|
|
Неделя Антипасхи
еже есть осязание святаго славнаго апостола Фомы
Литургиа бывает порану труда ради бденнаго. Часы поются трипсалмнии по Уставу в притворе, на нихже глаголем тропарь и кондак праздника.
Ведомо буди, яко от Недели Новыя и до отдания праздника Пасхи, начало Литургии сице бывает:
По еже рещи диакону: Благослови владыко: И иерею: Благословено Царство: Поет иерей: Христос воскресе: трижды, весь тропарь кроме стихов: Да воскреснет Бог: Таже, ектениа, и прочая Литургии.
Вместо же Достойно: поем:
Ангел вопияше Благодатней: Чистая Дево радуйся, и паки реку, радуйся: Твой Сын воскресе тридневен от гроба, и мертвыя воздвигнувый: людие веселитеся.
Таже ирмос: Светися, светися:
Егда же речет иерей: Со страхом Божиим: И мы: Благословен грядый во имя Господне, Бог Господь и явися нам. Иерей: Спаси Боже люди Твоя: И мы вместо тропаря: Видехом свет истинный: поем: Христос воскресе: единожды: и до отдания Пасхи. Бывает же и прочее Литургии по обычаю. Во отпусте же егда речет: Слава Тебе Христе Боже, упование наше, слава Тебе. И мы: Христос воскресе: трижды. Таже отпуст Литургии по обычаю.
На Литургии начинаем изобразительная, и поем во блаженнах, от канона праздника, песнь 3 и 6. По входе тропарь: Запечатану гробу: Слава, и ныне: кондак: Любопытною десницею:
Прокимен Апостола, глас 3: Велий Господь наш, и велия крепость Его, и разума Его несть числа. Стих: Хвалите Господа яко благ псалом: Богови нашему да усладится хваление.
Апостол в Деяниих, зачало 14. [Деян. 5, 12 – 20.]
Руками апостол быша знамения и чудеса в людех многа: и бяху единодушно вси в притворе Соломони: |
Руками апостолов совершались в народе многие знамения и чудеса; и все единодушно пребывали в притворе Соломоновом. |
От прочих же никтоже смеяше прилеплятися им, но величаху их людие. |
Из посторонних же никто не смел пристать к ним, а народ прославлял их. |
Паче же прилагахуся верующии Господеви, множество мужей же и жен, |
Верующих же более и более присоединялось к Господу, множество мужчин и женщин, |
Яко и на стогны износити недужныя и полагати на постелех и на одрех, да грядущу Петру поне сень его осенит некоего от них. |
Так что выносили больных на улицы и полагали на постелях и кроватях, дабы хотя тень проходящего Петра осенила кого из них. |
Схождашеся же и множество от окрестных градов во Иерусалим, приносяще недужныя и страждущия от дух нечистых, иже изцелевахуся вси. |
Сходились также в Иерусалим многие из окрестных городов, неся больных и нечистыми духами одержимых, которые и исцелялись все. |
Востав же архиерей и вси иже с ним, сущая ересь саддукейская, исполнишася зависти, |
Первосвященник же и с ним все, принадлежавшие к ереси саддукейской, исполнились зависти, |
И возложиша руки своя на апостолы и послаша их в соблюдение общее. |
И наложили руки свои на апостолов, и заключили их в народную темницу. |
Ангел же Господень нощию отверзе двери темницы, извед же их, рече: |
Но ангел Господень ночью отворил двери темницы и, выведя их, сказал: |
Идите и ставше глаголите в церкви людем вся глаголы жизни сея. |
Идите и, став в храме, говорите народу все сии слова жизни. |
Аллилуиа, глас 8. Приидите возрадуемся Господеви, воскликнем Богу Спасителю нашему. Стих: Яко Бог велий Господь, и Царь велий по всей земли.
Евангелие Иоанна, зачало 65. [Ин. 20, 19 – 31.]
Сущу позде в день той во едину от суббот, и дверем затворенным, идеже бяху ученицы (Его) собрани, страха ради иудейска, прииде Иисус и ста посреде, и глагола им: мир вам. |
В тот же первый день недели вечером, когда двери дома, где собирались ученики Его, были заперты из опасения от иудеев, пришел Иисус, и стал посреди, и говорит им: мир вам! |
И сие рек, показа им руце (и нозе) и ребра Своя. Возрадовашася убо ученицы, видевше Господа. |
Сказав это, Он показал им руки и ноги и ребра Свои. Ученики обрадовались, увидев Господа. |
Рече же им Иисус паки: мир вам: якоже посла Мя Отец, и Аз посылаю вы. |
Иисус же сказал им вторично: мир вам! как послал Меня Отец, так и Я посылаю вас. |
И сие рек, дуну и глагола им: приимите Дух Свят: |
Сказав это, дунул, и говорит им: примите Духа Святаго. |
Имже отпустите грехи, отпустятся им: и имже держите, держатся. |
Кому простите грехи, тому простятся; на ком оставите, на том останутся. |
Фома же, един от обоюнадесяте, глаголемый Близнец, не бе (ту) с ними, егда прииде Иисус. |
Фома же, один из двенадцати, называемый Близнец, не был тут с ними, когда приходил Иисус. |
Глаголаху же ему друзии ученицы: видехом Господа. Он же рече им: аще не вижу на руку Его язвы гвоздинныя, и вложу перста моего в язвы гвоздинныя, и вложу руку мою в ребра Его, не иму веры. |
Другие ученики сказали ему: мы видели Господа. Но он сказал им: если не увижу на руках Его ран от гвоздей, и не вложу перста моего в раны от гвоздей, и не вложу руки моей в ребра Его, не поверю. |
И по днех осмих паки бяху внутрь ученицы Его, и Фома с ними. Прииде Иисус дверем затворенным, и ста посреде (их) и рече: мир вам. |
После восьми дней опять были в доме ученики Его, и Фома с ними. Пришел Иисус, когда двери были заперты, стал посреди них и сказал: мир вам! |
Потом глагола Фоме: принеси перст твой семо, и виждь руце Мои: и принеси руку твою, и вложи в ребра Моя: и не буди неверен, но верен. |
Потом говорит Фоме: подай перст твой сюда и посмотри руки Мои; подай руку твою и вложи в ребра Мои; и не будь неверующим, но верующим. |
И отвеща Фома и рече Ему: Господь мой и Бог мой. |
Фома сказал Ему в ответ: Господь мой и Бог мой! |
Глагола ему Иисус: яко видев Мя, веровал еси: блажени не видевшии и веровавше. |
Иисус говорит ему: ты поверил, потому что увидел Меня; блаженны невидевшие и уверовавшие. |
Многа же и ина знамения сотвори Иисус пред ученики Своими, яже не суть писана в книгах сих: |
Много сотворил Иисус пред учениками Своими и других чудес, о которых не писано в книге сей. |
Сия же писана быша, да веруете, яко Иисус есть Христос Сын Божий, и да верующе живот имате во имя Его. |
Сие же написано, дабы вы уверовали, что Иисус есть Христос, Сын Божий, и, веруя, имели жизнь во имя Его. |
Причастный: Похвали Иерусалиме Господа, хвали Бога твоего Сионе. Аллилуиа. трижды.
На трапезе бывает утешение братии велие. И воставше, от трапезы, глаголем преждеписанная вся в субботу Светлыя седмицы.
|