рукою: боготочною же Твоею кровию благословися окроплена, и взыграющи вопиет: отцев Боже, благословен еси.

Да рыдают иудейстии богопротивнии людие, дерзости убиения Христова: языцы же да веселятся, и руками да восплещут, и вопиют: отцев Боже благословен еси.

Ин. Ирмос: Тебе умную:

Тя Богородице лествицу Иаков пророчески разумевает: Тобою бо превозносимый на земли явися, и с человеки поживе, яко благоволи, хвальный отцев Бог и препрославлен.

Радуйся Чистая, из Тебе пройде Пастырь, Иже во Адамову кожу оболкся воистинну, превозносимый, во всего мя человека, за благоутробие непостижное: хвальный отцев Бог и препрославлен.

Ин: Херувимы подражающе:

Сладостем телесным приклонихся всеокаянно, и поработихся весьма страстным изобретением, и странен бых от Тебе Человеколюбче. Ныне же зову блуднаго гласом: согреших Христе, не презри мене, яко един милостив.

Взываю, согреших, никакоже воззрети дерзая на высоту небесную Всецарю, яко в безумии един Тя прогневах, отвергся Твоих повелений: темже яко един Благий, не отвержи мене от Твоего лица.

Слава: Апостол, Господи, и пророк, и преподобных, и честных мученик, и праведных мольбами прости ми вся, яже согреших, прогневав Христе благость Твою: яко да песнословлю Тя во вся веки.

Богородичен: Херувим явльшися, и серафим Богородице, и всех светлейшая небесных воинств, с сими умоли, Егоже воплотила еси Божественное Слово Всенепорочная, Безначальнаго Отца, яко да благ вечнующих вси сподобимся.

Катавасиа: Тебе во огни оросившаго отроки богословившия, и в Деву нетленну всельшагося, Бога Слова поим, благочестно поюще: благословен Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле добротою благочестия, чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Иже волею вся творяй, и претворяяй, обращаяй сень смертную в вечную жизнь, страстию Твоею Слове Божий, Тебе непрестанно вся дела Господня Господа поим, и превозносим во вся веки.

Ты разорил еси сокрушение Христе, и окаянство, во вратех и твердынях адовых, воскрес из гроба тридневен. Тебе непрестанно вся дела яко Господа поют, и превозносят во вся веки.

Богородичен: Яже без семене и преестественне от облистания Божественнаго рождшую бисера многоценнаго Христа, воспоим глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во вся веки.

Ин. Ирмос: Чуда преестественнаго:

Приидите людие, поклонимся месту, на немже стоясте пречистеи нозе, и на Древе Божественнеи Христове длани животворящии простростеся, на спасение всех человеков, и гроб животный обстояще, поим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Обличися богоубийц иудеов пребеззаконное оклеветание: Егоже бо лестца нарекоша, воста яко Силен, наругався безумным печатем. Темже радующеся воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.

Ин. Ирмос: В пещи отроцы Израилевы:

Чертог световидный, из негоже всех Владыка, яко Жених произыде Христос, воспоим вси вопиюще: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.

Радуйся престоле славный Божий, радуйся верных стено, Еюже сущим во тьме возсия свет Христос, Тебе блажащим, и вопиющим: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.

Ин: В купине Моисею:

Сшедый на землю спасти мир, вольною нищетою за милосердие многое, обнищавшаго мя ныне от всякаго благодеяния, яко милостивый, спаси.

От Твоих заповедей удалився, поработихся всеокаянно лестцу: обращающагося же ныне, яко блуднаго древле припадающа Тебе, приими Пренебесный Отче.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Тлетворными помышленьми объемся омрачихся, и от Тебе удалихся, весь вне себе быв Щедре. Темже в покаянии припадающа Тебе спаси.

Богородичен: Богородительнице Чистая, низверженных исправление едина, исправи и мене всякими грехами сокрушеннаго всего и смиреннаго.

Катавасиа: Нестерпимому огню соединившеся, благочестия предстояще юноши, пламенем же невреждени, божественную песнь пояху: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос: Образ чистаго Рождества Твоего, огнепалимая купина показа неопальная: и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да Тя Богородице непрестанно величаем.

О како, людие беззаконнии и непокоривии, лукавая совещавше, гордаго и нечестиваго оправдиша: Праведнаго же на Древе осудиша Господа славы, Егоже достойно величаем!

Спасе Агнче непорочне, Иже мира грехи вземый, Тебе славим воскресшаго тридневно, со Отцем и Божественным Твоим Духом, и Господа славы: Егоже богословяще, величаем.

Богородичен: Спаси люди Твоя, Господи, ихже стяжал еси честною Твоею кровию, Церквам Твоим подая мир, Человеколюбче, Богородицы молитвами.

Ин. Ирмос: Таинство странное:

Прославися неизреченною силою Твоею Крест Твой, Господи, немощное бо Твое паче силы всем явися: имже сильнии убо низложени быша на землю, и нищии к небеси возводими бывают.

Умертвися мерзкая наша смерть, из мертвых воскресением: Ты бо явився сущим во аде Христе, живот даровал еси {из мертвых бо воскресение Ты, явився сущим во аде, Христе, даровал еси}. Темже Тя яко Жизнь и Воскресение и Свет Ипостасный поюще величаем.

Ин. Ирмос: Образ чистаго:

Из корене Давидова прозябла еси пророческаго Дево, и богоотеческаго: но и Давида яко воистинну Ты прославила еси, яко рождши пророчествованнаго Господа славы: Егоже достойно величаем.

