Неделя о расслабленном и память вмч. Георгия Победоносца

Неделя четвертая по Пасце, разслабленнаго

Святаго славнаго великомученика, победоносца и чудотворца Георгиа

На Утрени

На Бог Господь, тропарь воскресен, дважды, глас 3:

Да веселятся небесная, да радуются земная, яко сотвори державу мышцею Своею Господь: попра смертию смерть, первенец мертвых бысть, из чрева адова избави нас, и подаде мирови велию милость.

Слава, святаго, глас 4:

Яко пленных свободитель и нищих защититель, немощствующих врач, православных поборниче, победоносче, великомучениче Георгие, моли Христа Бога, спастися душам нашим.

И ныне, Богородичен. Глас тойже:

Еже от века утаеное, и ангелом несведомое таинство: Тобою Богородице сущим на земли явися Бог, в неслитном соединении воплощаемь, и Крест волею нас ради восприим, имже воскресив первозданнаго, спасе от смерти души наша.

По 1-м стихословии седален, глас 3:

Христос от мертвых воста, начаток усопших, перворожден твари, и Содетель всех бывших, истлевшее естество рода нашего в Себе Самом обнови. Не ктому смерте, обладаеши: ибо всех Владыка державу твою разруши.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя: не забуди убогих Твоих до конца.

Плотию смерти вкусивый Господи, горесть смерти пресекл еси востанием Твоим, и человека на ню укрепивый, первыя клятвы одоление призывая: Защитниче жизни нашея, Господи слава Тебе.

Слава, и ныне:

Красоте девства Твоего, и пресветлой чистоте Твоей, Гавриил удивився, вопияше Ти Богородице: кую Ти похвалу принесу достойную? что же возыменую Тя? Недоумеваю, и ужасаюся. Темже, якоже повелен бых, вопию Ти: радуйся Благодатная.

И чтение во Евангелии Толковом.

По 2-м стихословии седален, глас 3.

Подобен: Красоте девства:

Вся человеческая восприим, вся наша присвоив, на Кресте пригвоздитися благоволил еси Творче мой, смерть приим претерпети яко Человек, да человеческое от смерти избавиши яко Бог. Темже яко Жизнодавцу вопием Ти: слава Христе благоутробию Твоему.

Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим: повем вся чудеса Твоя.

Непостижимое распятия, и несказанное востания, богословствуем вернии таинство неизреченное: днесь бо смерть и ад пленися, род же человеческий в нетление облечеся. Тем благодаряще вопием Ти: слава Христе востанию Твоему.

Слава, и ныне: Богородичен:

Небесная любовию веселяхуся, и земная трепетом ужасахуся, егда пречистый глас найде на Тя Богородице: едино бо торжество обоим возсия, егда первозданнаго от смерти избави. Тем со ангелом вопием Ти: радуйся Чистая Дево Мати.

Полиелей. Благословен еси, Господи:

Таже ипакои, глас 3:

Удивляя видением, орошая глаголании, блистаяйся ангел мироносицам глаголаше: что Живаго ищете во гробе? Воста истощивый гробы: тли пременителя разумейте непременнаго. Рцыте Богу: коль страшна дела Твоя, яко род спасл еси человеческий.

И седальны святаго, глас 1.

Подобен: Гроб Твой:

Се возсия благодати весна, облиста Христово Воскресение всем: и с ним совозсиявает ныне, Георгиа мученика, всепразднственный и светоносный день, приидите вси, свещи носяще божественне, светло празднуем.

Глас тойже.

Подобен: Лик ангельский:

Воинство еже на земли возненавидев, мучениче, на небесех возжелал еси славы: и болезни претерпел еси, и нуждную смерть. Темже днесь всесвятую твою память празднуем, Христу приносяще хвалу, преблаженне Георгие.

Глас 3.

Подобен: Божественныя веры:

Любовию горящею Владычнею разжизаемь, мужемудренне прелести сокровища низложил еси, и на судищи Христа исповедав, победоносче всеблаженне Георгие, мучениче преславне, Христа Бога моли, даровати нам велию милость.

Слава, глас 4.

Подобен: Удивися:

Возделав прилежно семя божественных заповедей, расточил еси нищим все богатство благочестно, вместо сих стяжав, преславне, Христову славу. Темже надеявся, к подвигом идеши, и болезнем долгим, мучениче Георгие, и общник быв страсти Безстрастнаго и воскресения: Царствия Того причащаяся, о нас ныне молися.

И ныне, Богородичен, глас тойже:

Слово Отчее, Христа Бога нашего, от Тебе воплотившагося познахом, Богородице Дево, едина Чистая, едина Благословенная: тем непрестанно Тя воспевающе, величаем.

