|
|
Неделя, в нюже чтется священное и святое Евангелие, притчи блуднаго сына
На Литургии
блаженна Осмогласника, на 6: и Триоди песнь 6-я, на 4: Прокимен Апостола по гласу.
Апостол к Коринфяном, зачало 135. [1 Кор. 6, 12 – 20.]
Братие, вся ми леть суть, но не вся на пользу: вся ми леть суть, но не аз обладан буду от чего. |
Братья, все мне позволительно, но не все полезно; все мне позволительно, но ничто не должно обладать мною. |
Брашна чреву, и чрево брашном: Бог же и сие и сия упразднит. Тело же не блужению, но Господеви, и Господь телу. |
Пища для чрева, и чрево для пищи; но Бог уничтожит и то и другое. Тело же не для блуда, но для Господа, и Господь для тела. |
Бог же и Господа воздвиже, и нас воздвигнет силою Своею. |
Бог воскресил Господа, воскресит и нас силою Своею. |
Не весте ли, яко телеса ваша удове Христовы суть? Взем ли убо уды Христовы, сотворю уды блудничи? Да не будет. |
Разве не знаете, что тела' ваши суть члены Христовы? Итак отниму ли члены у Христа, чтобы сделать их членами блудницы? Да не будет! |
Или не весте, яко прилепляяйся сквернодейце едино тело есть (с блудодейцею)? будета бо, рече, оба в плоть едину. |
Или не знаете, что совокупляющийся с блудницею становится одно тело с нею? ибо сказано: два будут одна плоть. |
Прилепляяйся же Господеви един дух есть (с Господем). |
А соединяющийся с Господом есть один дух с Господом. |
Бегайте блудодеяния: всяк (бо) грех, егоже аще сотворит человек, кроме тела есть: а блудяй во свое тело согрешает. |
Бегайте блуда; всякий грех, какой делает человек, есть вне тела, а блудник грешит против собственного тела. |
Или не весте, яко телеса ваша храм живущаго в вас Святаго Духа суть, Егоже имате от Бога, и несте свои? |
Не знаете ли, что тела' ваши суть храм живущего в вас Святого Духа, Которого имеете вы от Бога, и вы не свои? |
Куплени бо есте ценою. Прославите убо Бога в телесех ваших и в душах ваших, яже суть Божия. |
Ибо вы куплены дорогою ценою. Посему прославляйте Бога и в телах ваших и в душах ваших, которые суть Божии. |
Аллилуиа гласа.
Евангелие от Луки, зачало 79. [Лк. 15, 11 – 32.]
Рече Господь притчу сию: человек некий име два сына: |
Сказал Господь притчу сию: у некоторого человека было два сына; |
И рече юнейший ею {от них} отцу: отче, даждь ми достойную часть имения. И раздели има имение. |
И сказал младший из них отцу: отче! дай мне следующую мне часть имения. И отец разделил им имение. |
И не по мнозех днех собрав все мний сын, отыде на страну далече, и ту расточи имение свое, живый блудно. |
По прошествии немногих дней младший сын, собрав всё, пошел в дальнюю сторону и там расточил имение свое, живя распутно. |
Изжившу же ему все, бысть глад крепок на стране той, и той начат лишатися. |
Когда же он прожил всё, настал великий голод в той стране, и он начал нуждаться; |
И шед прилепися единому от житель тоя страны: и посла его на села своя пасти свиния. |
И пошел, пристал к одному из жителей страны той, а тот послал его на поля свои пасти свиней; |
И желаше насытити чрево свое от рожец, яже ядяху свиния: и никтоже даяше ему. |
И он рад был наполнить чрево свое рожка'ми, которые ели свиньи, но никто не давал ему. |
В себе же пришед, рече: колико наемником отца моего избывают хлебы, аз же гладом гиблю? |
Придя же в себя, сказал: сколько наемников у отца моего избыточествуют хлебом, а я умираю от голода; |
Востав иду ко отцу моему, и реку ему: отче, согреших на небо и пред тобою, |
Встану, пойду к отцу моему и скажу ему: отче! я согрешил против неба и пред тобою |