Всяк похвальный, Пречистая, закон побеждается величеством славы Твоея. Но о Владычице, от раб Твоих недостойных, от любве Тебе приносимое приими, Богородице, со усердием пение похвальное.

Ин: От земнородных кто слыша таковое?

Виждь Христе печаль сердца, виждь мое обращение, виждь слезы Спасе, и не презри мене: но обыми паки благоутробия ради, множеству спасаемых Пречистая, яко да пою благодарно милости Твоя.

Яко разбойник вопию: помяни мя, яко мытарь умилився, бию в перси, и зову ныне: очисти, якоже блуднаго приими мя Всещедрый, от всех зол моих Всецарю: яко да пою Твое крайнее снизхождение.

Воздохни ныне душе моя всеокаянная, и возопий Христу: мене ради волею обнищавый Господи, обнищавшаго мя от всякаго благодеяния, добрых богатством яко Благий и Многомилостивый един обогати мя.

Слава: Еже иногда соделал еси веселие блуднаго, Блаже, обращением вольным: сие ныне сотвори и на мне окаянном, простирая ми честная Твоя объятия: да спасся песнословлю крайнее Твое снизхождение.

Богородичен: Светлыми молитвами Твоими Дево, мысленная моя очеса омраченная злобою, просвети, молюся, и к путем покаяния введи мя: яко да должно Тя песнословлю, паче слова Слово воплотившую.

Катавасиа: В законе сени и писаний образ видим вернии: всяк мужеский пол, ложесна разверзая, свят Богу. Тем перворожденное Слово Отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем.

Ексапостиларий Осмогласника.

Со ученики взыдем на гору Галилейскую, верою Христа видети глаголюща, власть прияти вышних и нижних, научимся: како учит крещати, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, языки вся, и пребывати с таинники, якоже обещася, до скончания века.

Таже настоящий Триоди.
Подобен: Ж
ены услышите:

Богатство, еже ми дал еси, благодати, окаянный отшед, непотребно зле иждих, Спасе, блудно пожив, демоном льстивно расточих. Темже мя обращающася, якоже блуднаго приими, Отче щедрый, и спаси.

Иный, подобен: Расточих богатство Твое иждив, Господи, и лукавым демоном повинухся окаянный: но Спасе Всеблагоутробне, блуднаго ущедри, и оскверншася очисти, первую отдаяй мне одежду Твоего Царствия.

Богородичен, подобен: Святая Мати Дево, велие проповедание апостолов, мучеников, и пророков, и преподобных, Твоего Сына и Господа умилостиви нам рабом Твоим Богородительнице, егда сядет судити по достоянию коегождо.

На хвалитех стихиры Осмогласника воскресны, 4, глас 1:

Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.

Поем Твою Христе, спасительную страсть, и славим Твое Воскресение.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.

Крест претерпевый, и смерть упразднивый, и воскресый из мертвых, умири нашу жизнь Господи, яко един всесилен.

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

Ада пленивый, и человека воскресивый, Воскресением Твоим Христе, сподоби нас чистым сердцем, Тебе пети и славити.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.

Боголепное Твое снисхождение славяще, поем Тя Христе. Родился еси от Девы, и не разлучен был еси от Отца, пострадал еси яко Человек, и волею претерпел еси Крест, воскресл еси от гроба, яко от чертога произшед да спасеши мир, Господи слава Тебе.

И анатолиев 1, глас тойже:

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.

Егда пригвоздился еси на Древе крестнем, тогда умертвися держава вражия: тварь поколебася страхом Твоим: и ад пленен бысть державою Твоею: мертвыя от гроб воскресил еси, и разбойнику рай отверзл еси: Христе Боже наш слава Тебе.

И Триоди самогласны, 3. Глас 2.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.

Блуднаго глас приношаю Ти, Господи: согреших пред очима Твоима Благий, расточих богатство Твоих дарований. Но приими мя кающася Спасе, и спаси мя.

Глас 4.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

Яко блудный сын приидох и аз Щедре, житие все иждивый во отшествии: расточих богатство, еже дал ми еси Отче: приими мя кающася Боже, и помилуй мя.

Глас 8.

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

Иждих блудно Отеческаго имения богатство, и расточив, пуст бых, в страну вселився лукавых граждан, и ктому не терпя с ними сожительства, обращься вопию Ти щедрому Отцу: согреших на небо и пред Тобою, и несмь достоин нарещися сын Твой: сотвори мя яко единаго от наемник Твоих Боже, и помилуй мя.

Слава, глас 6: Отче Благий, удалихся от Тебе, не остави мене, ниже непотребна покажи Царствия Твоего: враг вселукавый обнажи мя и взят мое богатство, душевная дарования блудно расточих. Востав убо обращься к Тебе вопию: сотвори мя яко единаго от наемник Твоих: мене ради на Кресте пречистеи Твои руце прострый, да лютаго зверя исхитиши мя, и в первую одежду облечеши мя, яко един Многомилостив.

И ныне: Преблагословенна еси Богородице Дево:

Славословие великое. ектении, и отпуст. И обычно литиа, на нейже поется Слава, и ныне: стихира евангельская.

Утренняя стихира, глас 1:

На гору учеником идущим за земное {еже от земли} Вознесение, предста Господь, и поклонившеся Ему, и данныя власти везде научившеся, в поднебесную посылахуся, проповедати еже из мертвых Воскресение, и еже на небеса возшествие: имже и во веки спребывати неложный обещася Христос Бог, и Спас душ наших.

И чтутся оглашения. И час первый в притворе. И совершенный отпуст.

ВечерняУтреняЛитургия

    Rambler's Top100