И чтение святаго.

Степенна, глас 3.

Антифон 1:

Плен Сионь Ты изъял еси от Вавилона: и мене от страстей к животу привлецы Слове.

В юг сеющии слезами божественными, жнут класы радостию присноживотия.

Слава:

Святому Духу всякое благодарие, якоже Отцу и Сыну сооблистает, в Немже вся живут и движутся.

И ныне: тойже.

Антифон 2:

Аще не Господь созиждет дом добродетелей, всуе труждаемся: душу же покрывающу, никтоже наш разорит град.

Плода чревна Духом, сынотвореное Тебе Христу, якоже и Отцу, святии всегда суть.

Слава:

Святым Духом прозрится всякая святыня, премудрость, осуществует бо всякую тварь: Тому послужим, Бог бо, яко Отцу же и Слову.

И ныне: тойже.

Антифон 3:

Боящиися Господа блажени, в пути ходяще заповедей, снедят бо животное всеплодие.

Окрест трапезы Твоея возвеселися, зря Твоя Пастыреначальниче исчадия носящя ветви благоделания.

Слава:

Святым Духом всякое богатство славы, от Негоже благодать, и живот всякой твари: со Отцем бо воспеваемь есть и с Словом.

И ныне: тойже.

Таже прокимен, глас 3: Рцыте во языцех, яко Господь воцарися: ибо исправи вселенную, яже не подвижится. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви вся земля. Всякое дыхание:

Евангелие от Луки, 4 воскресное зачало 112. [Лк. 24, 1–12.]

Во время оно, во едину от суббот, зело рано приидоша жены на гроб, носяща яже уготоваша ароматы: и другия с ними:

Во время оно, в первый день недели, очень рано, неся приготовленные ароматы, пришли женщины ко гробу, и вместе с ними некоторые другие;

Обретоша же камень отвален от гроба,

Но нашли камень отваленным от гроба.

И вшедша не обретоша телесе Господа Иисуса.

И, войдя, не нашли тела Господа Иисуса.

И бысть не домышляющимся им о сем, и се мужа два стаста пред ними в ризах блещащихся.

Когда же недоумевали они о сем, вдруг предстали перед ними два мужа в одеждах блистающих.

Пристрашным же бывшим им и поклоншим лица на землю, рекоста к ним: что ищете живаго с мертвыми?

И когда они были в страхе и наклонили лица свои к земле, сказали им: что вы ищете живого между мертвыми?

Несть зде, но воста: помяните, якоже глагола вам, еще сый в Галилеи,

Его нет здесь: Он воскрес; вспомните, как Он говорил вам, когда был еще в Галилее,

Глаголя, яко подобает Сыну Человеческому предану быти в руце человек грешник, и пропяту быти, и в третий день воскреснути.

Сказывая, что Сыну Человеческому надлежит быть предану в руки человеков грешников, и быть распяту, и в третий день воскреснуть.

И помянуша глаголы Его:

И вспомнили они слова Его;

И возвращшася от гроба, возвестиша вся сия единомунадесяте и всем прочим.

И, возвратившись от гроба, возвестили всё это одиннадцати и всем прочим.

Бяше же Магдалина Мариа и Иоанна и Мариа Иаковля, и прочия с ними, яже глаголаху ко апостолом сия.

То были Магдалина Мария, и Иоанна, и Мария, мать Иакова, и другие с ними, которые сказали о сем апостолам.

И явишася пред ними яко лжа глаголы их, и не вероваху им.

И показались им слова их пустыми, и не поверили им.

Петр же востав тече ко гробу, и приник виде ризы едины лежаща: и отыде, в себе дивяся бывшему.

Но Петр, встав, побежал ко гробу и, наклонившись, увидел только пелены лежащие, и пошел назад, дивясь сам в себе происшедшему.

Таже, Воскресение Христово: трижды. По 50-м псалме, по обычаю.

Канон Пасхи, со ирмосом и с Богородичны их, на 6: и святаго, на 4: и Триоди, на 4. Поем же сице: на коейждо песни тропарь воскресен един, и праздника един, и Троичен, и Богородичен.

Песнь 1.

Ирмос: Воскресения день, просветимся, людие: Пасха, Господня Пасха! От смерти бо к жизни и от земли к небеси Христос Бог нас преведе, победную поющия.

Очистим чувствия и узрим неприступным светом Воскресения Христа блистающася, и радуйтеся рекуща, ясно да услышим, победную ноюще.

Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же мир, видимый же весь и невидимый: Христос бо воста, веселие вечное.