И уже несмь достоин нарещися сын твой: сотвори мя яко единаго от наемник твоих. |
И уже недостоин называться сыном твоим; прими меня в число наемников твоих. |
И востав иде ко отцу своему. Еще же ему далече сущу, узре его отец его, и мил ему бысть, и тек нападе на выю его, и облобыза его. |
Встал и пошел к отцу своему. И когда он был еще далеко, увидел его отец его и сжалился; и, побежав, пал ему на шею и целовал его. |
Рече же ему сын: отче, согреших на небо и пред тобою, и уже несмь достоин нарещися сын твой. |
Сын же сказал ему: отче! я согрешил против неба и пред тобою и уже недостоин называться сыном твоим. |
Рече же отец к рабом своим: изнесите одежду первую и облецыте его, и дадите перстень на руку его и сапоги на нозе: |
А отец сказал рабам своим: принесите лучшую одежду и оденьте его, и дайте перстень на руку его и обувь на ноги; |
И приведше телец упитанный заколите, и ядше веселимся: |
И приведите откормленного теленка, и заколите; станем есть и веселиться! |
Яко сын мой сей мертв бе, и оживе: и изгибл бе, и обретеся. И начаша веселитися. |
Ибо этот сын мой был мертв и ожил, пропадал и нашелся. И начали веселиться. |
Бе же сын его старей на селе: и яко грядый приближися к дому, слыша пение и лики: |
Старший же сын его был на поле; и возвращаясь, когда приблизился к дому, услышал пение и ликование; |
И призвав единаго от отрок, вопрошаше: что (убо) сия суть? |
И, призвав одного из слуг, спросил: что это такое? |
Он же рече ему, яко брат твой прииде: и закла отец твой телца упитанна, яко здрава его прият. |
Он сказал ему: брат твой пришел, и отец твой заколол откормленного теленка, потому что принял его здоровым. |
Разгневася же, и не хотяше внити. Отец же его изшед моляше его. |
Он осердился и не хотел войти. Отец же его, выйдя, звал его. |
Он же отвещав рече отцу: се толико лет работаю тебе, и николиже заповеди твоя преступих, и мне николиже дал еси козляте, да со други своими возвеселился бых: |
Но он сказал в ответ отцу: вот, я столько лет служу тебе и никогда не преступал приказания твоего, но ты никогда не дал мне и козлёнка, чтобы мне повеселиться с друзьями моими; |
Егда же сын твой сей, изъядый твое имение с любодейцами, прииде, заклал еси ему телца питомаго. |
А когда этот сын твой, расточивший имение своё с блудницами, пришел, ты заколол для него откормленного теленка. |
Он же рече ему: чадо, ты всегда со мною еси и вся моя твоя суть: |
Он же сказал ему: сын мой! ты всегда со мною, и всё мое твое, |
Возвеселитижеся и возрадовати подобаше, яко брат твой сей мертв бе, и оживе: и изгибл бе, и обретеся. |
А о том надобно было радоваться и веселиться, что брат твой сей был мертв и ожил, пропадал и нашелся. |
Причастен: Хвалите Господа с Небес:
Подобает ведати, яко в седмице мясопустной Аллилуиа не поем: оставляем же и едину кафисму Псалтира от Утрени, и глаголем сию на Вечерни. Песней во Псалтири не глаголем. Не поется же и междочасие, и канон молебный Пресвятей Богородице, поемый на Повечерии: Повечерие же поется малое: Такожде творим в седмице сырной, разве среды и пятка: но о сем всем тамо указа ищи. Прочитаем же в сей недели в койлюбо день на Утрени слово святаго Макариа о Четырдесятнице, и Пятьдесятнице, егоже начало: Чадца моя, радуется сердце мое вас ради:
Ведомо же да есть, яко последование прилучающихся святых в субботу, и в Неделю мясопустную, поется в мимошедших Повечериях. Такожде о субботе и Недели сыропустной творим: или како настоятель изволит, кроме аще где случится великаго святаго память.
|