Богородичен:

Умерщвления предел сломила еси, вечную жизнь рождшая Христа, из гроба возсиявшаго днесь, Дево Всенепорочная, и мир просветившаго.

Воскресшаго видевши Сына Твоего и Бога, радуйся со апостолы Богоблагодатная Чистая: и еже радуйся первее, яко всех радости вина, восприяла еси, Богомати Всенепорочная.

Канон святаго, творение кир Феофана. Глас 2.

Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Теплою верою и любовию призывающия тя, мучениче Христов, венценосче Георгие, предстоя всесветел честному престолу всеми Владущаго, твоими молитвами и предстательствы сохрани.

Благородно возделание Христу был еси, Георгие, мученически возделан деянии, и яко богатство преславно в небесных тя сокровищах положи Подвигоположник, яко преизящне храбрствовавшаго.

Твердо и терпеливно устремился еси самозван к подвигом, преблаженне Георгие, и низложив свирепое мучителей ополчение, молитвенник о всех призывающих тя был еси.

Блаженную, славне, жизнь ныне восприемь, во Христе сокровенную, Георгие, о нейже подвизался еси до крове: верою поющим тя моли спастися от всякаго, страстотерпче, обстояния.

Канон Триоди, глас 3.

Ирмос: Дивно, славно творяй чудеса. Ты еси Боже, бездну оземленивый, и колесницы потопивый, и люди спасый поющия Тебе, яко Царю нашему и Богу.

Действуяй знамения, творяй чудеса едине Царю, распятие волею претерпел еси, яко Щедр, и смерть смертию умертвив, оживотворил еси нас.

Силою Божественною, иногда разслабленнаго словом Твоим Христе стягнувый, и повелевый ему одр взяти, многим временем немощствующую люте душу мою исцели.

Слава: Троичен:

В триех Лицех, едином же Естестве безначальнаго Бога поим непрестанно со безплотными, Отца, Слова и Духа, Царство и державу имуща нераздельную.

И ныне, Богородичен:

Чтущий сей Чистая град Твой всегда верно, спасай от бед, пленения варварскаго, междоусобныя брани, и меча, и всякаго иного прещения.

Катавасиа: Воскресения день, просветимся, людие:

Песнь 3.

Ирмос: Приидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.

Ныне вся исполнишася света, небо же и земля, и преисподняя: да празднует убо вся тварь востание Христово, в немже утверждается.

Вчера спогребохся Тебе, Христе, совостаю днесь воскресшу Тебе, сраспинахся Тебе вчера. Сам мя спрослави, Спасе, во Царствии Твоем.

Богородичен:

На нетленную жизнь прихожду днесь благостию Рождшагося из Тебе Чистая, и всем концем свет облиставшаго.

Бога Егоже родила еси плотию, из мертвых, якоже рече, воставша видевши Чистая, ликуй, и Сего яко Бога Пречистая возвеличай.

Ин:

Ирмос: Процвела есть пустыня яко крин, Господи, языческая неплодящая церковь пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Венцем страдания сияя, славне, благочестно призывающия тя, моли Избавителя и Бога, от всякия нужды, блаженне, избавити.

Богатыми просвещаемь сиянии, премудре, мрачную отжени печаль, и мглу страстей от нас, верою восхваляющих тя.

Надеждею утверждаемь и любовию, верою же ограждся, Георгие, и силою укреплься Христовою, идольскую прелесть низвергл еси.

Богородичен:

Просвещшаго концы, Пречистая, родила еси с плотию Безплотнаго, и прежде всех Отцу собезначальна: темже Тя Богородицу вернии чтим.

Ин:

Ирмос: Неплодная душе и безчадная, стяжи плод благославный, веселящися возопий: утвердихся Тобою Богородице, несть свят, несть праведен, паче Тебе Господи.

Зря Тебе иногда солнце, на Древе висяща Слове, свет скры, и трясашеся земля вся, мертвии восташа, мертву бывшу Тебе Всесильне.

В летех многих немощствующую люте душу мою Преблагий исцели, якоже разслабленнаго прежде, яко да последую Твоим стезям, яже показал еси любящим Тя.

Слава, Троичен:

Слава Отцу возопиим, Сыну, и Духу, един бо есть Естеством Бог, Егоже силы вся небесныя со страхом славят, Свят, Свят, Свят еси зовуще.

И ныне: Богородичен:

Безсеменное имела еси зачатие, и паче ума Рождество, Дево Мати Чистая: дело страшное, чудо превелие, ангелы почитаемое и человеки славимое, Отроковице Владычице.

Катавасиа: Приидите, пиво пием новое:

Кондак святаго, глас 4.

Подобен: Вознесыйся:

Возделан от Бога, показался еси благочестия делатель честнейший, добродетелей рукояти собрав себе: сеяв бо в слезах, веселием жнеши, страдальчествовав же кровию, Христа приял еси: и молитвами, святе, твоими, всем подаеши прегрешений прощение.

Икос:

За мирский живот душу свою положившаго, Христа Царя желая воин тщится умрети за Него, ревность же велию божественную в сердцы имея, себе самаго приведе. Того убо и мы вси, божественнаго Георгиа, яко тепла предстателя, воспоим верою, яко славнаго суща Христова раба, подобящася яве своему Владыце, и всякому молящуся приходяща: спешит бо присно и молит Спаса, всем подати согрешений прощение.

Седален, глас 8.

Подобен: Премудрости:

Благочестия образы мужески храбрствуя, нечестия прелесть низложив, мучениче, попра еси врага шатания: и божественным желанием присно разгараемь, мучителей угасил еси безбожное свирепство. Темже достойно возмездие мук приял еси венец, и подаеши исцеления верою притекающим. Страстотерпче Георгие, моли Христа Бога, согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Слава:

Земное богатство на земли раздаваяй всем, мучениче мудре, богатство небесное наследовал еси труды твоими: Крестом бо честным яко в броню оболкся, и тем посрамил еси мучителей шатание. Темже молитвами просящим тя подаеши божественная дарования, исцелений благодеяния. Страстоносче Георгие, молися Христу Богу, прегрешений оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

И ныне, праздника, глас 3:

Глагол разслабленнаго токмо стягну, яко всемирное Слово едино, нас ради на земли явльшагося за благоутробие. Темже и одр нося мимохождаше, аще и книжницы зрети содеянное не терпяху, злобы содержими завистию, души разслабляющею.

И чтение святаго.

Песнь 4.

Ирмос: На божественней стражи богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна Ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко Всесилен.

Мужеский убо пол, яко разверзый девственную утробу, явися Христос: яко человек же, Агнец наречеся: непорочен же, яко невкусен скверны, наша Пасха, и яко Бог истинен совершен речеся.

Яко единолетный агнец, благословенный нам венец Христос, волею за всех заклан бысть, Пасха чистительная, и паки из гроба красное правды нам возсия Солнце.

Богоотец убо Давид, пред сенным ковчегом скакаше играя, людие же Божии святии, образов сбытие зряще, веселимся Божественне, яко воскресе Христос, яко Всесилен.

Богородичен:

Создавый Адама Твоего праотца Чистая, зиждется от Тебе, и смертное жилище разори Своею смертию днесь, и озари вся Божественными блистаньми Воскресения.

Егоже родила еси Христа, прекрасно из мертвых возсиявша Чистая зрящи, добрая и Непорочная в женах и красная, днесь во спасение всех, со апостолы радующися Того прославляй.

Ин:

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Поем твоя подвиги, преблаженне Георгие, имиже разсыпал еси идольския службы: всю же упразднил еси демонскую прелесть, преславне.

Утиши напастей и бед смущение, и всякое наветие злое демонов отжени от поющих тя Христова воина, досточудне.

Возсиял еси яко звезда светоносная, Георгие, душевною доблестию, и твердостию веры, прелесть мрачную отгоня, и спасая поющия тя.

Богородичен:

Спасение существенное, Дево, родила еси, богатством благости и естественною благостынею спасающее человека, и истлевший образ назидающее.

Ин.

Ирмос: Приосененную гору, Аввакум прозряше пречистую Твою утробу Чистая. Тем взываше: от юга приидет Бог, и Святый от горы приосененныя чащи.

Еврейский собор завистию растаяваемь, на Древе распят Тя Господи: и разорив осуждение смерти, яко силен востал еси, мир с Собою совоздвигнув.

Рабий нося образ, за многое благоутробие ходяй пришел еси, и здрава показал еси, во многих летех лежащаго, Слове, повелев и одр взяти.

Слава, Троичен:

Соединяемая Естеством, и разделяемая Лицы, есть Святая Троица, Отец пресущный, соприсносущный же Сын, и Святый и единый всесильный Дух.

И ныне: Богородичен:

Чистая, како доиши? како же родила еси Младенца, Адама древнейшаго? како на руку носиши Сына, сущаго на раму херувимску, яко знает, якоже весть, вся осуществовавый.

Катавасиа: На божественней стражи:

Песнь 5.

Ирмос: Утренюем утреннюю глубоку и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим правды Солнце, всем жизнь возсияюща.

Безмерное Твое благоутробие, адовыми узами содержимии зряще, к свету идяху, Христе, веселыми ногами, Пасху хваляще вечную.

Приступим, свещеноснии, исходящу Христу из гроба, яко жениху, и спразднуем любопразднственными чинми Пасху Божию спасительную.

Богородичен:

Просвещается Божественными лучами и живоносными Воскресения Сына Твоего, Богомати Пречистая, и радости исполняется благочестивых собрание.

Не разверзл еси врата девства в воплощении, гроба не разрушил еси печатей Царю создания: отонудуже воскресшаго Тя зрящи Мати, радовашеся.

Ин.

Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, спасение отчаянных, Христе Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим: иного бо, разве Тебе, бога не знаю.

Мученическое дерзновение яко имея ко Владыце, проси усердно спасения тя поющим, душевных недуг изменяя твоими мольбами, мучениче страстоносче, преблаженне Георгие.

Со ангельскими ликуя яко мученик ликостоянии, и безсмертныя и блаженныя, венценосче, насыщаяся славы, покрову твоему прибегающия, всякаго треволнения и бури исхити.

Избави нас от всякия нужды, яко милостив, греховное и бедное отгоня многоразличное смущение, Георгиа Твоего угодника молитвы, Христе, приемля.

Богородичен:

Долг праматере Евы, Богомати, отдала еси: плотию бо обложила еси, из Тебе рожденна Спаса мира. Темже Тя вси блажим, обрадованная Дево Всенепорочная.

Ин.

Ирмос: Светом Твоим невечерним Христе, озари Боже смиренную мою душу, и настави на страх Твой, зане свет повеления Твоя.

Вознесыйся на Древе крестнем, и совознесый мир весь, и быв в мертвых Боже, от века мертвыя воздвизаеши.

Разслабленнаго яко воздвигл еси Христе, разслабленную мою душу преступленьми оздрави, и шествовати мне Твоя правыя стези споспешествуй.

Слава: Троичен:

Равночестная тричисленная Единице, разделяемая убо верно Ипостасьми, соединяемая же Естеством есть, Отец, Сын и Божественный Дух.

И ныне: Богородичен:

Безсеменное Рождество Твое Чистая, непостижимое поем рождение, блажаще Тя яко Матерь Творца всех и Владыки.

Катавасиа: Утренюем утреннюю глубоку:

Песнь 6.

Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержащия связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от гроба.

Сохранив цела знамения, Христе, воскресл еси от гроба, ключи Девы не вредивый в рождестве Твоем, и отверзл еси нам райския двери.

Спасе мой, живое же и нежертвенное заколение, яко Бог Сам Себе волею привел Отцу, совоскресил еси всероднаго Адама, воскрес от гроба.

Богородичен:

Возведеся древле держимое смертию и тлением, воплотившимся от Твоего пречистаго чрева, к нетленней, и присносущней жизни, Богородице Дево.

Сниде в преисподняя земли, в ложесна Твоя Чистая сшедый, и вселивыйся и воплотивыйся паче ума, и воздвиже с Собою Адама, воскрес от гроба.

Ин.

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Паче естества и слова, и помысла, доблести твоея храбрствования, непрестанно певаема, преблаженне мучениче Георгие.

Воинству небесному собеседник, блаженне, быв, и божественное явление, елико достижно зря, тя верою чтущия спасай.

Всеми образы Богу возложен, и блистания чудес приемля, дарования требующим раздаваеши, преблаженне Георгие.

Богородичен:

Ныне к Тебе прибегаю, Пречистая, спаси мя молитвами Твоими и соблюди: елико бо хощеши, можеши, яко Мати Всемогущаго.

Ин.

Ирмос: Глубина страстей воста на мя, и буря противных ветров: но предварив мя Ты спаси Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.

Вознесыйся волею на Древо, положился еси яко мертв во гробе, и сущия во аде мертвыя вся вкупе оживив Христе, воскресил еси Божественною силою.

Древле на одре болезненном, в летех мнозех слежай, Твоим Христе повелением исцелев, славит воспевая благоутробие Твое, Жизнодателю.

Слава: Троичен:

Троицу Лицы Тя чту, Единицу же Существом проповедаю, безначальне Отче, Сыне, Душе Правый: Боже всех, с вышними страшными воинствы.

И ныне: Богородичен:

Вся Божественным мановением носяй, держимь есть Богородице Дево во объятиях Твоих, всех нас восхищая, от руки работы лукаваго, яко Щедр.

Катавасиа: Снизшел еси в преисподняя земли:

Кондак праздника, глас 3: Подобен:

Душу мою Господи, во гресех всяческих, и безместными деяньми люте разслаблену, воздвигни Божественным Твоим предстательством, якоже и разслабленнаго воздвигл еси древле, да зову Ти спасаемь: Щедрый, слава Христе державе Твоей.

Икос:

Руки Твоея горстию содержай концы Иисусе Боже, Отцу собезначальный, и Духу Святому совладычествуяй всеми, плотию явился еси, недуги исцеляя, и страсти отгнал еси: слепцы просветил еси, и разслабленнаго словом Божественным Ты возставил еси, сему напрасно ходити повелев, и сего носивший одр на раму взяти. Темже вси с ним воспеваем, и возопиим: Щедрый, слава Христе державе Твоей.

Песнь 7.

Ирмос: Отроки от пещи избавивый, быв Человек, страждет яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, Един благословен отцев Бог и препрославлен.

Жены с миры богомудрыя в след Тебе течаху: Егоже, яко мертва, со слезами искаху, поклонишася радующияся Живому Богу, и Пасху тайную Твоим, Христе, учеником благовестиша.

Смерти празднуем умерщвление, адово разрушение, иного жития, вечнаго, начало, и играюще поем Виновнаго, Единаго благословеннаго отцев Бога и препрославленнаго.

Яко воистинну священная и всепразднственная сия спасительная нощь, и светозарная, светоноснаго дне, востания сущи провозвестница: в нейже безлетный Свет из гроба плотски всем возсия.

Богородичен:

Умертвив Сын Твой смерть, Всенепорочная днесь, всем смертным пребывающий живот во веки веков дарова, един благословенный отцев Бог и препрославленный.

Всем царствуяй созданием, быв Человек, вселися в Твою Богоблагодатная утробу, и распятие претерпев и смерть, воскресе Боголепно, совозставив нас яко всесилен.

Ин.

Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре богочестивым отроком росу духовную, сый благословен и препрославлен.

Твоему подобяся, мучениче, Владыце, волею потекл еси к подвигом, славне, и победу взем, Церкве Христовы хранитель был еси: сию присно сохраняй предстательством твоим.

Яко мученик непобедимь, яко страдалец, яко неодоленный веры поборник, ныне столп непоколебимь восхваляющим тя, премудре Георгие, буди ограждая молитвами твоими.

Мудре земледелав божественное семя, и сие умножил еси, кровей твоих теченьми напоив, блаженне, и болезней тщанием, и различными ранами: имиже свирепство мучителей угасил еси.

Богородичен:

Дева пребыла еси и по рождестве, Бога бо родила еси, питающаго всяческая, за неизреченную милость, и милосердие многое, Человека бывшаго, Чистая: Егоже ныне моли, спастися всем нам.

Ин.

Ирмос: Пламень оросивый пещный, и отроки неопалимы спасый, благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.

Простерта Тя на Древе яко зряше, свет скры солнце, не могущее мирови светити, Тебе волею зашедшу Всецарю, на просвещение всех языков.

Слежаща в летех мнозех разслабленнаго словом исцеливый, вопиял еси: возми одр твой, и ходи, поя величия Божия.

Слава:

О Троице, верою поющия Тя, яко Бога всех и Владыку, от всяких бед спасай, и Твоих благ причастники сотвори.

И ныне, Богородичен:

Девствуеши рождши паче слова, прежде всех век родившагося от безначальна Отца нетленно: сего ради Чистая Тебе ублажаем.

Катавасиа: Отроки от пещи избавивый:

Песнь 8.

Ирмос: Сей нареченный и святый день, Един суббот Царь и Господь, праздников праздник и торжество есть торжеств: воньже благословим Христа во веки.

Приидите, новаго винограда рождения, божественнаго веселия, в нарочитом дни Воскресения Царствия Христова приобщимся, поюще Его яко Бога во веки.

Возведи окрест очи твои, Сионе, и виждь: се бо приидоша к тебе, яко богосветлая светила, от запада и севера, и моря, и востока чада твоя, в тебе благословящия Христа во веки.

Троичен: Отче Вседержителю, и Слове, и Душе, треми соединяемое во Ипостасех Естество, Пресущественне и Пребожественне, в Тя крестихомся и Тя благословим во вся веки.

Богородичен:

Прииде Тобою в мир Господь Дево Богородице, и чрево адово расторг, смертным нам воскресение дарова: темже благословим Его во веки.

Всю низложив смерти державу Сын Твой Дево, Своим Воскресением, яко Бог крепкий совознесе нас и обожи: темже воспеваем Его во веки.

Ин.

Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Поток лютых страстей же и бед, и мятежнаго обстояния, и болезней падения, и демонов козни, и злочестивых стремления, укроти твоими молитвами, венценосче Георгие.

Весь светом, блаженне, Троическим чисто облистаемь, яко мученик непобедимь, яко благочестия поборник, яко победитель боговенчанен, спаси, небесный жителю, тя чтущия, молитвами твоими.

Венцем разумным различно украшен, и царствия диадимою, и скиптром удобрен, и багряницею обложен, твоею обагрен кровию, блаженне, сцарствуеши Царю сил.

Богородичен:

От Отца безлетно Рожденнаго, и прежде век возсиявша, всяческая Сотворшаго, видимая же и невидимая, Дево Мати, родила еси. Темже Тя Богородицу вси языцы славим.

Ин.

Ирмос: Ангельми немолчно в вышних славимаго Бога, небеса небес, земля и горы, и холми, и глубина, и весь род человеческий, песньми Того, яко Создателя и Избавителя благословите и превозносите во вся веки.

Завеса раздрася распеншуся Тебе Спасе наш, и отдаваше мертвыя, яже пожре смерть: и ад обнажися, Тебе зря в преисподних земли бывша.

Леты многими слежай разслабленный взываше: помилуй мя Избавителю, недоумением содержима. Сей же повелевает ему взяти тщательно одр, и право ступати.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Несозданное, непресекомое Существо, Триипостасное Божество, Отца безначальна Бога, и Сына, и Духа Святаго воспоим согласно, серафимскую зовуще страшную песнь.

И ныне, Богородичен:

Свиток Тя древле зряше Исаиа Приснодево, в немже перстом Отчим, Слово безлетное написася, от всякаго безсловесия спасающее нас, словесы Тя священными воспевающих.

Хвалим, благословим:

Катавасиа: Сей нареченный и святый день:

Честнейшую не поем.

Песнь 9.

Ирмос: Светися, светися, новый Иерусалиме: слава бо Господня на тебе возсия, ликуй ныне и веселися, Сионе. Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о востании Рождества Твоего.

О Божественнаго, о любезнаго, о сладчайшаго Твоего гласа! С нами бо неложно обещался еси быти до скончания века, Христе: Егоже, вернии, утверждение надежди имуще, радуемся.

О Пасха велия и священнейшая, Христе! О мудросте и Слове Божий, и сило! Подавай нам истее Тебе причащатися в невечернем дни Царствия Твоего.

Богородичен:

Согласно Дево, Тебе блажим вернии: радуйся двере Господня: радуйся граде одушевленный: радуйся, Еяже ради нам ныне возсия свет, из Тебе Рожденнаго из мертвых Воскресения.

Веселися и радуйся божественная двере Света: зашедый бо Иисус во гроб возсия, просияв солнца светлее, и верныя вся озарив, Богорадованная Владычице.

Ин.

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем.

Непрестанно Господа моли о нас, поющих тя, блаженне, яко Христова мученика, яко победивша мучителя, яко лукавых духов отгонителя, яко хранителя неусыпна, яко заступника непостыдна.

Страданий воздаяния богатно тебе дарова всех Владыка, Емуже предстоя со дерзновением, треблаженне, мученическим, и с веселием призывающия тя объемь, сохрани.

Земля тя сокры, и небо прият, и отверзеся тебе дверь райская яве, в немже радостно, страстотерпче, ликуя и играя, верно поющия тя твоими молитвами соблюди.

Богородичен:

Тя свидения сень прообрази, Пречистая, в нейже скрижали и стамна, и златый кивот: якоже бо оная, тако и Ты безначальное Слово во утробе вместила еси, Богородице, воплощаемо.

Ин.

Ирмос: На Синайстей горе виде Тя в купине Моисей, неопально огнь Божества заченшую во чреве: Даниил же Тя виде, гору несекомую: жезл прозябший, Исаиа взываше, от корене Давидова.

Иисусе на Древе возвышаемь, совознесл еси нас, и положився волею во гробе, из гробов мертвыя воскресил еси вся, поющия державу Твою непостижимую, и силу Твою непобедимую.

Последоваше здравие тела, повелению Твоему Христе и видимь бяше прежде разслабленный, текий со тщанием, и одр носяй, на немже возлежаше леты многими, песнословя многую силу Твою.

Слава:

Свет и Светове, Жизнь же и Жизни, славлю Тя всеблагочестно, Отче, Слове и Душе Святый, Триипостасная Единице, неразделимая державо, Божество неслитное, Свят, Свят, Свят, вопия с вышними силами.

И ныне:

От светоносных пройде ложесн Твоих великое Солнце Христос, и мир просвети Пречистая, осияньми светлыми, и тму отъят преступления: темже поем Тя яко вину всех добрых, Богоневесто.

Катавасиа: Светися, светися, новый Иерусалиме:

Ексапостиларий Пасхи. Самогласен:

Плотию уснув, яко мертв, Царю и Господи, тридневен воскресл еси, Адама воздвиг от тли и упразднив смерть: Пасха нетления, мира спасение.

Слава, светилен святаго.

Подобен: Учеником зрящим:

Весна нам возсия, светлое Владычнее и Божественное Воскресение, к Небесней Пасце от земли нас пресылая: с неюже просиявает всеславнаго мученика Георгиа память светозарная, юже светло совершим, да божественныя сподобимся благодати от Христа Спаса.

И ныне, праздника.

Подобен: Жены услышите:

Предста Человеколюбец и всещедрый Господь Овчей купели, еже исцелити недуги: обрете же человека слежаща многими леты, и к нему возопи: возми одр, и иди на пути правыя.

На хвалитех стихиры воскресны, 4, глас 3:

Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.

Приидите вси языцы, уразумейте страшныя тайны силу: Христос бо Спас наш, еже в начале Слово, распятся нас ради, и волею погребеся, и воскресе из мертвых, еже спасти всяческая: Тому поклонимся.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.

Поведаша вся чудеса стражие Твои Господи: но собор суеты исполни мздою десницу их, скрыти мняше Воскресение Твое, еже мир славит: помилуй нас.

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

Радости вся исполнишася Воскресения искус приимша: Мариа бо Магдалина ко гробу прииде, обрете ангела на камени седяща, ризами блистающася и глаголюща: что ищете Живаго с мертвыми: несть зде, но воста, якоже рече, предваряя вы в Галилеи.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.

Во свете Твоем Владыко, узрим свет Человеколюбче: воскресл бо еси из мертвых, спасение роду человеческому даруя: да Тя вся тварь славословит единаго безгрешнаго, помилуй нас.

И святаго на 4, глас 2.

Подобен: Егда от Древа:

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.

Приидите, всепразднственное светлое, славное Воскресение вси торжествовавшии, паки празднуем светло торжество Георгиа мученика, и венчаем сего весненными цветы, суща непобедима: яко да того мольбами приимем скорбей купно и прегрешений избавление.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.

Всего принесл еси себе, Тебе давшему, всеблаженне, жизнь всецелую, яко всеплодие живо и одушевленно, и жертву благоприятну и пречисту. Темже был еси молитвенник теплейший, бури изымая вся, верою поющия тя, мучениче, и призывающия тя, Георгие.

Стих: Праведник яко финикс процветет, яко кедр, иже в Ливане, умножится.

Семя возделав прилежно, всеянное Слова в чистей твоей души, сие умножил еси болезньми страдания: и премудре положен в небесных житницах, нетленное обрел еси наслаждение. Егоже ныне насыщаяся, блаженне, твоими к Богу молитвами, верою поющия тя спасай.

Глас тойже:

Стих: Насаждени в дому Господни, во дворех Бога нашего процветут.

Да помавают праведная, рече Соломон, человеком вежди: помилуется бо от Христа Бога, видяй правая, предглаголаше. Удобь же сия внушив, о многотерпеливе Георгие, Владычним учением последовал еси, и беззаконным отдав себе, претерпел еси, прелести требы оплевал еси, яко мерзски: тело бо твое дав за любовь Создателя все на уды ссещи: и велиар паче весь постыдевся уязвляшеся, венценосца тя зря совершенна. Темже во дворех живый Господа твоего с вышними силами, моли, страстотерпче Христов, спастися душам нашим.

Слава, праздника: глас 8:

Господи, разслабленнаго не купель исцели, но Твое слово обнови, и ниже многолетный запят ему недуг: яко гласа Твоего скорейшее действо показася, и неудобоносимую тяжесть отверже, и бремя одра понесе, во свидетельство множества щедрот Твоих, слава Тебе.

И ныне: Преблагословенна еси:

Славословие великое. По Трисвятом, тропарь воскресен, ектении и оглашение, и отпуст, и обычное исхождение в притвор.

Слава, и ныне: стихира евангельская, глас 3:

Магдалине Марии, Спасово благовествующей из мертвых Воскресение и явление, не верующе же ученицы, поносими быша о жестосердии: но знаменьми вооружившеся и чудесы, ко проповеданию посылахуся. И Ты убо Господи, к начальному Свету вознеслся еси Отцу: они же проповедаша всюду слово, чудесы уверяюще. Темже просветившеся теми, славим Твое еже из мертвых Воскресение, Человеколюбче Господи.

И час 1. На часех тропарь воскресен: Слава, святаго: и ныне, Богородичен часов. По Отче наш, кондаки пременяюще глаголем.

    Rambler's Top100